Zpět na článek

Diskuze: Asus zkouší vylepšený PCIe slot, dokáže dodávat 250 W

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2025 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super konečně bude highend i u AMD.
AMD nebude muset cpát na kartu 3-4-5 PCIe konektorů a současně se vyhnou oficiálnímu nasazení 12vhpwr,
....stále budou stačit 2x PCIe 🤣💪🏻💪🏻💪🏻

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2025 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

celej PCI-E slot už je archická prehistorie. Všechny periferie počítače změnili porty nebo se integrovali na základní desku a nebo zmigrovali úplně jinam, ale tenhle debilní port pořád existuje. Dneska seš vlastně omezenej tím, že na základní desku musíš naprosto přesně a kolmo nasunout grafiku a nebo použít nějaký extender riser pro vertikální umístění, který defakto taky háklivý na všechno, přitom tady už máme USB-C konektory a nebo displayporty s rychlostí převyšující tento debilní port.
Proto říkám že je to blbost. Blbost je tahat výkon prostředníctvím základní desky, kvůli tloušťce tištěného spoje. A dalších kravin o mikrokontaktech.
Nechápu proč se grafiky nedělají už jako samostatné krabičky, které se s počítačem rovnou spojí nějak externě, nebo nějakým kabelem, jeden rovnou do zásuvky a jeden pro propojení se základní deskou a veskrze můžeme všechny desky rovnou zmenšit a tím zlevnit protože ty PCI-E porty jsou tam fakt na nic.

jardadoma
jardadoma
Level Level
24. 9. 2025 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Asi bych sel cestou integrovaní CPU+GPU+RAM.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 9. 2025 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma No když se podíváš na dnešní základní desky, které nemají optický výstup SPDIF, a pak vlastně žádnej jinejkonektor kromě USB, tak vlastně máš pravdu. Teoreticky muže být grafika základní kartou, na to připnout CPU plus RAMky, s k tomu čtyři USB porty, jedna klavesnice, jedna myš, jedna externí zvuková, dneska na temu se dá koupit zvukovka co má vstup USB a výstup SPDIF, Cinch jack. a síťovka je taky jeden šváb. Všechno to vlastně může být pověšený na USB. Nebo nějakým podoným konektoru.
Jo souhlas.
základní desky už jsou přežitek uplně.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2025 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Rychlost je fajn, ale zapomínáme na latence, které jsou v případě PCI-E vs. USB diametrálně odlišné. Představte si tu šílenou komunikaci, která probíhá mezi SSD-RAM-CPU-GPU a ne nutně v tomto pořadí. I kdyby jste to přes USB protlačil, tak latence by vám vyskočili o několik řádů.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 9. 2025 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satryx ale nemusíš používat přesně USB-C, jen jsem to k němu připodobnil, že když už něco takového máme a jde to, tak proč nejde udělat propojení nějak podobně místo archaického zasouvání do PCIe

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
24. 9. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas 4linky PCIE gen3 a gen4. Jdou normalne protlacit nativne pres USB bez konverze a navysovani latenci. Rika se tomu Thunderbolt.

Pamatuju nejaky starsi test Rtx4090 ktera jela pres USB-c/thunderbolt s asi o 25% nizsim vykonem nez ve slotu.
U slabsich karet je ten schodek logicky jeste daleko nizsi.

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 9. 2025 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas jako jeden kabel ne, ale když jich použiješ víc, nebo prostě vytvoříš kabel ve kterým bude víc káblíků pohromadě tak úplně v pohodě.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
25. 9. 2025 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Na to budou fajn Hartingy, tam si poskládáš na konektoru co potřebuješ (data, lan, USB, power) a kablíky pak dáš do husího krku... Třeba 50-63mm

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2025 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas no je to pár let co jsem mluvil na školení s borcama od sitelu a ti nám vysvětlovali, že do jednoho optického vlákna jde nasvitít různé barvy a ty různé barvy na druhé straně dešifrovat. Zároveň , jde nějak upravovat i polarizace světla kolem dokola 360°, což ti dává asi nevím kolik milionů možných barev x 360 na JEDNO vlákno.
Tudíž otázkou je kolik by takovej kabel o 48mi vláknech o tloušťce menší než tvůj malíček dokázal ze základky do grafiky přenést.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
26. 9. 2025 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas O tom se mluvi strasne dlouho. PCIE over fiber
https://blog.samtec.com/post/pcie-fiber-samtec-firefly/

Bohužel zustava jeno u reci, protoze potrebujete dvojitou koverzi PCIE->fiber->PCIE vcetne kontroly a opravy potencionalnich chyb prenosem. Takze bych tak hadal, ze ta latence to pohrbiva.

odb
odb
Level Level
26. 9. 2025 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Grafiky sa robia ako samostatne krabicky ale je aj dovod preco su stale aj interne grafiky.

Toje to, ze by si mal dalsiu externu krabicku, dalsie kable(datovy, napajaci), co je bordel a dalsi zdroj problemov hlavne v kombinacii s BFU.

Z tomu zlavneniu. Myslis i, ze ta externa krabicka, samostatny zdroj by nestal nic navyse? V reale by ta toto riesenie s externou grabickou vyslo drhasie ako interna karta. Pre vecsinu ludi su tie interne porty an nic ale cast ludi ich stale vyuzije. A taky ludia, co ich nepotrebuju si vedia kupit uATX dosku alebo miniITX, kde maju len ten jeden slot na grafiku.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2025 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co radši vydávat novější a lepší architektury karet, které budou mít příkon max 400W, kterých je za mě už dost a ne tyhle 600-800W bestie ? Měl jsem 3 roky 3080 s 320W, což už to mi příjde takové na hraně. Kdybych neměl jinou možnost, tak přes 350W bych já osobně už nešel. Zase takový žrouty já nepotřebuju. Spíš mi snad možná už posledních 10 let příjde úsměvné a fakt k smíchu, jak lidé dokážou vysolit každou generaci přes 50 000Kč za nejžravější modely, kde pak další generaci to člověk koupí za 1/2 cenu s 1/2 spotřebou.
Už na to 4K je za mě dostatečně silná RTX 4080 a 5080, které mají myslím příkon do 350-380W.
Tohle je přesně další důvod, proč mě nikdo a hlavně já sám nedokope přejít do 4K rozlišení, protože tam člověku nezbyde nic jiného, než kupovat tyhle rozežrané modely. To se radši spokojím se 1440P a RTX 0070 / Ti modely.
Kdyby ty karty tolik nežrali nemusel by nikdy vzniknout tenhle problémový konektor. Za mě to i vypadá hnusně v té skříni... Radši mít napojenou kartu s nativními 3x8piny, než tuhle rozpálenou ohavnost... Ani na té svoji RTX 5070 tomu moc nevěřím a to jsem nějakých 350W pod limitem toho co ,,snese´´ ten konektor.
Sranda bude, až nás Nvidie donutí nakoupit nové zdroje a pak řekne: hele zaplatíme radši pokutu vyrobcům zdrojů. Prostě nám to nefunguje a vrátíme se k nativním pinům :D

milionajedenacc
milionajedenacc
Level Level
23. 9. 2025 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek To ale musíš za NV, za vysoké spotřeby může nVidia

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 9. 2025 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc No hlavní problém je cena nových procesů a čím dál menší jejich pokrok. Aby pak mohli v každé generaci přinést nějaký znatelný nárůst výkonu, tak musí ždímat z čipů maximum možného, aby ty ceny nemuseli zvyšovat tolik... V těch nižších třídách jim i tak marže klesají...
Obecně když se podíváš, tak ta efektivita je u obou výrobců podobná, jen AMD v tom nejvyšším aktuálně nic nemá. V té minulé si některé edice 7900xtx taky uměly říci přes 400W. Existovat nějaký 9090XT tak by těch 500-600W taky nejspíš měl.

pidalin
pidalin
Level Level
23. 9. 2025 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc Ne, nemůže za to nvidia, můžou za to hlavně herní vývojáři a vývojáři unreal enginu, to oni vytvořili požadavek na nesmyslnej výkon a výrobci grafik ho prostě musej poskytnout i když už tomu technologickej pokrok moc neodpovídá.

Lidi nadávaj na DLSS a podobný věci, ale je potřeba si ujasnit co je příčina a co důsledek, kdyby byly hry stejně dobře optimalizovaný a dobře vypadající jako před 10 lety, tak to nebude potřeba, bohužel se vývojáři poslední cca 3 roky totálně zbláznili.

satryx
satryx
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2025 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc Opravdu si myslíte, že se vyrábí HW podle potřeb SW? Není to náhodou tak, že se SW píše na míru současnému HW? Úplně vidím, jak vývojáři her volají do NVidie a diktují jim co mají vyrobit, aby na tom šel soft, který zrovna píšou 😃

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 9. 2025 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc HW se dělá převážně dle potřeb SW - je to jen prostředek, jak ten sw provozovat...
Franta co něco píše doma v kumbále se asi huangovi nedovolá, ale velcí hráči nějaký vliv budou mít a podle toho se budou dělat úpravy budoucích architektur. Takže pokud vše jde tak jak má, tak spolu vzájemně interagují, jen tam bývá nějaká časová prodleva.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
24. 9. 2025 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc Klasická hádanka... co bylo dřív. slepice, nebo vejce?

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
23. 9. 2025 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek Mě zase přijde vtipné, že lidi nadávají na spotřebu. Však jim nic nebrání vzít nižší výkon 5070 je v pohodě

jardadoma
jardadoma
Level Level
23. 9. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prostě Greendeal :o)

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
23. 9. 2025 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

se mi ten přístup že si výrobci gpu popletli se svářečkou nebo přímotopem vůbec nelíbí. A když se člověk podívá po netu tak si z toho mnoho it magazínů dělá legraci, k jaké spotřebě jsme se u gpu dopracovali. A když měla gpu normální spotřebu tak tu byl prostor pro chybu že nebyl dotlačený napájecí konektor atd. a nic se nestalo. Nyní si bfu stěžují že jim vyhořelo kde co a výrobce it jim odpoví že to byla jejich chyba že neměli dotlačený napájecí konektor a ten pro svařování musí být dotlačený.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 9. 2025 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas A tohle je jen další rovnák na ohejbák. Jen to prodlouží napájecí trasy, přidá další přechodový odpor, proti konektoru přímo na GPU a problém žravějších karet to nijak neřeší. Jak ta minulá "bezkabelová" kokotina, tahat zbytečně stovky wattů přes mainboard (a tím ho zdražit), s tou mezivložkou zvýšit počet konektorů o další dva?
To mohli rovnou přivést dráty do toho mezikusu (který by se opíral o MB a směrem k ní měl třeba jen nějaké signální piny) a správné dotlačení by zajistil zámek na PCB celé karty.

Chuch-in
Chuch-in
Level Level
23. 9. 2025 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už neví co by vymýšleli, přitom by stačilo PCI-e prodloužit jedním směrem a hned by dodal více energie, není zas potřeba až tolik pinů na napájení, cca 12+12 by dalo možnost celkových 250W též, nebo to změnit až s příchodem optického PCI-e, což pár let ještě bude. I tak, pokud bude limit tak nízko, tak to výkonné herní grafiky, natož monstra RTX X090 od Nvidia neuživí ani ve takových 3 slotech. :-)

cj190133
cj190133
Level Level
23. 9. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, teraz keď zhorí ten konektor, tak máme poškodený kábel a grafiku.
Po novom, keby zhorel ten vylepšený PCIe konektor, tak by sme mali aj zničenú matičnú dosku ...

Reklama
Reklama