Zpět na článek

Diskuze: Quake II RTX: ray tracingová laboratoř

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

taydj
taydj
Level Level
27. 2. 2020 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oh...

drk22
drk22
Level Level
18. 2. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele co se vlastně stalo s tím projektem intelu, kdy svého času tvrdili že 3d grafiky nebudou potřeba a 3d zvládne s pomocí raytracingu celé procesor? Taky to tenkrát předváděli na nějakém quakovi ne?

pavel_p
pavel_p
Level Level
21. 2. 2020 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Původně to mělo název larabee, pak Xeon Phi a jestli to někdo používá na umělou inteligenci nebo rendering netuším https://en.wikipedia.org/wiki/Xeon_Phi

Choakinek
Choakinek
Level Level
15. 2. 2020 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby dnes byly adventure hry IN jako dříve, jejich autoři by dnes museli skákat blahem. I když RT ani dnes nelze aplikovat v reálném čase ve složitých scénách, tak ale dost se to reálnému času blíží (viz to video s kavárnou).

To vytváří nesrovnatelně lepší podmínky, než které měli autoři adventur k dispozici dříve, pokud se rozhodli pro špičkovou grafiku renderovaných scén z 3D software.

komplikator
komplikator
Level Level
17. 2. 2020 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek RT samozřejmě běží ok i ve složitých scénách a to velice dobře, příklad je https://www.youtube.com/watch?v=VfDGa2XzK3s a to ještě není zapnuté DLSS, které ve verzi 2.0 podává porovnatelný výsledek jako nativní rozlišení ale zvyšuje výkon o 10-40% podle rozlišení

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 2. 2020 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Jsi si jistý, že jde o 100% RT a nejen o prvky RT v jinak rasterizované grafice?

komplikator
komplikator
Level Level
18. 2. 2020 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Samozrejme ze na cisge RT realtime si jeste dlouho pockame. Nicmene tak, jak je to zamyslene to funguje a to zcela bez problemu s vykonem. Co by za takovy vykon dali konzoliste..

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2020 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle me nvidia udelala chybu ze to dala i do low-end grafik (rtx2060) protoze zde prameni vsechny ty negativni ohlasy,
Kolik lidi vlastnící RTX2080ti si stěžuje, nikdo.....

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2020 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 No nezdá se mi, že by nVidia zrovna s RT a DLSS bodovala.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 2. 2020 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster a co jsi čekal od první generace ?
AMD když vypustilo první Ryzeny tak to taky nebyla žádná sláva, z nadšení mít 8 jádro za levné peníze jsem si to koupil a i muj starší Intel i7-6700k (4-jádro) si na něm smlsnul i v mluti-vláknové aplikaci, o jedno-vláknové práci ani nemluvím
i druhá generace byla dost na vážkách, když jsem porovnával R.2700X proti i9-9900K

Z první generace RTX karet dostala Nvidie slušnou zpětnou odezvu, tak mají teď z čeho vycházet když vidí že RTX to zatím moc nedává, a aby zabodovali budou muset nasadit odpovídající násobně vyšší výkon než při skoku z Pascalu na Turing

.....z druhé strany kolik lidí už hraje ve 4K a kolik lidí z tohoto počtu hraje hry podporující RT, je to jen minimum z celého spektra herní komunity...

vývoj her trvá roky, Nvidia tak má naštěstí času dost na vylepšení RT aby grafika dokázala vypočítat osvětlení na celé scéně, současné hry s RT využívají jen některé prvky RT jako stíny, nebo jen volumetrické osvětlení, nebo jen odrazy, předpokládám tak, že v další generaci stoupne výkon tak že při zachování stejného nastavení nám o dost vyskočí FPS, nebo se bude dát ve hrách používat více prvku počítaných pomocí RT se zachováním současných nízkých FPS
a až teprve další generace za 2-3 roky bude možná umět renderovat celou scénu,

a tomu by odpovídala i délka vývoje her, HW který zvládne RT v reálném čase přišel před 1,5 rokem takže tou dobou mohli vývojáři začít přemýšlet nad koncepty a scénáři dalších novinek, předpokládám že teď jejich vývoj někde v tichosti v pozadí vývojářských studií probíhá a další 2-3 roky si počkáme na další generaci GPU a současně než ty hry dokončí....

hitmancz
hitmancz
Level Level
12. 2. 2020 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Honzo, muj herni pocitac porad jede na i7-6700k protoze intel dle me zatim neudelal nic, co by stalo za tak velkou investici / upgrade. Presel jsi uz na neco lepsiho? hraju ve 4k, 2080ti bylo zklamanim, tak jsem se ji zbavil a mam 2070 super. v RT neni pouzitelna jeste ani jedna.

komplikator
komplikator
Level Level
17. 2. 2020 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Tohle byl přesně důvod proč jsem RTX kartu kupoval a je více takových, kteří touží po realističnosti.

RT je otázka priorit, jsou lidi co si dopřejí lepší vizuál a o výkon jim nejde. Pro mě hry s RT i bez běží stejně rychle protože lockuju na 60FPS, zapnutí RT pro mě nemá výkonový dopad.

A třeba takový Control je krásná ukázka co vše RT umí a rozhodně neběhá špatně, když se využije společně s DLSS které je v té hře velice dobré - https://www.youtube.com/watch?v=9ZzsKMfn7lU

DLSS sice nebylo příliš kvalitní ze začátku, v Controlu ale už fungovalo zajímavě, ale paradoxně mimo Tensor jádra, tahle verze DLSS ale funguje dobře jen v Controlu. Aktuálně tu je ale opět nová verze DLSS, 2.0. Která je teď použitá v Wolfensteinovi Youngblood a tam je už kvalita DLSS obrazu v podstatě srovnatelná s nativním rozlišením, záleží na cílovém rozlišení FHD a 1440p jsou v de facto zcela identické, u 4k se dají sledovat miniritní rozdíly - https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE o verzi 2.0 mluví víc ve dvou třetinách.

V téhle verzi, která navíc nepottřebuje takovou součinnost vývojáře je to v zásadě tlačíko "výkon navíc" kdy v 4k se bavíme o cca 40% výkonu

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 3. 2020 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Cože? takže jste se zbavil výkonnější 2080ti za slabší 2070 super ?

drk22
drk22
Level Level
28. 3. 2020 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster A co je na tom divného zjistil že za ty prachy nestojí tak ji vrátil a vzal levnější co mu stačí ne...

hitmancz
hitmancz
Level Level
29. 3. 2020 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster ano pri vydani stala 2080ti 35 000, vykon nedostatecny, nasteni umrela, tak jsem ji refundnul. Pak vysla 2070 super s COD za cca 11-12, ve 4k jedu jeste jako s 2080ti na low detaily kvuli fps a svete div se, staci a usetril jsem mraky penez...takze tesim se na dalsi generace, zatim ve 4k nepouzitelne

Georgeos
Georgeos
Level Level
6. 2. 2020 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi oba odkazované staré články. Docela mě překvapil závěr toho o Raytracingu:

"Ray tracing rozdělil hlavní výrobce na dva tábory, jeden (Nvidia) hlásá, že tato metoda renderování není vhodná pro nasazení v herním průmyslu a druhý naopak prohlašuje, že ray tracing je budoucností. Intel se snaží proniknout do herního průmyslu a nejen do něj svými projekty jako je Larrabee nebo prototypy 80-jádrových procesorů (Polaris)."

Z dnešního pohledu úsměvné.

komplikator
komplikator
Level Level
17. 2. 2020 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Georgeos Tak NV má jasnou pozici, RT je budoucnost, Intel se také k RT jasně vyjádřil., HW akceleraci RT dostane XBOX i PS, i AMD ho slíbila na nových Navi.

NV rozjela jasný trend. V letošním roce nás čeká asi nejočekávanější major release - Cyberpunk, který samozřejmě RT používá a hodně oficiálních videí byla právě s RT. Když navíc přidají DLSS 2.0, tak se člkověk ani nemusí bát o výkon.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 2. 2020 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator za ten názor jak NV rozjela trend RT tě tady mistní omezenci a odpůrci RT sežerou i s botama
jen by mě zajímalo co ti lidé budou kupovat za HW až RT bude podporovat i AMD s Intelem, asi zůstanou na integrovaných :D :D

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 3. 2020 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator RT podporují všichni už dlouho, akorát Nvidia přišla se specializovaným hardwarem, který dokáže něco málo dělat i v reálném čase a samozřejmě rozjela masivní kampaň. Za tu spíš můžeme děkovat že se o RT mluví více v použití i ve hrách.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 2. 2020 02:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to velmi dobře. Původní Quake 2 jsem tehdy nějak minul, docela bych si ho teď zahrál, ale současnou grafiku od NVIDIE bohužel nevlastním.

"... tehdy hráčům při pohledu na akcelerovanou hru ve vysokém rozlišení padaly sanice..."

Já jsem poprvé zažil akcelerovanou grafiku u původní demoverze Half-Life 1. Předtím jsem to hrál v "software" módu a je to tak, z akcelerované grafiky mi tehdy skutečně padala brada :-).

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 2. 2020 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak samo mi padla čelist, když jsem na veletrhu poprvé viděl VOODOO 1 grafickou kartu a na ní TUROK. Byla to prostě bomba. (I přes "rozmazané textury".)

Ale když si tak vzpomínám, tak jsem těch "WOW" momentů od dob ZX Spectra a PMD 85 a Amigy zažil mnoho.

Přechod ze ZX na Amigu byl jedním z nich. Tehdejší hry a Dema na A500/A1200 v klidu strčili do kapsy i 386/486-ky.
Pak přišel Doom a změnil celý herní průmysl. A pro mě to byl tenkrát signál pro změnu platformy. (Amigu i ZX má ale dodnes pořád doma. ;) )

sajgoon
sajgoon
Level Level
7. 2. 2020 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster To jsme možná stejné ročníky (80), nepamatuju si už přesně rok jestli 97, nebo 98, ale na jednom Invexu v Brně to samé, Turok na 3Dfx, později taky třeba Unreal na SLI v 1024, no jo tahle parádní doba už je pryč.

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2020 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Jsem ještě o pár let starší. :) ;)

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2020 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Ano, 70 léta jsou nejlepší :o) a 75 nejvíc
Takže jsem si hrál se stejnýma hračkama. Na průmce i s IQ151 a PMD80

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2020 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Já se seznámil poprvé s IQ 151 a PMD 85-1 na základce v osmé třídě.

Jinak první počítač, na který jsem si sáhl byl SAPI 1 (http://www.sapi.cz/sapi/sapi.php) v pokrokovém kroužku při SVAZARMU už v roce 1986. To taky částečně předurčilo (po malých odbočkách) můj profesní život a záliby. :) ;)
Vlastní ZX Spectrum "Gumák" mi otec sehnal v Plzni na jaře 1989. A pak jsem dostal v roce 92 Amigu 500. (Stála myslím cca 4 tehdejší výplaty.)

(Bože to to letí. :D)

pavel_p
pavel_p
Level Level
21. 2. 2020 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Těch wow momentů bylo dost, protože v té době měly počítače velmi daleko k dokonalosti a velmi rychle se v devádesátých letech zlepšovaly. Kvalitativní skoky mezi ZX spektrem, Sharpem a 8086 s CGA grafikou z hlediska her nebyly nic moc. Pak 286 s EGA a 386 s VGA grafikou co přišla během pár let byly obrovská změna. Z jednoduchých her na pár desítek kB, které nebyly zvlášť zajímavé proti hrám na Spectru (s pár výjimkami jako F-15 nebo SimCity) byly během asi pěti let hry jako Lemmings, Railroad Tycoon, Civilizace, Monkey Island, Wolfenstein3D, DuneII, Doom a podobně. V druhé polovině devadesátých let byl pak obrovský nárust výkonu zhruba ze 486 přes Pentium k PentiuIII, začaly se objevovat grafické akcelátory (což mě bohužel minulo) a hry se zase kvalitativně velmi posunuly přes Quaka k něčemu jako Unreal Tournament a Quake III Arena.
Možná je to věkem, že mě dnes moc věcí už tak nenadchne, ale mám nějaký pocit, že tak od nástupu Athlonů už v počítačích pokrok nějak ustal. Dřív znamenalo 5-6 let upgrade z Pentia 120MHz s 16MB RAM a 120MB diskem na Athlona XP 1700+ s 256MB RAM a 40GB diskem. Dnes mám 5 let staré i5-4590, které mělo původně 8GB RAM a 2TB disk a i když bych mohl upgradovat na 3x rychlejšího Ryzena, tak jaksi není důvod a mimo střih videa, co dělám výjimečně se mi nějak nezdá, že by počítač byl zastaralá plečka na vyhození. Na vyhození začíná být jen monitor s rozlišením 1920x1200 z konce roku 2006 a tam upgrade na něco jako 2560x1440 nebo 4K s úhlopříčkou 32" není zas taková pecka

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 2. 2020 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Tak to mi mluvíš z duše,
Ja mam 3 počítače, no vlastne 2 jeden rozprodavam, ale mam je na pocitani distribuovanych výpočtu, tam vlastne žádný strop neni, uzivis jakykoliv HW v jakekoliv kombinaci, klidne pokud by to teoreticky bylo možné tak Pentium a na desce 7 RTX Titanů, nebo nejakou vypocetni farmu zapojenou do cloud computingu.
Jen diky tomu kazdy rok az rok a pul musim kvuli efektivite menit HW na výkonnější
ale jinak co se ted zbavuji toho jednoho PC tak je to Intel i7-6700k to většině lidi bude stačit ještě aspoň na 2 roky hraní, a na nejakou kancelarskou práci to bude stačit i dalších 5 let

danhar1
danhar1
Level Level
25. 2. 2020 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster já mám tez stale doma amigu 1200 s hd cdrom a turbokartou blizzard 40/40 ;-)
nejlepsi dema relic, rise pulse a mnoho dalsich

ElectricKota
ElectricKota
Level Level
5. 2. 2020 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek jo Half Life a pak Unreal Tournament, z obou dvou jsem byl graficky i herne unesen, ostatne mohou za to ze hraju dodnes :)
Jinak RTX je supr technologie, a jsem z ní nadseny, nekde ovsem iplementace byla horsi(BFV) nekde ne tak patrna(Metro) a nekde suprova(Control). Prakticky na to ze to ma za sebou prvni rok, se uchytila dobre, a tesim se na dalsi tituly.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2020 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElectricKota Tak to jseš asi prvni na tomto webu kdo to rika, ze se RTX uspesne uchytilo
a těšíš se na dalsi hry,
Ja osobne jsem zkoušel akorat tři RT dema a mohu tedy jen říct ze to ma potencial

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 2. 2020 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElectricKota Tak on nikdo netvrdí, že RT je úplně na hov.. - špatně píšete RTX
Jak píšeš sám, (kupodivu rozumně) kdyby to dali na 2080 a 2080Ti, tak nikdo nebude remcat, ale 2060 je výsměch a 2070 je dost na hraně.
Nicméně osobně počítám, že pár let RT pouštět nebudu, protože to prostě výkon ovlivňuje a raději to oželím ku prospěchu FPS
AMD to říká jasně (a myslím správně), dokud RT nepojede i na low endu, tak se to jen tak nerozšíří a nebude používané

komplikator
komplikator
Level Level
17. 2. 2020 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElectricKota 2070 je na FHD naprosto ok, dá se i 2060. Je třeba počítat s tím že k tomu RT člověk zapne DLSS. I když u Wolfensteina to není třeba, sviští to s 2070S 100+ FPS s RT, U Controlu, který je výstavní skříň RT už to vyžaduje DLSS aby to běželo 60+ ale zase DLSS je v Controlu naprosto OK a v tom Youngbloodu je ještě lepší a už je porovnatelné s nativním, ve FHD je to asi 10% výkonu navíc, v 4k je to cca 40% navíc.

Nový DLSS, pokud ho budou nové hry implementova (mělo by to být snazší než dříve), tak se můžeme těšit na tlačítko "TURBO" jako u starých 286 :)

Reklama
Reklama