Galerie 62
Rytíř Xabre je zde
Recenze Grafiky a hry SiS

Rytíř Xabre je zde | Kapitola 2

Pavel Švéda

Seznam kapitol

1. Rytíř Xabre je zde 2. Ovladače 3. 3D Wizard 4. Herní testy
5. Syntetické testy 6. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - I. část 7. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - II. část a závěr

Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.

Reklama

Softwarová instalace ovladačů proběhla bez problémů. SiS užívá běžného Windows instaleru, vše je tak jak jsme zvyklí vídat u konkurence.

Trošku atypicky je pojato (nejen) grafické zvládnutí ovladačů. Vstupní bránou pro další podrobnější nastavování grafického adaptéru je Utility Manager, kde animované ikonky mají alespoň trochu zpříjemnit pohled na tento panel (ne zcela se jim to však daří). Každá z nich skrývá asi dvousekundovou animaci a v paměti zabírá "pouze" něco málo přes 1 MB.

Rytíř Xabre je zde


Obr. 8 - Utility Manager - rozcestník na jednotlivá nastavení

Drivery jsou sice od toho, aby sloužily a především zabezpečily bezchybný chod hardwaru, přecejen ale, uživatelský interface by v tomto případě mohl vypadat lépe:

Rytíř Xabre je zde


Obr. 9 - Nastavení korekce gammy

Rytíř Xabre je zde


Obr. 10 - Konfigurace vícemonitorového výstupu

Rytíř Xabre je zde


Obr. 11 - Další nastavovaní barev

Za co je třeba SiS pochválit je Produkt and File Information respektive co všechno jste kdy chtěli vědět o vaší kartě, ale báli jste se na to zeptat:

Rytíř Xabre je zde


Obr.12 - Podrobný popis GPU, pamětí, video BIOSu, …

Rytíř Xabre je zde


Obr. 13 - Nezapomnělo se ani na popis knihoven

Chceme-li vědět jak jsme na tom s AGP, spustíme utilitku AGP Gart:

Rytíř Xabre je zde


Obr. 14 - AGP Gart - Podporované režimy AGP gr. karty a MB + aktuální stav

Tímto výčet možností uživatelských nastavení Xabre končí. Možná jste překvapeni, ptáte se kde je antialiasing, podrobně 3D, OpenGL a DirectX? Více k tomuto až na další straně, chvíli se ještě budeme zabývat funkčností ovladačů.

Trochu smutnější kapitolou je v případě Xabre funkční kvalita ovladačů. My jsme použili verzi dodanou s kartou na instalačním CD (3.03.50), začaly se ovšem objevovat problémy. Test Chameleon Benchmark probíhal ve stylu černé obrazovky, SharkMark vypadal tak, jak ukazuje následující obrázek:

Rytíř Xabre je zde


Obr. 15 - Žraloci podle Xabre

Ještě pěknější byl výsledek v Codecreature Benchmark. Xabre dokázal krajinu zahalit do zimního hábitu a ještě navíc vytvořit ledovou plochu. Test sice běžel, ale jakékoli zaznamenávání výsledků určitě postrádalo smysl:

Rytíř Xabre je zde


Obr. 16 - Codecreature Benchmark - přelom podzim/zima
klikněte pro zvětšení

Vulpine GLmark nás pouze odbyl nudnou hláškou:

Rytíř Xabre je zde


Obr.17 - Vulpine GLmark - nemůžu inicializovat grafický mod

Upozorňuji předem, že všechny tyto testy běží bez problémů jak na Radeonu 9000, tak i na GeForce3. Nedalo nám abychom se tak rychle vzdali, proto jsme stáhli nejnovější a pár starších ovladačů a jali se experimentovat. Bohužel kýžený efekt zlepšení se po několika instalacích a odinstalacích nedostavil, až na jeden případ. Chameleon dále splýval s tmou, v Codecreature pořád sněžilo a žraloci se sice začali hýbat, ale na obrazovce by je měl problém najít i Picasso. Jediný případ, kdy bylo naše snažení korunováno úspěchem byl Vulpine GLmark, který se nakonec spokojil s verzí ovladačů 3.03 a jako jediný byl s touto verzí testován.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama