Zpět na článek

Diskuze: Ray tracing: slepá ulička nebo budoucnost grafiky?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

earthquakes
earthquakes
Level Level
30. 11. 2008 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no jenze cars se delali pres 4 roky a oni na to nemaji jen jeden pocitac ze? a pixar jede na Macich takze bacha:D

napalm
napalm
Level Level
20. 10. 2008 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LOL, teď jsem se fakt pobavil. Díky!

JiVy
JiVy
Level Level
20. 10. 2008 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@napalm JJ
Intel má dneska 4-jádra, virtuálně 8-jádra.
GK od NVidie má z hlediska počítání 240 jader a ATI dokonce 800 (5×160).

czhunter
czhunter
Level Level
12. 9. 2008 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konzole zcela jednoznačně a nezpochybnitelně udávají tón celému virtuálně-hernímu odvětví. Když nebude raytracing na konzolích, nebude prostě vůbec. To je jasná věc,
A z tou konzervativností - ta je u PC daleko horší. To právě hráči PC her odmítají všechny novinky. To proto má Wii Nunchaku a Balance Board, to proto dance pady přišly od PlayStationu, to proto se Guitar Hero hraje hlavně na Xboxu360 a ne na C2D/X2 sestavě.
Jediným herním přínosem PC platformy za posledních 10 let jsou jen MMORPG a ty už jsou na konzolích dávno taky.

czhunter
czhunter
Level Level
12. 9. 2008 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czhunter Tedy ne jen MMORPG, ale všechny MMO hry.

JohnnyX
JohnnyX
Level Level
11. 9. 2008 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me spis slo o to ze se "k simulaci CG pouzilo CG..". A stejne se mi tomu nechce verit. :-) Mam doma Alien Quadrilogy a tam rozebiraji vyrobu filmu opravdu opravdu podrobne. Jediny duvod k me nejistote je, ze je to precijen nejaky patek co jsem to projizdel.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
11. 9. 2008 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak se nahádejte. Myslím, že se můžeme shodnout na tom, že nejslepší jsou stejně filmy a reklamy bez CG jako např. tato http://www.youtube.com/watch?v=GveDVITQ5H4

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
10. 9. 2008 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci ti křivdit, ale podle toho so píšeš jsi nejspíš takový ten typ PC uživatele, co nikdy konzoli neměl, ale zavrhuje je. Arcade automaty a konzole naopak odjakživa používaly specializovaný hardware a až teprve poslední dvě generace se hardwarem blíží PC. Jen pro příklad (zdroj wikipedie):
- ATARI Jaguar měl 4 procesory:
"Jaguar is a custom chip set primarily intended to be the heart of a very high-performance games/leisure computer. It may also be used as a graphics accelerator in more complex systems, and applied to work-station and business uses. As well as a general purpose CPU, Jaguar contains four processing units. These are the Object Processor, Graphics Processor, Blitter, and Digital Sound Processor."

- SEGA SATURN - ten měl dokonce jiný druh renderingu. Místo trojúhelníků (triangles) používal čtyřúhelníky (quadrilateral)!!!
* Dva Hitachi SuperH-2 7604 32-Bit RISC procesory
* SH-1 32-bit RISC processor
* Custom VDP 1 32-bit video display processor
* Custom VDP 2 32-bit video display processor
* Custom Saturn Control Unit (SCU) with DSP for geometry processing and DMA controller

Mican
Mican
Level Level
16. 9. 2008 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eso Rimmer I to je nejspíš důvod proč obě konzole na plné čáře propadly a bývalí giganti herního světa jsou známí pouze jako vydavatelé her jiných vývojářů a dodavatelé ježků pro Nintendo.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
16. 9. 2008 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mican Jistě, Jaguar i Saturn měly komplikovaný hardware a určitě to byl jeden z důvodů, proč propadly. Jenže s oblíbeností jednotlivých typů konzolí je to dost nevyzpytatelné. Když si vezmu Dreamcast, tak ten měl naopak snad jen samá pozitiva - levný, podpora online multiplayeru, docela dlouho jednoznačně nejvýkonnější (než přišla PS2), snadné programování her, dost kvalitních her hned při uvedení na trh... Snad jediné mínus byla absence přehrávání DVD. No a stejně neuspěl.

Je to zkrátka dost na haluz.
Každopádně to myslím nic nemění na tom, že konzole byly ty, které používají progresivní metody zobrazování grafiky, takže bych reálné nasazení raytracingu ve videohrách čekal právě tam.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Safra:)

JohnnyX
JohnnyX
Level Level
10. 9. 2008 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To Vy nazyvate CG? V tom pripade, ano :d

JohnnyX
JohnnyX
Level Level
10. 9. 2008 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V zadnem pripade v prvnim alienovi CG pouzito nebylo.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
10. 9. 2008 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli je raytracing opravdu budoucností grafiky ve videohrách, tak bych spíš čekal, že se uplatní napřed v konzolích, protože ty v historii vždycky předběhly PC. Ještě před nimi byly samozřejmě arcade automaty, ale tohle odvětví je v dnešní době už mrtvé, takže nečekám, že by se tam někdo hrnul do výroby nějakého nákladného hardware.

randomofamber
randomofamber
Level Level
10. 9. 2008 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pěkné, jen tak dál

rotik
rotik
Level Level
10. 9. 2008 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejně jako u článku o Larrabee děkuji a chválím tento článek. Především oceňuji velice srozumitelnou formu, kterou autor píše. Problematika v článku (stejně tak i u článku o Larrabee) se dá poměrně dobře pochopit, což na jiných webech u článků tohoto typu není vždy pravidlem. Tyto náhledy do budoucnosti mě skutečně baví dnes už i víc než test kdejakého hardware. Takže díky a do budoucna určitě víc takových skvělých článků.

Miko
Miko
Level Level
10. 9. 2008 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rotik +1. Pod toto bych se mohl podepsat.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvam se, rasterizaci jsem zaradil do slovniku spellchecku, ale stale mi nuti pasterizaci:)).

bigless
bigless
Level Level
10. 9. 2008 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Človek by se divil jak má rastr a kravská laktóza k sobě blízko.. :-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=189501146

opet doporucuji precist ... ja jsem si v clanku ty casy na render jednotlivych snimku nevycucal z prstu

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Automaticka oprava ... opet:)

adams_9919
adams_9919
Level Level
10. 9. 2008 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč by ten škorpion měl být leak? Kamera tam sice lítá tak, že to vypadá jako pokoutně točené mobilem, ale to je tak všechno :). Celkem rafinovaný způsob, jak zamaskovat, že se toho tolik najednou ještě přes stávající grafiky ještě prohrnout nedá.

Dost dlouho už se to povalovalo na FTP AMD a neregistroval jsem, že by na to mělo ještě být NDA. Objevilo se to snad kdysi s prezentací Cinema 2.0 (možná až spolu s HD 48x0, nevim).

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adams_9919 Samo leak v tomto pripade znamena unikle video..oficialne nevydane. Se stylem videa to nema nic spolecneho.

bigless
bigless
Level Level
10. 9. 2008 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek No popravdě mě takové video točené mobilem zaujalo víc než zbastlený engine u Intelu, kde bloudí s baterkou chodbou a všude je tma jak v pytli :) Je důležité to taky dobře prodat.. Těším se jak si bude tohle ovoce konkurovat.. Věřím, že se AMD nenechá zaskočit a převálcovat..esa v rukávu budou na obou stranách...jen kolem intelu se toho víc šušká díky larrabee..

ElectricKota
ElectricKota
Level Level
10. 9. 2008 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dejme tomu že Cars maj 60minut s 24fps, to nám dělá 86400framů. Těchto 86400 framů vynásobíme vašima 15hodinama a ouvej máme tu 1 296 000 hodin, což je 54 000dnů, a víc jak 140let na jeden 60minutovej film. Na takovej film by tak dlouho fakt nikdo nečekal :-D, tak si opravte ten blábol. Cars byl velmi dobře optimalizovanej na rendering a používalo se tam hodně "ochcávek" na efektech takže jeden snímek na jejich render farmě mohl trvat tak max. 15 ale minut.

Boguš
Boguš
Level Level
10. 9. 2008 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElectricKota ... heh, ale i těch 15minut je moc ....
To máš (86400*0,25)/24 což je 900 dnů!!
Pochybuji, že by jen na render čekali skoro tři roky! Navíc ty filmy jsou delší než 60 minut ....

ElectricKota
ElectricKota
Level Level
10. 9. 2008 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Tak jasný že je to moc, u CG filmů je limit 3mesíce renderingu. Ale tech 15min ber jako maximum takže spousta snímků ti to vyplivne třeba už za minutu. A taky většiniu jedou na více jak jedný render farmě a to už se rozložit dá tak aby to stihly za 3měsíce :)

Boguš
Boguš
Level Level
10. 9. 2008 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš ... 3 měsíce jsem si myslel, že by to mohli být

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš http://www.lightreading.com/document.asp?doc_id=92075

tady vam mozna neco napovi, ze nemate tak uplne pravdu

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
10. 9. 2008 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElectricKota myslis, ze pouzivaji na render jen jeden stroj?...se vzpamatuj:)...

alkhazali
alkhazali
Level Level
10. 9. 2008 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdy se nepsalo "z"? LOLec. Zpatky do skoly hosi.

rudidlo
rudidlo
Level Level
10. 9. 2008 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alkhazali V současných pravidlech je "s". To je asi to podstatné.

alkhazali
alkhazali
Level Level
10. 9. 2008 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rudidlo hupsy. Je to tak. Omluva. On to totiz neni druhy pad, ale starobyly ctvrty. Je to nejaky archaismus. Smysl mi to ale moc nedava, protoze tam bohuzel neni nejaky blizsi priklad.
http://www.tyden.cz/cestina-na-skripci/kdo-s-koho-pokrok_4609.html

xzombie
xzombie
Level Level
10. 9. 2008 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alkhazali No nez se zacnes vysmivat, tak se ujisti o "sve" pravde. U druheho padu se samozrejme pise "z", ale "kdo s koho" se vzdy psalo a i ted se pise se "s". Nedokazu vysvetlit proc, znam to pouze jako frazi, ale je to tak.

Boguš
Boguš
Level Level
10. 9. 2008 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Věděli jste například, že film „Já, legenda“ je z valné části CG? Opuštěné město a spousta dalších efektů bylo jednoduše vytvořeno na počítači.

... ne nevěděli.. :)
CG je tu už od dob Jurského parku. V Titaniku byly celé scény včetně stovky lidí komplet CG a na Matrix se přeci nikdo nedíval ...

... CG se dnes objevuje téměř v každém mainstream filmu a lidé se převážně na tyto efekty chodí do kin dívat ...

Jen by mě zajímalo co pan Štefek ví a my ne .. ;)

Jinak docela fajn článek, jen trochu později. Možná by mohl být více do hloubky ... bude pokračování??

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
10. 9. 2008 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boguš Bohousi, ale ja nikde netvrdim, ze je to prvni CG film, ale uvadim ho jako priklad velmi dobre odvedene prace u soucasne produkce, kde byl nasazen opravdu masivne.

Pokracovani se zatim neplanuje, ale kdo vi...

Boguš
Boguš
Level Level
11. 9. 2008 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek ... masivně byl však nasazen také v Matrixu, čili vše to co nešlo postavit ve studiu. A že tam toho bylo hodně ;) ...

Wolfsteen
Wolfsteen
Level Level
10. 9. 2008 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen tak na okraj, nepíše se náhodou "kdo s koho"? Jinak moc pěkný článek.

rudidlo
rudidlo
Level Level
10. 9. 2008 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfsteen Je pravda, že Pravidla českého pravopisu od mých školních let prošly jakousi novelizací, nicméně doufám že druhý pád zůstal nedotčen a stále se píše se "z".

wrah
wrah
Level Level
10. 9. 2008 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkně popsané rozdíly jednotlivých technologií a přístupů výrobců hardware k nim. Jen bych měl výhrady k použitým videíčkám. Poněkud nechápu ukazování super grafických efektů videem co má rozlišení 100*100 a 8 fps (nebo kolik to má). Nexistují nikde jinde v solidním rozlišení a framerate?

Boguš
Boguš
Level Level
10. 9. 2008 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah ... nebo proč youtube videa nemají původní velikost ...

Reklama
Reklama