Galerie 74
Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) Sapphire

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika! | Kapitola 4

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

11

Seznam kapitol

1. Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika! 2. Sapphire Hybrid Radeon X800XL detailně 3. Syntetické testy - 3DMarky 4. Syntetické testy - fillrate, pixel a vertex shader 5. Direct3D - Far Cry 6. Direct3D - Half-Life 2
7. Direct3D - UT2004 a Splinter Cell 8. OpenGL - Doom 3 9. OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE 10. Tváří v tvář - Radeon X800XL vs. GeForce 6800(GT) 11. Přetaktování a závěr

Na nový Radeon X800XL jsem se opravdu těšil a poté, co jsem otestoval tuto grafickou kartu v podání Sapphiru, musím říct, že oprávněně. Za necelých 10 tisíc Kč dostanete grafický čip s 16 pixel pipeline, 256-bitovými paměťmi GDDR3 a velmi vysokým výkonem. Má nVidia nějakou adekvátní konkurenci?

Reklama

Syntetické testy - fillrate, pixel a vertex shader

Podívejme se také na další testy z obou 3DMarků, které nám ukáží teoretický výkon karty. Tyto testy zařazuji hlavně pro zajímavost, ale řeknou toho mnoho o architektuře GPU.

Fillrate

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 7 - Test fillrate v 3DMarku05

Singletexturing zvládá Radeon X800XL o něco hůře než GeForce 6800GT, ale v multitexturingu je na tom téměř o Gpixel/s lépe. Je tak vidět rozdíl architektur Radeonů X800 a GeForce 6.

Pixel shader

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 8 - 3DMark03 - Pixel Shader 2.0

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 9 - 3DMark05 - Pixel shader

Test pixel shaderů má za úkol vyzkoušet schopnosti karty v operacích s pixely, v podstatě by se dalo říct i výpočetní výkon. Oba testy dopadly de facto stejně a tradičně vychází o něco lépe nVidia, tedy mluvíme-li o GT verzi. Pixel shadery Radeonu X800XL jsou tedy mezi 12-pipelinovou GeForce 6800 a 16-pipelinovou 6800GT.

Vertex Shader

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 10 - 3DMark03 - Vertex Shader

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 11 - 3DMark05 - Vertex Shader

Vertex shader pro změnu testuje, jaký výkon má grafická karta v geometrických operacích a vzhledem k tomu, že ATi u žádného modelu Radeonu X800 nevypíná vertex pipeline, je na tom většinou lépe. 3DMark03 ovšem ukazuje opak a výkon X800XL je dokonce nižší než u Radeonů X700. Objektivnější 3DMark05 ukazuje příčinu - komplexní test VS je na XLku velmi pomalý.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama