Zpět na článek

Diskuze: Italské letiště má 10MWh akumulátor z vysloužilých baterií Nissanů a Stellantisu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jirka-77
jirka-77
Level Level
8. 6. 2025 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je hezký že se rozjelo to druhé využití. Recyklace pak bude efektivnější.

drkt
drkt
Level Level
5. 6. 2025 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mně i zajímalo za kolik jim ty "vysloužilé" baterie prodali..

dontcallmeandre
dontcallmeandre
Level Level
5. 6. 2025 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoro určitě jo, odhadl bych, že i velice rychle.u solárních elektráren to výrazně zlepší ekeonomiku. Navíc tohle ani nebude drahé, výroba těch baterií už je zaplacea a ta repase není zase tak drahá.

Derryk
Derryk
Level Level
5. 6. 2025 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Právě, že kvůli takovým projektům to drahé je a bude. Jaksi tyhle velké subjekty mají daleko větší kupní sílu a výhodu rozložení fixních nákladů na více baterií, než nějaká domácnost. Jsou schopny ukočírovat komplikovanou administrativu, kterou v domácích podmínkách nemáš šanci ukočírovat a její zaplacení posune instalaci 1-2 vysloužilých batery packů mino akceptovatelnou částku.

dontcallmeandre
dontcallmeandre
Level Level
5. 6. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk jo, v domácím prostředí to smysl tolik nedává, tam je malá úspora z rozsahu. Ta řídící elektronika kolem toho a plánování kvůli pár kw není takové terno (ale i tak se malá baterka k domácí solární elektrárně může vyplatit)

Naopak si myslím, že by to mohlo být zajímavé pro SVJ, ale zrovna lithiové baterky za starých elektromobilů bych doma stejně nechtěl, do budou je lepší lifepo, které nehoří.

kutil05
kutil05
Level Level
5. 6. 2025 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk Klasické lithiové se na domácí úložiště k solárním panelům ani používat nesmí. Většinou si to tak lidi dělají sami a když vyhoří, nedostanou vyplacenou pojistku.

Don Q
Don Q
Level Level
5. 6. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé. Troufnul by si někdo odhadnout, zda se vynaložené náklady vrátí?

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
5. 6. 2025 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Je to backup system… Kdyby jim tam melo spadnout jedno letadlo kvuli nahlemu vypadku proudu a nasledne ztrate osvetleni, navigace a komunikace v kriticke fazi pristavaciho manevru. Tak se naklady vrati za jednu noc.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 6. 2025 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Tak on je tam backup systém už dnes, bez zálohy by si to na letišti asi nikdo nedovolil, otázkou je, zda je nový typ zálohy levnější než ten původní nebo ne (tohle má výhodu, že se dá použít i mimo kritické situace k vyrovnávání špiček a vydělávat tak peníze).

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
5. 6. 2025 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou No prave. Vetsinou je tam diesel agregat, ktery treba startuje do minuty.
Pak tam musi byt bateriova zaloha, ktera pokryje tu prechodovou dobu.

Cili mate tam kompletni menice a baterky ktere pouze starnou a jednou za 5-10let se vymeni.

Z tohoto pohledu je ekonomicke doplnit 2nd life baterie a profitovat i z vyrocnavani site.

kutil05
kutil05
Level Level
5. 6. 2025 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Jednak slouží právě než ty diesely naskočí, ale řekl bych že ta záloha tam může být i vícenásobná, když na tom závisí životy.

Reklama
Reklama