Zpět na článek

Diskuze: Tesla ztrácí dech, druhý rok v řadě klesly zisky na polovinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kolecko
kolecko
Level Level
dnes 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozrejme, kombinácia majiteľ magor + silnejúca konkurencia, to nemohlo dopadnúť inak. Pritom model 3 je dobré auto a výborné elektroauto.

Petr Basa
Petr Basa
Level Level
dnes 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Elektromobily už nejsou Muskova priorita. To je pro něj oblast, kterou už vytěžil. Přednost mají aktivity, ze kterých lze očekávat zisky a náskok před konkurencí. Vždyť to v tom článku vlastně je, samořiditelnost, robotaxi, tahače, energetická úložiště.

Reklama
Petr Petr
Petr Petr
Level Level
včera 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musk se asi věnuje zajímavějším věcem než nová verze elektromobilu. Třeba humanoidní roboti, autonomní řízení, ... a současné verze elektromobilu jsou již zastaralé. Otázkou je, jestli nechá někoho ze svých zaměstnanců nový elektromobil navrhnout nebo to zůstává na něm a on čas nemá.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Petr jo jasně Musk osobně navrhuje rakety, navrhuje automobily u toho vyvíjí baterky, roboty a dělá geopolitiku, řídí Xko :)

Jestli něco tak dává příležitost talentovaným lidem a prodává PR

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Kreativita a technické nápady jsou důležité, zásadnější je schopnost organizovat procesy tak, aby se s daným rozpočtem projekty včas dotahovaly. Ovšem nejzásadnější je schopnost to všechno koordinovat a řídit.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja se tomu ani nedivim, inovace tesly se posledni roky nejak zasekla..

Václav Vokolek
Václav Vokolek
Level Level
včera 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos FSD je zaseklá inovace?

Don Q
Don Q
Level Level
včera 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vokolek Tesla měla dříve náskok, konkurence ji ale dohání, v něčem možná i předhání. Je to přirozený a dost logický vývoj. Musíme si pár let počkat, jak se to bude dál vyvíjet. V každém případě to bude "velmi zajímavé". Kdo by před pár lety např. předpokládal, že Rallye Dakar 2026 v kategorii aut vyhraje Dacia (benzínový přeplňovaný motor 2.0 turbo, speciálně upravený, s vysokým výkonem a odolností). No a jelikož Dacia vyrábí i EV, tak možná prodá i více EV. Tak se dělá marketing.

Pali P.
Pali P.
Level Level
včera 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Asi máš pravdu. A vidia to aj Číňania. Model 3 sa už v "中國" predáva horšie ako SU7. A to ešte v apríli začnú predaje inovovanej verzie, ktorá má už teraz vyše 100.000 predobjednávok. A ak Tesle v Ríši stredu dochádza dych, čo ostatné "západné" automobilky? Sú tam schopné reálne konkurovať?

odb
odb
Level Level
dnes 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Moj nazor je, ze dovod je ten, ze ma v podstat len 2 modely.
Len s dvomi modelmi to nemoze dotiahnut na velkeho predajcu aut.
Inovovat stale nejde. Aj ine automobilky maju problem s invoaciami. Nove technologie sa tak prudko nevyvijaju aby kazdu chvilu mohli byt nove inovacie.
Kopec inovacii je v poslednom obdobi len preto aby boli nejake inovacie.
Neiviem si nejak predstavit zasadne inovacie v pripade Tesly.
Ci zmeni dizajn a zhorsi aerodynamiku? Rovnako ten spartansky interier a ovladanie nejde urobit este viacej spartanskym. Na tom si Tesla dost zaklada.
Podla mna ak by ten interier zmenila laebo aspon davala moznost si vybrat, tak by jej to pomohlo.

Ten problem s inovaciami neplati len pre automobilovy segment.
Napriklad kazdy rok nova verzia smarrfonu. Cim dalej tym, je menej rozdielov oproti predchadzajucim modelom.

To, co sa dej v Cine je normalne. Cinania sa zlepsuju vo vyrobe aut. To sa dalo cakat.
Ak sa nic neudeje, tak sa casom vyrovnaju ostatnym automobilkam. Udeje sa nieco podobne ako napriklad v pripade Korejskych automobiliek.

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 13:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos je otázkou zda to zaseknutí je nechtěné, nebo na tom staví ten "pokrok". Tesla nepotřebuje vyvíjet nové generace aut, protože žádné další už prodávat nebude. Vyjma Roadsteru - ten slíbili. Všechna ostatní budou zautonomněna, odebrány volanty, pedály a je otázkou, jestli se budou prodávat koncovým uživatelům, nebo jen do flotil provozujících autonomní taxi.

To je oficiální cíl Tesly.

A z tohoto pohledu se na to musíme dívat. Pak je na místě přemýšlet i nad tím, proč třeba S/X neomladili 800V, 48V, vyšší kapacitou baterie, nebo třeba masážními sedačkami? Z pohledu jejich dlouhodobé strategie to není potřeba. Když si objednáš Uber, tak taky moc neřešíš, jestli to má 1.4TSI nebo 2.0TSI. Hlavně, že to přijelo.

Musk také posunul uvažování z počtu prodaných aut na počet autonomně ujetých mil. Z čehož mu poplynou desátky.

Můžeme s tím nesouhlasit (taky že nesouhlasím), můžeme teoreticky protestovat, ale to je nám prd platné. Musk vsadil all-in, a ukázal karty, tedy FSD, AI a robotizaci. Teď se jen čeká na "krupiéra", tedy na státy, jestli rozvolní regulace pro provoz takových aut bez volantů a pedálů.

Don Q
Don Q
Level Level
dnes 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@George eLzyx Robotaxi je jeden z důvodů, proč roste cena akcií Tesly. Dobíjecí superchargery jsou skoro všude, když to klapne, bude to luxusní stroj na penízky.

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Don Q přál bych to Tesle, ale já tomu nevěřím. Naráží to na pravěkou potřebu lidí něco vlastnit, mít z toho emoce, dostat ten dopamin. Jaký máš dopamin z toho když ti přijede objednané taxi? Stejný jako když dopere myčka nádobí. Žádný, je to jen údržba systému. Ale když makáš, vyděláváš prachy, zaklikáš si v konfigurátoru to, co chceš, měsíce čekáš a pak to přijde. To je dopamin.
Zkoušel jsem počítat i finanční benefity robotaxi a vyplatí se jen u nízkých ročních nájezdů. A hlavně je nutné si uvědomit, že pro spoustu lidí nejde o náhradu osobní mobility, ale autobusu.

Reklama
Reklama