Galerie 41
Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 6 (NV40) Gigabyte MSI

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte | Kapitola 5

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

17

Seznam kapitol

1. Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte 2. MSI NX6800GT-TD256 3. Gigabyte GV-N68T256DH 4. Syntetické testy - 3DMarky
5. Testy - 3DMark fillrate, pixel a vertex shader 6. Testy - Quake 3, Wolfenstein, Call of Duty, UT 7. Testy - Halo, Far Cry, Doom 3 8. Přetaktování, hluk a závěr

Tak se nám do redakce dostala jedna z nejlákavějších nabídek současného grafického trhu, GeForce 6800GT, a na potvoru hned od dvou výrobců - MSI a Gigabyte. Zatímco MSI se drží klasického designu a obsahuje obrovský bundle, Gigabyte sáhl k netradičnímu chlazení a přibalil DOOM 3. A jejich výkon?

Reklama

Testy fillrate

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 5 - 3DMark03 - fillrate

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 6 - 3DMark05 - fillrate

Testy fillrate, tedy rychlosti, s jakou dokáží grafické karty vyplňovat pixely (textury) na povrch 3D modelu, závisí hlavně na počtu pixel pipeline a frekvenci jádra. Je vidět, že zdaleka nejlépe si vede Radeon X800XT s 16 pipeline na 500MHz, který dosáhl téměř maximálních 8 Gtexel/s! Stejně tak obě GeForce 6800GT mají v multitexturingu hodnoty těsně pod teoretickým stropem.

Pixel shader

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 7 - 3DMark03 - Pixel shader 2.0

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 8 - 3DMark05 - Pixel shader

Zde se starší a novější verze 3DMarku příliš neshodly, což může být způsobené podporou různé úrovně shaderů a celkově jiné stavby testů. Zatímco v 3DMarku03 vede GeForce 6800GT nad Radeonem X800XT až o 30%, v letošní verzi benchmarku na něj ztrácí. Závislost na počtu pipeline nejlépe vystihuje poslední místo Radeonu 9800XT.

Vertex shader

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 9 - 3DMark03 - Vertex shader

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte


Graf 10 - 3DMark03 - Vertex shader

Vertex shader je podle všeho doménou grafických čipů ATi. V 3DMarku05 jsou dokonce obě karty s čipy nVidia předstiženy Radeonem 9800XT, který má menší počet vertex pipeline. V testu komplexního vertex shaderu jsou ale GeForce o něco lepší.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama