Zpět na článek

Diskuze: Windows 7 vs. Vista vs. XP

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

DjCubis
DjCubis
Level Level
12. 2. 2010 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co myslite ze je lepsi pro tento pocitac XP nebo 7?

tomil2002
tomil2002
Level Level
15. 10. 2013 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DjCubis Tak mámme rok 2013 - 10 měsíc. Právě dnes po kolapsu W7 , rhruba po roku provozu ( po aktualizacích ) jsem nahodil starý disk s mými windows xp a nestačím hleděl. WXP je podstatně svižnější a i když už bych měl být sžitý s W7 zkrátka WXP jsou intuitivnější , lepší pořád než W7 i když mi bude spousta lidí oponovat. Neřeším stabilitu s tou jsem ani u WXP neměl problém a ten dnešek s W7 neřeším , to se může stát. Jen chci napsat, že W7 rozhodně pro mě nejsou tak dobré jako staré WXP . Nepotřebuji grafiku a udělátka stejně to vše hned vcelku ořežu aby ty zbytečné efekty neubíraly na výkonu pc.

Mike
Mike
Level Level
29. 9. 2009 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naopak, jede W7 na pociteci s 384MB RAM a 1GHz procesorem? Nejede.

Tunseng
Tunseng
Level Level
2. 9. 2009 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemas tak docela pravdu ... nebude muset pokud nikdo nebude chtit .... to prakticky znamena ze se muze zopakovat situace s vistami, firemni ajtak, kdyz za nimi nekdo prisel s napadem upgradovat na visty, se jen z hluboka zasmal a smetl to ze stolu s jednim prostym argumentem, "zbytecne naklady, nulovy prinos" ... totez plati stale i o windows 7 ... pokud neprejdou firmy, microsoft si nemuze dovolit zastavit support XP ... howk

liborc
liborc
Level Level
2. 9. 2009 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Matko přírodo, ať se víc takovýchhle kreténů nerodí.
Pokud ti to ještě ve škole nikdo neřekl, tak ti to teď říkám já:
spotřeba = odpadní teplo, viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Jouleovo_teplo.

A to, že ve Windows 7 je potřeba čtyřjádrový procesor na 3GHz, aby přepínámí oken bylo plynulé, je už jen třešnička na dortu.

mpitman
mpitman
Level Level
2. 9. 2009 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@liborc Tak s timhle "spotřeba = odpadní teplo" bych byl opatrnejsi - co treba takovy motor, tam tohle rozhodne neplati, ale u procesoru, ktery jedinou energii vydava po signalovych vodicich (kde toho moc nepreda) tohle temer platit bude.

Jinak nizsi teplota zde bude opravdu nizsi spotrebou danou tim, ze vice jader na nizsi frekvenci bezi efektivneji pri stejnem mnozstvim vypoctu nez pretaktovany mensi pocet jader...

liborc
liborc
Level Level
2. 9. 2009 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman To snad není možný. Další kretén.
Dobře vyhodíme slovo "odpadní", protože někdo teplem z procesorů třeba vytápí a není pro něj tedy teplem odpadním. Při procházení elektrichého proudu procesorem vzniká teplo. Tečka. Period. Konec. P = U.I, A = P.t a práce pánové, práce je teplo. Informční energie neexistuje. Takže nelze psát, že P=U.I+Ei (Ei=infoirmační energie).
Už se s tím projednou smiřte.
Proud koná práci tím, že prochází vodičem (či polovodičem, celovodiče jsme dosud neobjevili) a překonává jeho odpor. Říkáme tomu přeměna elektrické energie na tepelnou. Přeměna různých druhů energie na tepelnou je jediná, která je bezztrátová. Přemění se všechna.

mpitman
mpitman
Level Level
2. 9. 2009 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman :-) nemluvil jsem o informacni energii, ale energii kterou predava pomoci signalovych vodicu. Tedy jsem se snazil vyjadrit, ze U*I (tedy vstupni napeti a vstupni proud) neni presne roven odpadnimu teplu (at uz s nim nekdo vytapi nebo ne :-)), ale mala (tedy velmi mala) cast odchazi coby jedina uzitecna cast energie po vystupnich signalovych vodicich (aby ji pak "spalila" nejaka vstupni hradla dalsi logiky ;-))

liborc
liborc
Level Level
2. 9. 2009 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Pak se však nejedná o spotřebu v procesoru, ale o spotřebu v nějakém jiném obvodu. Vzoreček P=U.I však stále platí. Akorát U=U1+U2, kde U1 je úbytek v procesoru a U2 úbytek v "nějakém dalším obvodu". Takže spotřeba procesoru je U1.I a spotřeba toho jiného obvodu je U2.I.
Kapišto? :-)

mpitman
mpitman
Level Level
2. 9. 2009 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Nekapisto, aby platilo to co pises, tedy aby spotreba CPU byla U1I a jineho obvodu U2I tak by ten jiny obvod musel byt v serii s CPU a tedy by asi nebyl soucasti CPU :-). Spotreba CPU je jednoznacne U*I tedy napeti na vstupnich svorkach (pinech)proud vstupnimi piny.Ja se jen snazim celou dobu uvest na pravou miru, ze takto spoctena energie neni kompletne premenena na teplo v CPU ale jeji velmi mala cast je predana dal coby U2I2 tedy napeti na signalovych vodicich * proud vsemi temito vodici...

Celkove bych rekl, ze tahle diskuze je uz hodne OT a vubec se netyka diskutovanych systemu Windows, takze bych to timto uzavrel.

liborc
liborc
Level Level
2. 9. 2009 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Ještě naposledy, jo? ;-)

Vtip je v tom, že ten druhý obvod je v sérii s CPU.

+ svorka zdroje => CPU Vcc => nějaký střeva v CPU => výstupní signálová svorka CPU => vstupní signálová svorka "jiného obvodu" => nějaký střeva toho obvodu => GND svorka jiného obvodu => - svorka zdroje

:-D

mpitman
mpitman
Level Level
2. 9. 2009 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Dobre naposledy :-) pak uz kdyztak jen pres SZ...

V serii neni, pokud by byl, tak by signalovymi svorkami musel tect stejny proud jako celym CPU. Muselo by to byt + svorka zdroje => jedna svorka CPU => nejaky streva => druha svorka CPU => .... - svorka zdroje (zadne jine svorky CPU nepripojeny na zem). Pak bys mohl spotrebu CPU pocitat jako U1I a druheho obvodu U2I (proste takovy spotrebicovy/odporovy delic) - to ovsem pro CPU neplati. Takto je to tipicky spotrebic pripojeny na svorky zdroje + a -, ktery dal vykonava nejakou "praci" (zde ovladani dalsich obvodu) + ztratove teplo. Tedy toto teplo je dano jako UI (napeti zdrojeproud do CPU) - U2*I2 (vydana energie vystupnimi svorkami).

Timto opravdu koncim tuto diskuzi.

liborc
liborc
Level Level
2. 9. 2009 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Myslím, že nemá smysl to zde dopřesňovat ad absurdum, ale máš pravdu, trochu jsem zamčel, že signálovou svorkou neteče stejný proud jako zkrz Vcc. Chtěl jsem demonstrovat, že ty obvody jsou zapojené v sérii. :-)

Koho to zajímá víc, ať se mrkne sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff%27s_circuit_laws

Btw. co to je SZ?

mpitman
mpitman
Level Level
2. 9. 2009 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman SZ = soukroma zprava, ale nevim jestli jde poslat i zde z diskuze nebo jen ve foru.

liborc
liborc
Level Level
31. 8. 2009 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na druhou stranu je srovnání s Linuxem na místě. Protože vývoj je otevřený, takže nové nebo přepracované věci jsou známé.

siddhi
siddhi
Level Level
30. 8. 2009 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Virtuální XP ve win7 ale není ani náhodou plnohodnotný OS a na spoustu funkcí (včetně DX her můžeš u virtuálního OS zapomenout). Navíc funkce bude dostupná pouze u drahých verzí Profesional a Ultimate, které si pořídí jen opravdu málokdo. Nemluvě o nutnosti mít procesor podporující virtualizaci.
Nechci tím nějak vyzdvihovat XP ba naopak osobně naprosto nevidím důvod proč přemýšlet o nějakém dualbootu, či virtuálním XP. Win7/Vista dokáže plnohodnotně nahradit XP a když pořizuji nopvé PC již naprosto nevidím důvod proč na něj dávat XP. Pokud mám starší počítač s již nainstalovanými XP nevidím naopak důvod proč upgradovat.

czhunter
czhunter
Level Level
30. 8. 2009 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže nakonec přeci jen uznáváš, že OS od MS jsou nejlepší, když ostatní musí jen "dotahovat a srovnávat"?

liborc
liborc
Level Level
28. 8. 2009 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K čemu tohle je?
Kdybyste napsali o skutečných rozdílech mezi temihle systémy, ale kromě popisu změny dekorace oken a změny FPS v několika hrách se člověk nic nedozví. Na renomovaném serveru jako je tenhle (bez legrace) bych čekal fundovaný článek. Pokud však budete pokračovat v testování her, tak si prosím vás zaregistrujet doménu testgames.cz. A já slibuju, že tam nepolezu.

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
27. 8. 2009 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi si trochu nerozumíme. Chtěl jsem říct, že v případě, že někdo má zakoupenou (ne oem) licenci WinXP, je koupě Win7 vyhození peněz.

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
27. 8. 2009 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V práci používám Win 2k a počítám, že ještě nějaký ten rok budu. Doma jsem kvůli omezení velikosti disku na 137GB (SP4 a úprava registrů na 48bit lba mod v instalacnim CD ne vzdy pracovala bezchybně) musel přejít na WindowsXP. Pokud by se nevyskytl výše zmíněný problém s kapacitou disků používám Win2k doma dodnes.

"Ty se přestanou časem patchovat, prodávat"

Otázka není o tom jestli při nákupu nového PC zvolit WinXP nebo Win7, ale zda kupovat Win7, když už WinXP zakoupeny jsou.

Win7 RC zkouším v dualu s XP a Suse 11.0 na NB, ale kromě rozpoznávání česky psaného písma ve Win7 nevidím u nich moc praktických výhod.

"Na ceně nezáleží, pokud nejsi firma."

Jak si to vysvětlit ? Když nejsem firma, tak si OS ukrást ? A nebo, že cena je tak nízká, že nehraje roli ?

Tocik
Tocik
Level Level
27. 8. 2009 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tomuhle tvrzení teda říkám jobovka :-D
Nic proti ale mám na ntb Visty a sem spokojenej člověk. Za ten rok co to mám s tim nebyl větší problém, snad jen že mi na tom nejde Transport tycoon :-D
Na stoláku mám XP sp2 (je to už starší kousek no) a ty stále běžej bez problémů už třetím rokem - sám nechápu jak je možný že vydržely tak dlouho.
Z toho vyplývá že opravdu nebudu upgradovat na novej systém do doby než si budu kupovat novej ntb a už v něm budou sedmičky. Dřív ne, nemá mi to co nabídnout

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 8. 2009 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zkusim cosik vymyslet:D

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
25. 8. 2009 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to vypadá, že problémy nakonec asi nebyly způsobeny jen ovladači zvukové karty (problémy UAC na 100% ano). Nakonec mi zřejmě odešla deska nebo ram. Mimochodem s většinou Xonarů není pod Windows 7 x64 problém, jen s Xonarem HDAV 1.3 Deluxe má problémů více uživatelů (není se čemu moc divit, zatím existují jen beta ovladače).

flanker
flanker
Level Level
25. 8. 2009 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré počteníčko, mohl bych vznést dotaz, bude i třeba nějaké pokračování ve smyslu aplikací win xp vs win7? Např komprese, práce s videi a foto, load webového prohlížeče, zatížení

apod?

Tarman
Tarman
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 8. 2009 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článek, zostávám na XP, a až přijde čas tak přejdu na 7. Přesně něco takového jsem si myslel.

siddhi
siddhi
Level Level
25. 8. 2009 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vista jednoduše jsou desktop OS a na desktopu fungují výborně. Jenže spousta lidí Visty nejdříve poznala na notebooku a aniž by hledali příčinu tak je zavrhli.
Každému aspoň s minimálními znalostmi windows stačí ve Vistách povypínat spoustu zbytečných funkcí a běhěm deseti/dvaceti minut máte z Vist OS min. stejně rychlý jako Win7 a mnohem stabilnější než XP

kubrt2
kubrt2
Level Level
25. 8. 2009 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky používám W7 již od vydání beta verze a naprostá spokojenost.Pokud máte dostatečně silné PC není důvod ke stížnostem.Znám pár lidí co si koupili LOW-END noťas nebo PC z "akcí" některých obchodních řetězců a mají tam předinstalované Visty a ono ejhle je to pomalé!!!Tak nadávaj,í ale už si neuvědomují, že to není systémem, ale slabým procesorem a malou RAM-kou.Podle mě chyba toho kdo tenhle systém na tak slabé stroje vůbec instaluje.

Nalim27
Nalim27
Level Level
25. 8. 2009 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubrt2 Myslim, ze nemate pravdu v tom, cim je to zpusobene.

Pokud na stejne slabem HW dokaze bezet dostatecne rychle stary OS (XP) i nejnovejsi OS (7), tak je to skutecne chyba Vist.

Visty skutecne bezi dobre (stabilita apod) na vykonnem HW - ja sam ji spokojene pouzivam 2 roky. Ale chapu ze nebyla urcena na slaby HW - je to spise chyba vyrobcu NB, ze tam cpou mermomoci Visty (nebo je to tlak z Microsoftu), i kdyz se tam nehodi.

Survivor
Survivor
Level Level
25. 8. 2009 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předem děkuji za slíbený test, který akorát dokazuje diskuzi u minulého testu Vista/W7. XP ve výkonu ve hrách jsou zkrátka nejrychlejší systém a rozdíl mezi DX 9/10 nepostřehnutelný. Samozřejmě pro hráče se vše změní s příchodem DirectX 11, kdy většina přesedlá na W7 s novou graf.kartou DX11.Vista jsou prostě non-gamer system a co se týče stability a HW nároků snad ještě horší.Přeju hezký den :)

yxus
yxus
Level Level
25. 8. 2009 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Survivor s nestabilitou visty nesuhlasim. mam vistu64 a teda nikdy som nezaznamenal ziadne "nestabilne" spravanie. funguje uplne bez problemov velmi svizne. tiez neviem ci o 1 fps nizsie je dovodom oznacit ich ako non-gamer system. a co sa tyka hw narokov... iste ked mam 8GB ram tak zabere sys 3-4GB, coz znamena, ze nemusi stale chrcat disk a spomalovat. to mi zostava este 4GB na pracu s 3dmax a este si k renderovaniu pustim hru a nebude problem. ked ma niekto holt 3GB dohromady, tak si samozrejme vista zobere menej - tak ako aj iny os a nebude moct pracovat tak efektivne. inak na xp nenadavam ani v najmensom, sam som ho mal snad od zaciatku.

Survivor
Survivor
Level Level
25. 8. 2009 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yxus Tak to budte rad, že jste spokojený uživatel os Vista, takových moc není, měl byste vidět ty lidi co tu stojej frontu z notasema s Vistama :) O Helpline ani nemluvě, každý druhý dotaz směřuje na Vistu jedni chtěj downgrade na XP a druzí upgrade na W7 :) A pokud jde o hry,jak tu již někdo zmínil: proc jezdit v pomalejším autě, který víc žere :)

aragorn
aragorn
Level Level
25. 8. 2009 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to sa zda len mne alebo v grafoch nieco chyba - Legenda ktora farba patri ktoremu systemu. ???

mpitman
mpitman
Level Level
25. 8. 2009 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aragorn Nezda i zda :-). System ke kteremu graf patri je vlevo od sloupce. Ale legenda, ktera barva je co tam opravdu chybi - pravdepodobne je to AVG/MIN FPS.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
25. 8. 2009 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpitman Grafy uz jsou opravene jen je prehraju

c.Data
c.Data
Level Level
25. 8. 2009 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Booože ... ano favorit taky dělá svojí funkci tak naco kupovat nové auto to jsou argumenty jak pojď na mě z boku. Co třeba absenece 64bit systému u XP. Ano jsou XP64 mám je v práci kvůlu CADu ale nic co bych chtěl doma. Co třeba u Vist (mám doma a nechápu co všichni mají) to že když selže ovladač nic se nestane a jen se ovladač restartuje i XP padne systém. Lepší zabezpečení atd...nemluvě o nových síťových protokolech kdy v XP využijete 1GBit lajnu na 20-25% u Vist na 90-100% atd...

A podle mě lidi nadávají na VISTA z těchto důvodu:
1) mají pomalé PC (na crysis nadávají taky??)
2) jsou neschopní uživatelé
3) nadávají protože nádává vědšina

Už mě ty stupidní keci fakt štvou...

JIP.XF.cz
JIP.XF.cz
Level Level
25. 8. 2009 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c.Data Ano přesně tak. I když MS svými Windows udělal kus práce v posunu výkonu HW všech průměrných PC vpřed (právě HW nároky nových verzí), tak dnes většina lidí skutečně nepotřebuje znovu utratit peníze za novou verzi stejného systému.
Přirovnání k autům se mi docela líbí:
Nechápu proč kupovat nové auto, když používá naprosto stejnou zastaralou koncepci motoru a žere více. A navíc stále naprostá většina "nových" aut postrádá naprosté samozřejmosti jako třeba tempomat.
Až přestanou být výrobci neprodejných aut uměle dotováni z daní, pár jich zkrachuje a ti zbylí začnou vyrábět skutečně nová auta a ne jen hezčí, ale jinak ve všem horší, tak o koupi začnou uvažovat i normální lidi bez šrotovných.

czhunter
czhunter
Level Level
25. 8. 2009 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIP.XF.cz Protože staré auto, i když taky jede a málo žere, nesplňuje bezpečnostní a ergonomické parametry hodné 21. století.
Někomu to vadí, někomu ne.

JIP.XF.cz
JIP.XF.cz
Level Level
28. 8. 2009 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIP.XF.cz I stařičká Mazda 626 z období sametové revoluce v dobrém technickém stavu, je bezpečnější a pohodlnější než dva nejlevnější poslední modely Škodovky, které by se daly považovat za jedny z bezpečnějších vozidel současnosti.
Opravdu nevidím žádný zřetelný posun ve vývoji.
I Vámi dva vypíchnuté parametry jako bezpečnost a ergonomie jsou podle mého názoru spíše sporné, což je vzhledem k posunu v technologiích pro celý automobilový průmysl ostuda.
Opravdu jediný lepší parametr je design a to ještě za tu cenu, že většina "moderních" aut nemá nárazníky a je lehce poškoditelná dotykem o cokoliv při rychlosti 2km/h.

czhunter
czhunter
Level Level
28. 8. 2009 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIP.XF.cz Jenže porovnávat Mazdu 626 (byť starou) a novou Fabii (která je o 2 třídy níž), navíc od výrobce s jinou tradicí, filozofií a zaměřením není správné ... tedy, správné možná ano, ale ne relevantní.
Pokud porovnáváte WinXP a Win7, je to jako srovnání Favoritu a Fabie, ne Mazdy 626 a Fabie (to je spíš jako porovníní MacOS 10.2 a Win7).

Martin Kuchař
Martin Kuchař
Level Level
25. 8. 2009 01:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemohu než souhlasit s výše uvedeným... I když Win XP mají stále co nabídnout, není ve výkonu prakticky žádný rozdíl a tak nevidím důvod, proč nepřejít na značně modernější a hlavně opravdu vymazlený systém Win 7. Používám jej již od dob rané beta verze a nyní na 64-bit RC verzi mohu bez váhání potvrdit 100% spokojenost... toť můj osobní poznatek :-)

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
25. 8. 2009 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Kuchař Jak XP tak i nyní sedmičky používám a musím říct, že oba jsou na tom u mě více méně nastejno. Na XP jsem si za dobu používání zvykl tak, že je umím ovládat pomalu i poslepu, ale zase v sedmičkách se dá líp nastavit síť a další blbiny, které holt v mém oblíbeném 8 let starém systému nenajdu :-). Takže pro mě 50:50.
A ovladače? No když bych nepočítal Asus ovladače na Xonar (BSOD, problémy s UAC), tak jsem neměl nikdy s ničím v sedmičkách problém.

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
26. 8. 2009 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Kuchař Osobně vidím minimálně 2200 důvodů (nebo kolik budou Win 7 stát), proč nepřejít z Windows XP na Windows 7. Těch několik +, která mají Win7 oproti WinXP vychází příliš draho.

MichalU
MichalU
Level Level
12. 9. 2009 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Kuchař Moj jediny dovod preco neprejst na Win7 z XP je DX9 grafika, konkretne ATI X1550, ked to pridame dokopy s Celeronom D tak tu uz nejaky ten ubytok FPS bude, takze len tolko. :)

rodrigoh6
rodrigoh6
Level Level
17. 9. 2009 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Kuchař Já jsem sice na XP hodně zvyklí,ale pujdu do win 7,navíc se dá použít i do netbooků tak není co řešit.Modernější a lepší systém.Nejvíc mi jde o stabilitu.

Reklama
Reklama