Zpět na článek

Diskuze: Nvidia říká, že přes 80 % hráčů využívá AI technologii DLSS

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

drk22
drk22
Level Level
23. 1. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"a více než 80 % hráčů s kartami GeForce RTX ji aktivuje"
Tahle věta ale neříká ani omzlem že 80°hráčů používá AI DLSS...
v originále se sice píše:
"during an NVIDIA event, data indicated that more than 80% of GeForce RTX users are already employing DLSS technology in their gaming setups"
Ale v grafech mají skutečně "activated".
Zjednodušeně řečeno, to že si něco aktivuji neříká, že to taky nadále používám. Taky si to pak můžu zase hodně rychle vypnout, když zjistím že mi to nevyhovuje, nebo dělá neplechu...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
22. 1. 2025 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel výkon GPU je na dnešní dobu tak mizerný, že bez FSR či DLSS ve 4K na žádné GPU, kromě top-high-endu ani 60 FPS nedostanete...ať už za to může špatná optimalizace her nebo stagnující vývoj karet, realita je holt taková...

bady008
bady008
Level Level
22. 1. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

20 % lidí ví, že existuje možnost nastavení? To na tom svět není zas tak špatně.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"....jak si Nvidia interpretuje RTX hráče...."
Jednoduše, Nvidia má z ovladačů k dispozici nějakou telemetrii a vlastně sám jste si odpověděl v článku,
....s DLSS je odehranych 3 miliardy hodin...
Vyloučíme -li nekompatibilní GTX a hry nepodporující DLSS, tak telemetrie říká že na podporovaných hrách bylo DLSS zapnuto v 3,75mld hodin
Nvidia asi nikoho konkrétně neoznačuje jako hráče s DLSS, tedy jestli hraje stále s DLSS nebo tuto funkci jen 1x zapne a pak už nikdy, prostě to počítají to z odehraných hodin.

Jistě, ten průzkum muže být zkreslen hráči co hrají stále, třeba 12h denně a s DLSS a ti to % záznamu zvýší na úkor těch co to zapnou jen občas na zkoušku, z druhé strany jsou tady i ti co to nikdy nezapnou. Těžko odhadovat kde je medián v této statistice.
A ještě navíc to roztřídit do kategorií lidí kteří to využívají stále/často/občas/nikdy.

Proto si myslím že Nvidia si to číslo 80% vytáhla z počtu odehraných hodin kde je nativní podpora DLSS už od vývojářů a kompatibilní HW

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
21. 1. 2025 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V případě FSR musím z vlastní zkušenosti říct, že hodně záleží na tom, zda-li to daná hra podporuje, či nikoliv. Protože třeba v POE2 máte dvě možnosti jak FSR použít. Buď to přímo vynutit v ovladačích (v takovém případě je to děs běs, protože ve hře musíte nastavit 1080p aby FSR v ovladačích rozpoznalo, že má upscalovat na 1440p a to se pak hodně propadne kvalita obrazu) a nebo nechat v ovladačích FSR vypnuté a zapnout ho přímo ve hře. (V takovém případě můžete nechat 1440p a jen si vybírat mezi úrovněmi upscalingu - quality až performance. Krásně to pak škáluje, kdy při nastavení quality sníží rozlišení jen trochu a výsledný upscale na 1440p vypadá snad i lépe než nativní rozlišení a grafice se uleví o dobrých 60W.

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satryx To v ovladačích není FSR, ale RSR.

papekdreveny
papekdreveny
Level Level
21. 1. 2025 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...jestlipak o tom těch 80% hráčů vůbec ví, že to používají.
...sic to určitě má nějakej SW switch - nevím, nemám DLSS - ale opravdu se to pak zcela vypne a jede se na RAW rastr?
...nebo statistiky stejně dostanou od ovladačů to co potřebuje nVidia.

Konspirace? Jistě. Absolutně.
Na druhé straně, u marketingových metod nVidie jeden nikdy neví. Já jim proto prostě nevěřím nic, co si nemůžu ověřit osobně.

snajprik
snajprik
Level Level
21. 1. 2025 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@papekdreveny Pochopil by som DLSS na Intel GPU nemajú výkon tak budu ojebabravať zákazníkov falošnými FPS, veď Nvidia nieje na tom až tak zle s výkonom že musi siahať po takýchto praktikách na svojich zákazníkov...

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik DLSS je vendor lock-in technologie u nVidie, přesněji RTX. Intel má (tebou zmiňovaný ojeb), XESS, což je obdoba AMD FSR a v podstatě nikoho nezajímá.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 1. 2025 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

protoze 95 % z nich netusi, ze existuji nejake settings a co tam ty volby vubec znamenaji(a ani je to nezajima)...

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Proč by je to mělo zajímat když ta hra jede plynule? Není k tomu důvod. Já to tvrdím celou dobu, že artefakty které byste museli hledat lupou na obrázku který trvá 0,06 sekundy nikoho nezajímají.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Souhlasím, že pokud to jede, tak se do nastavení nemusí sahat, ale proč se teda Nvidia chvástá, že to skoro všichni používají?
Myslím, že pokud by udělali statistiku, kdo to DLSS ze všech těch uživatelů skutečně VĚDOMÉ zapnul, tak budou na 5-10%, ale to se jim nehodí do krámu. Takže je to to staré: "věřím jen statistice, kterou jsem si sám zfalšoval".
Jsou to drobnosti, které mě neustále utvrzují v tom, že co tvrdí nvidia, je z poloviny lež.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT odpovídá AI:
" Ve většině případů je potřeba DLSS zapnout ručně v grafickém menu hry, obvykle v sekci "Pokročilé nastavení" nebo "Kvalita obrazu". "

FabledWarrior
FabledWarrior
Level Level
22. 1. 2025 05:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Tak to je lež!

Všechny hry, které mám doma a podporují DLSS, tak okamžitě po instalaci se DLSS zapnulo. A já musel jít a naopak ho vypínat (na RTX4080 wtf?).

Jak psal autor komentáře... nVidia to dobře ví, že to není pravda. Je opravdu zvláštní že snad nikde není žádná veřejná anketa na toto téma. A i když vím, že ji jeden web zpracoval, tak záhadně zmizela. Ona totiž ukazovala, že téměř 80% hráčů to naopak nepoužívá... To už je jedno, když už není k nalezení, ale jak to, že taková anketa prostě není? To má nVidia takovou moc, že to webům zakáže? Nebo o výsledky nikdo nestojí? Zdá se mi to zvláštní.

mittar
mittar
Level Level
22. 1. 2025 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Navíc nemá nVidia nějakou fičuru v ovladačích co nastavuje automaticky u her kde to podporuje detaily pro grafickou kartu? Jmenuje se to Automatic Tuning nebo tak nějak.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
22. 1. 2025 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT "Ona totiž ukazovala, že téměř 80% hráčů to naopak nepoužívá..."

Několik anket jsem viděl a zas tak vedle od čísel Nvidie to nebylo. Ono je totiž nutné počítat s tím, kdo je to RTX hráč. Dívejte., použijme třeba těch Vašich 20 %. Máte 100 hráčů a 20 Vám řekne, že to používá. Tedy 20 %. Jenže to jsou všichni hráči. Musíte z toho odpočítat hráče, kteří si to zapnout nemohou. Takže ze 100 musíme odpočítat 20 hráčů s kartami AMD. Jsme na 80 lidech. Z těchto 80 lidí s Nvidí má třeba polovina ještě starší karty (GTX 1060, 1650 a podobné). Takže jste na 40 lidech, kteří mají RTX kartu.

Takže 20 lidí ze 40, tzn. 50 % z těch, kteří to používat mohou, to používají. Máme tu 50 %, ačkoli v anketě bylo číslo 20 %. Osobně jsem viděl v anketách i čísla přes 30 %, takže když odpočítáte AMD a starší Nvidie, jste na 30/40 = 75%. Zjednodušuju to, ale myslím, že to, kde je zakopaný pes, je jasný. Pochopitelně je otázkou, na co přesně se kde kdo koho ptal (třeba to AMD to tam takto nemusí srazit podle toho, jak byla otázka položena).

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
22. 1. 2025 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Já bych to postavil úplně jinak. nVidia prostě a jen říká, kdo si to koupil tak v drtivé většině s tím hraje. Zbytek hraje buď hry, které DLSS neumí a nebo to mají z nějakého osobního důvodu vypnuté. čau.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
22. 1. 2025 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Aha i to je možné, že by se to zapínalo, podle toho jak je celá sestava výkoná. Když má někdo slabou kartu a pustí na tom náročnou hru tak se mu DLSS zapne a kdo má výkonou kartu a zapne nějakou míň náročnou hru tak se DLSS nepoužije. I toto je možné.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Protože díky DLSS vývojáři kašlou na nějakou optimalizaci, takže jsme opět nuceni to používat.
Ale není to jen o výkonu, ale i kvalitě. DLSS dokáže často obraz vylepšit, přiostřit.
To ale neznamená, že lze hájit a nabízet RTX 5070 za 15-17K, že má stejný výkon jako RTX 4090 za 60K pomocí umělých FPS...

DLSS 2 špatné není. DLSS 3+4, kde to dopočítává FPS je největší kravina a průser co ten koženkář mohl vymyslet. Takhle budeme dostávat ještě více nedodělaných her a taky se klidně za pár let může stát, že nám prodají výkon RTX 3080 na 2nm a tvrdit, jak to má nižší spotřebu o 60%, než RTX 7090 a díky DLSS 6 to je 20x rychlejší 🤮

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Všichni chtěli více FPS, tak se začli vyrábět karty, které vám dávají víc FPS. Kdyby vám zatajil jak obrázek vzniká, tak byste věřil tomu, že to jsou nativní obrázky.

A asi jiná cesta k více FPS nevede, když ji zavádí i AMD v podobě FSR

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
21. 1. 2025 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Ale vede ... říká se tomu poctivý vývoj. Vývoj co reálně zvýší výkon karet anebo dokáže přinést stejný výkon s menšími zdroji a tudíž i levněji. Stojí to ale nemalé peníze a hlavně pak úsilí. Oproti tomu DLSS je jen taková ... no malá neškodná lež, co je oproti tomu stojí jen drobné. A pokud tomu lidi uvěří ....

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT A proč by to mělo mít výšší příkon. Příkon se zvedá jen s refreshem určitého výrobního procesu.
RTX 3000 byl furt proces, kterej využívala řada GTX 1000, proto ty karty pak už žrali.
RTX 4000 je zase jinej proces, takže jestli bude ještě RTX 6000 na procesu RTX 5000, tak RTX 6070 může mít klidně už 320W a 6090 700W.
Takže ano DLSS je lež a jsme a budeme do té technologie čím dál více a častěji tlačeni, protože nebudeme dostávat výkon z her, kterej by jsme dostat měli. Tudíž se všechen výkon nechá na DLSS + k tom nebudeme dostávat výkonější karty a najednou zase budeš muset zapnout frame generation a takhle dokolečka, ale když někdo tohle chce obhajovat a tvrdit, jak jsou ty ,,fejkové´´ fps plynulé tak prosím.
DLSS měl být bonus ve výkonu pro nás hráče... První 2-3 roky tom tak bylo. Dneska člověk dostane s DLSS výkon, jako v roce 2020 v nativím rozlišení s GTX 1080.

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Špatně pochopené téma.
Kontroverzní není pravý-fake, to je v zásadě opravdu jedno, pokud to doporučuje informací, jakou má.
Témata jsou chyby, odezva, dostupnost apod.

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Je fakt, že např. HW požadavky od vývojářů jsou už kolikrát "něco plácneme, stejně počítáme se "lží".
S MultiFG už vůbec nebude tato, takto podaná, informace mít vůbec nejsou informační hodnotu.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
22. 1. 2025 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Čím víc obrázků chceš, tím víc tranzistorů na tom musí pracovat, čím detailnější a propracovanější vytváření obrazu je, tím víc tranzistorů na tom musí pracovat. Je dosti možné, že s každým FPS nahoru se muže počet tranzistorů zvyšovat téměř kvadraturně. A každej tranzistor k práci potřebuje napětí a proud a čím víc tranzistorů tím větší proud. Příkon rovná se napětí krát proud. To je fyzika kterou neochčijete. Pokud vy chcete místo 60FPS 160FPS, klidně se může jednat o desetkrát větší čip se žravostí 1600W. Dopočet snímků prostě nestojí tolik tranzistorů, protože scéna je prostě už nakreslená a jen se upraví malé detaily ve směru vektoru. Za mě fajn.

A ano klidně můžeme dojít do stavu, kdy se scéna nebude generovat celá od začátku šedesátkrát za vteřinu a klidně tady mohou být systémy, kdy se vygeneruje jedena scéna na začátku hry, u které se pak následně bude jen "kamera" ohýbat v časoprostoru. Pokud to bude energeticky, finančně i materiálově výhodnější a VY s tím neuděláte nic, protože to budou dělat všichni tři výrobci.

někdy mi vy libtardi fakt přijdete na palicu, přečtete si něco o green dealu, woke idejích a LGBT a BLM a všichni vám musíme okamžitě v těchto nových věcech vyhovět, protože jsme to do teď dělali špatně. A najednou když se objeví nějaký milník v grafice s nějakou novou technologií, která to má zase posunout na vyšší level, najednou křičíte jak konzervatisti a chcete staré pořádky. Máte fakt z těch sojových laté a české televize a seznamu.cz fakt vygumovanej mozek. Ale totálně.

jardadoma
jardadoma
Level Level
21. 1. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechny hry odesílají data do NV nebo jak to zjistili?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Ovladače grafických karet Nvidia, resp. aplikace k nim.

mittar
mittar
Level Level
21. 1. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ach ty marketingová hausnumera, takže 80% těch co nemají vypnutou telemetrii ... takže těch na úrovni pustím hru a maximálně nastavím rozlišení, dál už nic. Takže kolik ho asi používá těch co umí vypnout telemetrii a umí i nastavovat hry? A jestli to znamená, že když hráč pustil hru a bylo tam aktivované DLSS což už hry defaultně mají tak už patří mezi ty hráče i když to později vypne? Jestli hraje jednu hru s DLSS a stovku dalších ne, tak už je vlastně taky uživatelem :D :D Samé otázky, samé otázky.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Trošku se zamyslete, pokud nVidie ví, že hráči s DLSS nahráli 3miliardy hodin, tak to asi nebylo tím, že by to zapli, vyzkoušeli a pak vypli.

Jako neBFU si dokážu tu telemetrii taky vypnout, ale proč bych to dělal? Mám internet 500/500, ať si odesílá nVidie co chce, je mi to jedno.

mittar
mittar
Level Level
21. 1. 2025 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tož to jsem klidný, že to umíš a ještě klidnější že ti je to jedno :) já třeba nevidím důvod proč to mít zapnuté vícekrát než jednou když chce AMD vědět co mám za systém, aby ten spyware mi jel v kompu trvale fakt nepotřebuju, už jen proto, že by mi pak firewall s každou novou verzi .exe řval, že je změna jestli fakt chci aby měla přístup na net. Ale já jsem ještě na půl BFU takže co já můžu vědet :D

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jasně, AMD i nVidie ti skenuje co máš na obrazovce, na jaký porno se díváš a spřádá plány jak tě okrást a zabít ti psa, rybičky i babičku. Kvůli ničemu jinému tu telemetrii nevyužívají.

mittar
mittar
Level Level
21. 1. 2025 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Sedíš si na vedení, nebo prostě jen nerozumíš psanému textu?

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
22. 1. 2025 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No spíš bych se zaměřil na to proč vnímáte telemetrii nVidie jako spyware, který vám nějakým způsobem ubližuje přeci. Nebo jsem se Vás tím pornem nějak dotknul?

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
22. 1. 2025 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ti dva ani tak ne, ale Google to ví zcela přesně :D

pidalin
pidalin
Level Level
21. 1. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak ještě aby ne když dnešní hry jedou bez dlss na 20 fps

milionajedenacc
milionajedenacc
Level Level
21. 1. 2025 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

další z Huangových lží

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
21. 1. 2025 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc Třeba je to pravda, třeba už bez DLSS mnoho her ani plynule hrát nejde... :-)

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ono by to šlo, kdyby nevzniklo DLSS. To by měli vývojáři her nutnost hru optimalizovat na dosavadní hardwear, ale k čemu se dneska s tím budou zdržovat, když můžeš dostat 100 vymyšlených FPS pomocí AI.
To, že je s tím latence myši horší to už je jedno. Vyšší čísla se lépe prodávají.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
21. 1. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka csgo ti jede plynule a na nějaký latence v singleplayer modu ti sere pes.

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Krize herního trhu (z pohledu výkonu) není primárně zapříčiněná (ne)optimalizací na straně vývojářů (nebo vydavatelů?), ale uměle vytvořený problém marketingem nVidie "potřebujeme ray tracing - teď". Ta další křeč s post processingembje jen následek tohoto nešťastného marketingu. A celé se to na sebe nabaluje....

Uni
Uni
Level Level
22. 1. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka To není pointa 😉

Reklama
Reklama