Seznam kapitol
Konečně se mi pod ruce dostala nadupanější verze Radeonu X800Pro. Základem úspěchu mají být vyšší frekvence spolu se samotaktovací utilitou, to vše je pak doplněno o chlazení velmi podobné VGA Silenceru. Jak si karta povede ve srovnání s normální "produkční" verzí se podíváme v dnešní recenzi.
 
	 | Far Cry Crytek Studios  | 
	
Klikněte pro zvětšení
Teprve graficky náročná hra jakou je Far Cry ukázala pravý potenciál této karty. Dokonce i při hraní bez FSAA nebo AF je rozdíl po zapnutí APE až 5,5%. Po zapnutí FullScreen AntiAliasingu spolu s Anisotropním Filtrováním se rozdíl ještě více prohloubí na již velmi slušných 20% ve prospěch karty Sapphire X800Pro se zapnutým APE
Mapa Fort:
| Default Demo | Default Demo 16xAF 4xFSAA | |||||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +9,59%  | +4,54%  | +14,28%  | +22,27%  | +44,12%  | +50,48%  | 
| GeForce 6800Ultra | +10,18%  | +4,99%  | +14,95%  | +20,05%  | +39,52%  | +50,10%  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +9,68%  | +9,62%  | +14,69%  | +17,24%  | +37,61%  | +37,71%  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +3,05%  | +5,01%  | +5,01%  | +8,69%  | +12,23%  | +21,84%  | 
| Sapphire X800Pro | 54,10fps  | 54,05fps  | 46,65fps  | 42,47fps  | 27,99fps  | 18,07fps  | 
| Radeon 9800XT | -10,07%  | -14,30%  | -16,29%  | -25,10%  | -30,12%  | -32,43%  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -26,71%  | -44,53%  | -42,81%  | -75,98%  | -69,99%  | -100,00%  | 
Mapa Bunker:
| Bunker | Bunker 16xAF 4xFSAA | |||||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +1,23%  | +7,41%  | +18,35%  | +9,34%  | +32,47%  | +38,67%  | 
| GeForce 6800Ultra | +5,25%  | +5,69%  | +19,00%  | +10,31%  | +26,41%  | +37,57%  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +1,37%  | +7,60%  | +10,64%  | +10,04%  | +13,72%  | +24,75%  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +0,45%  | +1,32%  | +5,44%  | +3,28%  | +4,35%  | +6,66%  | 
| Sapphire X800Pro | 73,66fps  | 68,24fps  | 56,19fps  | 65,75fps  | 46,79fps  | 33,77fps  | 
| Radeon 9800XT | -8,24%  | -10,49%  | -10,82%  | -13,55%  | -20,60%  | -29,26%  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -20,50%  | -28,02%  | -29,08%  | -58,97%  | -66,57%  | -78,92%  | 
Mapa Rebelion:
| Rebelion | Rebelion 16xAF 4xFSAA | |||||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +2,48%  | +0,17%  | +14,94%  | +23,92%  | +38,14%  | +48,78%  | 
| GeForce 6800Ultra | +2,97%  | +0,30%  | +14,91%  | +23,53%  | +34,82%  | +45,37%  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +0,00%  | +0,91%  | +11,27%  | +17,05%  | +30,61%  | +37,73%  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +0,00%  | +0,30%  | +2,18%  | +6,97%  | +9,95%  | +19,30%  | 
| Sapphire X800Pro | 66,94fps  | 64,13fps  | 51,12fps  | 51,15fps  | 35,11fps  | 22,54fps  | 
| Radeon 9800XT | -11,64%  | -13,75%  | -12,07%  | -9,78%  | -21,56%  | -39,88%  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -31,88%  | -38,31%  | -43,17%  | -72,04%  | -64,68%  | -72,49%  | 
Mapa 3D Center:
| 3D Center | 3D Center 16xAF 4xFSAA | |||||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +1,95%  | +2,05%  | +13,86%  | +26,22%  | +40,74%  | +41,84%  | 
| GeForce 6800Ultra | +1,91%  | +1,79%  | +9,05%  | +16,81%  | +27,57%  | +33,60%  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +1,84%  | +2,89%  | +8,50%  | +15,75%  | +29,85%  | +35,16%  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +0,45%  | +0,83%  | +3,80%  | +4,63%  | +11,05%  | +15,70%  | 
| Sapphire X800Pro | 66,72fps  | 65,84fps  | 57,49fps  | 49,90fps  | 34,46fps  | 25,02fps  | 
| Radeon 9800XT | -12,69%  | -14,61%  | -18,14%  | -28,26%  | -36,45%  | -39,25%  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -33,93%  | -38,75%  | -44,56%  | -74,95%  | -70,69%  | -100,00%  | 
	Když už je tato hra ke kartě přibalena, můžete aspoň posoudit jaký má výkon v naší testovací sestavě a u vás doma. I když je pravda, že s příchodem nových grafických karet s PCIe sběrnicí přejdeme na nový Pentium 3,6GHz pro LGA775, protože naše 3,0GHz Pentium 4 pro dnešní hry přestává stačit (tedy pro objektivní testování grafických karet, kdy nesjou blokované pomalým CPU).
Splinter Cell 16xAF  | |||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +7,95 %  | +11,85 %  | +16,81 %  | 
| GeForce 6800Ultra | +4,21 %  | +8,81 %  | +13,79 %  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +3,46 %  | +8,01 %  | +10,71 %  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +0,81 %  | +2,76 %  | +5,19 %  | 
| Sapphire X800Pro | 61,40 fps  | 52,80 fps  | 47,50 fps  | 
| Radeon 9800XT | -37,46 %  | -45,45 %  | -50,74 %  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -65,64 %  | -66,10 %  | -67,58 %  | 
	Halo  | |||
| 1024x768 | 1280x1024 | 1600x1200 | |
| Radeon X800Pro@XT | +7,60%  | +10,31%  | +14,17%  | 
| Radeon X800Pro 536/571 | +2,27%  | +5,30%  | +7,58%  | 
| GeForce 6800Ultra | -20,60%  | -6,45%  | +3,35%  | 
| Sapphire X800Pro s APE | +0,50%  | +2,12%  | +3,31%  | 
| Sapphire X800Pro | 65,79fps  | 54,09fps  | 47,56fps  | 
| Radeon 9800XT | -17,22%  | -9,45%  | -37,85%  | 
| GeForceFX 5950Ultra | -18,45%  | -12,52%  | -34,57%  |