Zpět na článek

Diskuze: Tesla odmítla vyrovnání 60 mil. USD, soudní pře za chybu autopilota ji nakonec vyšla 4× dráž

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Choakinek
Choakinek
Level Level
28. 8. 2025 02:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomu nerozumím. V čase nehody Teslu řídil autopilot?

gepard2
gepard2
Level Level
28. 8. 2025 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zjevně ano, jinak by to celé hodili na řidiče.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
29. 8. 2025 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano řídil, a projel dokonce i stop značku

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 8. 2025 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak to pak jo, s rozsudkem tedy souhlasím.

gepard2
gepard2
Level Level
29. 8. 2025 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Myslíte, že 243 miliónů dolarů je dostatečný trest?

Choakinek
Choakinek
Level Level
30. 8. 2025 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Myslel jsem jen o rozhodnutí o vině.

S touto americkou reálií v soudní při velmi významně "podojit" firmy s velkým majetkem souhlasím jen částečně. Záleží na společenské nebezpečnosti a rozsahu konkrétního činu (provinění).

V tomto konkrétním případě bych tedy s tak velkým finančním trestem nesouhlasil.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
27. 8. 2025 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to mě stále zajímá, píše se tam o pokutě. Ale odstrašující penalizace je za zabití vězení, kdo si půjde sednout?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
27. 8. 2025 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas nevím zda to je ten případ kdy tesla zapírala všemožně že žádná data z kolize nemá, až si obžaloba pozvala odborníka ten vyndal pamět, obnovil data, a našel tam script že auto po kolizi udělalo report ten poslalo automobilce a lokálně ho ten script smazal. Ale vyšetřujícím orgánům tesla tvrdila že havárie auto poškodila natolik že žádná data nemá. Tomu říkám příkladná spolupráce. 🤮 🤮 🤮 🤮

cj190133
cj190133
Level Level
27. 8. 2025 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas To je trochu scifi, nie? Ak už nejaký script chce čosi zmazať a zamaskovať, tak zmaže všetko, všetky logy, všetky dáta a nakoniec aj sám seba.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 8. 2025 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas je smazat a smazat ;) Očividně se v tom neorientujete ..

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
28. 8. 2025 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas to nic, někteří jasně neví která bije, jsou i nástroje které pro důkladné smazání přepíšou celý disk několikrát.
Google jde na to takto, tady už obnovení dat bude docela obtížné, 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
https://youtu.be/TQoKFovvigI?t=101

gepard2
gepard2
Level Level
28. 8. 2025 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Když ono je těžké někoho zavřít. Koho byste zavřel? Majitele (Elona)? Manažera, který tomu dal zelenou? Nebo vývojáře SW? Ale kterého? Všech 30? Nebo šoféra? Ten je ale dle rozsudku vinen jen ze 33%. Nebo úředníka, který dle zákona pustil Teslu na silnici? Nebo politika, který daný zákon vymyslel? Zkuste někoho navrhnout.
EDIT: Možná to může být podobné do situace, kdy se v minulosti splašily koně a někoho srazily a zabily. Kdo byl tehdy vinen?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
29. 8. 2025 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Mno ale u vašeho příkladu s koňmi to vždy pokud vím tak že koně se utratili, člověk dostane vězení takže takový likvidační odstrašující trest. Takže pokud automobilka jen pokutu, tak taky likvidační, né 240MUS ale 2mldUS
Nebo kolik peněz se zdá pro vás dostatečné, že vám někdo zabije někoho blízkého?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
29. 8. 2025 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 a člověku se zvedne trest jak se zjistí pokus o uplácení svědků atd. takže tady zapíraní důkazů pokuta jen 4MldUSD

gepard2
gepard2
Level Level
29. 8. 2025 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Neexistuje částka, která by vykompenzovala zmařený život. Ale musíme se s tím nějak legislativně popasovat. Vinná je automobilka a k tomu i usvědčená z podvodu v případě důkazů (záznamů) o nehodě. Jediné, co se dá dělat v této kolektivní vině je mastná pokuta automobilce. Kolik to netuším. Ale musí být mastná. Dostali pokutu 243 miliónů USD, což je 5.346.000.000 Kč, tedy 5 miliard Kč. Netuším, jestli je to dost, není v mých možnostech to posoudit.

gepard2
gepard2
Level Level
29. 8. 2025 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Automobilka Tesla oznámila výsledky za první čtvrtletí 2025. Čistý zisk firmy se meziročně propadl o 71 procent na 409 milionů dolarů. Takže to vypadá, že zaplatili něco přes polovinu ročního čistého zisku. Nic likvidačního, jen akcionáři budou mít poloviční dividendy.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
29. 8. 2025 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 https://www.moralmachine.net/
tady, zatím je samořízení v plenkách, ale předpokládám že lidi kteří si koupí dražší auto budou chtít úpravu aby upřednostňovalo jejich život před ostatními, já mám docela výkonné auto, ale protože jsem už několikrát dospělý tak za své činy jsem odpovědný, tak když udělám chybu a budu mít na výběr strom nebo civilisté, je strom moje jasná volba. Tady i když je to kruté, tak v příštím životě si bude pamatovat že na elektrokoloběžce nemá na přechodu přednost.
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/kolobezka-stret-nakladni-auto-smrtelne-zraneni-nehoda.A250828_163523_plzen-zpravy_jzk#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

T_xy
T_xy
Level Level
29. 8. 2025 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Pokud bychom to měli řešit takto, tak budou priority stanovené zákonem a výrobci se jimi budou muset řídit. Tímhle směrem to ale nejde. Ani zákonodárci ani výrobci nemají nejmenší chuť tohle otevírat, takže se obecně předpokládá, že autonomně řízená auta žádná úmrtí způsobovat nebudou. Když k tomu aktuálně dojde, bere se to jako závada, kterou je do budoucna potřeba opravit.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 8. 2025 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 to už je několikátý podobný názor. Něco v tomto stylu nikdo za to nemůže nebo je třeba to opravit. Asi vám taky nedochází že vám někdo umřel. Ale je třeba to opravit, nic víc!!!!! A v odkaze co jsem poslal máte volbu aby nikdo neumřel?? Nejde o to že neudělá/udělá chybu to auto, ale někdo jiný a auto se musí rozhodnout kdo umře, neumí to vyřešit bez toho aby někdo neumřel

T_xy
T_xy
Level Level
30. 8. 2025 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Řidič má jet takovou rychlostí, aby mohl zastavit na vzdálenost, na jakou má rozhled. Na rozdíl od lidského řidiče má přesné měření vzdálenosti, trvalou pozornost, možnost sledovat a vyhodnocovat chování desítek objektů v různých směrech současně a reakční dobu v milisekundách, takže to v principu je v jeho možnostech. Řeší se u letadla, jestli má padat na školku nebo na nemocnici? Klidně byste mohl sestavit spoustu podobných scénářů, ale reálně se to nedělá. Místo toho se věnuje pozornost tomu, aby letadla nepadala. Občas samozřejmě nějaké spadne i tak a pak se hledá příčina proč k tomu došlo a jak tomu příště zabránit. Autonomní řízení jde podobným směrem.

coolipi
coolipi
Level Level
30. 8. 2025 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Souhlas. A AI ridic ma take jet jen tak, aby dokazal zastavit. Pokud nerozumi situaci nebo ma halusky, ma zastavit. Pokud nerozeznava predmety na silnici, ma se uchylit k algoritmu "nevidim silnici, stop". Ale evidentne jim to funguje obracene - rozeznava objekty a by voko se rozhoduje jestli to je omezeni ci nikoliv. Detekce objektu ve scene ovsem neni 100%ni - diky ruznym zakrytum, osvetleni apod. Proto delaji auta tyto fatalni chyby. Maji prilis sebejistoty v okamziku, kdy by mely pochybovat. Chyba je proste v algoritmu, pro zvyseni bezpecnosti kdyz ridi ridic staci detekovat kolizni objekty a varovat ci zastavit, zvysi se tim bezpecnost. U autonomniho rizeni to ma byt ale prave obracene - musi na 100% chapat kde konci silnice, protoze tam zacina kolizni zona.

Mmch, u jake instituce delaji autonomni vozy ridicaky?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 8. 2025 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Já bych to viděl že pouštějí ty auta do provozu moc brzy, zvládají běžné situace ale na silnici jak víme často nic běžného není. Já se považuji za dobrého řidiče takže jsem schopen sledovat kde co. Třeba dle nějakých indicii popznám že autobus zavřel dveře a v brzké době vyjede ze zastávky atd.
https://www.svethardware.cz/fsd-tesly-selhalo-v-testu-deti-prebihajicich-kolem-skolniho-autobusu-figurinu-prejelo/61879
takže jsem tady psal proč se řešilo to že tesla selhala, když projela stop na autobuse, a když projíždím kolem autobusu musím počítat že vozovku může přeběhnout dítě.

Reklama
Reklama