Zpět na článek

Diskuze: Google přijde o 160 miliard Kč ročně kvůli Adblocku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Jimmz147
Jimmz147
Level Level
12. 6. 2015 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dle mého názoru jsou takovéto informace o ušlém zisku čiré bludy. Když v televizi přepnu během reklamy na jiný kanál, tak taky někomu krátím zisky? Nebo snad když u DVD přeskočím všechny ty upoutávky na jiné filmy? Nebo když v časopise přeskočím stránku s reklamou? Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, nebo naznačováním že uživatel Adblocku=zloděj. Ona je totiž vina především na vlastnících daných stránek, kteří svojí agresivní a špatně umístěnou reklamou jednoduše dostrkali uživatele k hledání řešení, jak se jich zbavit.

test5
test5
Level Level
12. 6. 2015 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jimmz147 Srovnáváte nesrovnatelné.

Když v televizi přepnete během reklamy na jiný kanál, nemá to z tohoto hlediska žádný vliv.

Když u DVD přeskočíte všechny upoutávky, nemá to z tohoto hlediska žádný vliv.

Když v časopise přeskočíte stránky s reklamou, nemá to z tohoto hlediska žádný vliv.

Když zablokujete reklamu na webu, má to zásadní vliv, jelikož u reklamy na webu inzerenty zajímá i účinnost, jež je na webu velmi snadno změřitelná (oproti TV/DVD/tištěným časopisům, kde měřit v podstatě nelze, lze tam pouze odhadovat).

Zablokováním reklamy na webu se reklama nezobrazí -> tím se sníží počet zobrazení/impresí (a třeba i prokliků), což ve finále může (nebo nemusí) mít vliv na příjmy provozovatele (nejde ani tak o nějakou konkrétní kampaň jako spíše o celkové nastavení cen za reklamu v rámci daného webu), což ve výsledku může (nebo nemusí) mít vliv na to, do jakého množství a do jaké kvality obsahu bude provozovatel ochoten investovat s vidinou, že se mu to vrátí v příjmech právě z té reklamy. Pokud bude v tomto negativní trend (= imprese a případně i prokliky budou viditelně výrazně klesat), bude provozovatel nejspíše ochoten do webu investovat čím dál tím méně, nebo provede nějakou změnu v jeho poskytování. Čtenář není povinen nechávat si reklamy zobrazovat (nebo na ně klikat), stejně i provozovatel není povinen poskytovat obsah zdarma a může se kdykoli rozhodnout pro něco z následujícího:

1. Nabízet méně obsahu (= snížit výdaje).
2. Přestat do webu dále jakkoli investovat a peníze dávat do něčeho jiného.
3. Obsah webu zpoplatnit.
4. Zamezit zobrazování obsahu v případě, že je detekován AdBlock.

Je na každé straně, jakou cestou se vydá a co od té druhé strany vlastně očekává. Pokud ale někdo od nějakého webu očekává, že bude mít pokud možno co nejlepší obsah, aby měl co číst, a zároveň na něm blokuje reklamu (pokud web nemá zpoplatněný obsah, a tedy si za obsah přímo nezaplatil), je v důsledku sám proti sobě.

A jak je poslední dobou zřejmé, provozovatelé tyto otázky řeší stále častěji, takže se dají očekávat změny, které mohou mít různou podobu:

1. Některé weby skončí (pokud se tak už nestalo).
2. Některé weby omezí svůj obsah nebo sníží jeho kvalitu (což automaticky 100% neznamená, že jim tím klesnou i příjmy).
3. Některé weby se přeorientují na jiný typ obsahu, který bude mít jinou cílovou skupinu.
4. Některé weby zavedou placený obsah (a bude záviset už jen na tom, zda budou mít skutečně co hodnotného nabídnout - pokud se to nepovede, je možné, že skončí).
5. Některé weby se budou zabývat opatřeními proti AdBlocku, tzn. že v případě jeho detekce se obsah nezobrazí (viz Doupe).

Koneckonců je to jen o vyváženosti nabídky a poptávky :-).

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
12. 6. 2015 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 4. Zamezit zobrazování obsahu v případě, že je detekován AdBlock.

Teď to neberte nijak špatně, ale je Vám jasné, že toto uvádíte na webu o IT. Lidé, kteří ho čtou, budou často disponovat schopností takováto opatření obejít. Tzv. budete tam kde jste byli na začátku.

PS: Doupě jsem pro zajímavost vyzkoušel, co by nemělo s Adblockem fungovat?
http://postimg.org/image/3r4yeuagx/
Normálně ho nečtu, ale když je uvedeno jako příklad, tak mi to nedalo to nevyzkoušet.

test5
test5
Level Level
12. 6. 2015 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Vy si opravdu myslíte, že každý (resp. většina), kdo si čte něco o IT (= mimo jiné i dnešní spotřebka pro hry nebo kancelářskou práci), by byl schopný, nebo by vůbec chtěl takové opatření nějak řešit? Zde mohu s klidným svědomím konstatovat, že drtivá většina návštěvníků Světa hardware určitě ne. Důvodem je totiž právě vysoká návštěvnost, kterou Svět hardware má – pokud bychom byli web, který by navštěvovali skutečně jen IT specialisté (nikoli lidé s nějakým zájmem o něco ve spojitosti s IT), byla by Vaše úvaha na místě, nicméně takový web by měl řádově nižší návštěvnost = při tak nízké návštěvnosti by jednoduše ani neexistoval, tzn. nebylo by co řešit :-).

JUWARE
JUWARE
Level Level
14. 6. 2015 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 K té stránce doupe jsem schválně také zkusil a fungovala mi bez jakýchkoliv problémů se zapnutým AdBlockem a bez toho, aniž bych musel nějak zasáhnout. Tedy by si poradil i nezkušený uživatel, protože by nepozoroval nic nefunkčního.

Ohledně reklam samotných. Problém není v uživatelích a AdBlocku, ale v inzerentech, kteří vytváří rušivé reklamy, které mnohdy zastíní vlastní obsah. Dokud byla reklama v únosném měřítku, tak budiž. Nikdo si ani na nic jako AdBlock nevzpomněl. Jenže, když si člověk chce přečíst článek s tématem, které ho zajímá a přes půl obrazovky vyskočí reklama s videem na novou Škodovku, po jejím zavření je stránka posetá reklamami na životní a úrazové pojištění a když si pustí přiložené video, nejdřív se pustí reklama na eDarling a aby to nebylo málo, tak když klikne uživatel po pěti vteřinách na přeskočit reklamu, tak se pustí jiná na hrnce od Tescomy. Když už se konečně dopracuje k samotnému obsahu, který chtěl, tak uběhne tolik času, že uživatel přichází o možný zisk, který mohl vyprodukovat v tomto čase díky nově nabytým vědomostem.

Nehledě na to, že lidé s pomalým připojením jsou díky reklamám ještě více limitováni, protože jim stránky poté nabíhají třeba i 10x pomaleji, než normálně. Já se například přestěhoval do menší obce, kde bohužel nikdo nechce nabízet pořádný internet a stává se mi, že i jednoduchý web se načte až za cca 10 vteřin a někdy i déle. Stránky se spoustou animovaných a video reklam se pak načítají neskutečně dlouho. Tak dlouho, že často stránku dřív vypnu, než abych vydržel čekat na její načtení. To je jeden z hlavních důvodů, proč používám AdBlock.

Stránky, které nemají víc reklamy, než vlastního obsahu a kde nezatěžují jejich běh, nejsou zbytečně rušivé, nebo jinak překážející, tak tam jsem ochoten AdBlock vypnout a reklamu přetrpět.

pidalin
pidalin
Level Level
14. 6. 2015 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Účel reklamy na internetu neni aby si podle ní někdo něco koupil, ale aby na ní někdo omylem kliknul, protože klik se počítá. Proto dělaj rušivý reklamy který překážej, protože na takovou reklamu spíš někdo omylem klikne.

test5
test5
Level Level
15. 6. 2015 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Doupě jsem uvedl coby příklad webu, kde k takovému opatření nedávno přistoupili a bylo kolem toho v diskuzích rušno (vygooglujte si "Doupě AdBlock"). Jelikož AdBlock nepoužívám a Doupě nenavštěvuji, tak nevím, jaký je současný stav - je možné, že v rámci nedávného redesignu došlo v tomto směru z nějakého důvodu ke změně a už to u nich momentálně neplatí. Na principu jako takovém to ale nic nemění. Opatření v podobě nedostupnosti obsahu při zapnutém AdBlocku realizovat zkrátka jde a ve většině případů by bylo účinné (ano, jistě by se našel někdo, kdo by to nějak obešel, ale v celkovém měřítku by to bylo jedno).

Zpomalení stránek díky reklamám – ano, mě to jako návštěvníka mnoha jiný webů také štve, ale nikdy mě kvůli tomu prostě nenapadlo, že si kvůli tomu budu instalovat AdBlock, nebo nějak řešit, jak ty reklamy blokovat – to spíše takový web zavřu a přejdu na jiný (a že se tak často děje, kdy mě přehršel agresivní reklamy dokáže natolik otrávit, že prostě web hned opustím – typicky totiž množství agresivní reklamy je na webech, kde jejich nenavštěvováním o nic nepřijdu = nepřináší unikátní přidanou hodnotu).

Problém je v tom, že když už si třeba někdo AdBlock nainstaluje, používá jej pak defaultně zapnutý a blokuje tak reklamy na všech webech, tedy i na těch, kde žádné vyskakovací reklamy nebo předstránky nemají. Např. u nás nebyla reklama v podobě předstránky už více než 2 roky – prostě tu tento formát nechci, a proto zde momentálně být ani nemůže. Vždy je možné formát reklamy realizovat vícero způsoby.

Tzn. já se Vám nedivím a rozumím, pokud reklamy třeba blokujete, ale pak se nelze divit, když provozovatel nasadí nějaké úpravy, které jeho obsah zdarma znepřístupní, pokud budou reklamy blokovány. Je to jen na Vás, zda jeho obsah za to stojí, nebo nikoli. Tzn. v našem případě Vás nikdo nenutí do navštěvování našeho magazínu a stejně tak nás nikdo nenutí, abychom nějaký magazín provozovali a nabízeli jeho obsah zdarma. Zkuste si odpovědět sám – pokud by Svět hardware zítra skončil se svou aktualizací, chyběl by Vám, nebo ne? Pokud ano, blokováním byste byl sám proti sobě. Pokud ne, může Vám to být jedno :-). Ano, až tak je to jednoduché.

test5
test5
Level Level
15. 6. 2015 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Ale to už je přece na každém provozovateli webu, jaké reklamní formáty si nasadí a jakým se bude naopak vyhýbat.

snejdy
snejdy
Level Level
16. 6. 2015 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Ano, zbytečný traffic je taky jeden z hlavních důvodů povypínat reklamy a to třeba nejen adblockem ale i obyčejným vypnutím flashe nebo načítání obrázků jako se to dělalo dřív. Když má člověk načíst průměrnou webovou stránku na vesnickém internetu, tak se s dnešní flash a video reklamou dostáváme do doby vytáčeného připojení kdy člověk čekal na načtení stránky třeba půl minuty. Nebo v případě mobilního připojení pak reklama sežere polovinu celkového FUP. A to už je pádný důvod proč reklamu zakázat, když už ne kvuli velké míře "rušení".

pidalin
pidalin
Level Level
12. 6. 2015 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jimmz147 přesně

pavel1tu
pavel1tu
Level Level
12. 6. 2015 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Proč Google nabízí tento addon jak v Chrome, tak nyní snad bude i pod Androidem ? No asi se bojí těch reakcí uživatelů - Apple už několikrát ustoupil na nátlak uživatelů, když zablokoval nějakou apku, co mu nezapadala do jeho představ.
2) Některé stránky jsou opravdu "přeplácané" reklamou a jejich obsah nic moc.
3) Sám jsem si otestoval, že lze v kódu jednoznačně identifikovat, zda se reklama načetla, nebo ne a prostě stránku třeba nezobrazit, nebo jen slušně požádat, aby uživatel, pokud se mu stránka líbí, reklamy povolil.

Já osobně Addblock mám léta, ale mám i filtr stránek, kde jej nepoužívám, mají pro mne přínosný obsah a reklamy jsou pro ně jediný zdroj příjmu - ruku na srdce, kdo z Vás někdy zasponzorovalů nějaké forum, nebo stránku, kam pravidelně chodíte ?

coremar
coremar
Level Level
11. 6. 2015 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paradoxní není až tak to, že se dá adblock volně stáhnout v obchodě chromu, jako spíše to, že sám chrome mi adblock po instalaci automaticky přímo nabídl. A to jsem si stoprocentně jistý, že je to ten oficiální chrome od googlu. Takže bych řekl, že je to až tak moc nebolí.

Nicméně, pokud vím, že se mi nějaký web líbí a reklamy mě tam neotravují a ani nijak nepřekážejí tak si pro daný web adblock vypnu, ale když mi například na youtube místo hudebního videa vyskočí z obrazovky jistý uřvaný zelený mimozemšťan, tak upřednostním červenou ikonku..

pidalin
pidalin
Level Level
11. 6. 2015 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co kdyby v googlu začali pracovat místo vymejšlení nesmyslnejch čísel co by kdyby reklamy....takhle se přece nevydělává, proto musej něco dělat, míň ňáký placený konkurence schopný produkty a ne si cucat z řiti ňáký ušlý zisky. Já mam třeba ušlej zisk několik miliard za to že jsem nevyhrál ve sportce kterou jsem nikdy nehrál, to má asi stejnou hodnotu jako žvásty googlu o ušlym zisku z reklamy.

tomas.p
tomas.p
Level Level
11. 6. 2015 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel mnoho portálů neumí umístit reklamu tak, aby lidem nevadila. Přežiju ty připitomělé banery po stranách obrazovky, ale jakmile je reklama v textu nebo nedejbože vyskočí v okně přes obrazovku, tak je jasné, že na tenhle web příště už jen přes prohlížeč s adblockem.
Chápu, že si musí weby vydělat na provoz, ale pokud tou reklamou znemožňují konzumaci obsahu, tak prostě nedostanou nic.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 6. 2015 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak Google lituji....

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 6. 2015 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nápodobně. Reklamy jsou všude a kdo zná Adblok nebo podobné věci, tak jej s radostí použije. Už jen z důvodu, že ty reklamy žerou výkon.
Ano, jsou to velké prachy, ale pro gigant jakým je Google....škoda slov.
Nicméně, člověk potěší taková zpráva :-DDD

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 6. 2015 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Jenže to není méně peněz jen pro Google. Google dostává část zisku, další část jde tomu, kdo má tu reklamu na webu. Takže o peníze přicházejí i ty weby. A jak už bylo řečeno mnohokrát, reklama na webu je forma platby čtenáře za obsah webu (na které se ten Google docela dobře napakuje). Pokud je na webu hodně reklamy = drahý web. A stejně jako si nekupuju předražené produkty, neměl bych ani chodit na předražené weby, když mi jejich "cena" (tzn. množství reklamy) nevyhovuje.

Pokud je v obchodě něco předražené, tak si to přece nevezmu zadarmo s tím, že to stojí neadekvátní částku. Přirovnejme to k jinému informačnímu médiu, časopisu. Asi není běžné, že člověk přijde do trafiky, vidí tam časopis, který stojí více, než by se mu to líbilo, tak ho vezme zdarma, odkráčí pryč a přečte si jej. Tak proč to tak "může" fungovat u webů? Protože je to snadné a nejde se za to "za mříže"? :-)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
12. 6. 2015 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Váš postoj samozřejmě chápu, vás to živí. Ale my, čtenáři, opravdu nejsme povinni trpět flashovými reklamami přes celou stránku. Když běží reklamy v TV uprostřed filmu, člověk si odskočí na WC, pro pivko do ledničky, někdo se stihne i pomilovat - mám zkušenost, že lidé znají některé vtipné reklamy, ale v 95% případů vůbec netuší, co vlastně nabízejí. Na webu tohle udělat nemůžeme, cpe nám je do obličeje a na chvíli odejít nepomůže. Nedivte se, že se bráníme.

Osobně se domnívám, že by většina zboží mohla být o třetinu levnější, nebýt tohohle reklamního kšeftu, a prodala by se stejně. Pak by člověku zbylo i na předplatné na čtení www stránek, které sleduje. Jenže co naděláme, když reklama živí tolik lidí. Problémem ale je, že reklama lidstvu nepřináší prakticky žádné hodnoty, přičemž spotřebovává spoustu zdrojů. To už jsme ale ve filosofii...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 6. 2015 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tohle ale netvrdím proto, že stojím na "druhé straně barikády". Vezměme si jiný příklad. Zajdu za holičem (navštívím stánku), zkonzumuju službu, tedy se nechám ostříhat (přečtu si článek) a pak mi přijde logické za službu zaplatit (zobrazit si reklamu). Pokud je nějaká informace na jednom webu jedinečná (nikde jinde takový výborný holič není), ale web je děsně drahý, protože je drahý zasekaný reklamou (ostříhání stojí mnoho set korun), tak to přece člověka neopravňuje "bránit se" (říct holiči: "hele brácho, sorry, ale jsi moc drahý,... díky a nazdar"). Buď tu infomaci oželím (nechám se ostříhat jinde méně kvalitně za méně peněz) nebo tu inforrmaci chci a zaplatím za ni (tak se teda nechám ostříhat, i když se mi cena nelíbí).

A teď se dostanu k té "druhé straně". Je nutné si uvědomit, že v tomto vztahu stojíte denně i Vy. Vám by se také nelíbilo, kdyby konzument Vaší práce přišel a řekl "sorry, jste sice dobrý, ale drahý, tak Vám nedám nic". U webů je jen ten jeden rozdíl, že se to obcházení dělá technicky snadno. Otravná reklama je totéž jako otravná cena produktu. Pokud se cena nelíbí, člověk má právo produkt nekoupit, ale nepřijde mi morálně správné si drahý produkt vzít zdarma. Protože mi přijde nesprávné používat Adblock (přestože je reklama opravdu často hodně otravná), přijde mi nesprávné, abych i já dělal podobné věci ostatním. Takže i když je technicky možné a relativně snadné si sehnat cracklý Photoshop, Windows, Office,... tak poctivě platím, přestože se mi zejména cena Photoshopu opravdu nelíbí. To, že tyhle věci můžu snadno obejít, mě neopravňuje k tomu to dělat. To, že prodavač v obchodě bude zrovna zády ke mně (technicky je snadné si "něco vzít", jehož cena mě "otravuje"), mě neopravňuje vzít si zboží bez placení.

Je to podobné jako korupce. V podstatě všichni si stěžují na korupci ve státě. Jenže spousta lidí se vůbec nerozpakuje nad tím, dát třeba úplatek na STK, aby prošel jejich vrak. Korupce pro vlastní prospěch je pro ně "v pořádku", korupce jiných po vlastní prospěch je už "špatná". Ano, je to v jiném finančním měřítku, ale princip je stejný. Lidem naprosto chybí (ve všech ohledech života) schopnost podívat se na problém z druhé strany, z pozice druhého.

Ano, reklama nic nepřináší, ale pro weby je důležitá. Další možností je už klasicky zpoplatnit obsah, takže i to se pak stane zbožím, které se prostě bude muset zaplatit stejně jako v obchodě. Proto mi dnešní model "zdarma, byť s reklamou" přijde být pro čtenáře stravitelnější a především levnější než vynucené placení, které zavádí čím dál víc webů. Pokud čtenáři budou chtít stále víc a víc ušetřit (používat Adblock), povede to jen k tomu, že ve výsledku zaplatí více (budou muset vytáhnout kreditku a platit). Jen si představte, že byste měl platit předplatné na všech webech, které pravidelně navštěvujete... Mně osobně by se to moc nelíbilo (také se mi nelíbí, že např. německé weby o autech mají testy často zpoplatněné, a přestože jsou to dobré testy, raději bych se na to podíval zdarma s reklamou než platil dvě eura za článek).

snejdy
snejdy
Level Level
12. 6. 2015 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada to znamená, že by člověk měl i sedět u tv povinně, když jdou reklamy, nedojít si na wc nebo nepřepnout jinam? dřív byla reklama na webu přijatelná, sem tam nějaký animovaný banner... ale dnes, je baner místo celého pozadí stránky, pak je vyskakovací okno přes celou stránku, okolo pojízdné blikající banery... pak se prostě ten obsah ani nedá přečíst, mě to prostě ruší natolik že nejsem schopen ten obsah zkonzumovat. jako kdyby u toho skvělého holiče byla kývající se sedačka a kvůli tomu jsem neudržel hlavu na místě aby mě mohl ostříhat. a u photoshopu je pak další otázka, proč je stejná cena pro člověka, co se focením živí a upravuje desítky profesionálních fotek denně, a pro člověka, který si chce občas sem tam upravit nějakou běžnou fotku a zařadit si jí do svého soukromého alba. pak je jasné, že takoví uživatelé si to radši stáhnou, protože je nereálné platit 25 tisíc za soft kerý je využíván jen "rekreačně" a navíc k nevýdělečným soukromým účelům.

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
12. 6. 2015 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Dvě eura za článek?
Ok, uděláme test - vypnut addblock a noscript - na titulní straně 6 reklam, z toho jedna ta, která překryje celou obrazovku (nějaký debilní kartáčky na zuby).
6 zobrazení reklam Vám vynese 2 eura? Dost pochybuju, to spíš tak 0,05 eura.

PS: Zmiňujete adblock, ale vždyť existuje hromada jiných nástrojů + některé jsou zabudované i routerech.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 6. 2015 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Pro "rekreační" použití je tu přece Adobe Photoshop Elements za desetinovou cenu ;-)

test5
test5
Level Level
12. 6. 2015 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Na reklamy se povinně samozřejmě dívat nemusíte (navíc srovnávat reklamy v TV s těmi na webech rozhodně nelze - není to to samé, jelikož nezhlédnutím reklamy v televizi nesnižujete její zásah/účinnost v datech, která má provozovatel pro inzerenta k dispozici) stejně jako provozovatel webu není povinen jeho obsah poskytovat zdarma. Touto logikou může být provozovateli jedno, zda budete nebo nebudete jeho obsah konzumovat. Provozovatel webu v podstatě není povinen svůj obsah poskytovat v žádné podobě, natož zdarma. Pokud to pro něj přestane být smysluplné, může s tím klidně přestat a začít dávat peníze do něčeho jiného, což už nemusí mít s publikováním čehokoli vůbec nic společného :-). Viz má reakce na jiný komentář výše.

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
12. 6. 2015 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tak si udělejte skript, který otevře druhé okno prohlížeče, tam se budou točit reklamy dokolečka a nebudou obtěžovat uživatele při četbě. Tolik pro analogii s reklamami v bedně ;)

Ono by tímto způsobem "stačilo" přidat mód do Adblocku - odpadní reklamy stáhnout, ale nezobrazovat při prohlížení. Autor článku se nažere a koza (čtenářova příčetnost) zůstane celá.

test5
test5
Level Level
12. 6. 2015 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Točení reklam v druhém okně prohlížeče (nebo cokoli podobného) by představovalo porušení zásad ohledně zobrazování reklam, a tedy i důvod k ukončení spolupráce. Reklamy v televizi s těmi na webech prostě nelze srovnávat.

Mód do AdBlocku = to provozovatel nemá jak ovlivnit. A i kdyby takový mód v AdBlocku existoval, jistě by na to brzy zareagovali i inzerenti v nějakém směru zpřísnění dohledu nad tím, jak jsou reklamy zobrazovány. Technicky to problém není. Zkuste si představit sám sebe v roli inzerenta – opravdu by Vám bylo jedno, že reklama, kterou byste si zaplatil, by byla z hlediska dat sice stažena, ale na obrazovce dotyčného návštěvníka by se nezobrazila? Se vší skromností odpovím za Vás, že určitě nikoli.

Japkoslav
Japkoslav
Level Level
12. 6. 2015 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada "Zkuste si představit sám sebe v roli inzerenta" - to už není tak jednoduché, sám bych se totiž k reklamní činnosti nikdy nesnížil. Ne tedy k té klasické, kterou si patrně pod slovem inzerce představujete.

Jestli Vás to tak trápí, je opravdu na čase začít přemýšlet o jiném způsobu financování činnosti. Inspirovat se zajisté můžete na portálu, který se s masivním poklesem příjmů z reklam potýká již velmi dlouhou dobu.

test5
test5
Level Level
12. 6. 2015 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada No vidíte, že se na něčem shodneme – taky si nedovedu představit sám sebe coby někoho, kdo by se reklamní činností zabýval :-). Jedna věc je mít na webu reklamní bannery dodané inzerentem, ale něco jiného je se tvorbě reklamy přímo podílet. Ale tímto se dostáváme trochu někam jinam. Představit si, že jsem v roli někoho, kdo za své peníze očekává předem domluvené zboží (je jedno, co to je – ať už grafická karta, kostka másla nebo pozice na webu pro můj reklamní banner), jistě není složité.

Já přece netvrdím, že konkrétně mě nebo nás to v této chvíli nějak zvlášť trápí. Tohle je obecné téma, které se týká trendu. Je tak možné, že nás to výhledově trápit bude – křišťálovou kouli nemám a v tomto směru je hodně proměnných.

Bohužel nevím, který portál s masivním poklesem příjmů máte na mysli (napadá mě jich totiž vícero), nicméně přestože v posledních měsících naopak posilujeme, nechci být slepý vůči tomu, jakým směrem by se další vývoj mohl ubírat. A že posilujeme je snad i vidět. Od ledna pro SHW pravidelně píše několik nových autorů. Navíc po delší době děláme zase recenze grafických karet, které přitom rozhodně nejsou jen další v řadě, ale mají svou přidanou hodnotu (viz průběhové grafy v podání Pavla Šantrůčka). Včera večer jsme nasadili nový layout našich magazínů, v rámci kterého jsem kladl důraz na zjednodušení a přehlednost. V jízdním řádu jsou na programu další vylepšení, a to jak funkční na straně webu, tak i obsahová. Sice nevím, jak Vám tohle všechno přijde a zda to vnímáte, nicméně na číslech návštěvnosti se to už projevuje, a proto budeme v rozvoji Světa hardware nadále pokračovat. Teď je pouze na Vás, zda nám v naší práci budete držet palce a nebudete u nás reklamy blokovat. Faktem je, že příjmy z reklamy nejsou tak předvídatelné (není přímá úměra mezi návštěvností a příjmy), abychom někdy v budoucnu nemuseli provést nějaké opatření (za nejschůdnější řešení považuji detekci AdBlocku, aby mohl být obsah nadále zdarma; další level by bylo zpoplatnění – a pak ano, děj se vůle boží :-)).

Kacířská myšlenka – opravdu by bylo tak špatné, kdybychom zpoplatnili svůj obsah? Nebyli bychom pak mnohem více nuceni do toho, abychom poskytovali obsah v co nejvyšší možné kvalitě a v co největší míře, aby měli čtenáři co největší motivaci si za něj zaplatit? A pokud bychom na kvalitě naopak ubírali, díky čemuž byste coby čtenáři nebyli spokojení, jednoduše byste si už další období nezaplatili a my bychom pak zaslouženě skončili. To zní férově, ne? A nebylo by úplně nejlepší, kdyby se tohle týkalo všech webů z daného segmentu? Namísto roztříštěnosti zdrojů informací různorodé kvality by tak zůstaly jen ty nejlepší (třeba bychom neobstáli, třeba ano).

Tohle je ten dnešní problém – roztříštěnost informačních zdrojů a v důsledku toho obecný pokles kvality. V klasickém zpravodajství je to ještě více viditelné a kolikrát je to opravdu zoufalství – autoři, kteří povrchně píšou o tématech bez znalosti souvislostí a s faktickými chybami. A pak se diví, že cena jejich práce klesá. Je to především na vydavatelích, jaká si nastaví pravidla pro svůj obsah a komu dají prostor, aby pro ně psal – nemůže stačit pouze chtít o něčem psát a pak se divit, že z toho nic moc není. Autor se musí především v dané tématice vyznat a umět psát - ne pouze bušit do klávesnice :-).

Zyklon
Zyklon
Level Level
12. 6. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada S vaším názorem souhlasím a přijde mi správný -kéž by každý koukal na věc s takovým "nadhledem". Za mě je tu však několik ale.
Tvůrce webu/provozovatel dávno dopředu ví, že reklamy je možné blokovat. Měl by proto hodně přemýšlet jakým způsobem je bude "zákazníkovi" prodávat. Já chápu, že většina (nebo všechny) příjmy jsou z reklamy. Zaráží mě proto, že některé weby berou reklamu jako obsah. Opravdu nenávidím, když čtu jakýkoliv článek, chci se posunout trochu níž na stránce, ale myší omylem najedu na reklamní past, přes celou obrazovku se mi zobrazí reklama (nejlépe ještě video se zvukem) a já potom jednak už pomalu nevím o čem článek byl a druhak už ani nemám náladu v něm pokračovat (a to může být článek sebelepší). V přirovnání k holiči je to jako kdyby řekl "ok já Vás ostříhám, ale máme tu jen křeslo, na kterém jsou napínáčky". Je možné, že stříhá nejlépe, ale kdo by se dobrovolně trápil?
Myslím si, že většina lidí je reklamu ochotno tolerovat. Je to i můj případ (pokud mám nějaký web rád, čas od času jen proklikám reklamní banery, pokud něco pořizjui, snažím se přes reklamní proklik z nějakého oblíbeného webu). Každý ale má určitou hranici - kdy je reklamy více než obsahu, kdy se spouští reklama s videem a zvukem případně kdy reklama bliká tolik, že by z toho někdo dostal epileptický záchvat.
Jako největší problém vidím NEKOMUNIKACI provozovatele/vlastníka se čtenáři. Často čtu v diskuzích "prosím vypněte ty příšerný videoreklamy a já si vypnu adblock atp." a reakce je bohužel, reklamu má na starosti naše reklamní oddělení. Jsem přesvědčen, že většina webů se stabilní základnou čtenářu by při troše snahy s nimi našla společnou řeč (jistě, vždy bude někdo nespokojený, ale pokud mám web rád a ještě k tomu vidím, že má snahu mi naslouchat, nevidím důvod proč mu nevyhovět).
Bohužel spíše pozoruji snahu provozovatelů čtenářům web spíše znechutit, než nabídnout přívětivější umístění reklamy. (více a více nesmyslných reklam a po čase web přestane zajímat a bavit, ale obtěžovat). Potom přichází na řadu předplatné/vypněte si adblock, nebo máte smůlu. Tohle řešení mi přijde neštastné. Možná to je řešení úspěšné, ale já to beru jako selhání provozovatele.
Na žádném webu jsem nezažil třeba jednouduchou anketu mezi články. Něco jako třeba "jaké forma reklamy je pro vás přijatelná?". Nezažil jsem ani web, kde by byla od začátku možnost předplatného bez reklam/free verze s reklamou. Předplatné vždy přišlo až po úplném zahlcení webu reklamou (možná se pletu, ale u webů které navštěvuji to přesně takto bylo).
Zkrátka mi přijde že místo aby probíhala spolupráce čtenář/tvůrce/provozovatel, tak probíhá válka adblock vs provozovatel. Provozovatele snad ani nezajímá obsah, který prezentuje ani čtenář, který ho čte, ale jen a pouze ta reklama. Jenže čtenář nejde ne web kvůli reklamě, ale kvůli obsahu. Proto si myslím, že by měl provozovatele nejprve zajímat čtenář a až potom reklama. Pokud poznám čtenáře, mám možnost mu nabídnout reklamu v podobě kterou bude akceptovat.

snejdy
snejdy
Level Level
13. 6. 2015 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada A umí elements všechny hluboké a pokročilé funkce co photoshop? Někdo se s tím chce do hloubky učit a umí s tím protože je "nadšenec" a baví ho si s tím prostě hrát a zkoušet věci, přičemž použití je stále rekreačního stylu (tj. pár desítek fotek za měsíc do vlastního alba). To samé i jiné programy, třeba na 3D modelování... když mám v hlavě nějakou jednu nebo dvě věci co bych si potřeboval nakreslit a pak podle toho něco vyrobit, tak mám platit 150K za cad, když ho použiji jen pár dní na tohle a pak se ho další dva roky ani nedotknu? Tohle jsou vše profi programy které vydělávají na tom že je používají firmy a profesionálové co se použitím toho programu živí. Co má ale dělat nadšenec, který to používá jen občas a pro pár svých věcí ze kterých nemá ani halíř, ale zároveň s těmi programy umí a dokáže využít jejich potenciál skoro stejně jako profesionál?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 6. 2015 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tak ještě před chvíli jsi chtěl jen Photoshop pro běžného uživatele, který si chce upavit fotku do alba... a najednou chceš pokročilé funkce? Jasně, že Elements některé pokročilé funkce plného Photoshopu neumí, od toho je o přece ořezaná verze, která je výrazně levnější. A je určená právě pro ty uživatele, které jsi tu vyjmenoval. Určena pro ty, kteří chtějí jen upravit sem tam pár fotek do svého alba a ty pokročilé funkce nepotřebují a tedy za ně nemusí ani platit.

Ohledně 3D modelování nemám situaci zmapovanou, je docela možné, že tam existuje nějaká trochu rozumná free alternativa podobně jako třeba u vektoové grafiky, kde se dá docela pěkně používat Inkscape místo drahého Illustratoru. Ale nevím, 3D modely nekreslím.

pidalin
pidalin
Level Level
15. 6. 2015 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tak ono je tady ale opravdu podstatný jestli je ten soft používanej ke komerčním účelům nebo ne. Ty firmy co ty programy dělaj kašlou na běžný uživatele a pak jsou lidi nucený to pirátit protože dát za software 20 000 je prostě nesmysl, to nedá nikdo. Kdyby nabídli pro běžný lidi pro nekomerční využití normální licenci třeba za 1500 Kč tak by na tom i něco vydělali protože by si to možná někdo koupil. A o nic by nepřišli protože pro komerční účely si nikdo nedovolí jet na warezu takže by si to třeba za těch 20 musel koupit. Tuhle jejich politiku opravdu nechápu, nutěj nás pirátit protože nejsou schopný nabídnout přijatelnou licenci která myslí na nekomerční využití. Je jasný že bych chtěl z podnikatelů taky vytřískat co nejvíc když vim že si to koupit musej když s tim pak vydělávaj ale proč to má platit i někdo kdo to používá jenom pro zábavu nebo fakt jednou za čas na ňákou blbost?

pidalin
pidalin
Level Level
15. 6. 2015 03:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Ale koukam že zrovna u těch foto programů celkem na běžnýho uživatele myslej, to je lepší než jsem čekal. Ale třeby ty 3D programy, tam je to horší. Většinou jsou tam kromě komerční licence už jenom studentský a i to je pěkně drahý (kolem 5 tisíc za Cinemu 4D) a hlásit se kvůli tomu na vejšku nebudu abych měl nárok na tu licenci. :-D

snejdy
snejdy
Level Level
15. 6. 2015 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Ale to se přece nevylučuje, běžnej (pokročilejší) uživatel a pár fotek do alba, ale těch pár fotek upravuje velmi pokročilym způsobem, nebo těch pár fotek obsahuje panorama z 50 fotek které chce složit... prostě nekomerční osobní využití, ale s rozdílem že umí a používá i pokročilý úpravy. Já třeba s photoshopem začínal experimentovat když mi bylo 14, takže už s tím dělam cca přes 13 let, za tu dobu s tím umím ledacos, ale vše je v rámci osobního hobby použití a úpravy fotek dělám párkrát do měsíce. Ale když už vyfotim nějaký portrét například, tak pomocí těch pokročilých funkcí vyčistím všechny nedostatky a vady pleti, napravím geometrii, pokud se ten člověk blbě tvářil tak to upravím tak, že se už tváří dobře, pokud má žluté zuby například tak je vybělím, a stále to vypadá realisticky jako téměř bez úpravy... někdy dělám nějakou montáž z vrstev a různého prolínání, někdy zase právě obří panorama... a to vše je pořád jen hobby použití. Jenže to je u mě takhle u všeho, takhle dělám věci i v jiných odvětvích (zvuk, video, jednou za dlouho i 3D) a to vše mám jen jako hobby a neživím se tím. A se všemi těmi programy jsem začínal na přelomu základní / střední školy kdy bylo zcela nereálné si ty SW koupit a teď už by se mi jen těžko učilo úplně od začátku s jiným SW.

JUWARE
JUWARE
Level Level
15. 6. 2015 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Já bych to zkusil jinak. Dovedete si představit, že budete u holiče platit tím, že budete během stříhání sledovat reklamy na jeho služby a produkty? Nikdy nikoho neživila reklama, ale produkty. Problém je, že se pro některé stala reklama produktem. To je největší chyba, která se bohužel stala. Lidé si myslí, že reklamu musí mít, ale opak je pravdou. Většinou jsou reklamy jen na špatné produkty, protože ty dobré se prodávají i bez ní.

Jen tak mimochodem. Vlastním webové stránky, které jsou spojeny s provozem mého soukromého herního serveru.
Veškeré náklady na provoz hradím sám a přesto na webu žádnou reklamu nemám. Uznávám, že proti SvětHardware je to jen malinkatý web s návštěvností možná 1000x nižší, než tento. Nicméně si nemyslím, že by to nešlo uživit i jinak, než za pomoci reklamy.

test5
test5
Level Level
15. 6. 2015 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada U holiče přímo platíte za jeho službu, kterou poskytne. U webu s obsahem zdarma za nic přímo neplatíte, jelikož provozovatel počítá s tím, že Vám společně s jím poskytnutým obsahem zdarma zobrazí reklamu, díky které pak může financovat svůj provoz a další rozvoj (že platíte za internetové připojení nehraje žádnou roli, jelikož z toho provozovatel webu nemá vůbec nic). Pokud tento předpoklad z nějakého důvodu přestává platit (= zvyšuje se míra užívání AdBlocku), provozovatel webu na to dříve či později logicky musí nějak zareagovat.

Pokud chce být web nezávislý, nejčistší způsob, jak toho docílit, je monetizace díky předplatnému od čtenářů nebo právě zobrazování reklam (samozřejmě aby zobrazování reklam mělo smysl, musí mít web už dostatečně vysokou návštěvnost a dlouhou historii – malé weby bez zázemí dlouho nepřežijí, protože to prostě neufinancují).

Nárůst návštěvnosti není přímo úměrný výdajům = když už máte web s vyšší návštěvností (v rámci jeho zaměření), procentuálně se návštěvnost zvyšuje obtížněji, než když s nějakým webem začínáte a růst návštěvnosti může ze začátku vypadat jako pohádka (méně pohádkově už ale vypadají příjmy z reklamy, kterou jsou u nových webů o ničem, resp. za tak malé částky nikdo schopný vytvářet zajímavý a unikátní obsah nebude). Ne, není to jen o tom dávat prostor každému se zájmem o psaní o IT – takový přístup by nás cca do dvou let odrovnal, protože by se ze SHW stal pouze blogýsek autorů s různorodou kvalitou (= různá míra znalostí, zkušeností, objektivity a schopností srozumitelně prezentovat svá zjištění a myšlenky).

Představa "uživení se" je velmi různorodá a obávám se, že Vaše představa toho, jaký objem veškeré práce je spojený s veškerým provozem kolem SHW včetně tvorby nového obsahu a dalšího rozvoje (mimochodem, používáme náš vlastní redakční systém), nemusí mít s realitou mnoho společného. I samotná časová náročnost zpracování recenze HW bývá velmi často velmi podceňována (a to i u nových autorů, kteří jsou pak rozčarováni z toho, že to všechno trvá mnohem déle, než si původně mysleli). Není to jen o psaní, ale i o měření a focení. A v rámci toho měření se může vyskytnout nějaká nesrovnalost, kterou je pak třeba řešit. Ono to může vypadat velmi jednoduše, zábavně a jako "easy money". Pokud by to ale byla pravda, proč jiné HW weby spíše skomírají, než aby se jim dařilo a realizovaly své velkolepé plány? A proč některé menší weby, které se v uplynulých letech objevily, ani nepřežily do dnešního dne? Inu, zřejmě to zase tak "easy money" nebudou. A nikoli, skutečně dobří autoři, kteří by byli schopní psát o IT na úrovni a ještě k tomu aspoň trochu poutavě a bez chyb, na stromech opravdu nerostou.

test5
test5
Level Level
15. 6. 2015 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada On Vás opravdu někdo nutí používat Photoshop nebo jakýkoli jiný software na úpravu fotografií? Pokud tomu tak je, bránil bych se zuby nehty!

Já jsem si např. koupil právě Elements, protože více funkcí v plném Photoshopu mi za ten velký cenový rozdíl nestálo. Plná verze s crackem pro mě z principu není řešení, přestože některé věci by v ní šlo dělat rychleji. Zajímavé je, že do nákupu Elements mě nikdo nenutil a plný Photoshop mě pirátit taky nikdo nenutí, opravdu ne! ;-)

pidalin
pidalin
Level Level
15. 6. 2015 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tak já třeba photoshop nepoužívam vubec. :-D Žádný pokročilý úpravy fotek nedělam a to co dělam, na to mi stačí Zoner. ;-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 6. 2015 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Tady je ale také dobré uvědomit si to, co člověku reklama dává a nejen co mu bere. Reklama má dotační funkci po spoustu oblastí (zejména média), které pak mohou být levnější nebo relativně zdarma. Bez reklamy by si člověk musel platit televizní kanály (což už dnes něké kanály jsou), noviny a časopisy by mohly stát třeba i násobky toho, co stojí normálně (koupil byste si časopis, který dnes stojí třeba 50 Kč např. za 100-150Kč, kdyby tam nebyly reklamy?). Ano, tu cenu pak zase zaplatíte skrytě v ceně inzerovaného produktu (pokud jej koupíte), ale umožní vám to některé věci využívat "levněji".

Jinak, na soukromém webu také reklamu nemám a hradím jeho provoz z vlastního. Velký web je něco trochu jiného a nezapomínejte na to, že pro některé redaktory je psaní full time job a ne jen brigádka na dlouhé večery.

snejdy
snejdy
Level Level
15. 6. 2015 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Nenutí, ale jak mam udělat abych měl technicky naprosto dokonalé fotografie bez jediné skvrnky nebo portréty které budou na úrovni profi modelingu, a to vše je jen pro osobní nekomerční použití? Prostě když je člověk perfekcionalista a chce vše co dělá (např. foto, zvuk, video) mít na špičkové úrovni ale stále jde jen o hobby bez zisku... Jsou to programy které živí korporátní sféra, a na nadšence se nemyslí. Myslím ale, že těm vývojářům to naopak vyhovuje když nadšenci ten program používají takhle než vůbec, tak jako tak by si nemohli dovolit nákup a tímto tomu aspoň dělají reklamu a učí se na tom, takže v budoucnu je o to větší šance nákupu když v tom oboru začne dělat. Stejně jako microsoft fandil kdysi pirátům win, protože na tom systému vyrostli a v budoucnu ho koupili než aby byli na linuxu, protože zvyk se těžko mění. A piráti jsou skupina budoucích potencionálních zákazníků mnohem pravděpodobněji než uživatel freewaru. Nikdo nechce měnit program na který je léta zvyklý a umí s ním.

test5
test5
Level Level
16. 6. 2015 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Ale proč vycházíte z předpokladu, že musíte mít přístup k nějakému produktu, který Vám lépe umožní to, co chcete dělat v rámci svého hobby? Software je produkt jako každý jiný a má také nějak nastavenou svou cenu (tu samozřejmě mohu nebo nemusím akceptovat a v případě plného Photoshopu se ani mě osobně hodně nelíbí, jak už jsem psal). Pokud je cena nějakého produktu pro mě vysoká, tak si jej prostě nekoupím a své hobby provozuji buď s jiným (levnějším/horším) vybavením, nebo si zvolím hobby jiné. Mě by se také docela líbilo létat s ultralightem, ale díky vysoké finanční náročnosti se tomu nevěnuji – je však zajímavé, že se asi oba shodneme na tom, že toto hobby mi nikdo umožňovat nemusí. Proč by to mělo být u softwaru jinak? Jen proto, že nejde o něco hmatatelného a lze si to často a poměrně snadno obstarat i nelegální cestou?

JUWARE
JUWARE
Level Level
16. 6. 2015 01:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada V jednom má však "snejdy" docela pravdu. Člověk, který býval pirátem, je příslibem potenciálního zákazníka.
Já v dobách svého nezletilého a tedy i nevýdělečného života, jsem pirátil v podstatě vše. Od operačního systému, her, přes filmy až po hudbu.
Dnes mám originální licenci Windows, hry na službách Steam, UPlay, Origin a fyzických médiích, ale zrovna tak i ten software, který je pro mě potřebný, nebo má pro mě jinou užitnou hodnotu jsem si zakoupil a dnes mám prakticky jen samý legální sw.
A rozhodně to není to, že by mě k tomu donutily nějaké ochrany proti kopírování, nebo pohrůžky sankcí či reklama. V podstatě jsem se k tomuto kroku přiměl sám. Jedná se částečně o lenost neustále obcházet různé ochrany, ale především to, že jsem prostě chtěl mít pravý software a ne stále jen warez.
No a když jsem dospěl do fáze legalizace, tak co jsem si vybral? Koupil jsem si snad Mac? Nebo přešel na Linux? Ani omylem. Prostě jsem vyrostl na Windows a tak jsem si jej i zakoupil. Prostě jak se říká, zvyk je železná košile.
Stejné to je s reklamou. Lidé si na ní zvyknou a jsou ji ochotni tolerovat za předpokladu, že jim půjde vstříc, bude pro ně alespoň nějakým přínosem a nebude všudypřítomná. Až v poslední době konečně někoho napadlo umisťovat reklamy podle zaměření webu. Donedávna tomu tak stále nebylo a na mnohých webech ani ještě dnes není. Není to jen o tom, že počítačová prodejna bude mít s reklamou větší úspěch na SHW, než na stránkách pletemeponozky.org, ale i o to, že pro lidi co hledají pletení je IT reklama více obtěžující, než pro lidi jenž tento obor vyhledávají. Stejně tak by asi tady málokdo potřeboval a očekával reklamu na "Never vložky".
(Tím nechci říct, že je toto případ zrovna SHW, ale že je to na netu běžné a nemluvím tedy o těchto konkrétních stránkách, ale o webu obecně).

Reklama
Reklama