Galerie 43
3DMark: testujeme výkon DirectX 12
Recenze Grafiky a hry

3DMark: testujeme výkon DirectX 12 | Kapitola 8

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

8

Seznam kapitol

1. 3DMark: testujeme výkon DirectX 12 2. DirectX 11 3. Mantle 4. DirectX 12 5. 3DMark: API Overhead Feature Test 6. Test: DirectX 11 Single-Thread
7. Test: DirectX 11 Multi-Thread 8. Test: Mantle 9. Test: DirectX 12 10. Závěr 11. Aktualizace: výkon s novými ovladači Nvidie

3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.

Reklama

Test: Mantle


3DMark: testujeme výkon DirectX 12
3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Vítejte v novém světě. Tam, kde DirectX 11 s podporou MTR končí, Mantle teprve začíná. S Mantle se přestáváme bavit o desítkách tisíc Draw Calls na snímek, jelikož jde o stovky tisíc těchto požadavků na vykreslení. Tentokrát však samozřejmě nemáme srovnání s grafickými kartami Nvidia, ale to, co nám 3DMark ukazuje, je opravdu úžasné.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Vytížení procesoru je bezmála 100% a to samé se týká i všech jednotlivých procesorových jader. Prostě veškeré zdroje, které procesor vůbec může nabídnout, je možné nasměrovat pouze do obsluhy API, které je zkonzumuje prakticky beze zbytku.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Na vytížení grafické karty je vidět, že řadič Mantle nějaké ty rezervy pro navýšení svého výkonu ještě má a neřekl tak své poslední slovo.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


K Mantle netřeba nic dodávat, vše už snad bylo řečeno a výsledky jasně ukázaly, že cíle, které si AMD společně s vývojáři předsevzali, byly splněny snad do posledního puntíku. Takto nějak by moderní API mělo fungovat a mělo tak fungovat už dávno!

Poznámka:
Při testování 3DMark pod Windows 8.1 vykazovaly naměřené výsledky s Mantle pouze polovičních hodnot oproti těm, které jsme naměřili pod Windows 10. Na tento problém se zaměříme v některém z dalších článků.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama