Seznam kapitol
O společnosti id Software nebylo dlouho slyšet a nyní k nám přichází s horkou novinkou v podobě vyvíjeného grafického enginu (respektive způsobu zobrazování) s názevm Voxel Ray Casting. Tento způsob zobrazování je do jisté míry revolučnější než ray tracing, takže si o něm pojďme popovídat blíže.
Voxel Ray Casting je možnou náhradou za stále kralující rasterizaci, která i přes svůj vývoj naráží na značné limitace, které se ovšem zatím daří eliminovat různými vylepšeními, takže hráč příliš netrpí. Hráč by ovšem rád viděl fotorealistickou grafiku s opravdovým virtuálním světem se vším všudy. Kdy se toho dočkáme a kdo nabídne alternativu, která bude přijata, je zatím ve hvězdách. Samotné grafické karty se stávají více programovatelnými a jejich primární funkce co by hardwarového rasterizérů bude ustupovat do pozadí.
	Voxel Ray Casting ovšem přes všechna fakta zůstává experimentální technikou, která v budoucnu může udělat podstatný krok k reálnější geometrii (větší komplexnost). Prezentace id Software je prozatím ve stavu příslibů než že bychom viděli reálné výsledky v podobě realtime prezentace. Společnost má nyní v rukávu svůj dlouho vyvíjený grafický engine
idTech 5
, takže zbrusu nového engine se můžeme dočkat až za pár let. Přesto, že o Johnu Carmackovi ve spojitosti se současnými hrami nebylo v poslední době příliš slyšet, tak tyto proslovy a prezentace o Voxel Ray Castingu nemůžeme brát na lehkou váhu. Společnost má dlouholeté zkušenosti v oboru a docela dobře může Voxel Ray Casting konkurovat Ray Tracingu.
	
Rage (id Software)
Na příští rok se můžeme těšit na připravovanou hru
Rage
, kterou bude pohánět právě zmiňovaný engine idTech 5. První ukázky vypadají velmi dobře a určitě to bude jedna z her, které budou moci konkurovat Crysis 2 na vyvíjeném CryEngine 3. Tento engine bude samozřejmě plně podporovat postupně přicházející DirectX 11 hardware a je velmi pravděpodobné, že majitelé DirectX 10 hardware přijdou o některé grafické vymoženosti těchto her, stejně jako tomu bylo v případě DirectX 9 vs. DirectX 10. Každopádně nás z pohledu herní grafiky čeká mimořádně zajímavé období.
Zdroje: Tom's Hardware, FiringsSquad, Wikipedia