Galerie 8
Nvidia PhysX - kam směřuje?
Článek Grafiky a hry GeForce NVIDIA

Nvidia PhysX - kam směřuje? | Kapitola 4

Petr Štefek

Petr Štefek

21

Seznam kapitol

1. Nvidia PhysX - kam směřuje? 2. Proč chtít reálnou fyziku ve hrách? 3. PhysX vs. Cryostasis a Mirror's Edge 4. PhysX vs. Sacred 2 a Batman: Arkham Asylum 5. Havoku, kde se flákáš? 6. Závěr - přežije PhysX další pětiletku?

PhysX pod křídly Nvidie je s námi již nějaký ten pátek, a tak se podíváme, co se za uplynulý rok změnilo a zda-li si technologie samotná získala dost příznivců ze stran herních vývojářů, které tolik potřebovala pro svůj další život.

Reklama

Batman: Arkham Asylum

Batman: Arkham Asylum je snad první hrou, která udělá majitele grafických karet Nvidia šťastnější než majitelé karet z rudého tábora. Akcelerovaná fyzika zde funguje a podle prvních dojmů z demoverze více než dobře. Máme zde simulace látek (plně ničitelných – krom oblečení na postavách) nebo dynamického papíru (rozumějte tím, že vám letáky a různé jiné kusy papíru reagují na váš pohyb a chůzi po podlaze). Vše je zde tak, jak bychom si to představovali u prvních kvalitních her… ne dokonalé, ale akcelerovaná fyzika je teprve v plenkách. Aktivace PhysX v této znamená propad o přibližně 30 % v případě karet Nvidia, ale hratelné FPS zůstávají (výkonový graf není přítomen).

Sacred 2: Shadow Warrior


Je další hrou, která už není vyloženě béčkovým titulem a využívá možností PhysX do té míry, aby jeho absence byla nepříjemná. Ano, když pomineme neustále poletující listí ve větru, které nám vždy přímo mezi oči střelí, pak je zde ukázka možností opravdu působivá.

Nvidia PhysX - kam směřuje?

P.S.- Pokud vám v tomto výčtu chybí hry jako Dark Void nebo Terminator Salvation, tak ty jsou přeskočeny zcela záměrně kvůli pochybné kvalitě. Ale můžeme prozradit, že za nějakých pár měsíců se můžeme rovněž těšit na Mafii 2, která by to měla vynahradit více než vrchovatě.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama