Galerie 62
Rytíř Xabre je zde
i Zdroj: Svět hardware
Recenze Grafiky a hry SiS

Rytíř Xabre je zde

Pavel Švéda

Seznam kapitol

1. Rytíř Xabre je zde 2. Ovladače 3. 3D Wizard 4. Herní testy
5. Syntetické testy 6. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - I. část 7. Dílčí výsledky 3DMark 2001SE - II. část a závěr

Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.

Reklama

Silicon Integrated Systems Corporation známá svými kvalitními čipovými sadami pro AMD i Intel je na poli „velkých“ 3D akcelerátorů poměrně nováčkem. Většina jejich předchozích počinů v oblasti grafiky byla spíše určena pro segment notebooků. Uvedením čipu Xabre se snaží pomalu nastoupit i do oblasti výkonných desktopů.

Rodina Xabre se v současnosti skládá ze tří členů, do budoucna se však rozroste:

Rytíř Xabre je zde



Obr. 1 - Roadmapa grafických čipů SiS
klikněte pro zvětšení

Současným nejvýkonnějším Xabre je typ Xabre 400, zde je funkční schéma jeho jádra:

Rytíř Xabre je zde



Obr. 2 - Funkční schéma jádra čipu Xabre
klikněte pro zvětšení

Technické parametry:

  • Technologie 0,15 mikronů
  • Frekvence čipu až 300 MHz
  • Celoobrazovkový antialiasing metodou supersamplingu pro 2 a 4 subpixely (mody 2x a 4x)
  • Podporuje Pixel Shadery verze 1.3 (DirectX 8.1)
  • Až 128 MB grafické paměti SDRAM/DDR SDRAM s 64 nebo 128 bitovou šířkou sběrnice
  • Kompatibilní s režimy AGP 1x, 2x, 4x a 8x (AGP 3.0)
  • Vestavěný 375 MHz RAMDAC
  • Maximální podporované rozlišení až 2048 x 1536

Ostatní vlastnosti a technologie:

  • 8x8 Full Driving GPU - Kompatibilita se standardy AGP 8x a DirectX 8.1.
  • Pixelizer Engine - Pixel Shader jednotka kompatibilní se specifikací verze 1.3.
  • Frictionless Memory Control (FMC) - Zvětšení efektivity práce s videopamětí optimalizovaným paměťovým managementem založeným na memory interleavingu.
  • Jitter-Free Anti Aliasing - K antialiasingu využívá několika metod: SuperSampling 2x a 4x, image blurring (rozmazání obrazu) a jejich kombinace.
  • MotionFixing Video processor - Flicker-flixering (pixelová de-interlace) a motion kompenzace během přehrávání videa.
  • 3rd Generation T&L Engine - T&L jednotka neobsahující Vertex Shadery, ty by měly být emulovány softwarově optimalizovaným driverem na hlavním CPU počítače, podpora až 16 vertex cache.
  • CubicLook Utility - Podpora 3D stereo brýlí, detekce AGP a přetaktovávací funkce.
  • DoubleScene Technology - Dual view funkce VideoBridge SiS 301, podpora dvoumonitorového zobrazení.
Rytíř Xabre je zde


Tab. 1 - Srovnání technických parametrů konkurenčních karet

Dnešní recenzovanou grafickou kartou je Joytech Blade Monster Xabre 400:

Rytíř Xabre je zde
Rytíř Xabre je zde


Obr. 3 - Pohledy na kartu
klikněte pro zvětšení

Pod nepříliš velkým aktivním chladičem se ukrývá GPU revize A1:

Rytíř Xabre je zde



Obr. 4 - GPU Xabre 400

Karta je osazena osmi 4 ns paměťovými čipy Samsung DDR SDRAM v pouzdření TSOP. Celková kapacita videopaměti je 128 MB:

Rytíř Xabre je zde


Obr. 5 - Detail pamětí

O sekundární obrazový výstup se stará VideoBridge SiS 301. Jedná se vlastně o externí RAMDAC (135 MHz), umožňující TV-Out v normách PAL/NTSC s maximálním rozlišením 1024 x 768 (prokládaně), DVI výstup s maximálním rozlišením 1280 x 1024 v 60 Hz (nebo pomocí DVI-VGA redukce jako druhý CRT, maximálně 1280 x 1024 v 75 Hz):

Rytíř Xabre je zde


Obr. 6 - SiS 301

K této kartě není problém připojit dvě zobrazovací jednotky naráz. Můžeme si vybrat z kombinací CRT + TV, CRT + LCD nebo CRT + CRT.

Rytíř Xabre je zde


Obr. 7 - DVI , TV-Out a VGA konektory


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama