Zpět na článek

Diskuze: DARPA otestovala hypersonickou střelu HAWC s rychlostí Mach 5

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

donnybsc
donnybsc
Level Level
8. 2. 2023 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky bohu ty kecy wraha to už se nedalo číst, člověk si chce pocist nějaké info v diskuzí a on tu akorát bleje nechutnou propagandu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
7. 2. 2023 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuto rychlost byla schopna udržet po vzdálenost více než 300 námořních mil (556 km) a letěla v nadmořské výšce přes 60 tisíc stop (více než 18,24 km).

Keď už sme na tom technologickom webe, uvedomujete si vôbec, že tá raketa letela tou rýchlosťou cca. 6 minút?

savitur
savitur
Level Level
6. 2. 2023 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neprecital som komplet celu diskuziu, ale chapem to spravne ze ked ma niekto iny nazor ako mass media, ze je automaticky povazovany za ruskeho trolla?
Klasika dnesne tzv. demokraticke/liberalne kridlo, ktore vidim je aj tu hodne zastupene - v zaujme 'pravdy' treba zaviest cenzuru, kto ma iny nazor ako nase dnesna korporatne media je automaticky zapredany rusky troll, ktory za to urcite berie prachy (uz ste tu takto obvinili 'wrah666') - takych treba demokraticky (ako inac) umlcat.

test5
test5
Level Level
6. 2. 2023 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Viz můj komentář zde v diskuzi napsaný 5. 2. 2023 ve 12:45. Nemá smysl znovu opakovat něco, co bylo už jednou napsané.

savitur
savitur
Level Level
7. 2. 2023 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Precital som si vas koment z daneho casu (ale aj inych) a len ma to utvrdzuje v tom, ze v podstate veci vo vasom pripade ide o snahu zaviest cenzuru - ale o taku tu novodobu 'demokraticku' cenzuru, ktora sa to snazi zaobalit akoze ide o pozitivnu vec, skryva za vzletne slova.
Kazdy ma nejake videnie sveta (politika je toho sucast) a uplne bezne sa niekto prekecne a vyjadri napr. kriticky nazor na Rusko (napriklad pri teme ruske chipy) - tam sa to toleruje, tam vam to nebude vadit.
Nechce sa mi to velmi rozpitvavat, ale aj tu v tejto diskuzii vidim paralelu s tym ako je dnes svet polarizovany - a priznacne pre tuto choru dobu kde je vela veci opacne ako sa zda, snaha potlacit zakladne slobody prichadza od tzv. 'demokratov'.

hendly
hendly
Level Level
7. 2. 2023 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Ok.
Jak teda vy navrhujete postupovat proti situaci kdy jsou verejne platformy webu vyuzivany trolly k sireni propagandy?

Vy navrhujete nebranit se. Tedy situaci ktera vyhovuje trollum.

test5
test5
Level Level
7. 2. 2023 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Všechno je to úhlu pohledu, já s tím Vaším nesouhlasím. Tohle je technologický web a takovéto záležitosti zde zkrátka řešit nechceme stejně jako to u nás nechtějí číst mnozí čtenáři, kteří k nám přijdou, aby si přečetli, co se děje ve světě technologií. Pokud chce někdo neustále řešit politiku (případně v tomto případě i válečný konflikt) a donekonečna se hádat (mnohdy i za hranou platných zákonů v této zemi), co je a co není podle něj pravda, nechť to dělá na nějakém jiném webu, než jaký provozujeme. Není naší povinností, abychom poskytovali diskuzní prostor naprosto pro všechno a o čemkoli.

wrah666
wrah666
Level Level
7. 2. 2023 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Po pravdě: Já vás i chápu. Ale na druhou stranu mě nesmírně těší, že si i jiní všímají, jak vám ta "pravda, láska, svoboda a například "zákaz cenzury" pěkně zahořkla. A mimochodem koukám, že stále funguji. Žeby admin nebyl tak bleskorychlý? Nebo není takový "demokrat", když jde o to někoho umlčet?

test5
test5
Level Level
7. 2. 2023 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Jasně jsem specifikoval, v jakém případě u Vašeho profilu dojde k blokaci, čehož jsem se chtěl držet. Ale ne, Vy prostě musíte neustále dělat dusno a psát nějaké provokace. Budiž dobrá, jak chcete, když mi teď dokonce vytýkáte, že k té blokaci ještě nedošlo.

savitur
savitur
Level Level
7. 2. 2023 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Ja 'wrah666' nevnimam ako trolla - vacsinou ma komenty k veci.
Sem tam, pri clankoch ktore maju presah do (geo)politiky, vyjadi svoj nazor - no ale to nieje jediny.

hendly
hendly
Level Level
7. 2. 2023 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Zde opět nemohu mlčet. Nemluvím za redakci, ale jako čtenář.
Nerespektování slušnosti a z toho plynoucí "ban" rozhodně není cenzura jak se zde snažíte vnutit.

Zde to chápu jako technický web a vy zneužíváte diskuzní prostor na propagaci svých názorů které do diskuze nepatří.
Redakci děkuji, že se snaží diskuzi alespoň základně udržet u tématu.

PS:
Vidět za tím cenzuru je snaha postavit se do podoby mučedníka. Cenzura to není, kupodivu lze stejné názory jako tu píšete nalézt takřka ve všech diskuzích na českém internetu pod jakýmkoli tématem. Skoro jak přes kopírák. Stejná témata, stejná argumentace......

Ventero
Ventero
Level Level
10. 2. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 1.Jak jsem psal jinde - nevím přesně, co se stalo, ale obecně je určitě třeba, aby se cokoliv udrželo v nějaké štábní kultuře. Od toho jsou také moderátoři.

2. Je nebezpečné od sebe témata striktně oddělovat a nevnímat jejich přesah a průnik - je to ten nejúčinnější nástroj zlovůle všech garnitůr, bez ohledu na to, kam se v politickém spektru řadí.

3. P.S. O tom nevím - navštěvuji jen málo fór - ale nemůže to být tak, že lidé jsou už zoufalí z toho marastu za podpory obecné zabedněnosti, která nám všem (některým více) ubližuje a snaží se takto volat o pomoc?

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
11. 2. 2023 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur nemyslím si že by tu bylo nějaké potlačení demokracie. Ale pokud máte ultrapravicový názor, jsou na to zaměřené weby a diskuzní fóra, kde můžete podobně smýšlejhící nábádat ke střílení před školou do civilistů atd.
a ohledně toho že toto je technický web, z komentáře pana Polívky jasně vyplynulo že pokud wrah napíše další koment v takovém znění jak napsal, a on se zeptá nebo ohlásí že ban stále nemá, že je pan Polívka pomalý.
Tak se ptám, kdo sedí wrahovi na vedení? Nebo to je ono, že mám pravicové názory ale logicky jsem totálně natvrdlý?

hendly
hendly
Level Level
5. 2. 2023 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K Wrah666 uz nebudu mlcet.
Jeho neustale prepisovani ruske propagandy neni skoro nikdy k tematu a jde o soustavne trolleni.

Jestli redakce zasáhne budu jedině rad.
PS : zde opravdu nejde o cenzuru, ale zde to chapu jako web o technice a ne misto pro prepisovani zprav ze sputniku.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hendly A udáš? A budeš se cítit, jako správný hrdina demokratické svobody projevu, pravdy a lásky? :) Osobnbě se na návštěvu kolabofízlů docela těším. Pokud se vůbec budou obtěžovat, když po minulém udání zapsali do složky že jsem úplný idiot, kterého ale netřeba sledovat, jelikož je úplně neškodný. (ano, i úplní idioti, zcela neškodní mají své zdroje, kámoš mi vyjel celou zprávu kolabofízlů)

hendly
hendly
Level Level
6. 2. 2023 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Opet v prispevku vidim linku ktera je u trollu stejna a objevuje se opakovane.

Zde je technicky web ktery je pouzit jako platforma pro sireni ruskych temat a polopravd.

cdwN
cdwN
Level Level
13. 2. 2023 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Za mě v pořádku, když se banuje za šíření "polopravd, mýtů a propagandy". Musí to ovšem fungovat systémově, což bohužel nevidím. Denně se tu někdo vyjadřuje a šíří "polopravdy, mýty a propagandu". Jenom to jsou ty "správné" názory, takže za ně se nikdo nikoho udávat ani banovat nebude. A to mi už vadí. Pokud napíšu, že by měl někdo viset a ten dotyčný bude na té "špatné" straně, ještě budu pochválen a kdokoli, kdo mi bude odporovat a správně podotkne, že se jedná o šíření nenávisti, bude ostrakizován a nabádán, ať drží hubu a že je trol. Pokud bude na "správné" straně, budu rovnou obviněn ze šíření nenávisti proti osobě...Za mě se jedná o dvojí metr. Ano, politické glosy sem nepatří, ale povětšinou je tu někdo vyprovokuje svými výroky a následně nadává, jak si mohl někdo vůbec dovolit s ním nesouhlasit a vyjadřovat se opačně a žádá pro dotyčného ban, za to, že je trol. Přitom on sám vyprovokoval offtopicem následný flame....

Ventero
Ventero
Level Level
10. 2. 2023 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hendly Hendly:
Osobně už jsem byl xkrát nařčen, že šířím propagandu Sputniku a Aironetu (myslím, že se tak jmenují ty druhé stránky), přitom jsem na každém z nich přečetl za život jeden článek a moc odvázaný jsem z toho nebyl - protože takto podané, byť víceméně pravdivé, informace spíše pravdě a mému zájmu škodí.
Ale to tak je - i pravda může škodit, když se trochu modifikuje - a to mnohem silněji, než lež ..

pevan
pevan
Level Level
5. 2. 2023 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je prima, že i tady už se neprobírá skoro nic jiného, než politika. Osobně bych všechny politiky na světě zavřel do jednoho města a nechal je tam pobít se navzájem, hned by na světě bylo líp.

jk3
jk3
Level Level
7. 2. 2023 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pevan Bohužel to není jen o politicích. Za těmi politiky stojí další magoři, kteří s nimi souhlasí.

Ventero
Ventero
Level Level
10. 2. 2023 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pevan A pak hned navázal ze slov klasika, že pokud chceme udělat svět lepším, tak je třeba začít tím, že se postřílí všichni právníci :-D

Už jsem nebyl ani schopný dohledat, kdo tento známý citát vyřkl. A nevím, jestli je to zásadní nedostatek moderních internetových vyhledávačů se super enginy nebo cenzura - otázka, co je pravděpodobnější ...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
5. 2. 2023 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to poháněl scramjet, tak to opravdu vypadá na první opravdovou hypersonickou střelu. Ne jako Rusko, které předělaným Iskanderům na Kinžály říká "hypersonická zbraň" a přitom je to obyčejná raketa...nebo Zircon, o kterým se spekuluje, jestli vůbec funguje...

Jenže ona hypersonická střela jako taková nepřináší moc výhod, oproti kasickým střelám, protože této rychlosti může kvůli tření vzduchu dosahovat pouze ve velmi vysokých výškách ve střední části letu...ve finální fázi při sestupu na cíl musí zpomalit na rychlosti stejné jako klasické střely a tím je stejně sestřelitelná protiraketovou obranou, jako každá jiná raketa...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
5. 2. 2023 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 Zirkon dělá Mach 8.

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
5. 2. 2023 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Na papíře...

maw2100
maw2100
Level Level
6. 2. 2023 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 Váš příspěvek ve druhém odstavci popírá smysl hypersonický střel!
Je úplně jedno jakým pohonem je střela vybavena. Technická náročnost není ani tak na této straně, jako na straně tepelné odolnosti, protože povrchová teplota dosahuje 2500°C. Střelu obklopuje plazma, která rozptyluje radarový paprsek, takže je to vlastně stealth a dopadová rychlost znemožňuje reakci PVO. Za těchto rychlostí a teplot musí střela zvládat manévrování a to znamená obrovské dynamické namáhání. Jsou prostě potřeba schopnosti, které má jen pár států na světē.
Pokud vezmu Iskander a názvu ho Kynžál, dosáhne a přežije výše uvedené je to plnohodnotná hypersonická zbraň!

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
6. 2. 2023 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 Jak říkáte, střelu obklopuje plasma, která totálně znemožňuje komunikaci se střelou a ruší její senzory tak, že se nedá manévrovat a to se už děje ve výškách kolem 40km nad zemí. V této rychlosti střela prostě nemůže vletět do nižších výšek, byla by neřiditelná a shořela by...proto platí to, co říkám, že musí zpomalit a jelikož je to opravdu technologicky náročná záležitost a nákladná, velmi se spekuluje o tom, že Rusko bylo schopno takovou střelu vyvinout. Neexistuje žádný relevantní důkaz. I kamerové záznamy, kde předvádí úspěšný zásah cíle touto střelou neodpovídají její kinetické energii, kterou by musela mít při dopadu už i v rychlosti 3 Machů...proto je důvodné podezření, že je to takový paper launch na zastrašení, ale doopravdy funkční střelu nemají...

maw2100
maw2100
Level Level
6. 2. 2023 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 Příjde mi nesmyslné vytvářet tuto iluzi. Rusko musí vědět, že by tahle lež neměla dlouhého trvání a sní i požadovaný efekt odstrašení. Oni existují, ale jsou jednodušší konstrukce.
Je ale zvláštní, že takový technologický leader jako USA jsou tak pozadu. Dělají věci zřejmě jinak. Náporový motor znamená kapalné palivo, tedy regulaci tahu, tedy dosažení větších vzdáleností a vyšší manévrovatelnosti, ale zároveň složitější a dražší konstrukce.

Jay8
Jay8
Level Level
6. 2. 2023 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 "Rusko musí vědět, že by tahle lež neměla dlouhého trvání a sní i požadovaný efekt odstrašení."

nerobil by som si uluzie. ved castokrat siria uplne nezmysly a vobec im to nevadi. vela ludom to staci..

wrah666
wrah666
Level Level
4. 2. 2023 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kterého chudáka zas zdemokratizují? Jinak technicky rozhodně zajímavé, ale takto extrémně agresivním lidem by se měly preventivně sebrat i vzduchovky.

Eskymak
Eskymak
Level Level
4. 2. 2023 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jakým lidem? Ty střely snad bude mít armáda a volně k prodeji určitě nebudou.

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 2. 2023 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak No, já bych řekl, že Wrah666 to myslel takto:

Extrémně agresivní lidé = armáda USA ;-).

Neprezentuji svůj názor, jen píšu domněnku, jak to asi myslel Wrah666.

test5
test5
Level Level
4. 2. 2023 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Tak ten v diskuzích o všem možném stále opakuje, jak jsou Američani zlí, neschopní a já nevím co všechno (každopádně hodně negativních vlastností, z kterých si lze vybírat) a všichni ostatní státy jak jen reagují na jejich "podlé" kroky, takže tady není potřeba nějak spekulovat, jak to myslel nebo nemyslel.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 2. 2023 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Nevím jak z vašěeho polhledu, ale podle mě jsou lidé, co neustále okupují několik státú různě na světě, v jiných zařizují povstání, puče, dávají tam vraždit lidi a podobné zábavy, opravdu docela zlí. Ale možná je to správné jednání, nevím.

test5
test5
Level Level
4. 2. 2023 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Však samozřejmě, je to Váš názor, který neustále dáváte najevo při sebemenší příležitosti. Za sebe budu nejraději, pokud by byla rovnováha všech zemí, ale něco takového je z dlouhodobého hlediska poněkud utopická představa, takže pokud dojde na lámání chleba, rozhodně budu raději, pokud bude mít hlavní slovo Západ (jehož hlavním představitelem jsou teď právě Američané a jehož součástí jsme i my jako Česká republika), než země jako Čína nebo Rusko. Tady není vůbec co řešit.

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
5. 2. 2023 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To je sice pravda, USA se svojí politikou globální dominance nadělali bordelu dost, ale jak píše Karel, pokud bych si měl vybrat stranu, tak to bude USA, než Čína nebo Rusko. I když ta svoboda a demokracie je v USA už taky taková pochybná, tak pořád mají mnohem větší úroveň svobody, technologické a ekonomické vyspělosti, než zmíněné státy...

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 2. 2023 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Samozřejmě, že to je špatné jednání, o tom není pochyb ;-).

Kisch
Kisch
Level Level
6. 2. 2023 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Kolega vždy tvrdil, že v případném konfliktu chce bojovat na straně Ruska. Že je lepší být zajatec na Floridě než na Sibiři. :)

Ventero
Ventero
Level Level
10. 2. 2023 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Tomcat2 i ostatní:
To je právě ta iluze lidí, kteří nemají moc přehled a neví pořádně, co se děje zde v ČR, natožpak v USA - oni opravdu nemají větší úroveň svobody - jen propracované metody, jak vzbudit takové zdání, zejména v zemích, kde mají své zájmy.

Ale to je ta naše národní povaha - sousedi mají vždycky trávu zelenější. Osobně bych nikdy neměnil to, co máme zde (přestože je co kritizovat), za to, co mají v USA.
A proto považuji za důležité šířit osvětu, aby slepota a nečinnost, nepomáhali snahám nám sem to americké svinstvo implantovat.

Měli bychom si vybrat zpět tu naší evropskou stranu, kulturu a její mentalitu, která byla provázaná daleko déle, než Britové a následné USA spáchali v rámci kolonialismu nejhorší genocidu známé historie lidstva a započali éru svého hegemonismu.

Pokud však všechny argumenty naráží na malost, úzkoprsost a na iluzi, že je to tam lepší, tak je to boj s větrnými mlýny ...

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 2. 2023 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Zdá se, že tentokrát je na řadě Rusko. Ale když se jim nepodařil zdemokratizovat Afghánistán, Sýrie, Islámský stát a pravděpodobně ani Irák, tak od ruské mise moc neočekávám :-).

Budman
Budman
Level Level
4. 2. 2023 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Rusko je prakticky nemožné díky jeho rozloze porazit/obsadit a myslím, že se o to ani nikdo pokoušet nebude, mnohem jednodušší je ho opět uzbrojit ekonomicky - což už se defakto děje

wrah666
wrah666
Level Level
4. 2. 2023 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Uzbrojení ke krachu je hodně nebezpečná hračka, minule to přivedlo k bankrotu OBA bloky. A to měli amíci tehdy funkřní a rozjeté hospodářství. Dneska? Kovy dováží, plasty dováží, výroba... Inu, stíhačky vyrábí a kvalitu f35 bych uznával, ale vyrobí snad jednu za týden. Což by jaksi stihly zahltit i jednoplošníky z druhé světové. (sice staré a sebevražedné, ale o výrobě 50+ za den) Tanky momentálně snad jedou výhradně abramsy ze zásob a ostatní obrněnou techniku vyrábí na export, ovšem početně jde o dost malé série. Přejít na montáž byť jen 10 tanků za den by žádalo příšerné investice, nevím, jestli by jim někdo tolik vůbec mohl půjčit. Dolar si nestojí zrovna pevně a například šejkové už za ropu s potěšením berou i jiné "veci".

Jo a druhá strana:
Uvědomujete si, že na Ukrajinu za celou dobu války odešlo možná tak 5000 skutečných Ruských vojáků? Že tam moderní techniky naposílali jednotky kusů a to s čím Ukčka se zoufalou snahou bojují jsou stroje 40+ let staré v ceně šrotu? (spíše menší, jelikož by se musela ODEČÍST cena rozřezání a zpracování)

A ekonomicky: Propaganda tady i tam tvrdí, že se nic neděje. Ovšem zprávy známých "tam" říkají, že to co se děje je daleko menší průšvih, než to co se děje tady. Stačí otevřít jakoukoliv ekonomickou rubriku a den co den tam jsou psané zavírající podniky. Sklárny zhasínají pece, pivovary končí, ceny výrobků je dělají ještě méně konkurenceschoppnými vůči asii, než bylo před pár lety. Předem se omlouvám za nedostatečné oficiální ekonomické vzdělání, ale selským rozumem mi to přijde jako hodně špatně nastavený trend, který se navíc bude postupně zhoršovat. A za pár let, až tu zavře úplně všechno, tak nebude ani na ten "český" Eta mixér, který ve skutečnosti montují v Hlinsku mongolové ze součástek z Číny. Inu a pak ETA pošle mongoly domů a také zavře krám, protože proč by je živila, když to bude neprodejné. Nevím, jaké máte životní standardy vy, ale já byhc si při nástupu do důchodu představoval trochu jiný stav, než že mi řeknou, že MÉ peníze, co mi celý život brali "na důchod" jsou rozházené a že buď budu makat do smrti, nebo si to můžu jít hodit.

test5
test5
Level Level
4. 2. 2023 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Když to tak čtu, tak vážně začínám pochybovat o tom, že ty věčně protiukrajinské texty píšete z vlastního přesvědčení. Takové nesmysly jsou už fakt jak podle nějakého zadání.

Irving
Irving
Level Level
5. 2. 2023 01:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Uvědomujete si, že na Ukrajinu za celou dobu války odešlo možná tak 5000 skutečných Ruských vojáků?" - Samozřejmě, ale není chybou Ukrajinců ani západu, že miliónová Ruská armáda více skutečných vojáků neměla, to uznáte, ne?

"Že tam moderní techniky naposílali jednotky kusů a to s čím Ukčka se zoufalou snahou bojují jsou stroje 40+ let staré v ceně šrotu?" - Opět pravda, ale co by tam taky Rusové měli posílat jiného, když žádnou moderní techniku nemají.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 06:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek On to bohužel není protiukrajinský text, ale realita. Inu, až přijdou faktury za plyn a elektřinu, snad se probere víc lidí. PS: taková drobnost: nevadí vám náhodou, že současnou cenu benzínu a naftyzvedá o nějakých 8-10 kaček jen to, že používáme hodnou, politicky uvědomělou ropu, namísto zlé, ruské, na kterou byly rafinerie jednak nastaveny a dvak, která prostě JE podstatně levnější?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
5. 2. 2023 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Rusové mají srandu z toho, jak se Evropa ekonomicky a vojensky vyčerpává, aniž by tím mohla něco získat. Jejich ekonomika jde přitom nahoru, rubl posiluje, brzo otevřou druhý plynovod do Číny...

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jojo, tak prostě necháme, ať rusáčtí fašisté vyvraždí jeden národ, hlavně ať neplatíme ani o korunu více za plyn. Ukrajinci ať zemřou dnes a my zemřeme, až si pro nás ruští fašouni přijdou za rok. A ten rok budu mít levný plyn! Tak to se vyplatí možná tak vám, různým wrahům a tobě podobným zrůdičkám.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ono stačilo, abychom do nich nerejpali NAPŘED. A pak nebylo nutné řešit NÁSLEDKY.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tím rejpáním myslíš, jak západ nechtěl přijmout Ukrajinu do NATO, jak ji nechtěl zahrnout do jiných bezpečnostních struktur a Ukrajinci si sami vybírali, jestli podepíší smlouvu s EU nebo nepodepíší nebo co? Jako klidně si buď wrahu ruským otrokem a voz si od nich plyn třeba v igelitových pytlích jak pakistánci z přírodních nalezišť, v tom ti přeci nikdo nebrání, ale mě z toho vynech.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Nechtěl", tak jen zaplatil a zorganizoval puč, a když vedli válku proti vlastním lidem, tak tam potichoučku posílal zbraně, včetně instruktorů. A ke konci roku 2021 tam šly "tajně" zbraně za miliardy. "dezinformátoři" pravidelně fotili a zveřejňovali vlaky narvané obrněnou technikou. Nebo třeba, co ty české "tanky pro Afriku" co je omylem vyložili v Kyjevě a pak byly použité k zabíjení na Donbase? Tímto způsobem se MÍR fakt nezíská.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A zajisté to všechno co jsi teď nalhal můžeš dokázat? Asi né, co? Ty kyjevskej omyle.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nestojí mi to za to. Veškeré ty události jsi zažil a ignoroval. (potažmo počítám, že dokonce varování, že na Ukrajinu jjezdí vlaky s vojenskou technikou, snaživě popíral, jelikož před tím samozřejmě varovali "nedemokratičtí jedinci". Demokradti tam ty zbraně vozili a těšili se na válku jak dítě na cumel.) Takže fakt ne, nebudu hledat například záznam z flight radaru o letu oněch tanků "Do Afriky". V době, kdy se ukázalo, že skončily v Kyjevě byl poměrně známý, dnes je počítám dávno nedostupný.

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Vidím, že v tom psaní protiukrajinských textů, které jsou naprosto jednostranně namířené proti Západu, hodláte pokračovat. Takže vzhledem k tomu, že podle míry Vašich nesmyslů v této diskuzi (viz ten blábol o pouze 5000 skutečných ruských vojácích poslaných na Ukrajinu, nebo že si Rusko jakože svou imaginární pokročilou techniku z nějakého důvodu někde záměrně schovává, nemluvě o totálním znevažování toho, jakým způsobem se Ukrajinci vůči aktuálnímu agresorovi/okupantovi brání a ztrácí při tom na svém vlastním území životy apod.) jsem teď přesvědčený, že za psaní takovýchto naprosto jednostranných textů, které jsou často na hraně zákona a někdy už i za ní, dostáváte od někoho zaplaceno nějaké drobné, to teď zjednoduším – pokud napíšete nějaký další text namířený proti Ukrajině nebo obhajující Rusko, Váš profil bude zablokován.

Myslete si o mě nebo o nás kvůli tomu, co chcete, označujte si to třeba za cenzuru, je mi to naprosto jedno, protože jedna věc je výměna jiných názorů, ale něco úplně jiného jsou dezinformace s cílem rozeštvávat lidi v ČR. Nemluvě o tom, že vzhledem k tomu, co neustále píšete, je jen otázka času, kdy se o to bude zajímat policie. Naše weby jsou o technologiích, ne o politice a už vůbec ne, aby poskytovaly prostor pro někoho, kdo neustále podrývá způsob fungování naší republiky a Západu obecně včetně neustálého omlouvání toho, kdo před rokem podnikl plnohodnotnou invazi na území suverénního evropského státu a začal tam zabíjet jeho obyvatelstvo (vojáky i civilisty) pomocí masivního bombardování. Tohle jsou prostá fakta. Na tyto komentáře od Vás v průběhu času od našich čtenářů přišlo už dost stížností a nechával jsem to dlouho být, nicméně všechno má své meze. Už jednou jsem Vás varoval, že v případě dalšího výskytu takovýchto komentářů bude Váš profil zablokován. Na nějakou dobu jste se umírnil, ale postupně to pomalu gradovalo a zase v tom pokračujete, konkrétně dne 7.4.2022 v 10:46 zde:
https://www.svethardware.cz/tvurci-world-of-tanks-se-stahuji-z-ruska-a-miri-pryc-i-z-domovskeho-beloruska/57436/diskuze

Dokonce jste na to tehdy odpověděl: "Ano, přístup chápu a beru ho." Ale evidentně máte cíl aktuálního agresora jménem Rusko neustále omlouvat a Západ shazovat (a nejde přitom jen o otázku Ukrajiny, Vy do Západu kopete naprosto neustále u různých témat, jak kdybyste musel někomu vykazovat takovouto svou činnost, abyste za to dostal zaplaceno).

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jasně, rusáci vyrábí stále víc a víc osobních a nákladních automobilů, stále více dopravních letadel. Na bojišti je to samá Armata a neviditelnej Su-57 a další vyspělé moderní ruské zbraně a výrobky.
A žádný plynovod rusové neotevřou, protože ho neumí postavit. To jim dělají západní firmy. Když se naposledy pokusili postavit vlastní plynovod, skončilo to jednou z největších konvenčních explozí a smrtí asi 1000 rusů ze dvou civilních vlaků. Od té doby poctivě nakupují vše na západě.
Pohádku máš teda krásnou, ale ta o smolíčkovi je stejně lepší.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 2. 2023 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mám dotaz mimo, pan Vítek už hodně dlouho nenapsal článek, bude ještě někdy psát? Měl jsem jeho články/styl rád. Děkuji

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Časem třeba ano, uvidíme. Kdyby se chtěl někdo zapojit, občas sám něco napsat a vystavit tak své texty napospas gladiátorům v aréně jménem diskuze, může se ozvat :-)
https://www.svethardware.cz/zajimate-se-o-nove-technologie-a-deni-v-it-hledame-novinkare/58050

Dopředu ale říkám, že člověk musí především chtít psát, učit se novým věcem a orientovat se v dané oblasti. Musí se o dané téma sám zajímat, aby mu to "šlo od ruky", jinak to nemá smysl, protože tohle není činnost, kterou by šlo dělat "mechanicky".

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Inu i tak děkuji. Třeba tato ukázka, jak funguje demokratická necenzura někomu dalšímu otevře oči a třeba se nad tím i zamyslí.

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To, co předvádíte, nemá s demokracií nic společného. To, co předvádíte, je zneužívání slabin demokracie, a to navíc podle mě pravděpodobně i za účelem svého vlastního obohacení, což je ještě horší, než kdybyste ty neustálé nesmysly psal jen na základě nějakého svého přesvědčení.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Je to opět lež, ta letadla letěla do Afriky, sledoval to tehdy skoro každý a měly celou dobu zapnutý odpovídač.
A i kdyby letěla na Ukrajinu. Co je špatného na dodávce zbraní státu, který byl agresivně napaden? Ty nesouhlasíš s tím, jak USA a Velká Británie pomáhaly Sovětskému svazu, když byl napaden nacistickým Německem?
Nemravné je pouze dodávat zbraně agresorovi, který napadá svého slabšího souseda a obsazuje a přivlastňuje si jeho území a vraždí tam obyvatele - v tomto případě agresivnímu fašistickému Rusku. To dělají jen Severní Korea se zločinným komunistickým režimem a islámský režim v Iránu, veřejně popravující vlastní obyvatele za jejich názory.

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Doplňuji odkazy na více informací o zmíněné explozi ruského plynovodu (který byl přitom v rámci jeho stavby projektován jako ropovod) ze dne 4. 6. 1989 pro ty, koho to zajímá:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Ufy
https://en.wikipedia.org/wiki/Ufa_train_disaster
https://www.youtube.com/watch?v=DGpWHZuzFSk

Z české Wikipedie:
"Zahynulo 575 lidí (podle jiných zdrojů 645), z toho 181 dětí, dalších více než 600 cestujících bylo zraněno."
"Účinky výbuchu byly odhadnuty asi na 250–300 tun ekvivalentu TNT. Podle jiných odhadů dosáhla exploze až hodnoty 1200 tun ekvivalentu TNT, což je srovnatelné s účinky menší jaderné bomby (ta v Hirošimě dosáhla ekvivalentu 1600 tun TNT)."
"10 km vzdálené město Aša zaznamenala množství rozbitých oken domů, masa vyvržených plamenů byla viditelná až na vzdálenost 100 km."

wrah666
wrah666
Level Level
5. 2. 2023 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A tohle by zase zajímalo mě? Vy téhle blbosti o placení "Rusy" opravdu věříte? Já vás dosud měl za poměrně soudného člověka.

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Po tom, co jste předvedl v této diskuzi, už ano.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 2. 2023 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Wrah666 má tady pravdu. Je to součást efektu, který jsem ve své praxi viděl u celé řady příkladů. V něm jdou argumenty stranou a dále se už diskuze nevede, provede se odsudek a je hotovo.

Je to tak pohodlnější. Prostě napíšu třeba "Vás platí Rusko" a mám hotovo, s člověkem s opačnými argumenty nemusím dál diskutovat.

Je to špatně. I když se diskuze jeví zdánlivě nekonečná, měla by se realizovat. Jinak si s demokracií akorát vytíráme zadek.

test5
test5
Level Level
5. 2. 2023 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nesouhlasím. Své jsem k tomu již napsal, akorát bych se opakoval. Pokud chcete diskutovat o politice a probíhající válce u téměř sousedního státu a neustále obhajovat naprosto evidentního agresora, který v Evropě v roce 2022 provedl regulérní invazi a začal válku, dělejte to na jiném webu než v našich magazínech. Nejsme policie, abychom prověřovali, kdo, co a jak myslel, z čeho čerpal, zda si nevymýšlí a z jakého důvodu apod.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 2. 2023 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pokud to napíšete takto, tak je to ovšem v pořádku. Napsal jste smysluplné argumenty, nikoliv nesmyslný odsudek.

Všechna témata nelze na každém místě probírat ve zdánlivě nekonečné diskuzi, to je jasné.

Reklama
Reklama