Zpět na článek

Diskuze: iGPU v novém Ryzenu 8700G dosahuje výkon jako GeForce GTX 1060

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

unreall
unreall
Level Level
6. 1. 2024 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S týmy snímkami pod 20 fps ste ru niektorí dobrý extrémisti inak 😁 Nič proti, ale časy, ked sme nemali na výber a hrali na tom, čo sme mali, už dnes prakticky neexistujú.

Ja viem úplne presne o čom sa tu bavíte, pretože ešte v roku 2003 som hrával na Pentiu 150Mhz 32MB RAM 1.7GB disk a samozrejme bez 3D akcelerácie. Mal som tam len nejakú 2D S3 1MB. Potom prišlo vykúpenie s Athlon 1700+ 256MB RAM a Radeon 7000 64MB.

Lenže v týchto dobách vám nový Hardware zastaral neuveriteľne rýchlo. To, čo ste kúpili v decembri, ako slušnú strednú triedu, bolo o rok už takmer lowend. Takže aby človek stíhal tempo, musel upgradovať prakticky neustále. O diskoch ani nehovorim. Kamarát kúpil 20GB a ja som začal tiež šetriť a o pol roka neskôr, som kupoval 40GB za menej, ako on tých 20GB.

Lenže dnes hrať čokoľvek na hodnote pod 30fps je čiste šialenstvo! Dnes vám v podstate lowend predošlých dvoch generácii dokáže vykresliť v akejkoľvek hre 50-60fps na 1080p a low detailoch. Nájdu sa aj výnimky, ale drvivá väčšina hier pobeží s plynulosťou, o akej sme vtedy väčšinou len snívali.

Ja som bol schopný hrať v 30 fps čokoľvek na iGPU 5700G, co je ekvivalent GTX 1050 4GB. Lenže to bolo núdzové riešenie a rozhodne by ma to donútilo investovať aspoň 300 eur za niečo schopné. Hrať sa s tým dá, ale ten zážitok je uz vážne niekde hlboko. Na druhej strane, aspoň som si prešiel všetky tie staré pecky, ktoré ma na Pentiu 150Mhz minuly 😁

test5
test5
Level Level
8. 1. 2024 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unreall Pentium 150 MHz, 32MB RAM a 1,7GB disk? To je nějaký pozdní začátek, ne? Takový už relativně moderní hardware :-)

Když pominu Atari 800XE, tak mé herní začátky na PC sahají k 286 s tlačítkem turbo na zvýšení frekvence CPU. Hrál jsem na tom Prince of Persia, DuckTales: The Quest for Gold, Prehistorik 2 (to tehdy byla novinka s úžasnou grafikou). Taky si dobře pamatuji práci na PC a hraní her bez myši stejně jako hraní her na černobílém 13" CRT monitoru - jelikož to byly mé první zkušenosti s těmito technologiemi, bylo to naprosto super. A dnes? Když si chci něco zahrát, má limitní hranice je obnovovací frekvence minimálně 120 Hz (mám 144Hz monitor) s funkční synchronizací obrazu, s horšími parametry už nic hrát nechci. Ne proto, že by to nešlo hrát, nebo že by mě to v principu nemohlo bavit, ale prostě nechci, protože bych už vnímal ten horší zážitek díky tomu, že už mám zkušenosti s tím, jak to může být lepší.

Takže ono je to hlavně o tom, jak se člověku zvyšují nároky v průběhu času na základě toho, co už zkusil, nebo co aspoň někde viděl. Když ale člověk ty zkušenosti nemá, tak nemá s čím porovnávat a tím pádem pak může spokojeně hrát s takovými parametry, s kterými by někdo jiný nevydržel ani pár sekund. Navíc ani náš lidský hardware není u každého identický, takže vnímání různých faktorů (jako jsou třeba barvy nebo plynulost pohybu obrazu) není u každého stejné ani v případě stejných vstupních dat. Takže to nějak zobecňovat prostě nejde. A nezapomínejme na to, že drtivá většina lidí hraje hry kvůli tomu, aby se zabavili, ne aby řešili nějaké technikálie.

bison
bison
Level Level
4. 1. 2024 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

porovnanie zo starými kartami ma nezaujíma, porovnal som som test pri 60W Ryzen 8700G a je to presne 10% výkonu RTX4090, čo je na iGPU super výkon, lacné karty budú mať pomer cena výkon mizerný oproti tomuto riešeniu.

snajprik
snajprik
Level Level
4. 1. 2024 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison :D porovnavať 500W TOP model za 2000€ s 30W integrovanou GPU je riadna debilina nemysliš?
A vyčítať jej že dosahuje 20% jej výkonu? https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-4090-vs-Nvidia-GTX-1060-6GB/4136vs3639
Tak to možeš rovno hodiť do kontajnera RTX4070 lebo dosahuje len 50% jej vykonu :D
Ja netušim či ste fakt taky vymlety či čo, mal som GTX1060 6GB a Wot CS Pubg... a ine onlinovky čo hraje 95% hračov vo svete v pohode davala.
Tuna odkaz na RTX1060 v tesne v 50 hrach
https://www.youtube.com/watch?v=jxKBmRon6A4

Bez uražky ale porovnavať 500W monštrum za 2000€ s integrovanou GPU určenu pre notebook je fakt riadna sprostosť.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
5. 1. 2024 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik tak nemusí to hned porovnávat s hi-endem, ale částečně má pravdu měli to porovnat s aktuální generací. Třeba 4050 atd. ne se starým krámem, a navíc generace která ještě ani nemá raytracing

kutil05
kutil05
Level Level
5. 1. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Porovnávali to s tím, co je výkonově nejblíž. A pod aspoň střední třídou mi RT stále nepřijde dost použitelné.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
5. 1. 2024 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik o tom rt máte pravdu, taky bych řekl že ho mám na ho, ale jsou tam další změny. Tak měli vzít nevím co je nejslabší z aktuální generace rtx4030? Ale neměli brát starý krám ale aktuální generaci. Nezajímá mě výkon karty kterou bych sehnal někde v bazaru ale aktuální v obchodě.

kutil05
kutil05
Level Level
5. 1. 2024 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Mrknul jsem rychle na CZC a našel jsem 1050 Ti, 1030, ale i 710 a 730, 1650 a 1660. Z novějších 3050, 3060. Zmiňovanou 4030 jsem neviděl. Z aktuálních minimálně 4060. Na Alze je to velmi podobné. Takže to srovnání není mimo.

kutil05
kutil05
Level Level
5. 1. 2024 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Integrované grafiky se vždy porovnávaly s low-endem, protože zákazníky RTX4090 naprosto nezajímá výkon APU ani z hlediska procesoru ani grafiky a zákazník kupující APU si sice test výkonnějšího HW přečíst může, ale kupovat ho nebude.

Xspy
Xspy
Level Level
9. 1. 2024 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutil05 Ale jo , až mu zase dorostou obě ledviny ....

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
4. 1. 2024 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nvidia zrušila řadu mx, bo integrované grafiky jsou moc výkonné tak by tato řada postrádala smysl. Takto to vypadá že i slabé verze rtx budou k ničemu.

snajprik
snajprik
Level Level
4. 1. 2024 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A GTX 1060 nieje žiadne orezavatko, v pohode mi zvladala potiahnuť WoT na 2K monitore s 100fps.
To už sa da považovať za slušnu GPU na všetko bez sekania. a ešte k tomu plnokrvne 8 jadro s 16 vlaknami, notebooky budu mať radosť, hlavne ta niska spotreba s ktorou si vystači toto APU.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik GTX 1060 nieje žiadne orezavatko...wtf si zaspal par let ne, ta karta je na aktualni hry nepouzitelna, zvlast ten smejd s 3GB VRAM, dobrej joke

JakubL
JakubL
Level Level
4. 1. 2024 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Jako na fHD na low/medium to stačí a co si budem povídat, každej nemá 8tis na 4060, což je dnes karta promovaná na fHD, jen opět s o něco vyšší cenovkou.
Když není člověk náročnej, veme za 2 tis nějakou sestavu s 4c Core i5 (třeba Haswell), k tomu třeba tu 1060ku no a jak si na pc do 5tis ještě zahraje ;)

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi prave ze uz nestaci ani na low ve FHD(pokud nepocitam onlinovky), s takovym starym pc si proste novy hry plynule nezahrajes ani na minimum

zero8327
zero8327
Level Level
4. 1. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Vojín Kefalín, čo si predstavujete pod pojmom "plynulé hranie"....lebo mi narodený pred vynájdením internetu, si vystačíme s 35-45fps...my sme boli radi aj za 25-30fps ...kedysi sa hrávalo dokonca "softwarovo" na procesore... bez 3D akcelerátorov.... čiže na 1080p hranie bohate stačí GTX 1060 6GB alebo RX 580 8GB ....sám mám teraz RX 570 4GB.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi taky jsem byl kdysi rad za 30fps v 1024x768, ale ta doba je nastesti uz davno pryc, hlavne jsem zacal vydelavat a nemusim se tak omezovat...plynulost je zasadni a hlavne se na to rychle zvyka takze jak to pada pod 60fps tak uz je to fakt spatny zvlast u FPS nebo zavodnich her(tam uz to zacne delat i bordel s FFB u volantu)...nedavno jsem poridil 4K 144Hz a to je zas jiny level plynulosti, ovsem dosahnout alespon 90FPS ve 4K je docela orisek...dalsi vec je ze jsem se ani jako maly nespokojil s medium detaily a nizsimi a radsi hru odlozil, vylozene nechapu jak muze nekdo hrat singleplayerovku na low, ktera ve vysledku vypada podstatne hur jako roky starsi titul na max, bez stinu, hnusne textury, bez efektu(rika se, ze grafika dobrou hru nedela, s tim tak uplne nesouhlasim, protoze zasadne ovlivni vizual a kompletne atmosferu zvlast u hororovek)....o nicem...

jk3
jk3
Level Level
4. 1. 2024 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Já třeba hrával Kingdom Come na Intel integrované grafice na 8-10 FPS a taky jsem si zahrál a užil si to. Ne každý má 40k na nový počítač.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi tak to ti neverim, to uz hranici se sebeposkozovanim :D 10fps je nehratelne, z toho slideshow dostanes akorat tiky :)

zero8327
zero8327
Level Level
4. 1. 2024 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Ak sa ti to nezdá a pochybuješ o prahu bolesti niektorých ľudí, tak ja som prešiel hru Mafia (pôvodná od Illusion Softworks) na AMD K6-2 500Mhz + nVidia Riva TNT2 m64 16MB + 128MB SDRAM....po meste to išlo asi 0,5fps, ale v bežných lokáciách to dalo nejakých 20-25fps...Keď som to vymenil za AMD Duron 1Ghz a 256MB DDR RAM, tak som si to prvý krát zahral plynule :) ...rozumej cca 25fps všade.

Treba si ujasniť pojem plynulosť...je to všetko s aspoň 25-30fps (občasné prepady nevadia)...to je taký základ....už keď máš 45-60fps, tak je to optimum...a keď máš 60-80fps a viac, tak to je už LUXUS, za ktorý musíš platiť čoraz väčšie peniaze aj keď nutne nemusíš (ke´d si to môžeš dovoliť a dopraješ si, niekde sa zase ukrátiš...možnosť voľby)...ja namiesto rýchleho GPU som zainvestoval do Ryzen 5950x a 4K/60hz monitora...čakám ako sa predvedie RX 7600xt ako dočasné riešenie...ale skôr čakám na RDNA5 generáciu.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi driv i tech 30fps bylo dostatecnych ono to nebylo az tak trhane diky CRT, u LCD to vic vynikne hlavne + inputlag a odezva cerna-cerna, stale to dela duchy atp., me tohle proste vadi stejne jako do oci bijici LOD kdyz ti primo pred ocima preskakuje slozitost objektu, naskakuje trava, stiny atd. nektery hry to maji hrozne resene.

Hlavne je to o zvyku, kdyz si clovek zvykne na lepsi tak se tezko vraci k horsimu...nedavno jsem u kamose hral na PS5 SW Fallen order a to byla hrozna slideshow ve 30fps a fakt rad nevzpominam na to jak jsem na zakladce hraval multiplayer Vietcongu(odtud ma prezdivka :)) na duronu 900 s gf Ti 4200(nebo gf 2 mx200, to uz si nepamatuju) a kvuli te slideshow jsem v podstate mohl v halong port jen sebevrazedne odjistit granat a bezet proti nepriteli, protoze bych nikoho nezastrelil tak jsem jen prolagoval vybuchem a tak furt dokola, ale stvalo mne uz tehda jak je to nehratelne

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
4. 1. 2024 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Tak taky jsme kdysi jezdili nfs5 jen podle mapy, protože víc než auto to vykreslovat nezvládalo.
Těch 30fps u ne příliš akčních her se dá, ale bez dropů... Protože když se to začne sekat, tak většinou ve chvíli kdy o něco jde. Buď vyletis že zatáčky, nestačíš zamířit... a je po tobě, pokazí to zážitek ze hry a plynulost se tak nazvat nedá.
Třeba KDC jsem takhle hrál, lock na 30fps. Teď tak hraju snowrunner na notesu(30fps lock, GPU tak na 40% a 50°), sice to zvládá i těch 55-60, ale občas to nepěkně cukne, větráky přeřvávají motor a čekám kdy to někam odletí... Rychlé střílečky nehraju, takže tam ty minima posoudit nedokážu.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi editoval jsem svuj prispevek, ale nekam se ta uprava ztratila a pote edit tlacitko zmizelo....prave jak psal ze propady nevadi tak to je uplna blbost, v onlinu to pak dela rozdil mezi zivotem a smrti, plynulej pohyb s malo v FPS taha oci, pokud mam prumer 25-30FPS tak to znamena ze v narocnejsich scenach muze byt prumer klidne 10-15FPS a to je strasny, do toho micro stutter zejmena kvuli male pameti...neskutecne trpim v beamng multiplayer kdy to ma prumer sice 70-80FPS, ale sem tam to pada i na 40FPS(podle pozice na mape-ve meste atp.) do toho neustale mikro zaseky kvuli uzivatelum a jejich neustalym editacim proste tu hru otravi a v te rychlosti v zatecce ten zasek proste neustojis zvlast v simulatoru kde sebemensi chybka znamena naraz, uz samotny vykyv FPS 80-40 hrozne taha za oci

Budman
Budman
Level Level
4. 1. 2024 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Ty prostě nedokážeš pochopit, že jsou mraky lidí, kteří nehrajou nějaký pošahaný online FPS, kde si nerdi honěj brka nad počtem FPS, spousta lidí si zahraje doma jen tak pro odreagování do pohody, nemusí mít ultra detaily ani 4K monitor a 30FPS je pro ně tím pádem naprosto dostačující ;-)
Nesuď všechny podle sebe, to je celé...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2024 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Když jsem měl integrovanou i810, tak jsem za hratelné považoval cokoli, co běhalo aspoň trochu nad 10 fps. 12 fps se už dalo hrát, to byla taková hranice snesitelnosti, 15 fps už bylo celkem OK. Hrozné časy :-)

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
4. 1. 2024 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Naprosto s Tebou souhlasím. Taky jsem kdysi hrával hry a byl jsem rád za 30 FPS, ale ty doby jsou už pryč. Hlavně to bylo na CRT obrazovkách, kde to ani nevadilo. Na LCD je to ale masochismus, protože to funguje jinak. Pokud nemáš tolik FPS, jako obnovovací frekvenci obrazovky a nebo nemáš FreeSync nebo G-sync, tak máš tearing a vypadá to strašně. Prostě doba jde dál a 60+ FPS je standard plynulého pohybu.

