Seznam kapitol
Na nový Radeon X800XL jsem se opravdu těšil a poté, co jsem otestoval tuto grafickou kartu v podání Sapphiru, musím říct, že oprávněně. Za necelých 10 tisíc Kč dostanete grafický čip s 16 pixel pipeline, 256-bitovými paměťmi GDDR3 a velmi vysokým výkonem. Má nVidia nějakou adekvátní konkurenci?
Doom 3
	
Graf 38 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
	
Graf 39 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
	
Graf 40 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Doom 3 je již samozřejmě hra jiného ražení a mnohem více vyhovuje nVidii. To taky dokazují výše uvedené grafy, kde se Radeon X800XL umisťuje přesně uprostřed, ale stále je vždy rychlejší než GeForce 6800 (při zapnutém FSAA pak výrazně).
	
Graf 41 - Doom 3 (default)
Spojnicový graf zachycuje závislost na rozlišení FSAA a je vidět, že Radeon X800XL se drží velmi dobře. Na GeForce 6800GT sice ztrácí poměrně dost, ale to se dalo čekat.
	
Graf 42 - Doom 3 (trdm1) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
	
Graf 43 - Doom 3 (trdm1) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
	
Graf 44 - Doom 3 (trdm1) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Druhá mapa je multiplayerová a obecně méně náročná než default timedemo. Nicméně 1600x1200 bez FSAA je pro RX800XL těžkým oříškem, jak ukazuje umístění až pod GeForce 6600GT. V dalších dvou grafech se výsledky vrátily do normálu a ještě 1024x768 s FSAA je velmi slušně hratelné.
	
Graf 45 - Doom 3 (trdm1)
V levé části grafu splývá výkon Radeonu X800XL s GeForce 6800, ovšem jakmile dojde na vyhlazování, nVidia ztrácí. GeForce 6800GT zde opět suverénně vede.