Zpět na článek

Diskuze: Elektrické BMW iX3 ujelo přes 1000 km na jedno nabití

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 11. 2025 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I kdyby to auto na jedno nabytí najelo 50.000 miliard kilometrů, pro některé jedince to bude pořád málo.

BTW celé to auto je hnusný jak prdel.

snajprik
snajprik
Level Level
30. 11. 2025 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT @Pan Jaroslav Crha gIT nejde o to, problém je, že človek ktorý sa kedy v živote viezol v elektro aute sám vie aku majú spotrebu cca 19KW/100km a to sa bavíme o 2 tonovom aute aj to bez kúrenia či klímy zapnutej a oni tu na nás vylezú s autom čo ma cez 3 tony baterku 100Wh a že vraj 1000km.

Pali P.
Pali P.
Level Level
30. 11. 2025 04:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden palec hore za: ...“správní řidiči BMW” nepoužívali blinkry...
Táto choroba dnešných vodičov smerovky nedávať vôbec alebo ak už, tak až keď točia volantom, sa neskutočne rozmohla. Toto by mohli dopraváci riešiť a nie prekročenie rýchlosti na bezpečných úsekoch o 5 km/h.

Áno, po okreskách priemer 60-65 km/h je fajn odhad, to sedí.
No a tých mimo obec do 70 km/h - to aj na svojom benzínovom spaľováku keď dám šestku a idem 70, tak mám zázračnú spotrebu.
Ako pokus je táto propagačná jazda fajn, len koho by to bavilo takto jazdiť? Snáď len policajné hliadky. Každopádne p. Šurkala, tento článok pekne popisuje "mágiu" nízkospotrebovej jazdy ;)

r34ktor
r34ktor
Level Level
29. 11. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takovéto ukázky dělají výrobcům a elektromobilům spíše medvědí službu.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
29. 11. 2025 13:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@r34ktor @r34ktor "současně jeli bez klimatizace a topení, vypnuli i rádio." přesně, asi si to neuvědomují, koho zajímá velký dojezd když to byla taková útrapa

najeli jsme "1007,7 km" ale jízda byla srovnatelná s mučením.

Snajprik Snajprik
Snajprik Snajprik
Level Level
28. 11. 2025 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

10kWh/100km :D Bože veď to auto žere menej ako moj elektro bicykel :D

Roob
Roob
Level Level
28. 11. 2025 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neuznavam... nech to zopakuju sposobom tabula na konci mesta, akceleracia 90, tabula na zaciatku mesta brzdenie 50, tabula... a medzitym este 1 predbiehanie na 10km cesty pomaleho vodica s akceleraciou aspon na 120. Potom nech napisu vysledok.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 11. 2025 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roob @Roob tak je to jen pěkné marketingové číslo, kterému vše podřídili. Nikdo nepředpokládá, že to tak bude i v běžném provozu.

Ono u takové pixly bude asi při normálním relativně úsporné jízdě problém se dostat i na těch 800, ač wltp test obsahuje i dálniční rychlosti a nějakou tu prudší akceleraci. V reálu bych čekal 500-700, podle trasy, provozu a hlavně nohy...

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
1. 12. 2025 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roob @Roob A jaká bude spotřeba vašeho spalováku při takovém způsobu jízdy, jaký popisujete? Určitě také ne ta papírová, takže ani dojezd. :-/

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 12. 2025 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek @ludek_jelinek tak mě při takové podobné jízdě jako navrhuje asi 5% navrch - dnes ráno do práce 100km, průměr 64km/u včetně zácpy v krajském městě, jinak z většiny okreska, vesnice, 20% rychlostky a dálnice, kde to šlo dle rychlostního limitu - na dost místech úřadovali na silnici různí krtci...

Nejhorší výsledek jsem měl cestou na letiště a zpět, 4 lidé zbytek auta vycpán kufry, jeli jsme pozdě, takže předpisy cestou tam jsem úplně nedodržoval. 2x100km dálnice, pak průjezd Prahou. Výsledek 19% nad výrobcem uvedenou spotřebu.

Když jedu podobným stylem jako oni tak jsem asi 20% pod.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 12. 2025 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek @akulacz Tohle hodně záleží na konstrukci motoru a době vzniku motoru, resp. jeho emisní normě. Kdysi jsem na to dělal článek, a zatímco u motorů na přelomu století to u atmosférických benzínů víceméně sedělo, kdy to u nepřímého vstřiku u benzínu v roce 1997 dělalo ve skutečném evropském provozu 2 % nad normu, u přeplňovaných motorů je to více. A čím novější jsou, tím je rozdíl mezi papírem a skutečností výraznější. Např. auta z roku 2017 už měla tento rozdíl okolo 35 % nad normu (s turbem).

U mého auta (nepřímovstřik benzín 2006) mám nad normu asi jen 10-15 % tankování, obvykle je to v zimě. Dlouhodobý celoroční průměr je 5 % pod normou.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 12. 2025 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek @Milan Šurkala tak tou dobou nebyl ještě takový tlak a pokuty, aby se musela vykouzlit tak hezká čísla. Asi nebudu moc mimo, pokud tipnu že to vaše má kombinovanou kolem 8, dnes by tam se tam snažili vykouzlit sotva 6... (Což se mi u 626ky skoro taky dařilo, u Accorda nebo 120S opravdu ne :D)

A u těch menších MPI také bývaly oficiální hodnoty výše, 6-7l což postupně kleslo na krásných 5, což při takové "normální" jízdě ten přetěžovaný motor těžko zvládá. Já s 40kW 1.2 2007 MPI (fabie kombík) jezdil za 6,2 místo 5,8 mladej pak za deset, než z toho ten motor vyskočil...

Dokonce ač většina tvrdí že to je blbost se mi osvědčilo tankovat vervu do 53kW 1.0 "MPI", pokud nebyla o moc dražší. Na okreskách mi to dělalo až 0,5l rozdíl, na dálnici žádný. Pocitově mi to přišlo že je ten motor živější a pro stejný styl jízdy nemusím "drhnout pedálem" o silnici...

Teď mám osobní 1.0 "MPI+turbo" 2022 a když nemusím na dálnici, tak se pod tu normovanou 4,9 dostanu bez velkých problémů, když jsem se zkoušel opravdu kochat, ale nebrzdit vyloženě provoz tak počítač ukazoval 4,1l (a dle tankování mi vychází že je velmi přesný, odchylka je spíše jen zaokrouhlení - více než 0,1l rozdíl jsem zatím nezaznamenal). I s tou dálnici pak jsem na 5,1 dlouhodobě.

S podobně těžkou obludou jako je v článku pak 15-16kWh, při rozumné jízdě (dálnice kde tak třetina jsou tunely-80 nebo IG-L-100) aby stačilo to tankování ve firmě... Takže i těch 800 tady se mi zdá docela hodně, přesednout do toho z X4 30d co jsem měl dříve jako služebák tak bych asi byl rád za 500km

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
1. 12. 2025 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek @akulacz Tak já v Accordu 2.0 mám v papírech 8,0, dle dotankování jezdím za 7,6 (ale lidi s tím v průměru jezdí za 9,0). Každopádně pro posouzení toho, zda se někdo vejde pod normu, nemůžeme brát nějakou jednu trasu, ostatně i jedna celá nádrž je ošemetná. Na dlouhé trase se bez větších potíží dostanu na 6,5, a když jezdím ze Slovenska k večeru za nízkého provozu, tak i na 5,5. Ale nemůžu to použít k tomu, že se vejdu pod normu, stejně jako nemůžu použít to, že to nejezdí za normu, když tam vezmu město, kde to pod 10 není. K něčemu takovému je potřeba vzít opravdu hodně dlouhý časový úsek, aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu. On i ten naftový Mercedes, který jezdí v průměru o 50 % nad normu, se pod ní vejde, když se mu nadhodí dobrá trasa.

Jinak třeba teď se dívám na hybridní Civic 2.0, v papírech má kombinaci 4,7,5,0, ale přesto to dle WLTP nejezdí o moc hůř. Dle majitelů v průměru za 5,1 litru. Ono se to nezlepšuje jen na papíře. Pokud bychom vzali něco srovnatelné tomu Accordu, tak tak Mazda 6 měla v poslední generaci u 2.0 v papírech 6,2, v reálu 6,9.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 12. 2025 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek @Milan Šurkala tak těch 4,1 bylo na kratším úseku, ale těch 5,1 je na 21kkm(5 nejlepší výsledek na SM s danou motorizací, pak už jsem byl línej to psát), kde je i dost velká špička kolem 5,5l poté co mi po 4m vrátili auto ze servisu a mezitím jsem jezdil tou Fabií a než jsem si zase zvykl. Nedávno jsem nuloval po ~3kkm s průměrem 4,7 (dle počítače, ale ten ukazuje hodně přesně - podle tankování mám stejná čísla, jen tam byl podíl dálnice nízký jako dnes ráno, asi 20%) těch 5,1 je včetně cest kdy podíl dálnice byl i více než 50% a občas mi do cesty postavili třeba Taury a podobné kopečky...

Nejsem si úplně jistý jestli bych si s FullHEV proti tomu co mám teď polepšil, ono i kdyby to jelo za čtyři (což když tam zamícháme tu dálnici nebude) tak budu mít návratnost přibližně nikdy (když si to hodlám nechat ~100kkm) rozumně by vycházel tak leda ten nový spring, ale ten má na mě příliš nízký dojezd, aktuálně bych pod 350-400 nešel...

Accorda jsem měl asi o deset let staršího a ten baštil spíš 12-15l, když jsem byl "mladý, rychlý a zběsilý" a on se tak rád točil... to jsem v poslední době trumfnul jedině s TDI golfíkem při divočině, ale ten měl vrhač briket (trochu menší než okapova roura) přímo od turba a poníků asi jak dva accordy...

Reklama
Reklama