Zpět na článek

Diskuze: Sun-Ways spustí ve Švýcarsku pilotní projekt 18kWp solární železnice

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

coolipi
coolipi
Level Level
11. 10. 2024 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzpominam na solarni chodnik (zde na SVHW) jak jej potichu odpiskali. Zde budou znacne vibrace, olej, vse co pada vcetne prachu ulpivat na panelech a az pojede vlak, tak bude zastinovat postupne jeden panel za druhym. Jak si s tim panely poradi? Bude to seriove nebo paralelne, jake ma byt systemove napeti? Jak se to bude chladit?

A v zime az na tom bude snih, tak to bude zatezovat uplne kolmo a pri prujezdu vlaku se to mozna i razove zatizi razovou vlnou pri vytlacovani snehu masinou (bez radlice).

To uz mi prijde racionalnejsi pouzit plochu kolem koridoru (takove ty 3.5 metru vysoke hrazeni kolem vysokorychlostnich trati) a dat na ne panely kolmo. Nejspis je pak nerozbije ani krupobiti a v zime na nich nezustane snih. Mely by se take mene ohrivat a opotrebovavat, coz vede k degradaci vykonu panelu. Problem se zastinenim pri prujezdu vlaku ale bude stejny, nicmene da se ridicim systemem vyresit.

jiri777
jiri777
Level Level
11. 10. 2024 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coolipi Chvilkové zastínění není problém. Je to stejné jako když přijde mrak. Kolmo panely na protihlukové stěny jsou rozhodně lepší, ale to taky záleží na zeměpisné šířce.

Derryk
Derryk
Level Level
11. 10. 2024 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coolipi "olej, vse co pada vcetne prachu ulpivat na panelech "
Myslím si, že řešíš nepodstatné detaily.(ironie) Vyvine se mašina-myčka, která ty panely bude čistit. Určitě bude rychlejší než myčky aut. Je jednoduší vyčistit plochý panel než poměrně komplikovaně tvarovaný vůz. Jak rychle by asi tak mohl jezdit a čistit? Asi bude potřeba více typů čištění. Jeden intenzivnější a druhý pro běžnou očistu. Při důkladném se použije proud vzduchu, saponát, tlaková pára, možná kartáče, pak opět na vysušení vzduch a na závěr vrstva proti přilnutí nečistot. To by mohlo frčet 5-10km/h. Na běžnou údržbu by mohl stačit jen ten ofuk vzduchem.. To mohlo jít 40km/h. Vlaky nemusí jezdit furt, provoz se přizpůsobí servisním intervalům. Možností je ale více. Možná se vyprojektuje vagón na běžné čištění zapojitelný do běžných souprav a bude se čistit méně intenzivně (při běžné rychlosti), ale o to častěji. ;)

kazaxx
kazaxx
Level Level
11. 10. 2024 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomu rikam ztrata soudnosti v investicich. Ale jsou to jejich penize. Zivotnost tech panelu pujde rychle do haje.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
11. 10. 2024 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak to vidím chce se mi zvracet. Ekomaniaci si sami utápějí kladný názor na fotovoltaiku takovou nesmyslnou montáží. Což tak montáž na střechy domů, pod správným úhlem, a ve správném směru, odpadá znečištění atd.

jiri777
jiri777
Level Level
11. 10. 2024 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výroba za celý rok by měla odpovídat.
https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#PVP
Jen je problém, že nejvíce se vyrobí v létě v poledne, kdy už nyní jsou přebytky a v zimě nic moc.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2024 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri777 Já neříkám, že by neměla odpovídat teoreticky, ale že kvůli nečistotám na zemi nebude odpovídat prakticky.

jirka-77
jirka-77
Level Level
10. 10. 2024 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Česku je prostřední třetina mezi kolejnicema hodně pokapaná olejem se rzí, jako velká špína. Olej asi postupně odnáší dešťová voda, kde podle znalostí ze základní školy jedna kapka oleje zničí 30 l vody. Rez ale zůstává. To bude asi dost snižovat výkon a ničit panel přehráváním v místě stínu, jestli je pravda že ve stínu se dost spotřebovává proud.

Reklama
Reklama