Zpět na článek

Diskuze: Patent BMW: výroba elektřiny na výmolech pomocí energie z tlumení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Akuh
Akuh
Level Level
15. 12. 2022 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako... v ČR by se to asi použitelné bylo, ale mělo by to smysl i v jiných státech? Myslím že speciální česká varianta auta by se nezaplatila :-)
Samozřejmě je tu i rusko, ale tam teď asi vyvážet nebudou... možná ještě ukrajina? Ale tam mám jisté obavy že ty rozstřílený silnice budou ještě furt v moc dobrým stavu na to aby to stálo za řeč...

Chuch-in
Chuch-in
Level Level
14. 12. 2022 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to si jedno auto koupím a cestou do práce vyrobím energie i pro napájení domu s tepelným čerpadlem na celý týden :D
Vážně, D11 by potřebovala dost opravit, je přímo až nebezpečné jezdit v pravém pruhu mezi Sadskou a Vrbovou lhotou.

Ventero
Ventero
Level Level
14. 12. 2022 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Škoda, že když nás tahle celkem principiálně triviální myšlenka s klukama napadla někdy v 1993, poté, co nám nejprve suplující učitel automechanik povídal o tlumičích a pak nám fyzikář připomínal z učiva ZŠ princip falického feritu opakovaně penetrujícího dutinu uprostřed venerické cívky, tak že nás nenapadlo si to patentovat. Nebo aspoň za basu piv prodat BMW.

Někdy mě překvapuje, jak se se slávou vylézá s tím, co napadne kdejakého trochu přemýšlivého a principy chápajícího studentíka ..

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
14. 12. 2022 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Ještě jsem se na to podíval a ono BMW si nepatentuje vlastní rekuperaci, ale konkrétní technické provedení.
Přes páku, která koná kyvný pohyb se přenáší moment -> na volnoběžku -> převodovku -> setrvačník -> generátor.

Čili energie se neabsorbuje v tlumiči, ale jde si svojí nezávislou cestou. To je zřejmě to novum. Protože ostatní systémy se soustředily na tlumič, který se extrémně prodražil, současně se častěji musí měnit a to poslalo celou ekonomiku do kytek.

Tohle je věc, která má:
a) Pouze jeden generátor na nápravu (pro obě kola společný)
b) Slouží po celou dobu životnosti vozu.

Je to asi logické řešení od BMW, protože si dokážu představit, že to řešení v budoucnu zastane i funkci stávajícího em-ARS tedy aktivního podvozku.
https://www.youtube.com/watch?v=ci88X-qYevM

Blaazen
Blaazen
Level Level
13. 12. 2022 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle a ještě francouzská solární dálnice.
Já prostě věřím, že věci se mají dělat jednoduché a aby dlouho vydržely.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
13. 12. 2022 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No patent… BOSE s tim prislo pred vice nez 15 lety. Sice se to tehdy uplne nechytlo, ale dodnes na youtube najdete prezentaci fantastickych jizdnich vlastnosti.
https://m.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

wrah666
wrah666
Level Level
13. 12. 2022 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou A je to skutečně tlumič generující elektřinu? Mě to spíš přijde jako přesný opak, tedy tlumič aktivní, který aktivně klade odpor dle druhu nerovností či přítlaku. A v tom přípoadě by naopak docela dost elektřiny spotřeboval. Což pochopitelně u běžného spalováku není problém, při výkonu nějakých 80+ koní vzít z dynama kilowat nebo tak něco. Elektrošméčko si ale nic takového nemůže dovolit.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
13. 12. 2022 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vypracovali nekolik generaci toho systemu. Prvni byla dost nenazrana, coz bylo narocne i na spalovak. Uspesne nasazeni se tehdy podminovalo vyvojem druhe generace s rekuperaci.
Takhle nam to tehdy na fakulte prednaseli.

Zminka treba tady https://www.researchgate.net/profile/Ruichen-Wang-7/publication/332179795_Review_on_the_Research_of_Regenerative_Shock_Absorber/links/5ca4b906299bf1b86d61d54b/Review-on-the-Research-of-Regenerative-Shock-Absorber.pdf?origin=publication_detail

wrah666
wrah666
Level Level
14. 12. 2022 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Díky. Já se vždy rád dozvím o nové technologii. Každopádně: to na prvním videu je počítám první generace? Čili mi to právem více než tlumiče připomíná stabilizaci třeba děla?

wrah666
wrah666
Level Level
13. 12. 2022 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Elektroauta mají svou "logiku". Zatímco u spalováku se řešil každý gram a ještě byly ke dražším vozům speciální pakety snižující hmotnost, u elektra je najednou pár metráků navíc maličkost. A jestli to vygeneruje tolik energie, aby se vůbec pokryla výroba? Těžko, tohle je zase dle "zelené logiky". Jede se na "eko" zdrojích, ale už vůbec nikoho nezajímá, že neutáhnou ani vlastní výrobu a dopravu sem. Hlavně, že je nevidí kouřit.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2022 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm.., tak potom vychod Slovenska je energeticka velmoc :P

sroobik
sroobik
Level Level
13. 12. 2022 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Nie. Cele slovensko. Hlavne na sidliskach male cesty neboli prerabane 40 rokov co tu byvam, ale "som si isty" ze do roku 2035 nam tu ku kazdemu parkovaciemu miestu postavia nabijacku, nech mame cim nabijat tie dementne eauta. Zavesit za gule do prievanu vsetkych, co tuto kravinu vymysleli.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
13. 12. 2022 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na některých středočeských silnicích stačí takové BMW roztlačit a dál si vyrobí dostatek energie pro pohon drncáním - možná si i zatopíte. :-)

drqq
drqq
Level Level
14. 12. 2022 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Musím Vás zklamat. Jak praví základní zákony termodynamiky, ta energie se odněkud vezme. V případě osobního auta je to energie pohybová (vpřed či vzad). U elektroaut bude nejlepším zdrojem energie přeci jen ta rekuperace z brzdění.

wrah666
wrah666
Level Level
14. 12. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Plus minimálně část energie nárazu zmaří samotná pneumatika tím, že se v místě kontaktu prohne. Z hlediska pohodlí jízdy je fajn, že kolo nadskočí méně, ale do soustavy tlumiče a pružiny se prostě nemalá část energie vůbec nedostane.

Kisch
Kisch
Level Level
15. 12. 2022 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq No takže zavedeme dřevěná kola. Samozřejmě z ekologicky pěstovaných stromů.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 12. 2022 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Já bych snad raději mlčel, nebo se toho nějaký totální retard chopí a jelikož je to absolutní blbost, tak to prosadí. Ono úplně stačí, že jsem kdysi v rámci povídky vymyslel bakterie rozkládající plast a jakou to udělalo katastrofu, když se to dostalo ven. A teď někdy minulý týden jsem viděl, že na tom partička zalenodementně ovlivněných vědců fakt pracuje. (Asi nemusím zmiˇňovat, že bakterie si nevybírá a prostě sežere veškerý materiál, ke kterému se dostane. Takže spapá petky vyházené do přírody (fajn) ale i veškeré součásti přístrojů a třeba oblečení ze stejného materiálu. Cákne na vás "přírodní voda" a za pár týdnů to sežere mikinu? Skvělý nápad ne? (nebo ne? :)

Reklama
Reklama