Zpět na článek

Diskuze: AMD RDNA 4 má zapracovat na AI: oproti Nvidii tam, kde to má smysl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

unreall
unreall
Level Level
27. 2. 2023 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja v tom mám úplne jasno - DLSS ani FSR ma absolútne nezaujíma a radšej pekne oldschoolovo znížim detaily, vypnem vyhladzovanie a pod. ak mám malo snímkov.

Zo strany nvidie neni DLSS a RTX nič iné, než marketing. Naopak, viac ma zaujíma surový výkon a cena.

Čo sa týka tohto vyhlásenia, tak určite by som bol radšej, aby už všetci prestali toľko šaškovať s grafikou a fakt sa radšej viac pohrali s fyzikou a správaním npc napr. Pridali do tých hier niečo skutočne realne, niečo unikátne. Takto sa plytvá výkonom stále na nejaké blbé odlesky od všetkého…

msoky
msoky
Level Level
25. 2. 2023 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Suhlasim s AMD, fsr 2.2 je proti dlss 2.4 alebo ktoru verziu to mali na tom rovnako ak nie este lepsie aspon podla toho co robili recenzie a porovnania...dlss 3 je uz totalne vymyšlanie snímkov a videli sme to ze ten vysledok bol hanba a ja by som si nechcel kazit obraz takymto paskvilom pocas hrania...uz tie starsie dlss a fsr su barličky ktore zvysuju fps na ukor kvality a to ja nemusim...

maw2100
maw2100
Level Level
23. 2. 2023 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@msoky ?Myslím tím funkci frame generation v rámci DLSS3.
FSR3 na RTX2060? Aby si nebyl nemile překvapen.
U GTX1650 souhlas, ale nová APU týhle grafiky co nevidět vymažou.

JakubL
JakubL
Level Level
23. 2. 2023 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 S APU je clovek taky odkazany na FSR. Bohuzel zadne APU neumi DLSS ;)

maw2100
maw2100
Level Level
23. 2. 2023 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je možné, že se AMD pokusí využít AI procesory ke generování snímků, ale to mohla nVidia udělat taky se svou čtvrtou generací tensor jader a přesto integrovala do GPU nové jednotky OFA(Optical Flow Accelerator). nVidia tvrdí, že nelze suplovat jejich funkci na RTX 30xx kvůli nízkému výkonu těchto karet. Tensor jádra na RTX3090Ti mají výkon cca 80TFlops.

tombominos
tombominos
Level Level
23. 2. 2023 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 AMD je 'tradicne' co se tyce nekterych SW vychytavek krok za NV. FSR2 je taky opozdene oproti DLSS2, presto si myslim, ze i pres chybejici "AI", je to velmi pouzitelna alternativa. Jak bude vypadat FSR3 netusim ve srovnani s DLSS 3, ale pokud by se povedla rekneme na urocni FSR2 vs DLSS2, tak bych o jeji fungovani nemel strach.
Jinak taky jsem doufal ve velky navrat AMD pod taktovkou RDNA3..nestalo se. Skoda, RDNA2 byl hodne sllibny zacatek, RDNA3 ale stale muze zabodovat cenove.

maw2100
maw2100
Level Level
23. 2. 2023 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Buďme upřímní. Od RDNA3 jsme čekali více a tvrzení o konkurenci cenou je hodně bolestivé.
FSR2 je v rámci možností dobré, ale nejede na specializovaném hardwaru a AMD tvrdí, že vyžaduje minimum výkonu, což je v hrubém rozporu s řešením od nVidie, kde mají tensor jádra výkon minimálně dvojnásobný proti cuda. Když dva dělají totéž není to totéž.? A výsledek podle toho musí vypadat.
O DLSS3 do uvedení, jak potvrdil Igor Staněk, věděl jen omezený okruh lidí v nVidii. Tak utajovaná to byla technologie. Pro AMD to musel být naprostý šok, proto odložená premiéra RDNA3.

Uni
Uni
Level Level
23. 2. 2023 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2700 bez jakéhokoli navyšování TDP oproti referenční verzi.
Dál začíná křivka zvyšování příkonu.
Spíše přesněji bych tedy uvedl "kolem 2,7Ghz".

Mimochodem zajímavost, v syntetických testech umí GPU jít i přes 3GHz bez velkých potíží, pokud to tedy očividně nenarazí na danou vadu v návrhu čipu.
Dá se říci, že nVidia měla tuto generaci GPU z prd... kliku.

maw2100
maw2100
Level Level
22. 2. 2023 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně jsem věřil, že RDNA3 bude pro AMD revoluční a předvede něco podobného jako Zen 3. Jenže nVidia není Intel a jejich RTX 40xx řada je téměř dokonalá (po technické stránce). DLSS3 je trumf na který AMD nebude mít odpověď! Od RDNA4 už nečekám zázraky a RTX 50xx bude jiná dimenze.

Uni
Uni
Level Level
22. 2. 2023 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maw2100 FSR 3.0, do několika měsíců. Je to oznámené. Fake snímky jsou nicméně tak jako tak gimmick. Jdeme dál.

maw2100
maw2100
Level Level
23. 2. 2023 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uni FSR3? Dokážu pochopit, že technologii DLSS3 nepobírate. Možná jí považujete za čarodějnictví, viz vaše vyjádření o fake frames?. Můžu vás uklidnit, AMD s touto zprávou přispěchalo ze zoufalství. K provozu DLSS3 nelze používat jiné než specializované obvody uvnitř GPU, které RDNA3 nemá a výsledek podle toho bude vypadá. Tohle už na stínovací jednotky nehodíte. Ani hrubý výkon RTX 3090ti na to nestačí.

hl.hl
hl.hl
Level Level
22. 2. 2023 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No takže nám vlastně řekli jedno velké navoněné houno a hlavně že si kopli do konkurence. Ale sami zatím mají to navoněné.

stapor
stapor
Level Level
22. 2. 2023 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

FSR i DLSS mě dává smysl pouze tam, kde to má opravdu využití, tj. tam kde GPU už nestíhá vykreslovat v nějakých hratelných FPSkách. Takže se jedná o ty nejslabší karty od obou výrobců a her, které by to tak nutně potřebovali, také mnoho není.
Ale pořídit si monitor 4K (ó jaký jsem to king) a pak to chtít honit NV 1050 je prostě kravina. Když chci 4K musím mít i na ten zbytek sestavy. Nemám, tak holt jedu v FHD. To samé se týká i RTX, tam je to přesně naopak. To je tak zbytečně náročné, o proti tomu co to přináší, že tam to zase dává smysl pouze na highendovém GPU (a ani ne všude a hlavně ne ve všech rozlišeních).
Takže DLSS i FSR ano, ale pouze tam kde to má přidanou hodnotu a ne ve 4K s RTX dojebaný DLSSkem na mainstreamové grafice.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
22. 2. 2023 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ono i to DLSS kolikrát není žádná výhra. Zatím co jinou hru to vyšperkuje a přidá výkon, tak v jiné mi to příjde hrozné. Plus to občas přidá i ghosting. Spíš by s těmi upscalingi bylo nejlepší, kdyby Nvidie i AMD vydalo program, kde by se jednoduše aktualizovali hry. Něco jako je Geforce Experience, kde vám to ukáže podporované hry a manálně by jsme si mohli updatovat verze DLSS i u starších titulů.
Co se týče FSR 2.0, tak jak bylo psáno kvalita je stále nic moc. Je to hratelné, ale DLSS je v tomhle trochu dál.
Vůbec by třeba nebylo špatné, kdyby vyšel program, že by jsme si sami doma mohli přidávat DLSS. Přes noc by se nechal implementovat upscaling a běželo by to. Třeba v takovém The Division 2, tam by mohla být kvalita obrazu i lepší.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
22. 2. 2023 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Tal DLSS si můžeš manuálně aktualizovat sám, není na to program, který ti to udělá, nebo o něm alespoň nevím, ale složitá procedura to také není. Během pár minut to máš hotové, jedná se o přepsání jednoho *.dll souboru novou verzí, která se dá najít na internetu.

Uni
Uni
Level Level
22. 2. 2023 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Řešit FSR 2.0 v době 2.2 je kravina.

zzw30
zzw30
Level Level
22. 2. 2023 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno tak on ten křemík o kterém mluvíš není JENOM na interpolaci, ne?

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
22. 2. 2023 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zzw30 Já myslím že Jakub měl na mysli něco v tom smyslu, že pro některé tam není ani na to a platí tak zbytečně za to co nepoužívá, na těch nižších kartách si RT zkusí, zjistí že jim to běhá mizerně a pak už to radši všude vypne. Pak samozřejmě tu je ta druhá skupina, co to reálně používá a otázka je, jak jsou ty skupiny v reálu velké.
Jestli RT a tensor jádra zaberou řekněme 30% tak jestli bylo dobré zaříznout GTX řadu, která by dost velké skupině stačila. Ale při zastoupení na trhu asi není pro NV problém zákazníkům prodávat dražší řešení a marketing to dovede zákazníkům vysvětlit, že se bez RT a TC neobejdou...

m2fizy
m2fizy
Level Level
22. 2. 2023 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz No lenze pani uvedomte si jednu vec ... a tou je to ze nV nikdy nerobila hardware (resp. mozno niekedy na zaciatku) pre hracou, ale pre "korporatnych zakaznikov", kedy napr. do masin pre konstrukterov musite osadit nV quadro, pretoze inac by sa s Vami podpora solidWorks ani nebavila, pretoze oni podporuju iba nV.

To iste dalsie odvetvie a tym je "fyzika" resp. CGI opat profi odvetvie kde je potrebne pouzivat nV, pretoze podpora je na "hlavu".

Zial je to tak ale nV si postavila svoj business na tychto "technologickych" odvetviach a tam totalne dominuje.

+ Po novom je to AI ... kde opat dominuje. ... a to su tie predaje (ovsem ze aj hraci ale len ty "nevedomy" resp "zaslepeny")

... PS: osobne mam nV a niekolko (gtx1080 msi, rtx2060 notebook) ... takze nemam nic proti.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
22. 2. 2023 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz Když vezmu že "hráči" generují NV asi 40% tržeb, tak by pro ně něco dělat měla. Proti profi vizualizaci(quadro), to je skoro o řád více, ale možná máš pravdu, že ty čipy navrhuje pro profi požadavky a hráčům pak marketing musí vysvětlit, že ty funkce potřebují také, protože vyjet samostatnou architekturu pro karty kterých se prodají statisíce (sice s vysokou marží) se nevyplatí, ale ono by mohlo stačit jen odstřihnout ty věci navíc jako u 16xx a v řádu prodejů milionů kusů by se to mohlo i vyplatit a sdílet ty "quadro technologie" třeba jen s nejvyššími řadami GeForce... Je zajímavé že AMD smysl dělat dvě separátní architektury smysl dává i přes mnohem nižší zastoupení na trhu.
PS: třeba NX mi jede svižněji na radeonu než na cenově o řád vyšší GF, quadro by samozřejmě bylo o řád lepší, ale starý WS mi umřel( chvíli po záruce) a nějaký management vymyslel, že mi stačí laptop (aktuálně 10c12t s iGPU čemuž nekope prdel i starý r5 2500) takže tenhle stroj už byl z vlastní kapsy, proto tam quadro už nebylo. Jinak mám doma až na tu poslední kartu také sbírku různých NV...

Reklama
Reklama