Taky jsem loni koupil 4K/144Hz monitor a je to prostě jinej level a snadno se na to zvyká. A je dost poznat, jestli hra jede 50 FPS a nebo 100FPS, hlavně v odezvě a reakci na myš a to i když se to s FreeSyncem netrhá.

Hrát hru na 20-30 FPS nebo míň, jak někteří popisují, že je to v pohodě, to se opravdu nedá...

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 1. 2024 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Já na 1060 3GB hraju Cyberpunk a úplně na pohodu na 25 fps na medium
Je to jen o optimalizaci, aby to mohlo běžet alespoň na 25fps a nepadalo to po 30ti sekundách jako třeba v Jedi Survivor.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 1. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi ja naprosto chapu, ze ma v tomhle nekdo extremne nizke naroky, ale proste existuje nejaka mez a to ze nekdo pise jak si uziva krasne hratelnych 15fps tak neverim no :) v aute bez pneumatik se da taky jezdit, na kole s jednou slapkou taktez, k obcerstveni kazdemu staci voda a suchej chleba...ale nikdo at mi netvrdi jak je tohle vsechno strasne bezva :)

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 1. 2024 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi no "dalo hrat", pri 12fps uz jen koukat na to jak opozdene skace kurzor, i koukat na film s takovym frameratem musi byt peklo...takovy Painkiller, kdyz FPS padaly pod 25 tak se ta hra cela zpomalovala a pri takovych 15 to bylo jako by byl zaplej bullet time a i nekam dojit bylo otravne na dlouho, pomaly lagujici kurzor neni synonymem hratelnosti ani ve strategiich...this is madness :)

Budman
Budman
Level Level
6. 1. 2024 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Nemluvím o krásně hratelných 15fps, ale o naprosto dostačujících 30fps na FHD a detaily třeba jen na high místo ultra - no rázem jsi u většiny her na HW nárocích o řád či dva níže ;-) A tvrdit o tom, že to je nekoukatelný nebo nehratelný je absolutní volovina. Je to naprosto stejný případ jako když ti audiofil bude tvrdit, že nemůžeš poslouchat 192kbps MP3, protože je to neposlouchatelný...
Tvůj přiklad s autem je mimo, tady se bavíme o tom, že si můžu na nákup dojet Dacii nebo Audinou - oboje mě tam i zpátky v pohodě doveze a velký rozdíl v tom nebude a Audinu kvůli tomu přeplácet nepotřebuji. Ovšem samozřejmě, když budu trávit dny v autě a každý měsíc polykat mnoho tisíc silničních kilometrů, tak už ten rozdíl v pohodlí ocením a když budu moct, tak si za něj rád připlatím.

kutil05
kutil05
Level Level
6. 1. 2024 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Do cíle se dá dostat různými způsoby, ale někdy nejde o cestu ale o požitek na ní. Proto se to nedá jednoduše srovnávat a každý má své hranice pro různé činnosti nastavené jinak.

test5
test5
Level Level
9. 1. 2024 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Ano, monitor s vyšší obnovovací frekvencí a technologií pro synchronizaci obrazu je kombo, které když si člověk přímo ve hrách už jednou zkusí na vlastní oči, tak už není cesty zpět, protože si je pak už vědom toho rozdílu. Ale než se tak stane, může se třeba dotyčný v diskuzích donekonečna hádat, jak je více než 60 Hz u monitoru naprosto zbytečných, že to jsou vyhozené peníze a pouhý marketing výrobců, protože to přece člověk (ne jen konkrétně on sám, ale obecně každý člověk) ani nemůže poznat, protože blábol X nebo blábol Y. A často ty bláboly mají souvislost s tím, že viděl nějaká srovnávací videa na YouTube, na která se přitom díval na svém 60Hz monitoru :-D

Reklama
Reklama