Zpět na článek

Diskuze: Megatest 19" LCD panelů pro hráče - úvod

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jackHB
jackHB
Level Level
18. 4. 2007 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoj dobrej test pro ty co se rozhodujou,muzu se optat jestli tady bude zitra recenze na tenhle philips ? ))

ptipi
ptipi
Level Level
4. 4. 2007 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

téma je "proč se lidé vyhýbají widescreenu" viz první příspěvek v tomto threadu a jestli je vyvrácení domněnky nutnosti HW podpory 1:1 ve wide monitoru mimo téma...
ale máš pravdu, příště se budu radit starým, známým "chytrému napověz, hloupého nakopni". a zvláště z tvých posledních třech sprostých příspěvků mi je jasné, že tobě radit rozhodně nemá cenu.

cml11
cml11
Level Level
3. 4. 2007 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych stanovená kritéria takhle příkře zase nehodnotil.Nutnost DVI je nezpochybnitelná, poměr stran a úhlopříčka pak zajišťuje, aby hodnocené monitory měly stejnou pracovní plochu. Dokonce i cenový strop považuji v kategorii "na hry" za velmi užitečnou věc. Sem tam sestavuji počítače pro lidi ve svém okolí a ať se Vám to líbí nebo ne, u počítače na hry je většinou zdaleka nejnapjatější rozpočet.A dejte si do sestavy za 20-25 tis., která má utáhnout aktuální hry, monitor za deset a víc.To je bohužel věc ze říše fantazie. Jediné co mě v úvodním článku řekněme nemile překvapilo, je absence LCD Viewsonic VX922, který v dřívějších testech vítězil a všechna zadaná kritéria splňuje.Proto mi nedá abych se nezeptal, proč nedostal možnost svou pozici obhájit?

ptipi
ptipi
Level Level
3. 4. 2007 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud někdo plká, jsi to ty. sám nevíš na co to chceš a když ti vysvětlím, že to co jsi napsal jde ve 99% případů udělat softwarově, tak si zase vymyslíš něco dalšího.
v prvním svém příspěvku jsi napsal, že to chceš na hry - ty jsou ale pro windows a pod winem jde bezproblému nastavit jak zachování poměru, tak režim 1:1 pomocí ovladačů(sám používám na nb).
potom jsi začal plácat o práci, DOSu,... když jsem ti i toto vysvětlil, že se není třeba widu obávat, tak jsi zase otočil o 180 stupňů a zase jsi u her(které jsou pro win a tam to jde nastavit softwarově tvoje opěvované 1:1).
Jednoduše nevíš co chceš - někde jsi zaslechl o funkci 1:1 a chtěl jsi asi zafrajeřit. Došly ti argumenty a začal jsi nadávat. Toť vše.

et_9468
et_9468
Level Level
2. 4. 2007 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm, 1:1? to chce spis zachovani pomeru stran... ale 1:1 by tam melo byt take, kdyz nekdonema rad interpolaci... monitory bez tehlech rezimu by se ani nemely vyrabet... a tady by je konecne meli odestovat... uz par let nam tu cpou 19", ktery ani uz nema cenu kupovat a megatest 20-22" za rozumnou cenu (do 12 000 s dph) tu nikdo neudela? proc???

ptipi
ptipi
Level Level
2. 4. 2007 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

potom opravdu patříš do té velice úzké skupiny lidí, o které jsem mluvil a jen těžko můžeš očekávat, že se speciálně pro tebe bude dělat test.
ale od začátku:
DOS: a co, že by to bylo roztažené? čitelnost to nezmění.
stará grafárna: a no to skutečně chceš připojovat širokoúhlý monitor??? k čemu proboha? skutečně si nedovedu představit k čemu by u starého počítače byl widescreen...(krom řekněme otestování - ale těch pár minut se přežije i s roztaženým obrazem).
ale i kdyby sis našel něco, kde skutečně potřebuješ 22" wide monitor, aby hw zobrazoval 1:1, tak 99% lidí tohle stejně nepotřebuje, protože v životě nevystrčí hlavu z winu případně z grafické nadstavby linu. a proto těžko můžeš chtít, aby tohle nějaký test bral jako důležitou věc.

Maissi
Maissi
Level Level
2. 4. 2007 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Acer AL1917Cs nemá DVI, to má Acer AL1917Csd, tak by mne zajímalo, který monitor tedy máte v testu. Vážně totiž uvažuji o koupi právě Aceru AL1917Csd....

test5
test5
Level Level
3. 4. 2007 03:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maissi V testu je Acer AL1917Csd (tedy model s DVI). Děkujeme za upozornění na vynechané písmenko v označení.

Petr Štejnar
Petr Štejnar
Level Level
2. 4. 2007 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud mohu i já přispět.Tak i u nás v mém okolí mají všichni kromě jednoho klasické 17" CTR,a pouze jeden má 17"LCD.Mluvím o domácnostech,u firem je to opačně.

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2007 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná to má SVOJ DOVOD, Za devatero horami a devatero řekami směrem západním žili lidé, kteří spokojeně užívali LCD monitory a trh byl nasycený. Jednoho dne si řekla ježibaba (stryga): Co jim sakra budeme dál prodávat?" a vymyslela něco novýho, co zdaleka tolik lidí nemá. Wide LCD!

Logout
Logout
Level Level
2. 4. 2007 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
no vidíš, a já používám 4:3 taky na všechno, a kupodivu toho vidím víc - hádej, co je víc - 1600x1200, nebo 1680 x 1050? Když se koukneš na většinu stolních monitorů, tak Wide není ani tak rozšířenej do stran, jako spíš má ubranou výšku. Na Wide se např. nevejdou dva terminály, editory pod sebe.
Matyáš

HEAD
HEAD
Level Level
2. 4. 2007 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jasne kazdej muze vyhodit 10litru za monitor..OMG zijem v CR kde ma skoro kazdej jeste 15" ci 17"CRT.A vetsina lidi vic jak 8litru za monitor neda...

Bezy
Bezy
Level Level
2. 4. 2007 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD Nelze než souhlasit, kdo má rok-dva starý PC už LCD samozdřejmě má, ale u starších najdeš v drtivé většině CRT...

HEAD
HEAD
Level Level
2. 4. 2007 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LOL ja mam treba 17"crt a uvazuju prave o 19"LCD.A nikdo v mim okoli nema LCD vsichni maj bud 15" a nebo 17"crt nevim kde zijes, kdyz placas takovy kraviny, ze kazdej dnes ma 19"LCD.

et_9468
et_9468
Level Level
2. 4. 2007 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD hh, ja taky nemam 19 LCD.. mam 3,5 roku starou 17 LCD, pul roku stary 17 LCD a 20" WIDE... ale 19 sou dneska za opicema, hodne bbej je prave nestandartni pomer stran 5:4 na filmi uplne na pikacu :-)..a preci jen porad nehrajete ne???

schali
schali
Level Level
2. 4. 2007 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"20 do 8500kc - ty ses komik a jeste se tim chlubis.))

panVetvicka
panVetvicka
Level Level
2. 4. 2007 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednak nevím, proč na můj příspěvek vůbec reaguješ, když byl poměrně jasně (i když asi jak pro koho...) adresován panu Kovačovi a jednak tím, že stejnou chybu najdeš i na jiných portálech, nepřestává tato býti chybou. Nazdar.

schali
schali
Level Level
2. 4. 2007 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spoustu her rozchodis, to jo, ale o 99% muzes maximalne jen snit, jinak doporucoval bych ti podivat se jak ty "rozchozene" hry v mnoha pripadech vypadaji - o wide se neda mluvit ani nahodou, akorat mas zprznenej obraz.

odb
odb
Level Level
2. 4. 2007 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ak to vies, na co sa potom pytas. Skusil by som sa poobzerat po znackach ako NEC, EIZO, niesom si isty ale u nich som tuto moznost videl ale neboli to 22".

ptipi
ptipi
Level Level
2. 4. 2007 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

i když to monitor umět nemusí, nikdy není problém to nastavit přes ovladače. odzkoušeno na 6600GT, 7400Go, GMA950. u ati jsem to nezkoušel, ale nepochybuji, že to taky umí.

Tifosi
Tifosi
Level Level
2. 4. 2007 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LOL prej, že většina lidí má doma minimálně 19" monitor. To sis někde dělal průzkum? :cD Řekl bych, že většina lidí má doma možná ještě 15",17" CRT možná 17" LCD a když tak přemejšlí o 19" LCD. Probuď se ze sna, že ty a třeba pár lidí v tvým okolí má větší monitor je jenom náročnější vzorek z většiny

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2007 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krisple jsi ochotnej dát nějaký reference na LG2000CE? Je to jeden z mých kandidátů. Ozvi se na rousinizavináčcentrumcz.

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2007 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni si kupujeme LCD podle velikosti, protože větší=dražší a vyšší nároky na GK. Vybíráme zásadně podle toho, co dostaneme za svoje peníze a souhlasím s názorem, že do 8500 Kč se vejdou i 20´ v rozlišení 1400x1050, což je asi o 15% více pixelů než 1280x1024. Navíc dva moji kandidáti:
Samsung SM203B http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507X0270219QI
LG L2000CE-SF
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514507X027021ARF
mají plnou polohovatelnost a papírových 8ms.
Tady já vidím poměr cena/výkon, pokud by jejich testy nevybočovali z průměru. Takže kriteriem by měla být cena. Nebráním se ani Wide monitorům, nicméně W19´ vstoupilo na trh až poté, co myšky dostali scrolovací kolečko s akcelerátorem... Teprve W20´ je skoro stejně vysokých jako 17´
Jinak souhlasím s testem středního proudu, protože kdo chce zainvestovat, tak volí osvědčené - drahé a chybu neudělá.

rousini
rousini
Level Level
2. 4. 2007 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rousini Ještě doplním, že stejnou samozřejmostí jako DVI je pro mě výšková polohovatelnost. Většinou ji nastavíme jen jednou, ale když není, tak atlas hub pod stojanem nepůsobí zrovna esteticky

panVetvicka
panVetvicka
Level Level
2. 4. 2007 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Kovači, Vámi použité spojení "alespoň zevrubně" v posledním odstavci je nonsens jako hrom. Zjistěte si, co znamená zevrubně. Díky.

a8nr
a8nr
Level Level
4. 4. 2007 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@panVetvicka Mě spíš trklo tohle: Do testu se tentokrát dostali pouze TN panely

thelucas.7
thelucas.7
Level Level
2. 4. 2007 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tam lezi buducnost, tam sa bude uberat pohlad vacsiny uzivatelov.

snajprik
snajprik
Level Level
2. 4. 2007 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super napad, porovnat ako sa hraje na 17" 19" 20" 22" normalnych či širokouhlich LCD, ich výhody a nevihody a porovnanie, taky test ešte nerobil nikto :)

Hudri
Hudri
Level Level
2. 4. 2007 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Tu nie je treba ziadny test - ja hram casto a hry na wide vyzeraju ozaj fantasticky lebo 99% novych hier to podporuje a clovek vidi wide. Ved naco kvoli par starym hram kupovat monitor s otrasnym pomerom stran 5:4 ktory je navyse absolutne nevhodny na filmy. Dakujem bohu ze som nabral odvahu a siel do wide.

snajprik
snajprik
Level Level
2. 4. 2007 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moja reč, kto by dnes kupoval 19" monitor za 8,5k ked už dnes ponukaju 22" monitory za 7,6k napriklad aj tu
http://www.pixmania.cz/cz/cz/740/xx/xx/104/9/criteresn_A00140-BV00058956.html a ked je človek šikovny daju sa zohnať aj o cca 1k lacnejšie :)
Ako proti testu 19" monitorov nič nemam, rad sa pozriem ako si na tom stoja či 15", 17", 19" ale určite nie su najlepšia voľba, a že grafika nepotiahne velke rozlisenie preto račej 19"? Aká kolvek z dnešných grafickych kariet za 2,5k potiahne akukolnek hru bez problemov pri rozličeni 1600x1200 napr 7300GT nema ani najmenši problem ( aj ked nie v plných detailoch, ale to je detail :)

Boguš
Boguš
Level Level
3. 4. 2007 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik ... jo bych řekl že vlastnosti nějaké 22" za stejnou cenu jako 19", budou asi trochu jinde ... čili pochybuji o tom zda existuje nějaký "hračský" panel dle kriteríí v článkus uhlopříčkou >20"

snajprik
snajprik
Level Level
3. 4. 2007 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Prave že su vhodnejšie na hry určite lepšie ako 19" a su dokonca za tu istu cenu, to ako keby škody oktavie stali to čo fabie :)
http://www.lesnumeriques.com/article-312.html
Ja mam tu možnosť porovnať a neda sa to porovnať :) tie akože hračske 19" stoja za ... .Kto nechce vyhadzovať zbitočne desatisice za 24" LCD tak je super alternativa LCD 22" za 1/4 ceny 24" ( za 1x24" LCD si pupiš 4x22" :)

Reklama
Reklama