Zpět na článek

Diskuze: Pasivní 13" Apple MacBook Neo má čip z iPhonu a cenu od 16.990 Kč

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
9. 3. 2026 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já tedy nevím, ale k čemu, kromě sledování tupých krátkých videí, brouzdání po netu a v nouzi sledování filmů, to je? Po přečtení nadpisu jsem myslel, že bych pořídil dceři (bohužel, kdo nemá mezi teenagery iNěco, tak je outsider), ale už si to nemyslím, tohle je opravdu o ničem, to snad i tablet dává větší smysl. 🤔

kolecko
kolecko
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 3. 2026 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak fakt bude za 799€ verzia s 512GB, kľudne také dám kolegom ako kancelárske NB.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko Je zajímavé, že na Slovensku se na stránkách Applu MacBook Neo neobjevil, ale třeba v DE i AT je 512GB verze za 799 EUR.

Reklama
Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 3. 2026 14:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opytaj sa bezneho cloveka s i daco, preco prave i, odpovie, lebo je lepsi, ale ak polozis otazku preco nevie odpovedat, iba ze je lepsi.... Tolko k Applu mobilnym zariadeniam. Nemyslim to v zlom, mam rad Apple, a maju perfektny marketing, ale s prepacenim ak by predavali "iHownow" tak sa stale najde dost jedincov co si to kupia koli znacke a prestizi, nez koli HW ako takemu. A tak to robia aj dalsie firmy na celom svete.

snajprik
snajprik
Level Level
6. 3. 2026 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec O vykone Apple hovori za všetko ťažba bitkoinu, na všetkom sa ťažilo okrem apple, lebo ten ma tak žalosny vykon a spotrebu ku jeho cene, že ani za 25 rokov ťažby sa prachy nevratia :D

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Podla mna, tazila hlavne GPU, a oprogramovanie je viacmenej jednoduche. Ale pochybujem, ze by Apple masina dokazala ist nonstop 1-2 roky v kuse pri tazbe :P Hlavne ked sa prehrieva a v user`s manual-y je vysvetlene ako pouzivat a nezadnedbat chladenie. Kedy to vlastne bolo, ked Apple zakaznikou upozornovalo, aby Airbook nepokladali sediac na lavicke na stehna a ze sa to uz prehreje?

tonda mikopele
tonda mikopele
Level Level
4. 3. 2026 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Masakr jak někoho napadne tam dát 256gb HDD 🤣🤣🤣 a 512gb je taky podle mě málo .. a ještě k tomu je to o 3k dražší 🤣🤣

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
4. 3. 2026 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda mikopele jako bottleneck vidim spis tu ramku. Nemam vlci mlhu anti/pro applisty, a tak jsem spise zvedavy na prakticke testy (dopady pameti) a kvalitu provedeni. Za 14k jako studentsky laptop na apple dobry. Mysleno skutecne studentsky, nikoliv ten "studentsky", kde se ve skutecnosti snazi hrat posledni pecky, uklada HD hanbatiny na pidi disk a vzteka se, ze to nejede.

Otazkou je vazne ta kvalita. Za 24k/22k studentskych je MacBook Air se zrejme o par levelu lepsim fyzickym provedenim, lepsim procesorem a dvojnasobnou pameti i ulozistem. Porad je to ale 8 tisic rozdil.

tonda mikopele
tonda mikopele
Level Level
5. 3. 2026 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik O hrách nebo pecku nepadlo ani slovo wtf xd

cztajtrlik
cztajtrlik
Level Level
5. 3. 2026 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda mikopele já to myslel optikou studenta, který si chce pořídit budgetový noťas. Prostě na skutečné studentské potřeby 256 GB stačí (studijní materiály, kancelařina...) . Otazníkem je ta RAMka, jak si to poradí s MacOS. A ta kvalita provedení. Ten zbytek byl nadsázka - že se vždy chce studentský noťas, ale pak se na něm dělá něco naprosto jiného.

Jan Kašík
Jan Kašík
Level Level
6. 3. 2026 05:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Přežil bych 256 GB i těch 8GB RAM asi nějak bude fungovat na ty internety a kancelářský programy, ale co bych nedal to že to nemá podsvícenou klávesnice a to ani za příplatek

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Kašík Co podsvícení, ale ony nemají ani VELKÝ ENTER! 🤣

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
6. 3. 2026 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Kašík Jakto, že nemají za příplatek?
za 20 tis. seženete AIR M2 nový se zárukou.

Jan Kašík
Jan Kašík
Level Level
9. 3. 2026 04:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Od 21 tis = 5 tis a když přidáte dalších 5-10 tis, ale o tom není članek

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 3. 2026 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik "Otazkou je vazne ta kvalita. Za 24k/22k studentskych je MacBook Air se zrejme o par levelu lepsim fyzickym provedenim, lepsim procesorem a dvojnasobnou pameti i ulozistem."

Tady bych byl opatrný. Za 25K je MacBook Air s 10jádrovým M4 a 16GB RAM, to opravdu o dost lepší je, ale nemá dvojnásobné úložiště, tam je 256 GB. Za cca 21K je MacBook Air s M2, a to už jsme na 8jádru a taky 256 GB.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
6. 3. 2026 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik To proste jenom zalezi co studujete... Myslim, vetsina oboru ve skutecnosti nema problem (pravo, ekonomie, pedagogika). Daleko vetsi prinos bude dobra zidle, monitor s dockem a periferie.

Jinak prastary muj soukromy notas ma asi tak 5x min vykonu a taky me na takove ty bezne veci neomezuje. No mechaniku kontinua bych na tom nepocital.

jjanosik
jjanosik
Level Level
5. 3. 2026 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tonda mikopele Tak len 3K za upgrade o 256GB je na apple este vyborna cena :) Ja som skor zvedavy ako budu fungovat na tom rozne aplikacie. Predsa len je to asi ina architektura nez tie apple M cipy.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 3. 2026 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jjanosik A v čem je ta architektura jiná? Obojí je ARM a už iPady ukázaly, že by s tím neměl být problém, když iOS/iPadOS běžel nejprve na čipech A a teď bez problémů běží na čipech M.

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 3. 2026 10:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Máte aj nemáte pravdu.

V prípade hlavných typov procesorových architektúr máte pravdu (RISC, CISC, WLIW, ...) Tu by som len poznamenal, že ARM patrí pod RISC.

No a potom tu máme architektúry jednotlivých procesorov výrobcov. Intel má svoje architektúry, AMD má svoje architektúry procesorov. A Apple má tiež architektúry procesorov.

A minimálne ma prekvapilo, keď ste v článku o M5 Pro a M5 Max vôbec nespomenuli informáciu, že oproti klasickému M procesoru tieto nové majú už čipletovú architektúru. Po prvý krát Apple nabehol na takúto architektúru, s ktorou získa variabilitu.

A v súvislosti s poznámkou jjanosik, kde jasne porovnáva A a M a na to ste mu aj odpovedali, tak áno z definície architektúry procesora je A a M iná architektúra.

Medzi Apple A‑čipmi (iPhone/iPad) a M‑čipmi (Mac) sú zásadné architektonické rozdiely, aj keď vychádzajú z rovnakej ARM filozofie. Najväčší rozdiel je v tom, že M‑čipy BOLI navrhnuté ako plnohodnotné počítačové SoC s vyšším počtom jadier, väčšou pamäťovou priepustnosťou a podporou veľkých GPU konfigurácií, zatiaľ čo A‑čipy sú optimalizované pre mobilné zariadenia a energetickú efektivitu.

A slovo BOLI je tam práve preto veľkým, že M5 Pro a Max sú už čipletové.

Však aj o Intel procesoroch sa píše, že majú rôzne architektúry.

Edit: Joj a zabudol som dodať, že existuje aj architektúra jadra procesoru, ktorú v Apple tiež menia.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jt "A minimálne ma prekvapilo, keď ste v článku o M5 Pro a M5 Max vôbec nespomenuli informáciu, že oproti klasickému M procesoru tieto nové majú už čipletovú architektúru."

Tak to špatně čtete, cituji: "Tyto čipy obsahují novou generaci architektury Fusion, která kombinuje dva čipy do jednoho SoC."

"Najväčší rozdiel je v tom, že M‑čipy BOLI navrhnuté ako plnohodnotné počítačové SoC s vyšším počtom jadier, väčšou pamäťovou priepustnosťou a podporou veľkých GPU konfigurácií, zatiaľ čo A‑čipy sú optimalizované pre mobilné zariadenia a energetickú efektivitu"

To ale nemění to, co na tom lze rozběhat. Když budu mít Ryzen s 1 CCD a Ryzen se 2 CCD a třeba podporu rychlejších pamětí, nemění nic na architektuře x86-64 a tom, s čím to bude kompatibilní.

jt
jt
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 3. 2026 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala OK, prehliadol som.

Ale to sa zase idete hrať na slovíčka???

"obsahují novou generaci architektury"

Ja chápem novú generáciu architektúry, ako novú architektúru.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 3. 2026 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jt No ale to je právě ta otázka, o jaké architektuře se to bavíme. Zda o verzi architektury ARM (ta je stejná, obojí je ARMv9.2-A a na kompatibilitu aplikací by to tedy nemělo mít žádný vliv) nebo konkrétní verzi jader (a tam to může mít vliv třeba na výkon, ale ne na kompatibilitu).

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
4. 3. 2026 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ma to opravdu plnohodnotny macOS? nekde se spekulovalo, ze to bude mit upraveny iOS, nebo ipadOS

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 3. 2026 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Měl by tam být macOS.

Reklama
Reklama