Zpět na článek

Diskuze: Intel Core i9-13900K dosáhl na 80W PL2 výkonu jako i9-12900K na 241W

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

tombominos
tombominos
Level Level
20. 10. 2022 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda, ze se tohle neda rict o cele 13xxx rade :) Tohle totiz bude platit (a musi to potvrdit i nezavisle testy) pouze o kombinaci 8+16 jako je 13900 diky dalsim pridanym 8 prdkum jadrum. Zbytek RTL rady v konfiguraci 8+8, pripadne 8+6 na tom nebude nejspis podstatne lip nez AL. Prejmenovane modely RTL, ktere vychazeji z AL, na tom budou uplne stejne, jako stavajici AL.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2022 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos "Zbytek RTL rady v konfiguraci 8+8, pripadne 8+6 na tom nebude nejspis podstatne lip nez AL."

No toť otázkou, protože zdvojnásobení počtu E-Core se týká více modelů než jen i9-13900K. Např. nové 8+8 byly v minulosti 8+4, 6+8 byly 6+4.

tombominos
tombominos
Level Level
20. 10. 2022 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To je pravda, ja to myslel spis v kombinaci se stejnou kombinaci B-L 12xx generace. Takze ano, RTL se muze jevit efektivnejsi, diky pridanym E prdkum i i7 rade, pokud se pomeruje model vs model a ne stejna B-L kombinace..

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2022 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nicméně to, že se snížním aktu o pár procent dá ušetřit obrovské procento elektřiny platí pro všechny současné křemíky. Je to vyhnané už z výroby absolutně na max.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2022 05:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za těch skoro 20 000Kč si to můžou strčit někam..

coremar
coremar
Level Level
20. 10. 2022 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Nikdo vám nepřikazuje si to kupovat.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 10. 2022 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek A co chces? porche za cenu octavky????

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2022 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec NEvím co chce ON, ale já bych osobně dal pčednost křemíku, kde si zaplatím (a hodně, levné to není) to co potřebuji. TJ výkonná jádra. Žádný pseudoeko nesmysl v podobě "malých jader", žádný nesmysl v podobě "výkonné grafiky", která sice výkon nemá, ale zato zabere třetinu čipu... Nic proti, pokud to někdo smysluplně využije, ale mě prostě vadí, pokud je pomalu půlka (A v případě Intelu to skoro půlka je) čipu zabraná něčím, co nepotřebuji, nevyužiji, ale musím zaplatit.

cdwN
cdwN
Level Level
21. 10. 2022 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Zase to ve mně vyvolává vzpomínku na Vishery s osmi jádry, taktem 5 GHz a TDP 220 W. Ta jádra byla opravdu slabá a proto jich tam muselo bejt už tenkrát 8. Tehdy nebyla prakticky jiná volba, než pořídit Intel. Nechci zase opačnej stav, kdy budem kupovat předražený AMD jen kvůli tomu, že Intel stojí za velký hnědý a nasype tam tuny jader a nikdo prakticky neví, co se kde pod tím heatspreaderem děje. Už to nejsem schopen ani z hlavy lidem objasnit, když se mě ptají, jakej Intel CPU si mají pořídit. Bohužel dost často padne do placu dotaz - co takhle AMDčko? A to se zeptám dneska natvrdo i člověka, o kterým vím, že je hodně velkej fanda Intelu a chce ho, ač není schopen objasnit, proč na něm vlastně trvá za každou cenu. Zkrátka člověk trochu jako Bison. Fanatiky zkrátka nemusím.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level Level
20. 10. 2022 05:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zapomněl jste zmínit, že Ryzen 9 7950X je při stejném PPL limitu zpráská oba dva :)

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2022 03:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, výkon na watt se obrovsky zvedá. Jenže, když to maximálně přetaktují, aby měli o 100 mhz víc než konkurence, tak jde efektivita do pryč.

Eskymak
Eskymak
Level Level
20. 10. 2022 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Však přetaktování dnes už moc nedává smysl. Ten HW už žádné výkonové rezervy v podstatě nemá, a už po vybalení z krabice to jede na maximum, co křemík dá.

ST33Lcz
ST33Lcz
Level Level
20. 10. 2022 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Proto, podle mě, dává smysl GPU a CPU provozovat na ~90-95% maxima. Pak jsou provozní vlastnosti relativně ok. :)

wrah666
wrah666
Level Level
20. 10. 2022 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Přesně. Dneska dává smysl koupit nesmyslně přetaktovaný křamík a snížením taktu o pár procent ušetřit půlku elektřiny.

fybyfyby
fybyfyby
Level Level
20. 10. 2022 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Tak tak. Jediný co chybí je, aby se buď BIOS nebo ovladače ve Windows zeptaly uživatelů po startu "chcete dal vyhazovat peníze za elektřinu nebo radši ušetřit 40% a pocítit brutální pokles výkonu o několik procent ? Nechci šetřit/Chci šetřit ". Je to fakt pakárna.
Je fakt že v BIOSu se dá jednoduše zapnout eco mode na 105/65 wattů a nic neřešit. Jen je potřeba se k tomu proklikat (najít pbo a přepnout ho z auto na eco - v případě amd).

Reklama
Reklama