Zpět na článek

Diskuze: UZE Bold: podezřelá grafenová powerbanka schopná 260W výstupu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
17. 8. 2021 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezke boje jste tu predvedli, ale jestli ma nabijecka dodat jen 240W z USB vystupu trvale, pri ucinnosti 90 procent bude muset jen z menicu rozvest 24W, a to se bude zahrivat i samotna baterie. Pri te velikosti to nepujde udrzet v ruce, nehlede k tomu ze menic uvari samotnou baterii do mekka.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A tak se rozhodli vytvořit super powerbanku....
Jen tak z ničeho nic?

OK, taky zakladam vlastni startup, za měsíc o něm uslyšíte

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 8. 2021 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Pridám sa ako tichý spoločník. :-)

Don Q
Don Q
Level Level
16. 8. 2021 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

závěr je jasný - hospodský rváč černakus je geniální, drtivá většina ostatních jsou ekoblbové a neužitečná hovada.

cernakus
cernakus
Level Level
16. 8. 2021 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotná powerbanka schopná dodat 260W není nereálná. NCR články od panasonicu jsou schopny dávat konstantně 4C, ve špičce pak 7C (po dobu cca 4 sekundy, což stačí na startování). Při 8 článcích s 3,4 Ah to znamená 400 W trvale a 700 W špička. Všechno to tedy je jen o tom, jak bude mít powerbanka řešené chlazení a kolik cyklů to zvládne.

Ale ten grafen je samozřejmě podvod, stejně jako u toho zázračného čínského automobilu. Liion články se vyrábí z metry dlouhých pásů a aktuální rekord pro grafenový list je cca 10×10 cm.

Nicméně obě baterie, jak v powerbance tak v automobilu mohou těžit z prostého faktu, že udávané výkony vybíjení/nabíjení běžní uživatelé nebudou moc ověřovat. Z nevím co bych napájel 270 W z 100 Wh powerbanky a na světě je a ještě dlouho bude nula veřejných nabíječek s výkonem 2MW.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 8. 2021 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Auto udává dojezd 1000 km. Což půjde ověřit poměrně snadno. (byť počítám jde o standartní lhací "dojezd", čili reálně tak 800)

cernakus
cernakus
Level Level
16. 8. 2021 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To nice neznamená. Když vozidlo vysteleš baterkami o kapacitě 200 kWh (čistá váha v NCR článcích cca 700 kg, celý battery pack cca tuna), tak těch 1000 km a to i nelhacích dosáhneš. Ovšem, vozidlo o pohotovostní hmotnosti 2500 kg a běžné provozní 3 tuny už není moc příjemné k řízení. V podstatě malý náklaďák.

Ta baterie nemá žádnou extra kapacitu, ale chlubí se nadstandardními nabíjecími a vybíjecími proudy. Je to stejný podvod jako Muskův battery day. Těmito lživými kampaněmi se prostě zakrývá smutný, ale fyzikálně zcela očekávatelný fakt, že kapacita chemických baterií neroste jak si fyzikální ignoranti Muskova a hlavně mOvčího typu malovali. Dtto pak samozřejmě neklesají ceny.

Ano, reálné baterie dnes vydrží podstatně vyšší vybíjecí a nabíjecí proudy nežli před dekádou, ale to je dáno hlavně optimalizací procesů a bateriových managementů. Jinak se jedná o inkrementální pokrok.

Teoreticky, pokud by se podařilo zkonstruovat grafenovou baterii, která by zvládla bezpečné nabíjení 12C (tj. 5 minut na nabití z 0 na 80-90%), tak máme jen polovinu řešení. Ta druhá je záludnější, jak přitáhnout 2MW na stojan. Takový výkon totiž ČEZ jen tak nedodá kam se ti zlíbí. A v momentě, kdy tam těch stojanů chceš mít 8 s vyhrazenou kapacitou 16-20 MW, tak tě ČEZ distribuce pošle do prdele s tím, že si to máš od páteřní trafačky natáhnout sám. A to ti najednou náklady na nabíjecí stanici letí o řád až dva výše, nežli náklady na pumpu na zelené louce.

Teoretické řešení je mít normální nabíjecí stanici s obrovskou baterií (pak postačí o řád nižší vyhrazená kapacita připojení) a nebo ještě lépe s bateriovými packy naskladaných do nějakých roštů (pak by se prostě mohly převážet ty baterie a nabíjet je v elektrárnách), jenže to pak jde efektivita do kelu a tolik nedostatkové kovy vzácných zemin jakož i lithium také.

Prostě pokud elektromobilita, pak jsou jen dvě možné cesty - baterie s otevřeným cyklem (o řád vyšší reálná kapacita a tím výrazně vyšší dojezdy) a nebo lépe supravodiče (to by řešilo problém i distribuce a skladování energie).

wrah666
wrah666
Level Level
16. 8. 2021 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jo, nabíjení je další velká sranda. Potřebných xy MW prakticky nejde dotáhnout na místa, kde by to bylo potřeba nejvíc. Tj na dálniční benzínku.. Aby člověk nemusel sjíždět někam do města a hledat. (a navíc se obávám, že tam 20 mw stačit nebude. Až přejdou na "eko" elektřinu i kamiony, tak spíš tak 50.

cernakus
cernakus
Level Level
16. 8. 2021 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 No právě proto EU o kamionech na elektřinu mlčí. Tam totiž fyzika dává takovou facku, že druhou ekoblb chytne o zeď.

To mně mimochodem sere nejvíce. Nová auta mají normy, že už jsou na hranici splnitelnosti, tím rostou jejich ceny a obchází se to nesmysly jako je optimalizovaný SW (vyjma dieselgate to má neblahý důsledek že se výrazně liší reálná a udávaná spotřeba) nebo chcanky v katalyzátoru. A pak je tu naprosto legální, že pan podnikatel stále používá vejtřasku, kde nejenže efektivní spotřeba je poplatná době jejího vzniku, ale hlavně to co tomu leze z komína za hodinu, to nevypustí 1000 nových automobilů za rok. Dtto námořní doprava. Většina kontejnerových lodí má dvě nádrže. Na tu hlavní sračku, na kterou jezdí na moři a pak na výrazně kvalitnější naftu pro provoz v přístavu. A důvod? Kdyby totiž jela na provozní sračku v přístavu, tak by do pár hodin doslova otrávila přístavní dělníky. Ne nadarmo se tvrdí, že jedna emma vypustí více sajrajtu za rok, nežli všechny osobní automobily v EU.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Ta druhá je záludnější, jak přitáhnout 2MW na stojan. Takový výkon totiž ČEZ jen tak nedodá kam se ti zlíbí. A v momentě, kdy tam těch stojanů chceš mít 8 s vyhrazenou kapacitou 16​-20 MW..."

Otázkou je, zda to bude potřeba. V průměru EV spotřebuje 3,5 MWh ročně. Takže pokud ho chcete nabíjet s 2 MW, tak za rok na takové stanici stráví max. 2 hodiny, a to za předpokladu, že nikdy nenabije nic nikde jinde. Kolik takových lidí bude? Většina nabíjení bude probíhat mnohem pomaleji někde jinde. V tom je výhoda elektromobility, že je spousta míst, kde se to dá nabíjet pomalu, aby bylo méně často potřeba to nabíjet rychle. Někteří to budou potřebovat častěji (více tras s větším počtem km najednou), u jiných naopak.

Máme-li 6 milionů aut a potřebujeme do každého ročně nacpat 3,5 MWh, máme to 21 TWh ročně. Rok má 365 dní, 24 hodin denně. To máme za hodinu 2400 MWh. S 2MW nabíjením se bude v průměru nabíjet 1200 aut po celé republice. Pak zase přijde tradiční argument se špičkami, takže kolik dáme špičku? 2000 aut najednou? To platí za předpokladu, že se všechna EV nabíjí jen a pouze s 2 MW. Jenže spousta lidí si to nabije pomaleji u obchoďáků, u domu přes noc, při parkování,... takže pak nepotřebují to nabíjet s 2 MW (nebo místo 40krát ročně to nabijí takto rychle třeba jen 2krát za rok, kdy už tu rychlost opravdu potřebují - nemluvě o tom, že to takto rychle drtivá většina aut neumí a asi ani umět nebude). Takže čísla klesají a z 2000 aut máme třeba stovku dvě, které po celé republice nabíjí 2 MW.

Rychlonabíječky mají vlastní vyrovnávací akumulátory, takže se kombinuje síť a vlastní zdroje, některé si energii vyrábí částečně samy, ale to by už na tyhle 2MW šílenosti nestačilo. Uvědomme si, že pro rozvoj elektromobility není zdaleka tak stěžejní dostupnost extrémně rychlého nabíjení jako široká dostupnost toho pomalého (je-li dojezd auta rozumný).

Pokud budete mít EV s 2MW nabíjení a 2MW nabíječky, tak stejně by většina lidí o EV neuvažovala. Ale jakmile by jim před barákem postavili sloupek třeba se 4kW nabíjením, hned by to bylo o něčem jiném.

cernakus
cernakus
Level Level
16. 8. 2021 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jo takhle nějak si představuji ekoblba v Evropské komisi. nežli elektrotechnik nebo fyzik, to je hlavně ekonom (v lepším případě) nebo právník či jiné neužitečné hovado co umí lineární počet (to bude častější). A tak průměruje a průměruje, až mu to vyjde strašně krásný. Asi jako Holzmannovi s tím kuřetem.

Realita je jinde. Lidi nechtějí sloupek se 4kW nabíjením, lidé chtějí návyky jako u spalováků .Tj. neřeším kdy a kde, hlavně ať jsem do 5 minut hotovej i s vychcáním. Pokud to mají jako druhé auto o rodiny, tak jsou stejně bohatí a tím pádem jim postačí dobíjení v garáži. I když i to je pro některé opruz, protože nestačí přijet domů, ale musí ještě píchnout auto na nabíječku. Nejeden elektromobilista mi říkal, že nechápe, že není bezdrátové nabíjení, co by si zabudovali do podlahy garáže. Těžko jim vysvětlím, že ty ztráty z bezdrátového nabíjení v mobilu se snesou, ale u auta už by to bylo silně neekonomické a neekologické.

Proto taky o takových nabíječkách Musk bájí. Směr je prostě k vysoce rychlému nabíjení, protože kapacitou to baterky nezachrání. A souběh? No to je jednoduché. Většina lidí mezi osmou noční a osmou ranní fakt nečerpá ani nenabíjí. Protože odpočívá. A to samo ti dost zásadně právě rozbouralo ty tvoje průměry. Jinak viděl jsi někdy, jak vypadají pumpy mezi 30.6. a 3.7. odpoledne každého roku? Obležené jak kobylky. A ty pumpy mají nepředstavitelný průtok i kapacitu energie ve srovnání s elektro.

Prostě ne, bez supervodičů, si v takovémhle případě neškrtneš.

Ostatně podívej se sám, jak ty tvoje teorie dostanou KO na solar, při pitomém díkůvzdání v americe, kde těch tesel je zatím zlomek ze všech automobilů.
https://youtu.be/k55N2Bo3Zek

A takhle to tam je každý rok. Na díkuvzdání, den nezávislosti a samozřejmě vánoce.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Realita je jinde. Lidi nechtějí sloupek se 4kW nabíjením, lidé chtějí návyky jako u spalováků "

No já nevím. Mě osobně by 2MW nabíječka na EV nepřesvědčila. 4kW sloupek u baráku... to bych o tom asi i uvažoval (ne, že bych EV chtěl, ale pokud si ho někdy koupím, zásadní podmínkou nebude rychlonabíjení, ale pravidelně dostupné pomalé nabíjení - jinak to nemá smysl). Rychlonabíjení je extrémně důležité, zdá se, především pro odpůrce elektromobility, ale ne už tolik pro reálné uživatele těch aut. Ne, že by to důležité nebylo, ale kritické je všeobecně dostupné pomalé nabíjení. Protože EV si pořizuje především ten, kdo má přístup k pomalému nabíjení. Pro rozmach EV je naprosto kritická nabíjecí infrastruktura, která bude EV nabíjet, když se na jeho nabíjení nečeká.

"A souběh? No to je jednoduché. Většina lidí mezi osmou noční a osmou ranní fakt nečerpá ani nenabíjí. Protože odpočívá."

Ale vždyť právě noční nabíjení je to, co umožňuje část elektromobilů odstranit z nabíječek přes den. Nikdo přeci netvrdí, že všechny. Pokud celou baterku nabijete za 5 minut, dokážete mi říci, co ta auta budou dělat zbývajících 23 hodin a 55 minut? Resp. co budou dělat celý týden, než budou potřebovat znovu dobít? 6 milionů aut se Vám na nabíječce nikdy nesejde, protože co pak budou dělat potom? To jako celá ČR v 8:00 nakluše na rychlonabíječky, 8:05 bude 6 milionů EV nabito a pak 23 hodin a 55 minut budou ty nabíječky zet prázdnotou? Jasně, že se to rozloží v průběhu času. Stanovil jste špičku na 8:00-20:00. Skvěle. Takže to máme 2400 aut najednou připojených, pokud tedy od 20:00 do 8:00 nikdo nenabíjí a všichni nabíjí těmi 2 MW přes ten termín, který jste Vy stanovil. A snad i Vy uznáte, že přeci jen některá auta se budou nabíjet přes noc a že některá auta, která se nabíjí přes den, se budou nabíjet pomaleji. Takže jasně vidíme, že těch 2400 aut na 2MW nabíječkách to rozhodně nebude.

"I když i to je pro některé opruz, protože nestačí přijet domů, ale musí ještě píchnout auto na nabíječku. Protože odpočívá"

Vzhledem k tomu, kolik taková auta najezdí, stačí to auto připojit jednou týdně (nebo jednou za několik dnů). Není přeci nutné to tam strkat každý den (běžné auto nenajezdí 100 tisíc km+ ročně, aby potřebovalo každý den nabít plně vybitou baterku). A to je právě to stěžejní, pro elektromobily a jejich rozšíření je důležité mít to nabíjení dostupné tehdy, když se na jeho nabíjení nečeká.

"Jinak viděl jsi někdy, jak vypadají pumpy mezi 30.6. a 3.7. odpoledne každého roku?"

No však o tom to je. Benzín si natankujete jen na té benzince. Elektřinu si natankujete třeba i tehdy, když se cestou na dovolenou stavíte v restauraci, když si před dovolenou ještě zajedete na nákup, nabijete si to po příjezdu v hotelu (a nemusíte to tankovat předtím)... Nejste limitován jen na ty benzínové stanice.

Ostatně mohu vzít příklad z poslední cesty do Rakouska. Mít k dispozici u baráku pomalé nabíjení, tak odjíždím s plnou baterkou (a nemusel bych tankovat plnou po cestě). Do Vídně bych přijel bez problémů. V hotelu "destination charging", za noc je auto pomalým nabíjením dobito doplna, na nabíjení nečekám. Přesun jinam, většina navštívených míst měla k dispozici nabíječky. I 11kW nabíjení by bylo zbytečně rychlé, protože bych nabil "plnou" mnohem rychleji, než co jsem cestou vybil (s ohledem na to, kolik hodin na daném místě strávím). Takhle bych se tam několik dní mohl bez problémů pohybovat, volit ještě pomalejší nabíjení (než je maximální dostupné), a to ještě bych to občas ani nepřipojoval, protože by nebylo pořádně co nabíjet. Odjezd zase s víceméně plně nabitým autem až domů (a zase nemusím cestou tankovat plnou), kde to zase připojím na pomalé nabíjení. Celou dovolenou bych zvládl s pomalým nabíjením, na nabíjení bych ani jednou nečekal, rychlonabíjení nula. Se spalovákem jsem musel dvakrát na benzinku.

Jasně, tohle je příklad, kdy se ten nejdelší přesun dá zvládnout na "jednu baterku", ale vždyť už třeba na obědě po cestě strávíte minimálně hodinu. Nepotřebujete přeci v takovém případě 2MW nabíjení, vždyť to auto ani nemá 2MWh baterku. Jaký smysl by to mělo? Vždyť dříve, než by Vám donesli pití, byste měl s 2MW nabíjením to auto plně nabité. I těch 50 kW Vám to nabije během oběda takřka doplna (a přeci není nutné mít 100 %, i s 85 % se dá jet).

administratorek
administratorek
Level Level
16. 8. 2021 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A já si takhle zase představuju ukázkového ropoblba.
Ku....fix. V ostravě přes týden 35 hice, o víkendu 40, a ty tady budeš furt matlat blbosti. Tak vymysli jiný způsob jak se zbavit skleníkových emisí a prosaď ho do praxe... zkus třeba zakázat lodní dopravu, nebo zacpat ČEZu komín... třeba to zabrere. Tuším ale že ty budeš jeden z těch co mají globální oteplování za konspirační teorii.

Nikdo netvrdí že elektroauto je nějaký supervynález. Pokud mají do roku 2030 klesnout emise o 50%, tak se musí začít něco dít. A když se něco začne dít, tak je třeba taky vymýšlet jak to bude fungovat. Protože těch ... co umí akorát dookola omílat blbosti o tom jak "je to rozbitý" a nikdy to nebude fungovat jsou hordy.

Jenže my jsme byli sto let zvyklí že se u nás jen kecá a nedělá. Za komančů se každý měsíc plnilo na 150%, rudá hvězda furt rožnutá, soudruzi se plácali po ramenou a vyplácely se prémie. A pak si za ně člověk neměl co koupit, protože v obchodech (kam proudila ta 150% produkce!) bylo tak akorát hovno že si člověk kolikrát ani neměl čím utřít zadek.

A polistopadové vlády povětšinou pokračujou v tom samém nahuběmletí. Akorát slibujou, ale nic pro vytyčený cíl nedělají. Vždycky musí příjít někdo z venku a ukázat těm českým politickým lopatám jak to vypadá, když za slovy následují taky činy. Viz obyčejné žárovky... kolik kolem toho bylo blbých keců.

Že když řeknou - snižujeme o 5% každý rok, tak to znamená
- vypnout těchto X konkrétních uhelných elektráren
- zavést X elektroaut
- zavést imisní limity pro lodní dopravu
- zavést eko cla
- atd...

snajprik
snajprik
Level Level
16. 8. 2021 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Sprostosť, počul si niekedy slovo Vlak? Elektricky? 4MW, dvojička 8MW niekedy ťahajú dve dvojičky 16MW To máš v skoro v každom meste.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Čítal som komplet diskusiu. A musím skôr súhlasiť s cernakus. Bohužiaľ tu čítam od vás iba fantasmagórie. Idem na dovolenku, pred tým zájdem do obchodu, dobijem, zastavím sa po ceste na obed, dobijem, v cieli (hotel?) celú noc dobíjam. To môžete hovoriť teraz. Ale keď sa počet elektroáut zdesaťnásobí (ten sa bude ľahko, keď teraz je ich málo v prevádzke), tak prídete do obchodu "a do prdele", na všetkých nabíjačkách visia blbci, ktorí bývajú nablízko a ktorím na parkovisko nepriviedli pomalé nabíjačky (nechcite vedieť, koľko by na takom sídlisku ich muselo byť, vlastná trafostanica?). Po ceste zastávka na obed, "a do prdele", zase obsadené (myslíte, ži si kvôli vašim výmyslom dá každá reštaurácia nainštalovať aspoň 5 nabíjačiek, aby sa ušlo aj Šurkalovi?), striehnete z okna počas obeda, kto odchádza a odpojí sa. Prídete do hotela, tam sú už tiež obsadené miesta. (garáž s niekoľko desiatkami parkovacích miest pod podnikateľským centrom má AŽ 2 nabíjacie miesta a myslíte, že teraz vlastník budovy vybuduje novú trafostanicu, keď projekt na to nemyslel, aby rozšíril počet miest na 20?). Myslíte, že každý hotel len tak znásobí kapacity nabíjacích miest?
Ďalšia fantasmagória ako sa na celý rok rozloží spotreba elektroáut. To asi Šurkala iba zabudol, že najskôr by mu niekto musel postaviť ďalšie dva Temelíny (netuším koľko presne, ale kľudne zase počítajte, argumentujte, ale začnite do toho počítať napríklad aj dodávky, tu som už videl behať elektrické UPC, neskôr MHD nafťáky v centrách tiež budú musieť prejsť na elektro, lebo stavať električkové trate bude ekonomický nezmysel).
Za to, že vy ste si teraz vyšiel na výlet do Viedne, tak to je dôkaz, že to bude fungovať? Môžete blúzniť o postupnom budovaní, ale na našich sídliskách nie sú poriadne opravené ani chodníky. Kto by do takej investície budovania nabíjacích staníc pri parkoviskách išiel? Kto a ako by pozháňal investície? Však pri tej návratnosti by to nikto nechcel robiť. Naše sídlisko leží snáď na polovici nevysporiadanych pozemkoch. V tom momente všetko stojí. Dobre, poviem si, budem nabíjať v práci. Zabudol som ale, že už teraz nemá väčšina zamestnancov zabezpečené parkovacie miesto vo dvore. Ja nie som ten šťastlivec, chodím MHD a šetrím životné prostredie už teraz. Nabíjanie? Možno tak elektobicykel.
Vy fakt blúznite, ako keby ste nežili v Čechách. Skúste zistiť, koľko a ako dlho treba vybavovať povolení, kým začnete budovať nabíjaciu stanicu. Započítajte pred tým prípravu návrhu a projektovú dokumentáciu. Po vyjadrení a schválení treba pozháňať stavebnú firmu, dodávateľa technológie, samotná výstavba. Skúste to len tak pre srandu králikov zistiť. A toto bude treba po celej republike viete koľko krát??? Asi máte pocit, že máme neobmedzený počet projektantov, ktorí sa môžu len tomuto venovať a úrady už nič iné nebudú robiť, len kontrolovať a schvaľovať nabíjacie stanice.

wrah666
wrah666
Level Level
16. 8. 2021 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jen maličká ČR by potřebovala taokcýhc "tesla baterek" jako stavěli v Austrálii alespoň stovku, pokud ne víc. Plus neskutečným způsobém změnit distribuční síť. Na potřebné příkony běžně nestaší fyzicky položené kabely. A čím větší město, tím mméně procent lidí parkuje na stabilním místě, Takže představa, jak si dobíjí ůdoma" je víc než vtipná.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Čo sa tu rozdrapujete? Zakážte vy lodnú dopravu.

-- zavést imisní limity pro lodní dopravu
Prd zavediete, akorát budú rovnako čmudiť a EÚ ich skasíruje navyše. Ekológiu to nezlepší a vy budete kupovať drahšie tovar. Alebo tie lode pôjdú na čistú naftu a budete ešte viacej platiť za tovar a budú "ekologickejšie".

- vypnout těchto X konkrétních uhelných elektráren
A odkiaľ zoberiete potom energiu? Myslíte, že tých pár solárov, veterníkov a podobne to dorovná? Nový Temelín ako rýchlo postavíte? Aj tie chcú zakazovať.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A keď prídu všetci ráno do práce, tak isto drvivá väčšina nenabije. Buď nebude kde, alebo pomalú nabíjačku obsadí "Šurkala". A po hodine práce určite neodbehne, aby uvoľnil miesto ďalšiemu (samotné preparkovanie bude problém). Ráno chodím do práce MHD a vidím sťahovanie národov, kde väčšina áut má iba vodiča.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Takže navrhujete po celom meste naťahať dráty po stĺpoch ku každému parkovaciemu miestu?

administratorek
administratorek
Level Level
16. 8. 2021 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Další mistr "nejde to". Takových tu máme tuny na jednom hroznu...

Hledáme "trošku" jiný přístup. Víme?

Já se s vámi klidně vsadím... Za 20 let budeme všichni jezdit ekologickými auty. Všichni si je budeme mít kde nabíjet / plnit. Emise skleníkových plynů začnou postupně klesat k normálu (tak jako se to podařilo s ozónovou dírou). A za sto let se možná zase budeme v Ostravě každou zimu brodit po kolena ve sněhu.

A víte proč? Protože letošní rok je bod zlomu. Konečně jde vidět úplně všude to, čím v minulosti vědci jen "strašili". Všichni konečně na vlastní oči vidí a na vlastní těla cítí ty brutální vedra (v americe, v evropě, v Ásii) záplavy, tornáda, požáry... a to si pište že ještě bude hůř. Od letošního roku už ale může globální oteplování ignorovat jen úplný vymatlanec. Politické změny teď budou mnohem rychlejší.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "myslíte, ži si kvôli vašim výmyslom dá každá reštaurácia nainštalovať aspoň 5 nabíjačiek"

Proč restaurace? To musí být nabíječka dané restaurace? Obvykle to funguje tak, že máte společnosti, města, které budují nabíjecí stanice v lokalitách, kde by se to mohlo hodit. Třeba náměstí, kolem kterého jsou ty restaurace, památky... To přeci neznamená, že to tam musí budovat zrovna to místo, které navštěvujete. Může, ale nemusí.

"To asi Šurkala iba zabudol, že najskôr by mu niekto musel postaviť ďalšie dva Temelíny"

Ne, toho jsem si velmi dobře vědom. S náklaďáky a další dopravou to budou Temelíny dokonce tři ;-) Jen 1,5 Temelína je potřeba na osobní dopravu. Což vzhledem k tomu, že chceme rušit uhelky a stavba nové JE jen nahradí tu starou (pokud se vůbec podaří ji postavit, přičemž to bude snad ještě dražší než OZE), tak to voní pořádným průšvihem. Asi zapomínáte, že jsem odpůrce tohoto protlačování elektromobility. Ale hledám problémy tam, kde jsou, a ne tam, kde nejsou.

"na našich sídliskách nie sú poriadne opravené ani chodníky"

No vidíte, a tady se chodníky opravují ostošest. Zpravidla to dotuje EU (pravda, stejně to jde z našich peněz) a opravdu si neumím představit, že by EU v budoucnu chtěla dát peníze na něco, kde nebudou nabíjecí stání. Ostatně už teď je to tuším v zákoně pro nové stavby (nebo v návrhu).

"Asi máte pocit, že máme neobmedzený počet projektantov, ktorí sa môžu len tomuto venovať a úrady už nič iné nebudú robiť, len kontrolovať a schvaľovať nabíjacie stanice."

Ne, proč bych ho měl mít? Já snad říkám, že to bude bez problémů a že to bude snadné? Naopak, ta elektromobilita je v tom podání, kam to směřuje, brutální průšvih ekologicky i finančně. Znova, hledejme problémy tam, kde jsou, a ne tam, kde nejsou. Vy jste třeba velmi správně ukázal na ty byrokratické problémy, které to nese. Tady s Vámi nelze než souhlasit. 2MW nabíjení elektromobilů po celé republice naráz ale problém není. To je tak rychlé nabíjení, že ta auta nikdy nenajedou tolik km, aby se všechna sešla najednou v daný moment. Nikdo mi tu pořád nevysvětlil, proč by se v 10:00 mělo připojit 10000 elektromobilů k 2MW nabíječkám a v 10:05 neměl být obsazen ani jeden stojan. Pokud by přes den mělo být stále obsazeno 10 tisíc 2MW stojanů, tak by to znamenalo, že průměrná auta najedou ročně stovky tisíc km. A to nenajezdí. Ten počet musí být velmi výrazně nižší.

"Za to, že vy ste si teraz vyšiel na výlet do Viedne, tak to je dôkaz, že to bude fungovať?"

Ne, měl by snad být? Chci tím ukázat, že to, že dnes všichni tankují u benzinek, neznamená, že všichni budou stejně tak nabíjet u rychlonabíječek, protože se to dá vykrývat alternativními způsoby. Tedy počet rychlých nabíjení výrazně eliminovat. Když jsem to počítal u sebe, mít k dispozici pomalé nabíjení, tak počet návštěv rychlonabíječek by byl u mně na méně než desetině návštěv benzinek. Kdo jezdí často dlouhé trasy, ten to nijak výrazně nesníží, kdo jezdí pořád krátké, to může klidně snížit na nulu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A ono je potřeba stabilní místo? Většina lidí za týden ani nevybije baterku, takže stačí jednou týdně někde chytit nabíjecí místo přes noc. To přeci nemusí být stabilní. Také možná během toho týdne zajede na nákup a také něco dobije...

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 O 2MW som nikde nepísal. Myslím, že celé to ostane v rovine pomalého nabíjania. Vidím ale, že je vám je jasné, aké "veľké" problémy s tým budú spojené.
Chápem vašu myšlienku, že jedno tankovanie nahradí priebežné pomalé nabíjanie podľa možností. Ale napríklad reštaurácie okolo námestia? Za prvé, máme pešiu zónu, tak ani elektroautá nikto nepustí. Za druhé, priľahlé ulice majú parkovanie spoplatnené a potom to nabíjanie bude výrazne drahšie. Rozkopávať centrá miest kvôli ťahaniu silových káblov asi bude dosť problém (stavebný, finančný?). Jedine tu ekológiu fakt zobrať vážne a ísť MHD, alebo elektro kolobežkou, bicyklom.
Asi ideálne by bolo, keby sa budovali podzemné parkoviská, alebo parkovacie domy s potrebnou infraštruktúrou. To je ale zase investične náročne, zvlášť pre naše vybrakované štáty zahraničnými spoločnosťami, ktoré vyvážajú zisky do materských krajín.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 8. 2021 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Dajte na vás kontakt, ja sa s vami kľudne stavím. Počkáme si, ako v ČR vymeníte do 20 rokov všetky autá. Jedine, že by ich EÚ prehlásila za ekologické. :-)
Netvrdil som, že to nejde. Ale, že to pôjde veľmi ťažko a pomaly.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 "Myslím, že celé to ostane v rovine pomalého nabíjania."

Ano, pomalé nabíjení je to, na čem to stojí a padá. Jak sám říkáte, silné kabely jsou neudržitelné řešení, které by vyžadovalo překopat celou infrastrukturu. Mít ulici s řadou 50kW+ nabíječek je prostě nesmysl. To by bylo příšerně drahé, overkill a hlavně zbytečné. Poslední, co potřebujete, je malý počet rychlých nabíječek někde v centru města, abyste těch pár kWh nabil za pár (desítek) minut a pak blokoval místo někomu jinému (a řešil to přeparkovávání, o kterém jste správně psal v minulém příspěvku). Budete-li ale mít u každého místa sloupek, který dá třeba tradičních 3,7 kW, tak to není zas tak šílený odběr, aby to vyžadovalo překopání celé infrastruktury, můžete tím zasíťovat celou ulici a v důsledku toho nevyžadovat tak striktní časové omezení parkování.

"Jedine tu ekológiu fakt zobrať vážne a ísť MHD, alebo elektro kolobežkou, bicyklom."

Ano, do města určitě. Já jezdím MHD kdykoli můžu a auto spíše beru projet už jen proto, aby 3 týdny nestálo na jednom místě a trochu se provětralo. Mít nějaké běžné auto a ne velmi příjemnou dvoulitrovou točivou atmosféru, se kterou je radost jezdit, tak už asi auto ani nemám.

"To je ale zase investične náročne, zvlášť pre naše vybrakované štáty zahraničnými spoločnosťami, ktoré vyvážajú zisky do materských krajín."

No, investičně náročné to sice je, ale zase nezapomínejme, že potenciálně také dosti ziskové. Můžete mít také P+R s pomalým nabíjením (to zas takové investice nevyžaduje, obzvlášť když to máte na místě, kde stejně stavíte, nebo můžete snadno stavět), kde to budete nabíjet celý den, zatímco jste v centru města. Pak i těch 3,7 kW, na kterých nabíjení většinou začíná, je až zbytečně rychlé nabíjení.

"Za druhé, priľahlé ulice majú parkovanie spoplatnené a potom to nabíjanie bude výrazne drahšie."

To může, ale nemusí. Nicméně nikdo člověka nenutí tam nabít celou baterku. Také nemusí mít vybitou celou baterku... Ono také záleží na tom, jak je to zpoplatněné. Jestli má elektromobilita v něčem kouzlo, je to v tom, že nabízí obrovské množství alternativ a lokací, kde se dá auto průběžně dobít, aby se nemuselo nabíjet na rychlonabíječce tak, jak je "nutné" tankovat ICE. To má sice výhodu v rychlém tankování, EV má ale zase výhodu v tom, že to "tankování" je mnohdy dostupné i při parkování. Sice to jsou třeba ekvivalenty v litrech benzínu za hodinu, ale pokud tam parkujete dlouho, tak i to je fajn. Na nabíjení nečekáte, ale během oběda Vám takto přiteče třeba ekvivalent 5 litrů. Celá nádrž to není, ale nemusí to být přeci řešení na nabití 100 % baterky. Nedělejme ze všeho 100% řešení.

"Vidím ale, že je vám je jasné, aké ​"veľké​" problémy s tým budú spojené. "

Ano, já se docela hrozím toho, kam to celé směřuje a jaké problémy to ve výsledku způsobí. Finanční i ekologické. Ale snažím se na to dívat objektivně a nebrat ten extrémní pohled, který ve všem vidí 100% řešení, že to musí vyřešit všech 100 % a podobně. Nicméně kvůli tomu, že se mi takto násilně propagovaná elektromobilita nelíbí, si nebudu vymýšlet nesmysly, které nereflektují stav technologií, budoucí vývoj i matematiku a fyziku. Nebudu tvrdit, že se setkají desítky tisíc aut nabíjejících se s 2 MW, protože by to znamenalo věci typu, že průměrný roční nájezd je ve stovkách tisíc km, nebo že lidé mnoho dní jezdí a čekají, a pak se po dlouhé době energetického "půstu" a prázdných nabíječek všichni v rámci několika desítek minut rozhodnou připojit auto k 2MW nabíječce, nikdo to nenabije nikdy nikde jinde...

Těch problémů je spousta, ale pokud se něco nabízí jako pomocné řešení, berme to jako pomocné řešení (jeden krok z mnoha), nikoli řešení jediné. Proto se tady většině čtenářů zdám jako fanatický zastánce elektromobilů, přestože jsem odpůrce jejich násilného zavádění. Snažím se upozornit na to, že i když je to rozhodně problematická věc, hledejme problémy tam, kde opravdu jsou. Nelíbí se mi to, že je zde tak militantní 100 % postoj. Nedělejme z každého kroku vpřed hned 100% řešení pro všechny situace a ukazovat na tom, že na 100 % případů to nebude fungovat. Jasně, že nebude.

Má-li elektromobilita skutečně fungovat, bude to o stovkách malých alternativních kroků ve všech oblastech. Nebude to jeden typ akumulátoru pro všechny aplikace, nebude to jediný zdroj energie pro všechno, nebude to jediná rychlost nabíjení pro všechny,...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To by mě také zajímalo, jak by se to dalo stihnout za 20 let. Např. v Norsku pomáhají elektromobilům, jak to jen jde, teď tam po deseti letech mají 60% prodeje, ale ve výsledku je to stále jen 9% podíl v celkovém vozovém parku. Tohle už bude záležet na tom, jak definujeme "ekologické auto". Pokud bude pro tuto definici stačit mild-hybrid, tak 20 let bude snadné. Pokud až EV, tak to bude nereálné. Původně jsem plnou elektromobilitu viděl někde na rok 2070, ale s tím, co se teď děje (zejména politicky), se zdá, že by to mohlo být už někde kolem roku 2055-2060. Jenže to za předpokladu, že se nepokazí něco jiného. A obávám se, že to zdaleka tak jednoduché nebude (obzvlášť mám čím dál větší obavu o zdroj elektřiny, což jsem ještě nedávno za takový problém nepovažoval, a přestože vidím i dílčí řešení, která by mohla trochu pomoci).

wrah666
wrah666
Level Level
16. 8. 2021 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pokud jste nepostřehl, tak od roku 2030 nepůjde vůbec koupit nové "normální" auto. Tj za dalších 10 let bude minimálně půlka aut okolo elektrická. A příroda z toho padne na hubu, ale to ekopošuci neřeší :)

(a kdo ví, jaké lumpárny začnou politici dělat, pokud náhodou někdo nebude chtít elektrokrám, ale raději bude opravovat starou poctivou káru.. Vsadím se, že se budou nenápadně nahazovat klacky pod nohy.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2021 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pokud je mi známo, ten datum je 2035 a nikoli 2030 (ledaže by se od posledně něco změnilo). Za 5 let od zákazu tu plnou elektromobilitu patrně mít nebudeme. Za další, u nás je průměrný věk vozidel přes 14 let, tzn. teoreticky auto na silnicích vydrží téměř 30 let. Ono je to spíše o něco méně (zkreslují to některá velmi stará auta) a podle toho, co vidím na silnicích, auta mizí tak po 20-25 letech. Takže poslední ICE z roku 2034 tady budou do roku 2050 strašit určitě (nezakáže-li se i jejich provoz), spíše však se dá čekat 2055-2060. Ale jak říkáte, to může být ovlivněno i tím, jaké klacky se jim budou házet pod nohy. Každopádně plná elektromobilita v roce 2040 je nereálná. To prostě nemáme jak stihnout, i kdybychom se zákazem prodeje ICE přišli hned dneska.

eucreepeminecz
eucreepeminecz
Level Level
17. 8. 2021 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Co si budem. Naše město kolikrát má problémy během vánočních svátků, natož, kdyby tu měl každý dobíjet elektroauto. To by tu museli celou síť přebudovat.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 8. 2021 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vidím, že máme v tomto podobné názory a správanie. Zabudnite už na protiargument 2 MW nabájačky. Je jasné, že toto na 99 % prípadov nebude riešenie a nebude to v reálnom živote použiteľné. Ale zase to 1 % si to vynúti mať na vhodnom mieste v meste aj takú nabíjaciu stanicu (možno nie teda 2 MW, ale nejaké rýchlonabíjačky). Napríklad pre cudzincov, ktorí sa medzi mestami presúvajú. Do práce chodím zásadne MHD. Auto iba cez víkendy na veľké nákupy a nejaké výlety.
Problém bude v myslení a návykoch. Doteraz stačilo raz natankovať a človek išiel niekam 800 km. Po meste menej. Potom bude treba zmeniť návyky a dobíjať priebežne, kde sa bude dať. A obávam sa, že EÚ bude nútená prehodnotiť svoje plány s rokom 2035, pretože chudobné postkomunistické štáty na to nebudú pripravené (asi nám dajú odklad).

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
17. 8. 2021 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Áno, je to rok 2035.
A pripojím ešte poznámku k vašej predchádzajúcej obave o zdroje. Ekoteroristi presadili odstavovanie uhoľných elektrárni. Bránia výstavbe jadrových. Ostanú už len stabilné vodné a tie doplnkové veterníky a soláry a kvôli nestabilite bude nutné stavať bateriové zálohy na uskladnenie ako v Austrálii. Niektoré krajiny ešte môžu skúsiť prílivové. A ešte ma napadli plynové (paroplynové?). Ale ten nárast spotreby bude nutné niečím vykryť. Šťastie budú mať tie krajiny, čo majú prebytky a energiu vyvážajú. Napríklad my sme dosť veľkým vývozcom a po dokončení jadrového bloku a chystajú aj druhý dobudovať na tom budeme asi dosť dobre, lebo tu si už normálne pracujúci a zarábajúci ľudia nebudú môcť dovoliť elektroauto (keď budú musieť ťahať hypotéky).
Ale aj tak sa mi vtiera myšlienka, že tých aktivistov financujú samotné "elektrárenské" firmy. Však zavretím tých elektrární iba oni získajú a nedostatok elektriny zapríčiní rast ceny. A v konečnom dôsledku sa môže stať, že klasické auto bude na pohonné hmoty lacnejšie ako to elektrické. Ale bude zase problém servis a náhradné diely.
Čo je ale podstatné, finančné toky (zisky) sa presunú od predajcov a spracovateľov ropy k výrobcom elektriny.
Ďalší dôsledok bude, že solárne panely začnú byť omnoho výhodnejšie (perovskity) a začnú sa oplácať aj ľuďom v panelákoch na balkón.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 8. 2021 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až někdo oficiálně potvrdí, že mají funkční grafenovou baterii daných parametrů (autobaterie i powerbanky) a sériově ji vyrábí, tak tomu uvěřím. I že by se mohla podařit i především evropská utopie green deal. Do té doby je ro jen pohádka pro investory a vlhký sen ekologistů.

Chuch-in
Chuch-in
Level Level
16. 8. 2021 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Nedávno začali v Číně vyrábět auto s grafenouvou baterií. Něco by na tom mohla být pravda. Samozřejmě se teprve uvidí, prodej má začít v září.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 8. 2021 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zázrakům se přeci musí věřit. Ihned jim jdu poslat peníze, i když je tam hodně nesrovnalosí. Ale jak jde o zázrak, musí logika stranou. :-) Musí to přece být pravda, i když mám spoustu čínských 18650 s 12000mAh doma zadarmo. Mám měřič kapacity.

Danny723
Danny723
Level Level
16. 8. 2021 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemusí jít o scam. Prostě vidí, že tyhle články jdou do roka na trh. Udělají kampaň na něco, co ještě nejde koupit, vyberou prachy. Pár krát za rok pošlou update, že na tom dělají a na jaké problémy narazili. Mezi tím Číňani dostanou na trh desítky různých powerbank na stejném základu a organizátor kampaně si jeden model vybere, vrazí na něj své logo a pak rozešle "investorům" něco, co jde tou dobou pořídit za poloviční cenu. Prostě standardní kickstarter kampaň.

snajprik
snajprik
Level Level
16. 8. 2021 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

čaka nas revoluce, v tuto jesen idu na grafenovich bateriach činania stavať elektroauta s dojazdom 1000km a ich cena je cca 21000€ s brutalne rychlim nabijanim s 30% na 80% za 5 minut so životnosťou 1000+ cyklov
Keď sa tieto baterie dostanu na trh bude to brutalna revoluce.
Vedel by som si predstaviť takuto bateriu v elektrobicykli 3000A/h či mobile 25000mA/h, notebooku, dron,...

cernakus
cernakus
Level Level
16. 8. 2021 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik A já bych si uměl představit nadsvětelný pohon. Takže teď zpátky do reálu. Žádná revoluce se nekoná, čínský podvodníci se spoléhají na to, že to auto běžný klient k 2MW nabíječce nepřipojí, minimálně ne v dohledné budoucnosti (tj. záruční době). A 6C verze nebude stát 21000 euro, to je cena 3C verze. Tj. poloviční všechno. je to sice slušná cena, ale po clo a DPH vyskočí na cca 30000 Euro za víceméně "Teslu 3". Je to levnější než evropské elektromobily, ale taky je to kompletně čína.

Navíc se mi tebou udávaná cena nezdá, protože to je základní cena GAC Aion V modelový rok 2020 s 60 kWh baterií.

Na chemických bateriích s uzavřeným cyklem se žádná revoluce konat nebude. Fyzika totiž říká ne a fyzika je Bůh, který na infantilní přání ťamanů co jí nerozumí z vysoka sere.

snajprik
snajprik
Level Level
16. 8. 2021 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Ono to nieje až taka utopia, grafenove baterie a ich princip bol predstaveni pred 20 rokmi, problem bol vyroba, lebo ta bola extremne draha kilo grafenove baterie stoji ako kilo zlata, lenže čina tvrdi že to dokaže vyrobiť a za cenu o dve desatinne miesta nižšiu. Testy prototypov su tu už 20 rokov, rychle nabijanie rychle vybijanie vysoka kapacita k hmotnosti a vydrž vela nabijacich cyklov.
Ak to budu predavať a bude to mať deklasovanu vydrž prečo by som si potom takuto bateriu nekupil? Aj tak sa všetke baterie vyrabavu v čine, v tomto smere žiadna zmena :D

Reklama
Reklama