Galerie 46
Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?
i Zdroj: Svět hardware
Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta? | Kapitola 5

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

14

Seznam kapitol

1. Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta? 2. Co přináší 512MB grafické paměti? 3. Sapphire Hybrid Radeon X800XL 512MB 4. Teoretické testy - 3DMarky 5. OpenGL - Doom 3
6. Direct3D - Far Cry 7. Direct3D - Half-Life 2 8. Direct3D - Unreal Tournament 2004 9. Přetaktování, hluk a závěr

Do ruky se nám dostala první grafická karta s 512MB paměti a tak jsme se na ni samozřejmě důkladně podívali. Jedná se o Radeon X800XL od společnosti Sapphire, jehož výkon by mnozí očekávali vysoko nad současnou 256MB verzí. Je tomu ale skutečně tak? Podívejme se na kartu detailně...

Reklama

OpenGL - Doom 3

Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?
Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?

Výsledek je velmi překvapivý - 512MB paměti nepomohlo ani v rozlišení 1600x1200 a výkon je tak nepatrně nižší. Při nastavení Ultra Quality se výsledek prakticky nezměnil. Zde se ještě můžete podívat na výsledek s 6xFSAA a 16xAF...

Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?
Sapphire Radeon X800XL - vyplatí se 512MB karta?

... který ovšem žádnou změnu nepřinesl, a to ani v jedné mapě. Je vidět, že Doom 3, ač vizuálně velmi působivý, není s to využít potenciál 512MB karty, což id Software původně sliboval. Na druhou stranu je pravda, že reálné podmínky ve hře jsou trochu jiné než v timedemu. Na některých místech určitých map totiž Doom 3 evidentně swapuje, takže při reálném hraní na Ultra Quality by mohla být výhoda 512MB znatelná. Ovšem změřit to lze jen těžko.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama