Galerie 44
Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí
i Zdroj: Svět hardware
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 5 (NV30)

Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí | Kapitola 3

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

16

Seznam kapitol

1. Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí 2. Syntetické testy 3. Herní testy - 1. část 4. Herní testy - 2. část
5. Testy přetaktování - 1. část 6. Testy přetaktování - 2. část 7. Shrnutí výkonu a přetaktování 8. Poměr cena/výkon a závěr

Srovnávačka mainstreamových čipů nVidia se nám nachýlila ke konci a je tedy třeba provést zhodnocení testu. V tomto posledním díle naleznete stručné popisy všech testovaných modelů, jejich specifikace a samozřejmě hromadu přehledných grafů jednotlivých benchmarků s percentuálním srovnáním a vyhodnocením. Zajímají vás rozdíly mezi GeForce FX 5500/5600/5700? Čtěte tedy dále…

Reklama

Herní testy - 1. část

V první části herní testů se zaměříme na tzv. FPS, čili first person shooter. Nejlépe se pro benchmarky hodí starý ale dobrý Quake 3 pro OpenGL a novější Unreal Tournament 2003.

Quake 3

Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 6 – Quake 3 (bez FSAA, AF)


Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 7 – Quake 3 (4x FSAA, 8x AF)

Pořadí opět zůstává podobné. Bez zapnutého FSAA a AF je max. výkon výrazně limitován procesorem, takže ho nelze brát absolutně. Po zapnutí optimalizací je hezky simulováno, jak si povedou grafické karty v OpenGL hrách s vysokými detaily. GeForce FX 5600 Ultra, 5700 a 5700 Ultra jsou naskládány na vrcholu grafu, zatímco s klesající propustností pamětí padá i dosažené skóre. V tomto testu nehraje architektura roli.

Unreal Tournament 2003

Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 8 – UT2003 Flyby (bez FSAA, AF)


Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 9 – UT2003 Flyby (4x FSAA, 8x AF)

Tyto výsledky snad mohu ponechat bez komentáře.

Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 10 – UT2003 Botmatch (bez FSAA, AF)


Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí


Graf 11 – UT2003 Botmatch (4x FSAA, 8x AF)

V tomto testu se také projevuje závislost na procesoru a paměťovém subsystému. Pořadí se sice nemění, ale nejvyšší skóre je omezeno. Je vidět, že v přijatelném framerate lze hrát na GeForce FX 5700 Ultra i při rozlišení 1600x1200, na GeForce FX 5700LE při 1024x768 a 64-bitové karty jsou odsouzeny na nejméně náročná nastavení.

Benchmark

5500 64bit

5600XT 64bit

5500 128bit

5600XT 128bit

5700LE

5600

5700

5600 Ultra

5700 Ultra

Quake 3

34,8%

41,1%

57,5%

58,0%

59,3%

74,2%

87,0%

94,9%

100%

Quake 3 (4xFSAA, 8xAF)

16,5%

19,5%

29,6%

35,7%

48,8%

59,4%

94,6%

90,3%

100%

UT2003 - Flyby

34,5%

35,9%

46,6%

46,5%

52,9%

63,3%

81,5%

86,8%

100%

UT2003 - Flyby (4xAA, 8xAF)

21,8%

22,0%

36,0%

37,0%

50,4%

59,2%

83,0%

86,5%

100%

UT2003 Botmatch

45,5%

48,1%

61,0%

60,4%

69,3%

77,6%

92,3%

92,8%

100%

UT2003 Botmatch (AA, AF)

22,5%

24,0%

36,9%

39,0%

53,2%

68,1%

84,4%

86,5%

100%

Tab. 4 – Relativní srovnání karet v herních testech (FPS)

V procentuálním srovnání nalezneme opět velký rozdíl mezi 64- a 128-bitovou sběrnicí, který je patrná hlavně při zapnutém AA, AF. Rozdíl architektury je vidět např. mezi GeForce FX 5700 a 5600 Ultra, celkový rozdíl hovoří ve prospěch NV31, ale jen o 3%. Náskok FX 5700 Ultra není tak výrazný z důvodu limitace procesorem.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama