Zpět na článek

Diskuze: Tachyum Universal Procesor: 128 jader na 5,7 GHz a zvládne všechno

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kutil05
kutil05
Level Level
14. 5. 2022 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve své podstatě to je asi jako síť shaderů v grafice, jen schopných dělat víc universální výpočty, kdy se minimalizují přesuny dat a spíš se asi virtuálně mění adresy těch jednotek právě pro tu minimalizaci datových přesunů. Čistě na papíře to fungovat může. ALE za rok má jet výroba a zatím mají jen emulaci osmi jader z plánovaných 128. Kde je HW návrh, kde jsou masky pro výrobu čipů? Tohle bude věčný vývoj, věčná díra na peníze, ale reálně to s tak malým počtem lidí nikdy nedotáhnou k úspěšné výrobě.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 5. 2022 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutil05 Plus teď je velice špatná doba na rozjezd výroby na pokročilém procesu. NAtož pro zcela neznámou firmu, co nemá neomezené prachy. Kapacita výroby je velmi omezená a rvou se o ní technologičtí giganti, kteří ty (skoro) neomezené peníze mají. Intel, AMD, Nvidia, Apple.. výrobci šipů pro mobily... Takže i kdyby měli vývoj kompletně hotovýž a projekt připravený k přechodu do fabriky, tak by se to zařizovalo velmi těžko.

warhawk22
warhawk22
Level Level
13. 5. 2022 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To su tu teda hejty :)
Akoze pochybujem, ze by to bol scam.. a tomto projekte som cital uz davnejsie.. stoji za nim clovek, ktory uz v zivote daco dokazal - Radoslav Danilák.. vid wiki: https://sk.wikipedia.org/wiki/Radoslav_Danil%C3%A1k
A cielovka pre tento procesor nie sme my, bezni ludia. Aspon zatial nie. Tam je skor zameranie na servery, kde to ma momentalne najvacsi prinos. A som velmi rad, ze v EU budeme mat take daco, co moze konkurovat zvysku sveta.

Ak chcete vediet o tomto projekte viac, tak minuly rok bol dobry clanok tu:
https://zive.aktuality.sk/clanok/4p291ly/preco-intel-ci-amd-nedokazu-to-co-slubuje-slovensky-tachyum-vysvetluje-jeho-sef-rozhovor/

doug
doug
Level Level
13. 5. 2022 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@warhawk22 ano, a pan Danilak tvrdil v roku 2018 ze v 2019 bude seriova vyroba, odvtedy sa to stale posuva o rok a zaroven sa prudko zlepsuju parametre na vsetkych frontoch, ale inac to vobec nie je podvod a bublina :D

warhawk22
warhawk22
Level Level
13. 5. 2022 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug njn, takze podla tejto logiky: Intel povedal, ze v 2020 bude mat dedikovane GPU :-D ...teda, Intel je scam :-D

Nemyslim si, ze to takto funguje :)
Ako ja nechcem obhajovat projekt, do ktoreho nevidim. Vidim do toho len ako bezny IT laik, ktory o tom len cital, ale ked sa vymysla daco nove, tak tam podla mna oneskoronie dava zmysel, a nehejtoval by som to hned.

A vobec sa mi nechce verit, ze clovek, ktory prakticky stvoril nForce chipset (my starsi si ho pamatame), a stal pri tvorbe mnohych procesorov/chipov, tak by si pokazil takto renome. Ja myslim, ze tento pan je financne zabezpeceny az az... takze od neho by som veru scam nikdy necakal.

BTW. citali ste ten clanok (rozhovor), co som postol vyssie?

doug
doug
Level Level
13. 5. 2022 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug ale zatial nikto nic realne nevidel, iba tlacove spravy, tlacova sprava o tom, ze maju fpga prototyp, tlacova sprava o tom, ze maju emulator, tlacova sprava o tom, ze nabootoval linux. Ak to chcu buduci rok predavat, tak aj keby teraz zverejnili emulator a podrobnu dokumentaciu instrukcnej sady tak by to bolo velmi neskoro, aby nejaky realny hpc zakaznik zacal uvazovat nad vyuzitim ich platformy, tam sa nemenia servre a architektury zo dna na den.

warhawk22
warhawk22
Level Level
13. 5. 2022 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug chapem vas point...
a veru, ja by som bol tiez rad, keby prislo daco, co zmeni svet PC (myslene Intel/AMD) v efektivite, ale tak zial, kedze je to vsetko sukromne, tak do toho nevidime..
mozno mlzia kvoli konkurenci, mozno kvoli dohode s investormi. kto vie. snad vedia, co robia.

v kazdom pripade im fandim.. nech sa to posunie dalej... ale tak si musime pockat, ako dopadne tento procesor v serverovej/B2B sfere.
ak to bude uspesne, tak verim, ze po rokoch sa to dostane aj do comsumer/B2C sfery.

Jojioo
Jojioo
Level Level
13. 5. 2022 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@warhawk22 "Dokázal" predávať 128b radič ako 256b. Toto je podobný SCAM.

My niesme cieľovka pre tento procesor, ale aj tak zato platíme. V 2019 dostali 15mega s odkladom splátok 4 roky. Teraz peniaze vyschli, príjmy žiadne, a termín splácania sa blíži... Tak to začal opäť hypovať aby získal ďalšie investície...

Podľa mňa dúfal, že to nejaká feľká firma zase kúpi, ale očividne nik nechce ďalšie Itanium/Erlbus...

Inak EU má, procesory aj výskum, najmä v 3D púzdrení... Preto je škoda, že sa naša krajina preslávi takýmito podvodníkmi...

warhawk22
warhawk22
Level Level
13. 5. 2022 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jojioo Myslite ten problem, co Sandforce chip na SSD pouzival 256-bitove sifrovanie, ale interne bol limitovany 128bit? To mi nepride ako scam, skor chyba vo software, ktoru tusim neskor aj opravovali nejakym updatom vo firmware.
A toto sa stalo tusim v cca 2012-2013, kedy to tusim davno predtym predal LSI.

Takze na zaklade tohto ho oznacit ako podvodnika? Nehnevajte sa, ale podla na mna je toto slaby argument :-/

A dalsie, ze peniaze na vyvoj sa minuly a zhanaju sa investori? Ved takto funguje snad kazdy jeden vyvoj.

Don Q
Don Q
Level Level
13. 5. 2022 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@warhawk22 Není známa odolnost procesoru Prodigy proti útokům kyberzločinců. Např. Intel měl ve svých procesorech mnoho bezpečnostních děr (a možná stále má). Zatím nic nenasvědčuje, že Prodigy bude schopen nasazení v běžné praxi. Vývoj trvá již cca 5 let a projekt je stále jen projektem. Skoro určitě jím zůstane navždy, protože čas rychle běží a nedořešených věcí je příliš mnoho. Velmi by mě potěšilo, kdyby se má skepse nepotvrdila, ale na pohádkové příběhy nevěřím.

doug
doug
Level Level
13. 5. 2022 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Vyvoj zacal v 2015 a od 2018 Danilak tvrdi ze "dalsi rok" zacne komercna vyroba, doteraz nebolo okrem tlacovych sprav zverejnene absolutne nic co by nasvedcovalo tomu, ze nejaky produkt bude niekedy existovat

Don Q
Don Q
Level Level
13. 5. 2022 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q doug 13.5.2022, 20:21h:
Je velmi podivné, že dosud nikdo jiný s podobným nápadem nepřišel. Ve světě je mnoho vynikajících mozků, takže kdyby bylo možné vyvinout podobně skvělý procesor, jakým má být Prodigy, asi by na to už dávno přišel někdo jiný. Tudíž můj závěr je, že Prodigy je "totální sci-fi". Ale možná se stane zázrak :-).

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 5. 2022 02:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezké čtení,
moc hezké čtení,
....až moc hezké čtení ,
taky mi to přijde jako podvodný startup a scam na investory

crx
crx
Level Level
13. 5. 2022 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 az jsem si vzpomel, ze vlastne stale cekam na Glaze3D :)
(pro mladsi rocniky vice zde: http://www.graphicshardware.org/previous/www_1999/presentations/glaze3d.pdf :))

doug
doug
Level Level
12. 5. 2022 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, ten retardovany popis s 16 "memory controllermi", co nedava absolutne ziadny technicky zmysel vystizne popisuje celu tuto frasku, je to jeden obrovsky podvod na vytiahnutie prachov z potencialnych investorov.
Ci nebodaj si niekto pricetny mysli, ze slovenska firmicka s 25 zamestnancami dokazala nielen navrhnut dokonaly hardware, ale tiez naprogramovat podporu do linuxu a spravit emulatory x86, arm a risc-v instrukcnych sad?

doug
doug
Level Level
12. 5. 2022 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug Jo a aby som nezabudol, este si aj vybookovali u tsmc kapacity na 5nm vyrobny proces aby uspokojili cely trh ked to zacnu vyrabat :D

wrah666
wrah666
Level Level
13. 5. 2022 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug Na druhou stranu, třeba takové ASIC minery nenavrhovaly větší týmy, než nějakých 15-20 lidí. A Jobs s Wozniakem pájeli první počítače v garáži. A dnešní šéf Intelu navrhl procesor 386 ještě na škole. Ale uznávám, že tohle zní až podezřele dobře.

doug
doug
Level Level
13. 5. 2022 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug Ale asic robi jednu operaciu a netvari sa ze dokaze nahradit a vykonovo prekonat vsetky cpu, gpu a zaroven na vsetkych instrukcnych sadach :D

kutil05
kutil05
Level Level
13. 5. 2022 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doug ASIC je hodně jednoúčelový a nejede o procesor, který umí několik komplexních procesorových instrukčních sad. V garáži tehdy navrhovali, jednak první MOS procesory, nepletu-li se, ale hlavně základní desky. Jenže v době kdy to vše bylo o několik řádů jednodušší než dnes.

bison
bison
Level Level
12. 5. 2022 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lacná reklama na nový procesor, potom príde tvrdé pristátie bez vysunutého podvozku.

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 5. 2022 03:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison ... na hlavy majitelů Intelu, AMD a ARMu :-).

Ventero
Ventero
Level Level
12. 5. 2022 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nakonec vylezou s nejlepším procákem Slováci - kdy by to byl řekl ..

Don Q
Don Q
Level Level
12. 5. 2022 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Malý "detail" - kde je čipset a zákl. desky? Zatím stále "chiméra".

wrah666
wrah666
Level Level
12. 5. 2022 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Já ti nevím. Zeptej se třeba Amazonu, kde pro své servery na ARM bere desky. Nebo tuším Microsoft mluvil o tom, že pojede na něčem podobném. Osobně bych si tipl, že je ASI nechají někde vyrobit. Ale nevím, možná je to magie?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
13. 5. 2022 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q Tohle je určitě tak všestranné, že čipset není zapotřebí. Jen destička s přívodem napájení a s konektory periferií. :-)

Reklama
Reklama