Zpět na článek

Diskuze: Nvidia má 88 % trhu s grafickými kartami, Intel padá k nule

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

andir
andir
Level Level
17. 6. 2024 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to škoda AMD mohlo trochu ukousnout ale ty ceny dost přestřelili přitom co jim chybí a nemohou si dovolit účtovat cena/výkon jako nvidia

unreall
unreall
Level Level
15. 6. 2024 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čo k tomuto číslu dodať? Asi rovnako trafená skupina zákazníkov, ako polovica slovenských voličov.

Ľudia sú neskutočne blbí a extrémne náchylní pri ovplyvňovaní. Taký typicky populizmus, akurát v marketingu nvidie, dalo by sa povedať.

Na týchto číslach totiž neni nič pekné, skôr je to smutné,. Nikto nestojí o ich sku*vený monopol za predražené sumy. Radšej ani nemyslieť na trh grafických kariet bez AMD…

Dzambor
Dzambor
Level Level
15. 6. 2024 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unreall Nebudeš ty Jaroslav C.? Je každého vec čo si kúpi...to sa volá kapitalizmus. Keď niekomu nevyhovuje niečo ide predsa ku konkurencii.

drk22
drk22
Level Level
15. 6. 2024 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Ale o tom on přece přesně mluví.... Pokud někdo získá příliš velký podíl trhu, tak není kam přejít. U herních grafik to například znamená že SW začne být primárně dělaný a optimalizovaný pro onu dominanntí značku a zákazník pak nemá kam přejít.... Dnes je například na vzestupu AI a podívejte se pro které karty jsou tyto aplikace dnes napsané?

mareknr
mareknr
Level Level
15. 6. 2024 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Lenze u unareal vieme, ze keby 88% trhu malo AMD, tak by o ziadnej hluposti ci naivite nepisal. Jeho len stve, ze to nema jeho oblubena firma. BTW. uz roky sa tu tlaci narativ, ze na hry sa oplati kupovat GPU od AMD, pretoze konzole maju HW od AMD, a tak sa hry optimalizuju primarne na ich GPU. Nevsimol som si, ze by sa niekto na tuto myslienku stazoval a ze by casom zakaznik nemal kam inam prejst. Ono je to cele hlavne o tom, ze prave NVIDIA taha pocitacovu grafiku dopredu uz dlhe roky. Tato firma skusa a taha dopredu oblasti, ktore nie su v danom case bezne. Ci uz to bola fyzika v realnom case akcelerovana na GPU, raytravcing alebo AI. Teraz z toho tazia a akurat fandovia AMD (u ktorych je vsetko co NV robi iba marketing) s tym maju problem. Ale stavim sa, ze opacny pomer v prospech AMD by im nevadil.

drk22
drk22
Level Level
15. 6. 2024 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Já teda slyšel opačný narativ. O tom, jakým způsobem NV působí při vývoji nových her a za jakých podmínek... A pokud vím tak AMD/ati bylo vždy lepší na hry především díky nižší ceně za stejný výkon nikoli kvůli nějakým konzolím. Stejně tak si pamatuji obvyklý argument že u AMD/ATI vždy časem roste reálný výkon jak se odlaďují ovladače. AI aplikace bohužel primárně využívají CUDA a na ostatních grafikách s podobným a vyšším hrubým výkonem pak jedou jak zpomalený film, ale to není žádný přínos NV.. RT osobně k ničemu nepoužívám takže to mně netrápí. PhysX bych řekl že byla spíše slepá ulička stejně jako ty nvidia 3d brýle. Mně je naprosto šiuma fuk jestli je ta grafika od S3, ATI, matroxu, Nvidia či intelu, zajímá mně jen co umí a pokud bude mít NV 90% trhu tak i to že pak za ni zaplatím 2-3x tolik, než by tomu bylo při fungující konkurenci několika značek... Momentálně mám několik grafik od NV, AMD i intelu a jediný kdo nestojí ranec je ten intel...

mareknr
mareknr
Level Level
15. 6. 2024 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor AMD si dlhodobo drzi lepsi pomer cena/vykon. NVIDIA zasa maka navrch v hernych ficurach ako spominam aj vyssie. Takze co je lepsie na hry, je na posudeni kazdeho podla osobnych preferencii. Pre mna to bola vzdy moznost lepsej hernej grafiky a preto viac inklinujem k NV. A dnes pomer ceba/vykon sa uz rozklada medzi rasterizaciou a raytracingom. V tom druhom uz AMD taha za kratsi koniec. A to aj o dost vo ficurach, ktore opat vedu k lepsej grafike a vyssim FPS. Tu uz hovorim o DLSS, FG ci RR. NV tu vyuzival AI algoritmy a je to vidiet aj na vysledku. AMD to opat iba dotahuje s rieseniami s horsim vystupom. Sucasny pomer nie je nahoda alebo iba marketing.

unreall
unreall
Level Level
15. 6. 2024 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Vieš čo mám úplne najradšej? Takých, ktorí mi podsúvajú svoje vlastne úvahy, ako samozrejmý fakt.

Keby malo 88% trhu AMD, tak píšem presne to iste na adresu AMD ty lolo! :D takto to vyzerá, keď si menej chápavý jedinec dosadzuje svoje vlastne uvažovanie a robí mu problem čítať s porozumením textu.

Zdravý trh naozaj nevyzerá tak, že jeden výrobca ma v podstate monopol a druhý sa sotva drží. Logicky si ten silnejší začne diktovať svoju vlastnú politiku a logicky ten druhý s podstatne menším ziskom nebude schopný konkurovať a to je problém, ktorý by mal zaujímať v prvom rade teba, ako koncového zákazníka.

Máš príliš jednoduchú hlavičku a tak ta napadne len jeden argument - fanboy 🙄. Na Slovensku nič mimoriadne…

mareknr
mareknr
Level Level
15. 6. 2024 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor "Ľudia sú neskutočne blbí a extrémne náchylní pri ovplyvňovaní. Taký typicky populizmus, akurát v marketingu nvidie, dalo by sa povedať."

Presne tato veta ta prezradila ty fanboy. Teda len v tomto pripade. A v ostatnych ine podobne prispevky v minulosti. Takze si lolka a jednoduchost nechaj pre seba. Rozpravkam o tom ako pises to iste o AMD ak by to bolo naopak, ti tu bude malokto verit.

komplikator
komplikator
Level Level
16. 6. 2024 03:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Lidi kupuji co je pro ně nejvhodnejsi. Kdo chce koupi grafiku od AMD, kdo chce koupi NV, kdo chce koupi Intel. Je na výběr. Bohužel pro AMD, jejich grafiky tahají za kratší konec, nemají technologie, nemají výrazně lepší cenu, maji horsi provozni vlastnosti.

Nedávno jsem uvažoval o upgrade profily a dal jsem AMD šanci, vykonove a cenově se potkaly 7900GRE a 4070S. Cena stejná, rasterizacni vykon stejný, v hlavy rt vede NV, DLSS ma NV navic. Spotreba citelne nižší u NV.
Tensor, RTX studio/více, lepsi hw encode, cuda jsou už třešnička na dortu.
Koupě AMD mi dá jen mene muziky za stejne penize.

Treba u procesoru to bylo jinak, tam po zralé úvaze zvítězilo AMD i když má horší spotrebu, tak dava vykon který jsem chtel.

test5
test5
Level Level
16. 6. 2024 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Ten závěr byl opravdu hodně zbytečný a mohl jste si jej odpustit. Na našich webech jsou vítáni všichni, co se zajímají o témata, o kterých píšeme, pokud dodržují pravidla, do čehož patří i kultivovaná věcná diskuze bez takovýchto urážek.

eliwallace
eliwallace
Level Level
18. 6. 2024 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Myslíte Ageiu (PhysX), kterou zvládli dokonale zabít protože z toho udělali blackbox? RT? Vážně? Když zavřu všechny otvory, co mám, tak z Turingu bylo RT možná použitelné tak na 2080 Ti.

mareknr
mareknr
Level Level
18. 6. 2024 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dzambor Ageiu zabil nezaujem este pred tym, ako ju NV odkupila. Ich akceleratori na fyziku nikto nekupoval. NV prave PhysX ozivila tym, ze mu znacne rozsirila zakladnu, kedy ho bolo mozne akcelerovat na geafickych kartach, ktorych bolo na trhu ovela viac a v poctoch, o akych mohla Ageia s ich kartami dufat. Dalsia vec bola, ze NV z PhysX urobila moderne API na akceleraciu fyziky. Kompletne ho casom prerobili, urobili z neho narivne multithreadove riesenie (co za Ageia nebolo), zlepsili jeho vykonnost a rozsrili jeho funkcionalitu o nove moznosti. CPU PhysX sa pouziva doteraz a je uz nejaky cas dostupne ako open source. O GPU akcelerocanu fyziku ale nebol vobec zaujem. NV toto tlacila niekolko rokov. Nepresadil sa ale v tomto smere ani open source Bulet, ktory mal pouzivat OpenCL a fungovat bez zavislosti na vyrobcovi grafickych cipov. A ten asi bkackbox nebol.
No a u RT je to stale rovnake. Na vtedajsiu uroven jeho pouzivania bola dostatocna aj RTX 2080 ci 2070. Vzdy v zavislosti od rozlisenia a urovni nastaveni. Postupne sa zaklad zdvihol a aj 60tkove rady u NV GPU sa mozu na RT pouzivat. Na zakladne RT uz stacia aj grafiky od AMD, ale tie su stale citelne po zadu, co je vidiet na hrach, kde sa RT pouziva vo velkej miere, alebo kde sa pouziva PT. A dnes sa na rozdiel od cias Turingu da vyuzivat aj DLSS (podporene FG a RR), ktore do verzie 2.x nebolo moc pouzitelne.

Reklama
Reklama