Galerie 43
3DMark: testujeme výkon DirectX 12
Recenze Grafiky a hry

3DMark: testujeme výkon DirectX 12 | Kapitola 9

Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

8

Seznam kapitol

1. 3DMark: testujeme výkon DirectX 12 2. DirectX 11 3. Mantle 4. DirectX 12 5. 3DMark: API Overhead Feature Test 6. Test: DirectX 11 Single-Thread
7. Test: DirectX 11 Multi-Thread 8. Test: Mantle 9. Test: DirectX 12 10. Závěr 11. Aktualizace: výkon s novými ovladači Nvidie

3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.

Reklama

Test: DirectX 12


3DMark: testujeme výkon DirectX 12
3DMark: testujeme výkon DirectX 12


A jsme u toho, co nás dnes bude zajímat asi nejvíce a kvůli čemu dnešní článek vůbec vznikl, tedy u DirectX 12. Z výsledků je patrné, že DirectX 12 nijak ve stínu Mantle nezůstalo, ale dokonce zde AMD se svými ovladači Mantle výkonnostně o chlup překonalo. Ve výsledcích Nvidia jednoznačně za AMD zaostává, ale i tak je jejich počet generovaných Draw Calls proti DX11 jako z jiného světa.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Příčina horších výsledků Nvidia je ihned patrná z vytížení procesoru. Zatímco ovladače AMD vytíží procesor prakticky okamžitě na 100 % a tam drží po celu dobu testu, ovladače Nvidie vytěžují procesor postupně od nějakých 60 % až k necelým 90 % na konci testu.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Grafické karty jsou vytíženy prakticky na 100 % a je vidět, že pro frontend (Command Processor) dnešních moderních grafických karet by neměl být opravdu žádný problém zpracování milionů Draw Calls za sekundu.


3DMark: testujeme výkon DirectX 12


Naměřené výsledky potvrzují, že DirectX 12 nechtějí být, a evidentně také nejsou, pouze nějakým chudým příbuzným Mantle a ovladače AMD si za parádní výkon v DX12 odnášejí jedničku s hvězdičkou.

Výsledky testu Nvidie jsou poněkud horší a nejsou také konzistentní pro celý průběh testu, jak je tomu u AMD. Při snímkové frekvenci 30 fps dosahují nějakých 15 mil. Draw Calls/s, kdežto u 200 fps už jen nějakých 10 mil. Draw Calls/s. Toto by mohlo být způsobeno právě nízkým a nepravidelným vytížením procesoru ovladačem grafických karet Nvidia. Další možností horšího výsledku by mohl být samotný frontend Maxwella, který nestíhá zpracovávat příkazy ve vyšších snímkových frekvencích. To je však jen spekulace a jak se věci mají ve skutečnosti, uvidíme s příchodem nového a snad už vylepšeného ovladače grafické karty.

Čekáte-li, že si Nvidia za svůj ovladač odnese černý puntík, asi se nedočkáte. Nezapomínejte, že veškeré testy byly prováděny na nefinálních beta ovladačích, kde jsou opravdu velké šance na postupné odstranění chyb a navýšení jejich výkonu. My to samozřejmě budeme sledovat a pokud Nvidia ani do finální verze Windows 10 svůj řadič nevylepší (je-li na vině ovladač a ne frontend), dostane od nás černý puntík později. Dnes ale ještě ne.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama