Galerie 74
Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) Sapphire

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika! | Kapitola 8

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

11

Seznam kapitol

1. Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika! 2. Sapphire Hybrid Radeon X800XL detailně 3. Syntetické testy - 3DMarky 4. Syntetické testy - fillrate, pixel a vertex shader 5. Direct3D - Far Cry 6. Direct3D - Half-Life 2
7. Direct3D - UT2004 a Splinter Cell 8. OpenGL - Doom 3 9. OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE 10. Tváří v tvář - Radeon X800XL vs. GeForce 6800(GT) 11. Přetaktování a závěr

Na nový Radeon X800XL jsem se opravdu těšil a poté, co jsem otestoval tuto grafickou kartu v podání Sapphiru, musím říct, že oprávněně. Za necelých 10 tisíc Kč dostanete grafický čip s 16 pixel pipeline, 256-bitovými paměťmi GDDR3 a velmi vysokým výkonem. Má nVidia nějakou adekvátní konkurenci?

Reklama

Doom 3

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 38 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 39 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 40 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF

Doom 3 je již samozřejmě hra jiného ražení a mnohem více vyhovuje nVidii. To taky dokazují výše uvedené grafy, kde se Radeon X800XL umisťuje přesně uprostřed, ale stále je vždy rychlejší než GeForce 6800 (při zapnutém FSAA pak výrazně).

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 41 - Doom 3 (default)

Spojnicový graf zachycuje závislost na rozlišení FSAA a je vidět, že Radeon X800XL se drží velmi dobře. Na GeForce 6800GT sice ztrácí poměrně dost, ale to se dalo čekat.

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 42 - Doom 3 (trdm1) - 1600x1200 / bez FSAA, AF

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 43 - Doom 3 (trdm1) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 44 - Doom 3 (trdm1) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF

Druhá mapa je multiplayerová a obecně méně náročná než default timedemo. Nicméně 1600x1200 bez FSAA je pro RX800XL těžkým oříškem, jak ukazuje umístění až pod GeForce 6600GT. V dalších dvou grafech se výsledky vrátily do normálu a ještě 1024x768 s FSAA je velmi slušně hratelné.

Sapphire Radeon X800XL - ideální herní grafika!


Graf 45 - Doom 3 (trdm1)

V levé části grafu splývá výkon Radeonu X800XL s GeForce 6800, ovšem jakmile dojde na vyhlazování, nVidia ztrácí. GeForce 6800GT zde opět suverénně vede.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama