Galerie 116
Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců
Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X1000 (R500) Sapphire HIS MSI Asus PowerColor

Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců | Kapitola 4

Petr Papež

23

Seznam kapitol

1. Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců 2. HIS X1650XT IceQ Turbo Dual, MSI RX1650XT 3. PowerColor X1650XT, Sapphire Atlantis ATI Radeon X1650XT 4. Metodika, 3Dmark05/06, X3: Reunion 5. FarCry, Quake IV, Call of Duty 2 6. F.E.A.R. EP, TC's R6: Vegas, Battlefield 2142
7. NfS: Carbon, TES4: Oblivion 8. DMOMAM, Company of Heroes, Výkonnostní rozdíl mezi výrobci 9. Metodika hodnocení, přetaktování, spotřeba 10. Chlazení, příslušenství, speciality, cena 11. Celkový počet bodů, poměr cena/bod, závěr

V testu nižšího mainstreamu porazil ASUS Radeon X1650XT ve většině testů své oponenty a v poměru cena/výkon nenašel konkurenci. Velká spotřeba, vysoká hlučnost a vydávané teplo ale odsunuly tuto kartu z medailových pozic. Napraví jí další výrobci reputaci?

Reklama

Testovací sestava


Ačkoliv je testovací sestava špičkou ve světě osobních počítačů, její výkon je dnes dostupný širokému okruhu zájemců. To vše díky fenomenálnímu přetaktování procesorů Core 2 Duo. Procesoru s frekvencí 2,93GHz sekundují 2GB paměti Corsair zapojené v dvoukanálovém režimu. Vše je usazené v základní desce MSI P965 Platinum s čipsetem Intel 965P. Sestavu napájí 600W zdroj CoolerMaster iGreen s vynikající účinností.



Do operačního systému Windows XP bylo nutné doinstalovat ovladače obou výrobců. Pro grafické karty ATI jsme použili nejnovější ovladače Catalyst 7.1. Grafické karty nVidia poháněly ovladače ForceWare 93.71. S nastavením kvality textur, Catalyst A.I. atp. se nehýbalo. Nastavení je tedy přesně takové, jaké si ho nastaví ovladače po nainstalování.




Testovací sestava
ProcesorCore 2 Extreme X6800 2.93GHz, 4MB L2 cache
Operační paměť RAMCorsair TWIN2X2048-6400PRO
ZdrojCoolerMaster iGreen Power 600W
Pevný diskWestern Digital WD2500SD-01KCB0 250GB
Vypalovací mechanikaGigabyte GO-D1600E-B-RH
Operační systémWindows XP Professional Service Pack 2


Testovací metodika


Seznam testovaných her a benchmarků je shrnut v tabulce. Jak je vidět, oproti dřívějším testům přežil jediný zástupce OpenGL, Quake IV. Všechny ostatní hry fungují pod API od firmy Microsoft DirectX 3D. Syntetické testy 3Dmark jsou zastoupeny ve dvou provedeních od Futuremarku, jednom starším (3Dmark05) a druhém novějším (3Dmark06). Zatímco 3Dmark05 podporuje pouze Shader Model 2, novější verze obsahuje podporu i pro karty se shadery verze 3 (SM3 obsahují všechny dnes testované karty).



Způsob testování výkonu je u každé hry jiný. Dvě hry, F.E.A.R: EP a Company of Heroes, mají vestavěný svůj vlastní testovací nástroj, který ukazuje nejen průměrný počet snímků za sekundu, ale i nejnižší a nejvyšší počet vykreslených snímků. Videodemo hry X3:Reunion je volně ke stažení na internetu, v 231MB velkém *.exe souboru dostanete i nástroj na měření výkonu grafických karet.Výkon ve hře Quake IV lze snadno změřit pomocí utility z Guru3D.com. Call of Duty 2 a Battlefield 2142 obsahují potřebné nástroje k nahrání vlastního timedema. Nahrané timedemo jde následně v příslušné hře přehrát. Měření FPS se provádí skrz utilitu FRAPS. Ta se také používá k měření všech zbylých her, které neumí nahrát vlastní timedemo, ani nemají vlastní benchmark. Z her jsme vybrali náročné scény a změřili počet vykreslených snímků FPS. Všechny tyto testy proběhly třikrát a výsledky se poté zaokrouhlily.




APIAplikaceZpůsob testování

DirectX

X3: Reunion

vlastní benchmark X3 Rolling Demo (zdarma ke stažení)

FarCry

utilita Benchemall

Battlefield 2142

timedemo v mapě Sidi Power Plant, měření FPS pomocí FRAPS

F.E.A.R: Extraction Point

vlastní vestavěný benchmark

Need for Speed: Carbon

měření FPS pomocí FRAPS

The Elder Scrolls 4: Oblivion

měření FPS pomocí FRAPS

Company of Heroes

vlastní vestavěný benchmark

Call of Duty 2

timedemo v mapě DDay, měření FPS pomocí konzole

Dark Messiah of Might and Magic

měření FPS pomocí FRAPS

Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas

měření FPS pomocí FRAPS

OpenGL

Quake IV

HOC benchmark

Syntetické

3DMark05

benchmark

3DMark06


V testech se zapnutým vyhlazováním hran (Anti-Aliasing, AA) a anizotropním filtrováním (AF) jsme upřednostňovali vlastní nastavení hry. Pokud měla karta problémy, či AA nebo AF nešlo nastavit, změna nastavení proběhla v ovladačích.



X1650XT OC

je

HIS X1650XT IceQ Turbo Dual

přetaktovaný na frekvenci

640MHz / 1540MHz

.



3DMark05


Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců



3DMark06


Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců



X3: Reunion


Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců



Test 5 Radeonů X1650XT od různých výrobců

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama