Zpět na článek

Diskuze: Ark Zero chce být Fordem Model T 21. století aneb lidovým EV za 166 tisíc Kč

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

cdwN
cdwN
Level Level
23. 6. 2023 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nakonec to v budoucnu stejně dopadne tak, že bude mít auto jen docela málo lidí (budou dost drahá) a zkrátka se budou vozy za úplatu půjčovat. Lidé budou chodit více pěšky tam, kam se dříve dopravovali, budou mít lepší fyzickou kondici a vzduch nebude tak znečištěný...Takže se toho ekologického nakonec dočkáme, jen to bude možná jinou cestou, než byl původní záměr. Nebo ne? :)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN "Nakonec to v budoucnu stejně dopadne tak, že bude mít auto jen docela málo lidí ​(budou dost drahá​) a zkrátka se budou vozy za úplatu půjčovat."

Tak to je docela jasné, že to tak dopadne. Ostatně už teď to tak máme s koloběžkami a koly (a ostatně už i u těch aut to tak v některých městech funguje). Auta budou za předplatná, což má i několik výhod. Nestaráte se o servis a další provozní věci. Pronajímáte si auto dle potřeby (na cestu do práce si pronajmete takové prdítko, když budete potřebovat jet na dovolenou, vezmete kombíka, když potřebujete něco převézt, dodávku). Díky autonomnímu řízení se auto samo nabije, samo přijede na dané místo určení v danou dobu. Sníží se počet parkujících aut (jedno auto denně obhospodaří více lidí). Že to je jiné, neznamená nutně, že je to také špatné.

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2023 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OK, pojďme si dát nějaká srovnání:

Zaváděcí cena Fordu T byla poměrně vysoká, dnes by to vyšlo zhruba na 600 000 Kč. To bylo v roce 1909. Zde je nutné připomenout, že např. dělník bral tehdy ve vyspělém světě úplně jiné peníze, než dnes. Samozřejmě mnohem vyšší ve srovnání s jinými pracovními obory, než dnes.

V roce 1925 ovšem cena Fordu T klesla na zhruba dnešních 100 000 Kč. Ark Zero překonán - v roce 1925 (překonán byl tedy již v roce 1920, ale ještě ne tak drtivě)!

Ford T je poměrně klasicky prostorný, čtyřdveřový, čtyřmístný automobil, Ark Zero je jen dvoudveřový pro dva lidi.

Dojezd Fordu T byl mezi 200 - 250 km, tedy Ark Zero nemá dojezd ani poloviční.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to Ku....a je?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2023 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Golfový vozík s karosériou. :-)

radon
radon
Level Level
19. 6. 2023 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super zpráva, za tři roky jdu do důchodu a konečně bude na trhu něco levného, čím dojedu do Kauflandu! Už se těším :-)

tokrcz
tokrcz
Level Level
19. 6. 2023 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radon Chápu, akorát bych ještě spoléhal na to, že mi ten nákup z Kaufu potom sami dodávkou dovezou. Jinak jako takové vozítko na kochání ideální, sex v takto stísněných prostorech taky bude zážitek.

kazaxx
kazaxx
Level Level
20. 6. 2023 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tokrcz Sex v tomhle auto? Spis nekteri ekoaktivisti budou mit sex s tim autem XD

thegrid
thegrid
Level Level
19. 6. 2023 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3 kone to ma snad jak fichtl co bude mit tak 55kg (odhaduji vše). Jak to chce uvést 2 lidi do kopce? Fakt impotentní autíčko.

Eskymak
Eskymak
Level Level
22. 6. 2023 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid Ty tři koně je ale potřeba ještě před to zapřáhnout...

MrQuick
MrQuick
Level Level
19. 6. 2023 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli je tohle budoucnost lidového automobilismu, tak potěš prso. Do toho bych nesed, ani kdyby mi těch 160 tisíc chtěli dát.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"I když mnozí tvrdí, že právě u elektrických mikrovozítek měla začít elektromobilita, to byl až dosud kvůli vysoké ceně baterií nesmysl."

- šlo by to nějak kvantifikovat?

- předpokládám, že jde opět o vůz do 45 km/h :) Doufejme, že takových bude jezdit hodně málo...

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
19. 6. 2023 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Já tu třeba nedávno psal, že když už stát něco podporuje (dotuje), tak by měl začít u sebe u povozů určených do měst a že čím menší auto, které splní daný účel tím lepší.
Třeba jako příklad pošťák co vozí dopisy a drobné zásilky by to zvládl ve vozítku typu Spring podobně jako v caddyně kterou u nás jezdí teď a ta cena i bez dotace už je podobná...
Když už se rozhodlo že půjdeme tímto kurzem, tak bych se snažil jako první elektrifikovat to co jezdí převážně po městě(pošta, státní správa, pizza a jiné rozvážky) a jako první se snažit mít čistý vzduch tam a postupně, jak půjde pokrok to rozšiřovat do dalších oblastí...
Tyhle babety se střechou jsou ale také takový extrém. I to městské vozítko by mělo zvládat aspoň 80ku a těch 16+ bych to také zvedl aspoň na 55

xls
xls
Level Level
19. 6. 2023 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli je interiér veganský, tak to rozhodně není nic pro mě. A to mám menší auta vyloženě rád.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
19. 6. 2023 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xls Tak když se zvolí správné materiály a bude dost hořčice, tak by to mohlo na konci životnosti jít aspoň sežrat...

Daret
Daret
Level Level
19. 6. 2023 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dizajn je za mna hroza. Zaujimalo by ma ako to vidia ostatni.

Viem si toto auticko predstavit ako nieco, co by nakupilo mesto - ako CityCar
Auto, ktore si moze clovek prenajat na jednotlive jazdy, podobne ako byvaju bicykle a kolobezky.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daret Ano, na něco takového bych to viděl také. Nemyslím si, že se něco takového ve velkém prosadí v osobním vlastnictví. Co se týče designu, pro danou velikost a použití mi to přijde OK. Žádný zázrak, viděl jsem i mnohem hezčí mikroauta, ale také mnohem horší.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Multipla V2. hnus hnus, hnuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus!

Eskymak
Eskymak
Level Level
19. 6. 2023 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Auto, coby prostředek individuální dopravy, do města přeci nepatří, alespoň to se nám tvrdí. Nákup do toho nedáte, děti do školy tím neodvezete, psa k veterináři také ne... takže to už můžete jít rovnou pěšky (na autobus).

Ten, kdo má potřebu jezdit po městě autem, si tuhle parodii na auto prostě nekoupí.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak " děti do školy tím neodvezete"
- to je auto pro "děti" ;) > skupina AM :)

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Uz len z principu by som tam svoje decko nedal. Kde je bezpecnost? To uz aj Daewo Tico /zapalkova krabycka/ mala vacsiu bezpecnost nez tento totalny nezmysel.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 6. 2023 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 No ono moderní auto může mít i při těchto rozměrech výrazně lepší bezpečnost než Tico. Zero sice crashtest ještě nemá, ale třeba takový Smart je stejně velká plechovka. Nepřijde mi, že by to bylo nějak špatné. https://www.youtube.com/watch?v=pg0utJAi7Hw Jak moc dobře to má zmáknuté Ark, to nevíme, ale malé neznamená automaticky nebezpečné.

Jiná mirkoauta:
https://www.youtube.com/watch?v=5zlCfIG4-OY
https://www.youtube.com/watch?v=VzvgmEKu80I
https://www.youtube.com/watch?v=4v4B4OBLKsw

Daewoo Tico sice crashtest také nemáme, ale můžeme vyzkoušet třeba jeho výrazně novějšího, modernějšího a bezpečnějšího nástupce, Matiz. https://www.youtube.com/watch?v=DI6jDOHu1R4 Nebo se můžeme podívat na další větší vozy Daewoo, a to ještě modernější, třeba Lanos a Nubira https://www.youtube.com/watch?v=gph2nqDWk7A (čas 3:49). Asi nebudeme předpokládat, že konstrukčně mnohem starší a menší Tico bude lepší než novější Nubira, což je auto velikosti Octavie, ne?

Nevím jak Vy, ale v případě nehody bych raději volil toho Smarta než Matize, dokonce bych ho preferoval i před o dva metry delší Nubirou. A proti Ticu... to snad raději ani neříkat. To své děti asi hodně nemáte rád.

Simik
Simik
Level Level
20. 6. 2023 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Může, ale nemusí. A jestli je to homologovaný jako moped, tak si o nějaké bezpečnosti můžete akorát snít.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 6. 2023 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Ano, to souhlasím. Může, ale nemusí. Stejně tak to ale platí obráceně. Nelze říci, že to má horší bezpečnost jako Tico. Může ale nemusí. Takže se můžeme jen dohadovat a předpokládat. Podívejme se na to.

"jestli je to homologovaný jako moped, tak si o nějaké bezpečnosti můžete akorát snít."

V příspěvku výše jsou tři crashtesty mikroaut včetně jednoho homologovaného jako moped. Všechna tři mikroauta vykázala podstatně tužší skelet karoserie než o metr delší Daewoo Lanos. A teď si položme otázku. Pokud se Daewoo Lanos sroluje jako papírová krabička, co udělá jeho předchůdce Daweoo Nexia, která je v podstatě Daewoo Racer s modernějším čumákem a ten je v zásadě Opel Kadett s jiným logem?

https://www.youtube.com/watch?v=jZ29NDuhMh0

Já bych v tom sedět nechtěl. Osobně bych předpokládat, že taková krabička jako Daewoo Tico, což je Suzuki Alto s jiným logem, ze zhruba stejného období (koncepčně druhá polovina 80. let), na tom bude ještě výrazně hůře než mnohem větší Opel Kadett. Jasně, velikost v crashtestech nehraje zas tak velkou roli, jsou auta, která jsou velká, a přesto se to roluje jak z papíru, ale asi chápete, kam tím mířím.

Vidíme, že moderní mikroauto > Lanos, na to tu máme crashtesty výše. A můžeme předpokládat (samozřejmě, pravda to být nemusí), že Lanos > Nexia > Racer (Kadett) > Tico (Alto). Jak se z takové tranzitivity dá vyvodit a předpokládat, že Tico > moderní mikroauto, to opravdu netuším. Jasně, Ark mohl jakoukoli bezpečnost vůbec neřešit, i to je možné. Každopádně tomu, že je Tico bezpečnější než Zero, bych nevěřil.

Reklama
Reklama