Galerie 8
Nvidia PhysX - kam směřuje?
Článek Grafiky a hry GeForce NVIDIA

Nvidia PhysX - kam směřuje? | Kapitola 3

Petr Štefek

Petr Štefek

21

Seznam kapitol

1. Nvidia PhysX - kam směřuje? 2. Proč chtít reálnou fyziku ve hrách? 3. PhysX vs. Cryostasis a Mirror's Edge 4. PhysX vs. Sacred 2 a Batman: Arkham Asylum 5. Havoku, kde se flákáš? 6. Závěr - přežije PhysX další pětiletku?

PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.

Reklama

Cryostasis

Nvidia PhysX - kam směřuje?

Výhody aktivovaného PhysX se zde ukazují poměrně jasně, protože vidíme pěknou simulaci vody nebo odlétávajících žhavých kousků kovu při střelbě do plechového regálu. Dále také třeba povalující se krabice. Když vynecháme simulaci vody, tak jsme již vše viděli a žádný zázrak se zde neděje a naopak se zdá, že je zde akcelerace přímo účelová, neboť bez PhysX je vše ve hře až příliš statické. Nároky na výkon v oblasti fyziky jsou ovšem více než drtivé.

Mirror’s Edge

Nvidia PhysX - kam směřuje?

Mirror’s Edge se přes relativně průměrnou grafiku vytáhl perfektní simulací látek a už méně sugestivními simulacemi destrukcí skleněných ploch. Nicméně lze říci, že hra je bez aktivace PhysX opět velmi velmi statická a vše odpovídá spíše několik let starému prvnímu dílu hry F.E.A.R. Člověk se zde neubrání dojmu, že to pořád není to pravé ořechové, na což všichni stále čekáme.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama