Galerie 56
Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005
Článek Ostatní Události

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005 | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Seznam kapitol

1. Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005 2. Grafické karty 3. Operační paměti RAM 4. Základní desky, čipové sady, ukládání dat 5. Microsoft, kapitola sama pro sebe 6. Další postřehy

Nemáte-li čas neustále sledovat dění v oblasti HW, ale přesto chcete být v obraze, tak vám tento přehled toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího, co se v průběhu minulého měsíce června stalo, zcela jistě přijde vhod a pomůže snadno a rychle se zorientovat.

Reklama

Uživatelé Windows 2000 si prohlížeče Internet Explorer 7.0 neužijí

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005

Přestože

Windows 2000

jsou Microsoftem považovány za jejich nejlepší operační systém (hned za Windows XP) a budou částečně podporovány až do roku 2010, nový prohlížeč Internet Explorer si už nenainstalují. Důvodem je to, že bezpečnost IE7 je z velké části založena na spolupráci se

Service Packem 2

pro

WinXP

. Je zajímavé, že v kancelářských počítačích má Windows 2000 stále nadpoloviční zastoupení. Přesto Microsoft

ukončí

hlavní

podporu

tomuto produktu, rozšířená podpora bude k dispozici do konce března roku 2010. Dva dny před ukončením hlavní podpory Microsoft vydal ještě velký balík oprav zahrnující všechny předchozí Service Packy a dalších nových 50 oprav.

Microsoft připravuje P2P aplikaci pro sdílení dat

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005

Microsoft je poslední firma, od které bych čekal P2P aplikaci, ale zdá se, že možné je všechno. Bude nést název

Avalanche

. Narozdíl od populární sítě BitTorrent, kterou v poslední době zasáhl menší skandál ohledně přítomnosti adware v některých stahovaných datech (hudba, TV seriály,...), se Avalanche pyšní poněkud jiným způsobem stahování dat.

U klasických sítí je většinou problém při stahování velkých dat, kdy počet žadatelů o jednotlivé bloky postupně přesahuje možnosti serverů. Uživatel pak na poslední "vzácné" kousky musí dlouho čekat. Avalanche naproti tomu používá kódování pomocí lineární algebry (lineární kombinace). Když uživatel má dostatečný počet kombinací, může zpět dekódovat požadovaná stahovaná data. Tento způsob umožňuje rychle dokončit stahování celého souboru, ale přiznám se, že i přes můj výborný zápis v indexu z lineární algebry mi vůbec není jasné, jak to může fungovat u stahování dat :-(

Chcete-li vědět víc, umíte-li anglicky a lineární algebře rozumíte, můžete se kouknout na

toto 11 stránkové PDF

nebo na

tuto prezentaci v PowerPointu

.

Longhorn bude příští rok

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005

Máme zde Microsoft do třetice. Operační systém

Longhorn

by měl snad vyjít v létě roku 2006, beta verze se už na internetu povaluje. Už se těším, až ji vyzkouším.

Microsoft Windows Server 2003: Utilita na blokování automatické aktualizace na SP1

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005

Stejně jak tomu bylo u Windows XP SP2, i SP1 pro Windows Server 2003 přináší kromě mnoha vylepšení také mnoho případů nekompatibility mezi programy. Automatická aktualizace na Service Pack 1 proběhne

26. července

. V případě, že aktualizaci nechcete, musíte nainstalovat

utilitu

, jež

instalaci SP1 zablokuje

. Blokace platí do

30. června 2006

, pak i přes její přítomnost bude aktualizace SP1 nainstalována. Tento rok navíc je vhodný pro optimalizaci programů pro SP1.

Xbox 360 bude zpětně kompatibilní s první generací

Přehled dění v oblasti hardware za červen 2005

Přestože

Xbox 360

neměl být zpětně kompatibilní s původním Xbox, vše se nejspíše změní. S největší pravděpodobností za to může připravovaný

PlayStation 3

, který zpětnou kompatibilitu určitě bude mít. Problém však tkví v tom, že se musí emulovat procesor a grafický čip. Zatímco emulace Pentia III 733MHz ze tří čipů

IBM PowerPC

(každý po

3,2GHz

s

1MB L2 cache

) nebude větší problém, potíže se týkají emulace grafiky nVidia původního Xbox. Xbox 360 totiž bude využívat grafiku od kanadské firmy ATi a zde Microsoft narazil na problém

nVidia - ATi

.

Zatímco hry pro Xbox specificky pracovaly s hardwarem nVidie, nové hry musí pracovat s čipem od ATi. Microsoftu se ale podařilo od nVidie získat licence na určité technologie, které umožní spuštění původních her i na hardwaru ATi. nVidia tak bude pěknou řádku let (délku nechtěl nikdo zveřejnit) získávat nemalou částku z licenčních poplatků.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama