Zpět na článek

Diskuze: Volvo EX90: AI ohlídá řidiče, zda nepil alkohol a sleduje silnici

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Eskymak
Eskymak
Level Level
25. 9. 2022 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když vidím, jak je vše, co má v sobě počítač, dnes spolehlivé... Ne díky, zabiju se raději sám.

wrah666
wrah666
Level Level
25. 9. 2022 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Volvo a novinky. Co si vzpomínánám, tak už jednou byli zákazníci na novinky "tak natěšení", že automobilka zkrachovala. Uvidíme, jestli se tento počin podaří dalšími "úžasnými novinkami" zopakovat.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 9. 2022 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a nejaky nudzovy rezim, v pripade chaty na odlahlom mieste a ak dojde k nejakemu urazu ci uz u dietata alebo pripiteho rodica? moze ist kludne o rodinnu oslavu. V tom pripade volvo necha pri chate vykrvacat maloleteho? fajne

Budman
Budman
Level Level
25. 9. 2022 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx ¨Tak si to Volvo prostě nekoupíš a basta ;-) Ovšem osobně si myslím, že tohle nějak ošetřené budou mít a systém bude možné deaktivovat.
Jinak ale zase to bude taková bouře ve sklenici vody stejně jako s tím omezení maximálky na 180km/h - z toho se taky rádobyzávodníci můžou potentovat, ale běžného člověka to opravdu v ničem nelimituje, protože i v tom Německu na těch pár ještě neomezených úsecích inteligentní člověk takhle rychle nejezdí, adekvátní cestovní rychlost vzhledem k tomu, že jste na veřejné komunikaci, kde se vyskytují i vozidla mnohem pomalejší je právě okolo těch 160-180km/h

haunter
haunter
Level Level
25. 9. 2022 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Navíc pokud to člověka třeba na tom autobahnu zase tak omezuje (což s T8 335kW je docela možné), může si to člověk např. u D5T5 nechat odstranit...Všechno jde, když se chce :D

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman "systém bude možné deaktivovat. "

- třeba vložením něčí krve či úlomku kosti :D

"adekvátní cestovní rychlost"
podle koho? :D Každý má jinou představu a hlavně schopnosti ..

vlado70
vlado70
Level Level
25. 9. 2022 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman A rátaš aj zo schopnosťami tých ostatných. Tých čo jazdia pomalšie.
Tiež ich majú také ako Ty?

Budman
Budman
Level Level
25. 9. 2022 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Chápu, že jsi jen trotlík, který se snaží být vtipný, ale moc ti to nejde :-(

Ohledně té rychlosti nejde o schopnost, ale v první řadě o fyziku. Samozřejmě je pravda, že lidé tvého typu si myslí, že řídí jak Senna se Schumacherem dohromady, jenže na dálnici nejsi na uzavřeném okruhu a kolem tebe se pohybují ostatní auta, která se mohou chovat naprosto nepředvídatelně a rozdíl mezi reakční dobou a vzdáleností ve 160 a ve 220 je propastný... ale je mi jasné, že když se budeš Božce z prasečáku chlubit, že jsi ve svém vylítaném bávu jel dvěstě jako ten vole závodník, tak z toho bude paf :-D

buldik
buldik
Level Level
25. 9. 2022 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Pokud se domníváš, že deaktivovaný (vypnutý) rádoby inteligentní systém je skutečné deaktivovaný (vypnutý), potom bys to měl jít vysvětlit tomu utrženému igelitu a kamionu za mnou, který neměl šanci. Ještě to mají ošetřené tak, aby se při každém nastartování musel systém opět "deaktivovat" a z vlastní bolestivé zkušeností vím, že "deaktivovaný" neznamená vůbec nic. Je otázkou času, kdy se toho chytne úřad obecné debility a demence a nařídí to jako povinné a nevypnutelné.

Inteligence nemá s řízením co dočinění, můžeš mít třeba 4 tituly a IQ160, ale že umíš řídit = ovládat vozidlo a sledovat situaci v okolí, to vážně neznamená. Někdy je to právě naopak, zmatený intelektuál dokáže vytvořit hodně složité situace a čím více bude v autech asistentů, tím méně budou lidé schopní řídit. Už i to couvání a parkování bez vymožeností je pro většinu problém, takhle budou spoléhat a spoléhat.

Osobně chci maximálně hloupé auto s poctivým motorem, ideálně v manuálu i s uzávěrkami diferenciálu (hrát si s meziplynem mi vyhovuje), všechny ovládací prvky mechanické (tlačítka, čudlíky a páčky) a nic mi nebude kecat do řízení, natož zasahovat. Ročně najedu dá se říci 3-5 násobek průměrného nájezdu, nehodu jsem měl jednu (igelitový pytel a systém nouzového brždění), pokuty ... no dobře, za parkování a dvakrát za rychlost. A to řídím skoro 25 let, tedy když nepočítám motorky.

V principu prostě nelze chránit hlupáky před vlastní hloupostí, tak nemá smysl se o to snažit. Bohužel, tím se dnes nikdo prakticky neřídí.

cernakus
cernakus
Level Level
25. 9. 2022 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Rozdíl mezi reakční dobou a vzdáleností u těchto rychlostí je cca 30%. Rozdíl mezi rekční dobou a vzdáleností u rychlostí město/mimo město je podstatně větší a jaksi nás nikdo nenutí valit si to 50 i po okresce.

Rychlost je vždy relativní. Kvalitní vozidlo, poloprázdná dálnice a 200 km/h v zvládne bezpečně cca třetina řidičů, zatímco dvě třetiny bezpečně nezvládají ani 130 km/h a zejména pokud jedou v nekvalitním vozidle.

Naopak, konstantní pomalá rychlost 130 kmˇ/h na dálnici je mnohem nebezpečnější, nežli neustálé pendlování mezi 200 a 130 km/h. Protože jízda konstantní rychlostí uspává. Dynamická jízda naopak spánek potlačuje (adrenalin a tak).

Samozřejmě základem je, že řidič musí rozumně vyhodnotit své schopnosti, schopnosti vozidla a stav silnice. V ČR je jen málo úseků, kde se dá bezpečně valit 250 km/h, protože k tomu nemáme uzpůsobené dálnice a hustota provozu je u nás extrémní. V Německu (a nejen tam) je to však jiné. Typickým prvkem, který v ČR chybí, jsou klopené zatáčky, které umožňují bezpečnou rychlou jízdu i za zhoršených povětrnostních podmínek, zatímco na české dálnici jsou zatáčky při takové rychlosti o hubu i za hezkého počasí.

Prostě je nežádoucí lidi omezovat. Řidič má jako základní povinnost mít úsudek. pokud ho nemá, nemá mít právo řídit a ne, že omezíme vozidla všem, i těm řidičům, co úsudek mají.

PS: Osobně nejezdím rychleji než 160km/h v ČR a 200 km/h kdekoliv, protože takové rychlosti jsou na hraně mé komfortní zóny, takže by mně v podstatě to volvo ani neomezovalo. Přesto je tohle pro mně zásadní vada, kvůli které bych si takový vůz nekoupil.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman pokud je někdo neschopný, tak
a) nemá mít papíry (což je bohužel obecný nešvar, že lidé dostávají "papíry" ze známosti, za úplatu nebo dokonce z lítosti)
b) obvykle je z dálky dobře čitelný a člověk se přizpůsobí dané situaci a naopak raději přidávám plyn, abych se od takového jedince co nejvíce vzdálil, protože je nebezpečný pro sebe i své okolí ...

V podstatě i podle statistik nehodovosti jsou hlavní problém tito neumětelové a agresivní jedinci a překročení limitu figuruje na dně tabulek skoro na úrovni statistické chyby

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman zkus si třeba cvaknout adaptivní tempomat a valit to po dálnici ..jsem zvědav jaké budou reakce na nečekané události vs. nepředpisová pocitová jízda jen na základě zkušeností

Nevím, co vše s Božkou sdílíte, ale to toho mě netahej ;)

takže když pojede nebezpečný neumětel 120-130 km/h, tak je to v pořádku, ale když někdo zkušený pojede rychleji, tak už je to hrozný problém? tady si někdo plete překročení limitu s nepřiměřenou rychlostí ... zbytek trefně vystihl cernakus

Eskymak
Eskymak
Level Level
26. 9. 2022 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Souhlas. Vždy, když se snažím jet maximálně nejvyšší povolenou rychlostí, vždy dojedu někoho, kdo si to "valí" o 5km/h pomaleji. Po chvíli dojedeme někoho kdo jede ještě o 5km/h pomaleji a za chvíli jede člověk 70km/h, toho před sebou tlačí očima, ze zadu vás tlačí kolona a odstupy prakticky neexistují, protože jakmile se někde vytvoří mezera, rychle je vyplněna předjíždějícím vozidlem. Člověk, který chce ten rozestup udržet pak více brzdí než jede. Nehledě na to, že často někomu nevyjde zařazení se a tlačí vás z leva do příkopu. Mizerný rozhled a dlouhá kolona bez rozestupů...

Raději pojedu rychleji, než za někým přehnaně opatrným, kdo jede 70km/h a ještě brzdí před každou zatáčkou.

Na českých dalnicích je v podstatě jen jeden pruh, ten pravý je permanentně zablokován kamiony. Raději tedy jet svižně vlevo, než mezi nimi kličkovat, nebo skončit slisován...

wrah666
wrah666
Level Level
26. 9. 2022 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman To se musí instalovat vypínač. SKutečný, hardwartový... prostě cvak a konec. Ale aby pak takové "chytré" auto neodmítlo jízdu.

wrah666
wrah666
Level Level
26. 9. 2022 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Bohužel, poměrně často se něic jako bezpečný rozestup držet nedá. Prostě a velmi jednoduše, na silnici, co byla plánovaná pro x aut jede dneska několikrát tolik. Plus když je víc pruhů, jeden blokují kamiony a náklaďáky.

haunter
haunter
Level Level
26. 9. 2022 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Co to je za kec? :D Bezpečný odstup jde dodržet vždy. Taky proto při nehodě za to může vždy ten, který zezadu napálí do toho vepředu... Navíc, kdyby lidi dodržovali pravidla, tak ani tolik kolon není... ale to je diskuse o něčem jiném.

zzw30
zzw30
Level Level
26. 9. 2022 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Tohle je přesně důvod, proč závodím jenom na uzavřeném okruhu.
Ostatní ĺidi na normálních cestách neumí dobře sledovat provoz, mají mnohem pomalejší reakce než já, často i auta v horším stavu a nedejbože někoho takového potkat v nějaké nestandardní situaci. Nene, závodit jen tak na okreskách nebo dálnici je opravdu neskutečná pitomost.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
26. 9. 2022 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman "Bezpečný odstup jde dodržet vždy. "

ano pokaždé, když auto necháte zaparkované a nikam nepojedete :D :D

cernakus
cernakus
Level Level
27. 9. 2022 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman áááááá řidič teoretik.

Bezpečný odstup nelze dodržet vždy. Typické příklady - předjíždějící vozidlo se zařadí na kratší vzdálenost než je pro tebe bezpečný odstup (nesmí tě ohrozit, zkrácením tvého bezpečného odstupu tě pouze omezil, takže nic neporušil) nebo zařazující se vozidlo z vedlejší ulice se značkou P4 (opět tě nesmí jen ohrozit, může tě, na rozdíl od značky P6, omezit a zkrátit ti bezpečný odstup, opět nic neporušuje).

Dále není pravda, že vždy za nehodu může ten vzadu. Typicky opět příklady výše, pokud se řidič předjíždějící nebo z vedlejší zařadí v takový moment, že tě ohrozí. Dále bezdůvodné prudké brždění. Nebo dokonce úmyslné vybrždování. Je mnoho příkladů, kdy za to ten vzadu nemůže a může za to naopak ten v předu.

A ty kolony? Tam se jen ukazuje, že jsi neřidič.

haunter
haunter
Level Level
30. 9. 2022 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Teoretik, jo? :D Tak to někdy na cestě zkus. Tvůj typický případ č.1 je samozřejmě nesmysl, pokud se někdo před tebe zařadí, můžeš buď lehce přibrzdit nebo si tu vzdálenost zase plynule nabrat puštěním plynu. Bezpečný odstup máš téměř okamžitě. A jde to aplikovat i na poláka, který se ti řadí 20cm před kapotou. Hezky to jde vidět na autech s lvl 2.5, pokud jsi tedy někdy v takovém seděl.

Jinak zkus policajtům nějak bez kamery dokázat, že tě ten před tebou vybrzdil. V lepším případě dostanete pokutu oba. V horším jen ten vzadu.

Ale útočit na tělo dovedeš hezky. Někdy bychom se mohli potkat třeba na brněnském okruhu, abychom si dali závod a zjistili, kdo teda lepší řidič je :) Hrdino za monitorem.

wrah666
wrah666
Level Level
30. 9. 2022 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Asi jste NIKDY nezažil skutečný hustý provoz. Do "bezpečného odstupu" se vám okamžitě narve jeden, spíš dva další.

haunter
haunter
Level Level
30. 9. 2022 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman V Brně totiž neexistuje hustý provoz :-D jinak asi nechápete co to je bezpečný odstup - jsou to 2s. Tzn. kolik je to metrů při rychlosti třeba 20km/h?

wrah666
wrah666
Level Level
30. 9. 2022 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Nějakých 12 metrů. Čili přesně víc než dost, aby se vám tam někdo narval.

cernakus
cernakus
Level Level
30. 9. 2022 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Ne, ty jsi napsal: "Bezpečný odstup jde dodržet vždy. ­"

Já jsem ti na tom příkladu ukázal, že nemáš pravdu. Nyní už ze sebe děláš jen vylízaného moravského blba, který než aby přiznal, že se mýlil, tak se snaží kroutit a vymýšlet hovadiny typu "téměř okamžitě" (zákon bezpečný odstup v nějakém časovém horizontu nezná, buď ho máš nebo nemáš, když tě v Reichu blejsknou a zrovna ho na tu tvojí sekundu nemáš, tak Pechvogel).

Jako spolujezdec jsem byl účastníkem nehody, kdy řidič zaflekoval kvůli kočce a dodávka vzadu nedobrzdila. Fízlové se ihned ptali, pročpak jsme tak intenzivně brzdili. A ptali se správně. Ovšem co si myslí fízl je málo podstatné. Důležité je co svědci, ta tvá kamera a nebo třebas jen brzdové stopy. A že už jsme pár rozsudků měli, kdy si dokonce brzdič šel hačnout a kamera tam nebyla snad zmiňovat netřeba. Takže druhý příklad, kdy místo toho, aby jsi doznal, že jsi se mýlil, tak zase vylízaný moravský blb? Máš to zapotřebí?!

Je úplně jedno, jak si myslíš, že umíš točit volantem, to nic nemění na tom, že plácáš naprosté blbosti a znalost zákona 361 /2000 Sb. je u tebe nevalná. O faktu, že nemluvíš z praxe, protože by jsi takové blbosti neplácal ani při neznalosti předpisů, pak svědčí nejen výše uvedené, ale i názor ostatních diskutujících.

Takže co jsi to říkal o tom hrdinovi? :-D

cernakus
cernakus
Level Level
30. 9. 2022 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman No je to fakt komik a jasný teoretik. 2 sekundy při 20 kmˇ/h :-D To by ho si ho kábři podali :-)

cernakus
cernakus
Level Level
30. 9. 2022 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Moc jsi nepřemýšlel, než jsi to napsal viď? Dobře ti to wrah666 vrátil.

Nicméně jen pro informaci, protože vidím, že v 361 fakt plaveš, tak bezpečný odstup není 2 vteřiny. To je jen pomůcka od určité (vyšší) rychlosti. V zákoně je to psáno tak, že je to taková vzdálenost, na kterou se dokážeš vyhnout srážce. Pokud máš reakce krtkovčelky a vůz co zastaví na pětníku, můžeš jet i nalepený na chacharovi před tebou.

Protože je to hodně subjektivní, není to v zákoně specifikováno. Ostatně, když jedu ve služební fábii za mercedesem, tak mám značně větší odstup, než když jedu audinou za fábkou. Taky záleží na počasí a stavu vozovky, když je na silnici břečka, tak mám odstup klidně i 4 sekundy.

haunter
haunter
Level Level
25. 9. 2022 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Volvo má už pěkných pár let nahoře u světla tlačíko SOS. 24/7 se dá dovolat operátorovi, který okamžitě řeší danou situaci. Operátor může odemknout různé funkce, třeba i GPS polohu auta pro Policii, pokud je auto ukradené (to zase jde volat přes appku v mobilu).

buldik
buldik
Level Level
27. 9. 2022 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter A za několik let (brzy), bude vydávat povolení k výjezdu, pokud jsi s 30ti denním předstihem vyplnil žádost, odeslal ve třech kopiích a s předplaceným zeleným výpalným.

Trošku mi to připomíná ten nápad ekologické čtvrti, kdy si ekologicky smýšlející nájemníci a investor odsouhlasili, že každý byt bude připojen maximálně 16A (podotýkám 1 pólovým) jističem a musí to stačit. Druhý blok nyní dostavují dokonce s 10A (opět podotýkám 1 pólovým) jističem a podle toho vypadají i vodiče. Rakušáci a Němci jsou vždy zeleně napřed, u nás by naštěstí 10A neprošel a s 16A by investor přišel o zuby, ale ono to k nám také přijde.

Uhádneš, jak dopadla ekologicky smýšlející tlupa při srážce s realitou? Tohle je v principu stejné, zelený blbec navrhne a úřad zelené tuposti a demence posvětí.... tady ta zelená squadra nyní řeší, co s tím budou dělat a kdo jim to udělá, protože stoupací šachty si v rámci úspory k vytápění "chytře" zaizolovali a navíc jsou tak úzké, že tam už nikdo 95-120 mm2 neprotáhne, natož to ohýbat do elektroměrných skříní (vždy na patře a protipožární).

mirek55
mirek55
Level Level
30. 9. 2022 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@haunter Tvůj příběh s igelitem a pochopitelnou nenávistí k tak lehce oblbnutému systému nouzového brždění beru, ovšem tento systém by byl lepší. Pomocí lidarů, dalších senzorů co vidí i v noci a umělé inteligenci (nebrzdit příliš prudce při odpadnutí předmětu z auta před sebou za situace kdy za mnou něco jede - to není nic složitého) se lze vyhnout zbytečně aktivovanému systému nouzového brždění. Všechny systémy, které pomáhají zlepšit řidičův zrak jsou přínosné, zejména v noci - část řidičů má jen průměrné světlomety a asi všichni jsou nepříjemně oslňovány, takže v určitých chvílích vidí výrazně hůře, než když by daný úsek projížděli ve dne.

haunter
haunter
Level Level
25. 9. 2022 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komentáře lidí, kteří "by si nikdy takové auto nekoupili" za 3.. 2.. 1..

Reklama
Reklama