Galerie 30
Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách
Recenze Grafiky a hry

Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách | Kapitola 3

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

50

Seznam kapitol

1. Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách 2. Variabilita snímkové frekvence 3. Stuttering 4. Micro-stuttering 5. Měření 6. Minimální FPS a Percentily
7. Směrodatná odchylka 8. Variabilita snímkové frekvence - výpočet 9. Stuttering - výpočet 10. Porovnatelná snímková frekvence 11. Příklad 12. Závěr

Už jste někdy slyšeli o poruchách plynulosti pohybu v počítačových hrách? Víte, co jsou to latence, frame times, jak je měřit a vyhodnocovat? Pokud ne, tento článek by Vám neměl uniknout, jelikož je určený právě pro Vás.

Reklama

Stuttering (koktání)

Na rozdíl od variability snímkové frekvence, kde se jedná většinou o změny pozvolné, u stutteringu se jedná vždy o změny náhlé a okamžité na úrovni jednoho či několika po sobě jdoucích snímků.

Náš hrdina si tedy opět vykračuje po rozkvetlé louce, FPS counter zobrazuje krásných 80 FPS, po padouších ani vidu ani slechu, přesto se hra sem tam, čas od času, nějak podivně trhne. Jakoby se na krátkou dobu zastavila a hned se zase rozeběhla.

Poruchy plynulosti pohybu v počítačových hrách

Příčiny tohoto jevu jsou rozličné, nejčastěji to ale bývá zapříčiněno absencí potřebných zdrojů v paměti grafické karty, které jsou nezbytně nutné pro renderování snímku. Na vině nemusí být pouze grafická karta, ale také procesor, který nestihl GPU dodat včas příkazy na vykreslení. Samozřejmě příčiny stutteringu mohou ležet i někde jinde, ale společný rys, tedy nezvykle vysoká latence snímku, zůstává. Stuttering se pak ve hře projevuje trhavým pohybem obrazu, takže čím vyšší je výskyt stutteringu, tím se hra stává trhavější a samozřejmě opět hůře hratelnou.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama