Galerie 153
PCI-E hitparada - výsledky testů
Recenze Grafiky a hry

PCI-E hitparada - výsledky testů | Kapitola 13

Martin Štěpánek

40

Seznam kapitol

1. PCI-E hitparada - výsledky testů 2. Výsledky - 3D Mark05 (průběhy grafů) 3. Výsledky - 3D Mark05, 3D Mark03, 3D Mark2001SE 4. Kvalita obrazu 5. Výsledky - Detaily výkonu s FSAA 6. Výsledky - F1 Challenge 99-02 (průběhy grafů) 7. Výsledky - Doom3
8. Výsledky - Unreal Tournament 2004 9. Výsledky - FarCry 10. Výsledky - PainKiller a Wolfstein ET 11. Výsledky - HALO a Splinter Cell 12. Výsledky - Serious Sam: SE 13. Porovnání grafických čipů 14. Závěr

Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.

Reklama

Ještě než se vrhneme na závěrečné vyhlášení výsledků, bude vhodné se podívat jak si vedou jednotlivé čipy mezi sebou. K tomuto úkolu asi nejlépe poslouží tabulky s procenty:

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
HIS Excalibur X600ProLeadtek GeForce PCX 5750
3D Mark03

default

3651

83,00%
3D Mark 2001SE

default

11983

105,60%

3D Mark05

default

1301

45,60%
Doom 3

1024x768

19,2

68,80%
Doom 3

1600x1200

9,1

73,60%
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

10,3

75,70%
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

4

75,00%
Far Cry

1024x768

32,8

65,50%
Far Cry

1600x1200

15,45

64,00%
Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

16,1

80,20%
Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

6,32

107,40%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1024x768

41,7

105,00%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

15,9

113,80%

Splinter Cell

1024x768

30,321

56,70%
Splinter Cell

1600x1200

19,619

65,30%
UT 2004 - dm-rankin

1024x768

107,12

86,80%
UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

47,92

87,80%
UT 2004 - primeval FSAA&AF

1024x768

20,51

134,20%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1600x1200

8,93

78,60%
PainKiller

1024x768

140,26

75,40%
PainKiller

1600x1200

65,32

73,30%
Wolfstein ET

1024x768

48,7

125,90%

Halo

1024x768

28,31

75,90%
Halo

1600x1200

13,05

75,80%

Celkově je výkon GeForce PCX 5750 ve srovnán s Radeonem X600Pro pouhých 83,3%.

Když se podíváme na hodnoty v tabulce, velmi rychle zjistíme, že v nových hrát poměrně s přehledem vede novější Radeon X600Pro, který na rozdíl od GeForce PCX 5750 podporuje DirectX 9.0.

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
Asus Radeon X600XTLeadtek GeForce 6600
3D Mark03

default

4215

119,60%

3D Mark 2001SE

default

15459

99,10%
3D Mark05

default

1568

122,20%

Doom 3

1024x768

23,3

204,30%

Doom 3

1600x1200

10,9

226,60%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

12,8

180,50%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

5,1

194,10%

Far Cry

1024x768

26,5

188,80%

Far Cry

1600x1200

13,48

182,60%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

17,98

141,20%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

8,12

133,90%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1024x768

54,4

117,30%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

22,5

135,60%

Splinter Cell

1024x768

42,325

99,50%
Splinter Cell

1600x1200

27,874

93,50%
UT 2004 - dm-rankin

1024x768

140,45

114,40%

UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

64,09

125,20%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1024x768

26,85

107,50%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1600x1200

10,39

146,60%

PainKiller

1024x768

158,35

126,40%

PainKiller

1600x1200

86,19

114,70%

Wolfstein ET

1024x768

62,2

123,60%

Halo

1024x768

35,68

130,80%

Halo

1600x1200

17,22

145,80%

Další srovnání se nabízí samo a věřím, že se najdou tací, kteří budou váhat mezi Radeonem X600XT a GeForce 6600. Zvláště pak, když zvážíme cenu. GeForce 6600 je v průměru o 40,6% rychlejší.

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
Leadtek GeForce 6600Asus GeForce PCX 5900
3D Mark03

default

5042

109,40%

3D Mark 2001SE

default

15319

108,51%

3D Mark05

default

1916

52,14%
Doom 3

1024x768

47,6

48,95%
Doom 3

1600x1200

24,7

55,06%
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

23,1

61,04%
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

9,9

60,61%
Far Cry

1024x768

50,02

74,61%
Far Cry

1600x1200

24,62

73,92%
Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

25,38

80,46%
Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

10,87

84,36%
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1024x768

63,8

113,32%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

30,5

113,11%

Splinter Cell

1024x768

42,12

83,05%
Splinter Cell

1600x1200

26,076

101,53%

UT 2004 - dm-rankin

1024x768

160,7

103,10%

UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

80,22

101,37%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1024x768

28,87

164,95%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1600x1200

15,23

72,75%
PainKiller

1024x768

200,12

82,20%
PainKiller

1600x1200

98,88

93,50%
Wolfstein ET

1024x768

76,9

120,03%

Wolfstein ET

1600x1200

36,6

127,05%

Halo

1024x768

46,66

79,34%
Halo

1600x1200

25,1

74,58%

Při srovnávání nově GeForce 6600 se starší GeForce PCX 5900 se opakuje situace z první tabulky. Tedy ve starších hrách se o trochu lépe vede starší GeForce PCX 5900, ale v novějších pak GeForce 660. V průměru je výkon GeForce PCX 5900 jen 89,6% ve srovnání s GeForce 6600.

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
Leadtek GeForce 6600Leadtek GeForce 6600GT
3D Mark03

default

5042

163,30%

3D Mark 2001SE

default

15319

127,40%

3D Mark05

default

1916

173,90%

Doom 3

1024x768

47,6

145,20%

Doom 3

1600x1200

24,7

161,50%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

23,1

170,60%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

9,9

175,10%

Far Cry

1024x768

50,02

124,80%

Far Cry

1600x1200

24,62

170,50%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

25,38

171,70%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

10,87

182,30%

Serious Sam:SE 8xFSAA/8xAF

1024x768

63,8

138,40%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

30,5

155,10%

Splinter Cell

1024x768

42,12

165,40%

Splinter Cell

1600x1200

26,076

176,20%

UT 2004 - dm-rankin

1024x768

160,7

129,10%

UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

80,22

169,50%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1024x768

28,87

162,50%

UT 2004 - primeval FSAA&AF

1600x1200

15,23

141,20%

PainKiller

1024x768

200,12

133,50%

PainKiller

1600x1200

98,88

167,80%

Wolfstein ET

1024x768

76,9

146,70%

Wolfstein ET

1600x1200

36,6

171,00%

Halo

1024x768

46,66

134,60%

Halo

1600x1200

25,1

167,10%

No a teď to zajímavé. Tím jistě bude srovnání dvou novinek ze stáje firmy nVidia. Zde je celá situace poměrně jasná a tabulka nám napoví, jak obrovský je ten rozdíl. Dalo by se říct, že výkonnostní rozdíl je větší než cenový. Průměrný výkon GeForce 6600GT je 157% výkonu GeForce 6600.

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
Sapphire Radeon X700ProLeadtek GeForce 6600GT
3D Mark03

default

7448

110,50%

3D Mark 2001SE

default

20793

93,80%
3D Mark05

default

2283

145,90%

Doom 3

1024x768

45,1

153,20%

Doom 3

1600x1200

22,5

177,30%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

24,9

158,20%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

12,2

142,00%

Far Cry

1024x768

59,7

104,50%

Far Cry

1600x1200

33,19

126,50%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

32,06

135,90%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

18,18

109,00%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1024x768

73,2

120,60%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

39,3

120,40%

Splinter Cell

1024x768

52,526

132,60%

Splinter Cell

1600x1200

37,766

121,60%

UT 2004 - dm-rankin

1024x768

204,01

101,70%

UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

103,22

131,70%

PainKiller

1024x768

148,56

179,80%

PainKiller

1600x1200

138,13

120,10%

Wolfstein ET

1024x768

92,2

122,30%

Wolfstein ET

1600x1200

52,4

119,50%

Halo

1024x768

52,1

120,60%

Halo

1600x1200

28

149,80%

Proti GeForce 6600GT je mířen právě Radeon X700Pro. Právě označení nám dává tušit, že patrně příjde ještě XT verze, která bude mít za úkol napravit tuto prohru. GeForce 6600GT má průměrný výkon 130,6% výkonu Saphhire Radeonu X700Pro. Takže prohra je nejen cenová, ale i výkonnostní.

PCI-E hitparada - výsledky testů
PCI-E hitparada - výsledky testů
Sapphire Radeon X700ProSapphire Radeon X800XT
3D Mark03

default

7448

162,10%

3D Mark 2001SE

default

20793

122,70%

3D Mark05

default

2283

225,30%

Doom 3

1024x768

45,1

179,20%

Doom 3

1600x1200

22,5

228,90%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1024x768

24,9

233,70%

Doom 3 - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

12,2

196,70%

Far Cry

1024x768

59,7

114,30%

Far Cry

1600x1200

33,19

187,30%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1024x768

32,06

212,50%

Far Cry - 4xFSAA/8xAF

1600x1200

18,18

211,90%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1024x768

73,2

147,50%

Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF

1600x1200

39,3

194,70%

Splinter Cell

1024x768

52,526

163,00%

Splinter Cell

1600x1200

37,766

200,70%

UT 2004 - dm-rankin

1024x768

204,01

105,40%

UT 2004 - dm-rankin

1600x1200

103,22

196,80%

PainKiller

1024x768

148,56

245,00%

PainKiller

1600x1200

138,13

197,00%

Wolfstein ET

1024x768

92,2

134,70%

Wolfstein ET

1600x1200

52,4

182,10%

Halo

1024x768

52,1

117,10%

Halo

1600x1200

28

194,30%

Na závěr nás čeká srovnání 8 pipelinového Radeonu X700Pro proti 16 pipelinovému Radeonu X800XT. Zde jsem ani nepochyboval o víhře X800XT, spíše šlo o kolik a zda má cenu investovat či nikoliv.

Průměrný výkon Radeon X800XT je 180,6% ve srovnání s Radeonem X700Pro. Tedy, když se podíváme na výsledky znovu, zjistíme, že Radeon X800XT dosahuje průměrného výsledku o 42% vyššího než GeForce 6600GT.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama