Zpět na článek

Diskuze: Salvádor zvažuje přijetí Bitcoinu jako oficiální měny

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 6. 2021 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"... Ten od svého maxima v polovině letošního dubna ztratil 44 % své hodnoty..."

Protože Bitcoin drží i duševně prostí lidé. Je to úplně stejné, jako v jiných oblastech společnosti.

Od toho se pak odvyjí důvody, kvůli kterým Bitcoin drží a důvody, kvůli kterým Bitcoin přestanou držet, tj. např. i kvůli zcela nepodstatné události, ve které jakýsi Musk udělá "bla bla bla" na jakémsi Twitteru a ihned začnou duševně prostí lidé nakupovat/prodávat.

Naštěstí Bitcoin drží i chytří lidé a zjevně jich nebude málo ;-).

jardadoma
jardadoma
Level Level
7. 6. 2021 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A Muska jako ministra financí :o)

bison
bison
Level Level
7. 6. 2021 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ak banky zakážu prevody v BTC , Salvádor ostane bez hotovosti a skrachuje, ak kurz BTC bude príliš plávať ako je tomu teraz nikto si svoje $ nevymení za BTC a v krajine budú nepoužiteľné doláre....naozaj skvelé rozhodnutie.

klokan83
klokan83
Level Level
7. 6. 2021 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison BTC je decentralizovana mena. Na prevod BTC nepotrebujem banku, tozn. ze banka nemoze zakazat prevod v BTC.

Salvador navrhuje pouzivat BTC a zaroven dolar. Nechce nahradit dolar BTC. Chce dal ludom volbu. Ci ludia budu pouzivat viac BTC alebo dolare, to je na nich. Pravdepodobne to budu na zaciatku iba dolare a casom sa uvidi, ze ci sa BTC uchyti. Ludia sa priklonia k tomu co bude pre nich vyhodnejsie.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 6. 2021 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím o tom že by prodej bitcoinu za dolary byl bez poplatku, ale kdo chce kam...

klokan83
klokan83
Level Level
7. 6. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Ak za prevod penazi do Salvadoru platia expati 10% poplatok (cislo z clanku), tak je rozhodne lepsie zaplatit napriklad 0.5% poplatok pri nakupe BTC a poslat BTC. Navyse je to rychlejsie.

Napr Bitstamp poplatky su:
0.50% trading fee
SEPA Deposit - Free of charge
SEPA Withdrawal 3.00 EUR

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 6. 2021 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Jasně. Nakoupím za $40k a večer vybírám za $35k. To vyjde skoro nastejno. Nebo možná budu večeřet až ráno, až to zase stoupne.

klokan83
klokan83
Level Level
7. 6. 2021 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Ja som nakupil ked jeden stal 500$ takze som sa zatial s tymto problemom nestretol.

BTC ma vysoku volatilitu. Ked nakupim za 40 tak budem mat mozno 35, ale s vacsou pravdepodobnostou budem mat 45 lebo v dlhodobom horizote zatial stale stupa.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
8. 6. 2021 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Předpokládám, že většina obyvatel Salvadoru za $500 nenakoupila.
A zatím moc nestoupá. Poslední měsíc spíš vytrvale klesá.Teď je na 34tis.

klokan83
klokan83
Level Level
8. 6. 2021 02:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Ked nieco stupa kazdy mesiac, tak je to bublina. Vtedy treba predavat :)

Korekcia ktora pride po all-time-high je celkom zdravy vyvoj. O mesiac to moze byt este nizsie. Pre mna je zaujimave kde to bude o 2-3 roky. A myslim si, ze o 2-3 roky budu ludia smutni, ze nenakupili za 34k.

ensidia
ensidia
Level Level
8. 6. 2021 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 To je dost možné, ale kryptoměna je zajímavý ekonomický počin. Ale pevně věřím v to že za měsíc nebo za 30 let bude mít hodnotu 0 centů. Klasické letadlo kdo začal a prodal na vrcholu vydělal nejvíc. Ale jednou se vzbudí pár milionů lidí a zjistí že už nic nemají. A že jsou to pouze 1 a 0.

klokan83
klokan83
Level Level
8. 6. 2021 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Cena = poptavka / nabidka.

V historii strasne vela mien skoncilo na nule. Typicky je to preto, ze nabidka exponencialne stupa. Tak to bolo vo Weinmarskej republike. Tak isto to bolo v Zimbabwe, tak isto to je vo Venezuele, Argentine a Turecku a tak isto to bolo v Ceskoslovensku v roku 1953.

Typicky sa to deje tak, ze stat robi obrovske deficity a tlaci peniaze. Napr deficit 500+390 miliard CZK v Cesku, alebo v USA su rozpoctove vydaje 2x take velke ako prijmy. To cele vedie k navyseniu nabidky danej meny a ta potom ide k nule.

Podobne funguju standardne pyramidove schemy a letadlo, ktore potrebuju exponencialny narast vkladov aby fungovali.

U Bitcoinu sa to nestane. Rychlost tazby sa znizuje, takze nabidka nikdy nebude velka. Jediny sposob ako Bitcoin pojde na nulu je ze poptavka bude klesat na nulu. To sa samozrejme moze stat, ale neexsistuje pravidlo, ze by sa to muselo stat.

To je aj rozdiel od pyramidovej schemy. Kazda klasicka pyramidova schea potrebuje aby exponencialne stupali vklady. Inak to cele spadne. Exponencialny rast vkladov nie je mozny donekonecna preto kazda pyramidova schema nutne spadne.

Bitcoin je iny. On exponencialny rast nepotrebuje. Bitcoinu staci aby poptavka ostala konstantna a bude si drzat cenu. Takze na rozdiel od pyramidovej schemy nevyzaduje exponencialny rast vkladov a teda ani neexistuje pravidlo podla ktoreho by musel nutne spadnut na nulu.

ensidia
ensidia
Level Level
8. 6. 2021 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Určitě nejsem žádný prorok, o kryptoměnách se zajímám jen když vyjde nějaký zajímavý článek.
Ale s jedním nesouhlasím že nebude mít konec. Jen to dám v bodech.
Vládám a bankách se nelíbí že není regulovaný. A v jejich moci je ho zarazit úplně ve vyspělém světě.
Obchodují s ním teroristi a další organizované zločiny. A je těžko vypátratelný.
I policii je proti srsti napříč světem. A budou ho tlačit do ilegality nebo regulovat.
Ekologie a spotřeba energie pro nic... Absurdita...
Dřív nebo později někdo dokáže to prolomit, okopírovat a budou fail mince. Jasně všichni tvrdí že je to blbost, jo Titanik se taky nemůže potopit.
Ale chápu vidina rychlých peněz. Byla vždycky silná.
A obávám se že až nastane velký průs*r. Tak velcí hráči se ho zbaví. Ale zbydou tu 10tky 100ky milionů zklamaných lidí.
Samozřejmě přeju všem. At jim to dopadne dobře a peníze si užijí.

klokan83
klokan83
Level Level
8. 6. 2021 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Souhlasim, ze regulace ci uz v zajmu ekologie, boje s pranim spinavych penez a nebo "za udrzeni financni stability" je nejvetsi riziko pro BTC. Takova regulace dokaze poslat poptavku dolu a spusobit pad ceny. Ale spis si myslim, ze nektere staty ho budou regulovat a jine staty nebudou. V druhe kategorii bude hodne statu ktere nemaji vlastni menu a pouzivaji dolar. Salvador muze byt prvni, ale myslim, ze jich bude vic.

Jo a regulace neznamena automaticky zakaz. Stat muze chtit "videt" moje BTC transakce. Technicky je jednoduche pozadovat po kazdem uzivateli Bitcoinu aby statu dal svuj verejny klic. Pak stat vidi odkud prijima a kam posila platby. Tady je navod jak se to dela v jednom ze softwaru: https://bitcoinelectrum.com/creating-a-watch-only-wallet/ To resi vetsinu problemu s terorismem, kriminalitou atd.

Falesne mince -> nepravdepodobne.
Vidina rychlých peněz -> kazdy rozumny investor investuje jenom tolik kolik si muze dovolit stratit. To ze nerozumny investori trati penize to neni novinka. To se delo pred bitcoinem a bude se dit i po bitcoinu.

Akuh
Akuh
Level Level
8. 6. 2021 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Není pravda že se vládám nelíbí kvli zločinu a terorismu. Některé crypto ano, ale bitcoin ne: https://www.coindesk.com/ex-cia-director-says-criminals-will-move-away-from-bitcoin-in-new-lobbying-groups-first-report
Ekologie a spotřeba není takoví problém jaký myslíš
"Dřív nebo později někdo dokáže to prolomit, okopírovat... " podívej se na tu technologii pořádně. V bitcoinu reálně neexistují žádné mince. Jen účetní záznami. Nemáš možnost mít "fail mince" ať tím myslíš cokoliv, protože reálně nemáš žádné mince. Máš účetní záznam.

Proroků zázy bitcoinu už byla spousta. Postav se do řady :-)

ensidia
ensidia
Level Level
9. 6. 2021 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Ano nelíbí, a to z mnoha důvodů. Samozřejmě některé jsou pro ně ještě horší. At už zločinnost obecně (zrušily aj 500eurovku), nebo že silné státy přes sankce dokáži tlačit na malé státy. Ale přes oni dokáží přes tohle obcházet, že se dostanou k tvrdým měnám (dollar,euro). Atd... Mocní chtějí moc, a né aby je tímhle obcházeli.

Ekologie v ruku v ruce se spotřebou je velký problém, hlavně když svět se začíná ubírat obnovitelnými zdroji a ty nejsou nekonečné (v množství možné vyrobitelné el.).

No je mi jasné jak je to teoreticky. Ale všechno dřív nebo později jde prolomit s falšovat. Účetní záznamy pozměnit, nabourání do peněženek. A věřím že dřív nebo později se někomu něco podobného povede.
- Nikdy neříkej, že to nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde a udělá to-.

Nejsem ovce jako někdo abych stál v zástupu, nemám vyhraněný názor. Ale z ekonomického hlediska, jelikož to není podložené ničím HDP,Zlato,akcie,patenty z know-how nebo cokoliv hmotného, je v tom hromada spekulantů. A jeden člověk dokáže to poslat o 50% dolů. Tak si nemyslím že se z toho stane něco důležitého. Ale chápu někdo kdo v tom jede nebo vlastní nechce vidět budoucnoust ale at má hodnotu 200k. :) Chápu. Já investuju ale do jiných věcí. Tohle je jak shortovat akcie. Ale taky nejsem odpůrcem banky,vlády mají až moc velkou moc. A trochu decentralizovat finančnictví jsem pro. :)

klokan83
klokan83
Level Level
9. 6. 2021 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 1. Kdyz nekdo prolomi kryptograficke algoritmy v Bitcoinu tak nevybere jenom vase Bitcoiny ale i vas online banking a vase kreditky a vase akcie na burze. Vsechno je to chranene stejnou kryptografii.

2. Od roku 1971 ani dolar neni podlozen nicim. Verite ze americka centralni banka dokaze zabranit neomezenemu tisknuti dolaru kdykoliv si to aktualni president zmysli? Zatim to tak nevypada.

Derryk
Derryk
Level Level
7. 6. 2021 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč zrovna BitCoin? Nebylo by lepší zvolit něco s rychlejšími a levnějšími transakcemi? Třeba LiteCoin nebo Solano?

klokan83
klokan83
Level Level
7. 6. 2021 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk Nie.

Litecoin ma oproti BTC vela nevyhod:
1. Litecoin ma mensi market cap nez BTC tozn. ze ak by ho stat pouzil ako currency tak by celil vacsej volatilite.
2. Litecoin ma mensi hash rate nez BTC tozn. ze je jednoduchsie vykonat utok na LTC.
3. Litecoin pouziva rovnaky proof of work ako BTC, tozn. ze vacsi BTC miner dokaze kedykolvek zacat minovat LTC a vykonat 51% attack v tej sieti. Ked ten utok dokonci, moze sa okamzite vratit k tazeniu BTC. Tozn. ze LTC nema taku ochranu pred double-spend ako BTC. LTC nie je bezpecna.
4. Cenu a rychlost transakcii riesi Lightning. V sucastnosti to nie je idealne ale z dlhodobeho hladiska nie je cena a rychlost transakcie dolezita. https://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_Network

HonzaIT
HonzaIT
Level Level
8. 6. 2021 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Derryk Protože vše ostatní jsou prostě ALTY :) více či méně úspěšné, ale prostě alty.
Osobně pro malé transakce rád používám LTC, ale BTC je základ.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 6. 2021 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

70% obyvatel nemá bankovní účet, ale každej má asi internet a třese se na kryptopeněženku. Taky hodně stěstí s volatilitou.

klokan83
klokan83
Level Level
7. 6. 2021 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek To ze ti ludia nemaju pristup k bankovym sluzbam nesuvisi s tym ze by nemali internet.

Napriklad Africka M-Pesa ma miliony pouzivatelov: https://en.wikipedia.org/wiki/M-Pesa
Dnes uz aj najchudobnejsi ludia sveta maju mobily. V El Salvadore pripada 147 SIMiek na 100 obyvatelov: https://www.statista.com/statistics/502048/mobile-cellular-subscriptions-per-100-inhabitants-in-el-salvador/

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
7. 6. 2021 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@klokan83 Bodejť, když tam defakto vládne narkomafie.

Reklama
Reklama