Zpět na článek

Diskuze: Konec HDD? Microsoft prý chce od roku 2023 Windows 11 pouze na SSD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 6. 2022 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Šurkala má u mě malé bezvýznamné plus za nadpis článku.??
Konkurence z toho udělala clickbait, aby to vypadalo že se MS chce zbavit HDD v servrech

K obsahu článku.....
Už aby to bylo...
Domácí sestavy snad už nikdo posledních 5 let nedělá primárně na HDD, tak teď ještě donutit OEM i v těch největších lowendech k přechodu na SSD i kdyby to mělo být nějaké QLC či PLC (nebo jak je ta další zkrátka)

já už před lety 3 lety měnil za SSD +přidával RAM v jednom domácím ntb a na další se chystám teď v lete nebo na podzim
Jsou to letité ntb kterým tenkrát stačil obyčejný HDD ale s tím jak vše bobtná a přidává se balastu ve win, je potřeba už trochu zrychlit HW, když ne koupí nového zařízení tak aspoň výměnou úložiště,
sice je tam úzké hrdlo v případě SATA a neprojde tím xxGB film za pár vteřin, ale načítání maličkých souborů nebo start systému je poznat když je i letitý HW vylepšen o rychlé SSD☝?

Já si minulý týden koupil do M.2 WD_Black SN850 1TB, cena spadla asi na polovinu a moc lepších disků už na trhu není.
Zatím ho mám jen na data a omezen na PCIe3.0 pouze 2 linky ‼️
protože v primárním slotů je Samsung 960EVO 250GB a dále 2 grafické karty
I tak je ale znát rozdíl a těším se až ho prohodím na bootovací do nové sestavy, dostane další 2 linky a ještě novější generaci PCIe. ?
Pak že zvyšování rychlosti PCIe je z zbytečné a rozdíl stejně nikdo nepozná ???‍♂️...blbost

Cybermannn
Cybermannn
Level Level
11. 6. 2022 04:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám W11 a ostatní SW na M.2 NVMe disku s PCIEx4 a v životě bych už neměnil. Start systému v jednotkách sekund, když potřebuji najít nějaký soubor, je to okamžitě žádná zdlouhavá vyhledávání. Chápu, že to chtějí hnát jen na SSD, ale v domácnostech a dost možná i ve firmách se ale stále najde spousta PC jen s plotnovým HDD, takže osobně nevěřím tomu, že by se striktně přecházelo jen na SSD.

hl.hl
hl.hl
Level Level
10. 6. 2022 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A přitom existuje hromada spokojených uživatelů co mají v PC jen HDD, k tomu nemají OS zajebán kdejakou kravinou, mají rozumnou paměť a počítač místo vypínání hybernují na HDD. Nepotřebují zapisovat a číst kvanta dat z disku a tudíž jim to na normální laickou činnost úplně postačuje.

Samozřejmě existují uživatelé, kteří využijí výhod SSD a bude jich většina. Ale paušalizovat se to nedá.

Key
Key
Level Level
10. 6. 2022 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl HDD pouziva jen ten kdo nezkusil SSD
Jak to jednou zkusi, uz zpet nechce

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
10. 6. 2022 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl To jsou kecy...SSD udělá i z pomalýho PC či ntb raketu...odezva systému je úplně někde jinde, stejně jako doba načítání čehokoli a to řádově...

lukypribyl
lukypribyl
Level Level
10. 6. 2022 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Nevím, jestli považujete otevření Wordu nebo Excelu za odbornou činnost, ale i to je s HDD docela peklo...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
10. 6. 2022 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukypribyl Přesně tak. Můj předchozí firemní ntb Dell Latitude 7440 měl v druhé nejlepší konfiguraci v té době 5400ot HDD disk!! Naprosto nechápu, jak mohli do notebooku za skoro 50 tisíc dát pomalej HDD. Vyšší varianta měla max. 180GB SSD, nějakej default pomalej SSD, co byl přes mSATA, ale ten jsem nedostal.

Používat to bylo peklo, 15 minut po zapnutí, než se to všechno přechroupalo a dal se používat. I blbé otevírání Word dokumentu trvalo tak 8 sekund. A to nemluvím o Outlooku, přechroupat ty nové maily mu trvalo věčnost.

Zjistil jsem, že ten mSATA slot je volnej, tak jsem si do toho nechal koupit 500GB mSATA SSD, tuším, že to byl tenkrát nějakej Samsung 850 nebo tak něco. Přeinstaloval systém a brutální změna, systém se komplet nastartoval do 30 sekund, všechno najednou svižný, Word do sekundy, Outlook byl skoro hned načtenej, stejně jako cokoli jinýho...

Takže nevím, kde pán bere ty názory, že to možná někdo využije...využije to úplně každej...HDD je totální bottleneck a dneska už dobrej jen na storage...

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
10. 6. 2022 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukypribyl Navíc toho výrobce to SSD vyjde ve finále levněji, u těch pleček kterých se to týká, je nějaká 240 dostatečná a většinou i levnější než jakákoliv plotna... Na to oživení systému stačí obyčejný SATA kousek, sám mám systém na staré SATA 240 green, používaná data a sw na rychlém nvme a polomrtvá data jako filmy na plotně, odkud je postupně cpu na NAS.
Jediné kde ještě mám plotnu na systém je řidiči PC pro CNC a laser ale tam zatím není potřeba, je tam Debian 7 a ten se chová i na plotně civilizovaně a hlavně nic náročného se tam neděje.

Ventero
Ventero
Level Level
10. 6. 2022 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Windows 10 je zajebán kdejakou kravinou defaultně a jejich služby zapisují a čtou kvanta dat, tedy extrémně vytěžují disk samy o sobě. A to je to, proč se sW10 na HDD úracuje tak těžkopádně a chvílema se na tom ani pracovat nedá ..

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
10. 6. 2022 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ono dneska, kdo nemá SSD na systém a popřípadě hry a programy, co aktivně využívá, tak je masochista...

Ale Win11 mi žíly netrhá, tu sračku si do PC stejně nedám...

bison
bison
Level Level
9. 6. 2022 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

w11 nie sú úplne optimalizované na rýchle ssd disky , zmeny vývojári robia rovnako rýchlo ako najrýchlejší slimák , tak chlapi pridať v tom Redmonde alebo teraz skôr Bengalúru.

sajgoon
sajgoon
Level Level
9. 6. 2022 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle mohli udělat klidně dřív, dneska bych si OS na nic jiného ani nedával, lituju všechny kdo jedou na plotnách...

Ventero
Ventero
Level Level
9. 6. 2022 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ...

Key
Key
Level Level
9. 6. 2022 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chudaci ti co provozuji system na plotnovem disku.

wrah666
wrah666
Level Level
9. 6. 2022 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Key Jasně. Na systém, hry a programy je fajn. Ale na data fakt není potřeba platit 3* tolik za ssdčka, když je potřebujete jednou za uherák.

Eskymak
Eskymak
Level Level
9. 6. 2022 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No ale systém máte snad v každém počítači, ne? Nebo někdo provozuje laptop bez systému a jen do něj nějak ukládá data?

wrah666
wrah666
Level Level
9. 6. 2022 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jasně. Ale že je prostě třeba oboje. Nebo velké ssd, ale to leze do peněz.

peno11
peno11
Level Level
9. 6. 2022 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No, teoreticky i to je možné s nějakou tou Linuxovou distribucí, kterou je možné spouštět z flashky ;-)

FabledWarrior
FabledWarrior
Level Level
10. 6. 2022 05:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jako je pravda, že jsou ty SSDčka prostě dražší, ale já bych řekl, že se to vyplatí. Svůj notebook jsem si před pár lety kupoval v konfiguraci 256GB SSD a 1TB HDD. V podstatě jsem ho ještě ani nezapl a už jsem měnil SSD za 1TB Samsung 970 EVO a říkal jsem si, že ten 1TB HDD bude v pohodě na data... no jako začla mě velmi rozčilovat odezva toho disku, pokud jsem na něj šel... Jeho rozjezd je prostě pomalý a po otevření nějaké složky s hromadou souborů mu trvá, než se načtou atd... Takže když už mi přestávala stačit kapacita 1TB na data, tak jsem šel kupovat větší disk a v podstatě jsem už ani nepřemýšlel nad tím, že bych vzal HDD. Vzal jsem 2TB Samsung 860QVO - takže žádný rychlík, ale jako ta práce s diskem je úplně jinde, jeho odezva je okamžitá a samozřejmě přesto, že se nejedná o nijak závratně rychlý disk se zlepšily i přenosové rychlosti. Ve finále jsem tedy nadmíru spokojen i přesto, že to stálo více než plotnový disk...

wrah666
wrah666
Level Level
10. 6. 2022 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ehm, a nedělal ti ten ntb "oblíbenou" kulišárnu, že plotnový disk vypíná, když nemá aktivitu? Pak trvá první kliknutí nějakých 10s, než se disk opět roztočí. A ano, uznávám, ssd je lepší v tom, že je rychlé. Ale jednak přecejenom ta cena.. (4tb točák je za 2500, 2tb ssd za 4000) a dvak se nepříklad nehodí na archivaci. Po odpojení od zdroje z SSD po nějakém čase mizí data, jelikož se neobnovuje náboj buněk. "profesionální" by měly mít záruku, alespoň rok, ale na běžném samsungu byly první soubory nečitelné už po 3 měsících.

sroobik
sroobik
Level Level
10. 6. 2022 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 prve SSD do sukromneho PC som kupoval 03.2013.. bol to 120GB intel a nemam zapisane kolko stal.... 01.2014 som ho ale menil za 180GB intel a ten stal 180€. V tomto notebooku mam 500GB samsung evo860, z 06.2018 a stal 115€. Dnes mas 870evo 1TB za 124€. Tolko k tomu "leze do penez". Objemne data mas samozrejme v NASe na platnovych diskoch, ale to uz je na inu debatu

FabledWarrior
FabledWarrior
Level Level
10. 6. 2022 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Právě že jsem měl uspávání disků vypnuté. To bylo první co mě napadlo... ono to nebylo 10 vteřin, ale spíš takovej vteřinovej nebo dvouvteřinovej lag. Jako v podstatě nic, co by asi běžnému člověku nějak etxtra vadilo, ale když si člověk koupí celkem výkonný stroj za dost peněz, tak od toho přeci jen očekává naprostou plynulost. Proto jsem do toho šel.

Samozřejmě si jsem vědom, že to není vhodné řešení na zálohování a že data se můžou ztratit bez napájení, ale zas notebook používám téměř každý den a asi mi nehrozí, že bych ho třeba měsíc nezapnul. Na zálohování mám v plánu koupit NAS ve chvíli, kdy mi už ani 2 TB nebudou stačit... Teďka to ještě zvládnu rozhodit na přenosné HDD, které mám, ale dál už bych to řešil tím NASem...

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
10. 6. 2022 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No i když budu stavět někomu levnou plečku, tak pokud bude chtít skladovat hodně dat, tak tam dám obyč SATA 240SSD a k tomu plotnu odpovídající velikosti. Příplatek asi 700 a bude se to chovat civilizovaně... A mnohde je i ta 240 dostatečná a vyjde i levněji než plotna, dost často vidím, že uživatel má kromě systému tak 1GB dat a tam by stačila možná i 120...

Ventero
Ventero
Level Level
9. 6. 2022 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Key Přesně ​- W10 je na HDD stěží použitelný tak jak tak. Nicméně je to další stupidní sajrajt stran MS a další ukázka reálného korpofašismu.

MS si je dobře vědomo toho, že jim to na HDD nešlape a je to k smrti pomalé a tak toto je logický krok k tomu, jak to kamuflovat, že mají nenažraný neefektivní koncepci systému ...

Eskymak
Eskymak
Level Level
9. 6. 2022 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Stejně tak jim to ale nešlape na Athlon XP a Pentium 4. Doba prostě pokročila a výkon HDD nedrží krok. A kde kdo taky nepotřebuje mít terabajty dat v laptopu.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
9. 6. 2022 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Ten "korpofašista" to potřebuje pro technologie DirectStorage a Windows Subsystem for Android.

Ventero
Ventero
Level Level
9. 6. 2022 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero To je v pořádku - ať ty technologie na SSD fungují, ale ať nikoho nenutí. Každopádně stran Win10 stvořili pomalou obludu a proto se musí upínat k rychlejším technologiím a násilné politice - a to je alfa toho všeho.

Proč je W10 tak pomalý?
Jednak tu máme neefektivní koncepci a druhak tu máme hromadu spyservices, které běh systému přetěžují, přičemž všichni zde víme, k čemu že hlavně slouží, byť si to někteří nechtějí připustit - a to už je prvek korpofašismu.

pidalin
pidalin
Level Level
10. 6. 2022 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero já to řikam už dlouho že Microssoft se chová fašisticky, názor jejich uživatelů je nezajímá a chtěj jenom násilím protlačit svojí vizi o PC a protože maj monopol tak jim to projde a licence od sestavovatelů PC a notebooků jim prachy přinesou vždycky

pidalin
pidalin
Level Level
10. 6. 2022 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero V práci na CNC stroji máme nějakou speciální edici Win 10 která se běžně neprodává a startuje to asi 5 vteřin a myslim tim čistej start, ne probuzení z hybernace, takže je vidět že i na slabym stroji to může fungovat takhle rychle když se odstraní ten balast a spyware co tam je od microsoftu.

unreall
unreall
Level Level
10. 6. 2022 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Úprimne, ľudí s takýmto zmýšľaním mi je naozaj ľúto. Máte to ťažké…

wrah666
wrah666
Level Level
10. 6. 2022 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Lehce přehání. Ale opravdu jen lehce. Fakt je ten, že MS svůj monopol fakticky dost nepěkně zneužívá. Jak po stránce chování vůči lidem (teda zákazníkům) tak vůči konkurenci. Výrobci jsou tlačeni k tomu, aby na počítače instalovali pěkně windows, na podniky se tlačí, aby je náhodou nenapadlo přejít na linux zadarmo, školy dostávají widle prakticky zadarmo, aby jimi nakazily děti... A nějaký názor lidí? Možná že vnímají názor podniků s obratem v řádu miliard USD. Nikdo menší je nezajímá. A vlády států také ne.

Reklama
Reklama