Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) NVIDIA

NVIDIA GeForce 8600GTS - DX10 v mainstreamu | Kapitola 9

Petr Papež

49

Seznam kapitol

1. NVIDIA GeForce 8600GTS - DX10 v mainstreamu 2. Grafické karty řady 8xxx 3. Point of View GeForce 8600GTS 4. BFG GeForce 7950GT OC 5. Gigabyte 7900GS 256MB 6. Leadtek PX8800GTS 320MB 7. Sapphire Atlantis X1950PRO 256MB 8. Sapphire Atlantis X1950XT 256MB
9. Testovací sestava a metodika, použité ovladače 10. 3DMark05 a 3DMark06, X3:Reunion 11. FarCry, Quake IV 12. F.E.A.R:EP, TC's R6: Vegas, Battlefield 2142 13. NfS: Carbon, TES4: Oblivion, Company of Heroes 14. Přetaktování, spotřeba, poměr cena/výkon 15. Závěr

Máme se na co těšit? Prognózy výkonu se střídaly jako počasí. Od výkonu převyšujího ATI Radeon X1950PRO a nízkou cenu, po úplný propák zachraňující pouze podpora DirectX 10. Jak je to ve skutečnosti? Schopnosti nové karty prověří nejen GeForce řady 7, GeForce 7900GS a 7950GT, ale i karta stejné architektury GeForce 8800GTS. Z konkurenčího tábora ATI zavítaly karty Radeon X1950PRO a X1950XT. DirectX 10 "compatible" mainstream jde do boje!

Reklama

Testovací sestava

Ačkoliv je testovací sestava špičkou ve světě osobních počítačů, její výkon je dnes dostupný širokému okruhu zájemců. To vše díky fenomenálnímu přetaktování procesorů Core 2 Duo. Procesoru s frekvencí 2,93GHz sekundují 2GB paměti Corsair zapojené v dvoukanálovém režimu. Vše je usazené v základní desce MSI P965 Platinum s čipsetem Intel 965P. Sestavu napájí 600W zdroj CoolerMaster iGreen s vynikající účinností,

Testovací sestava
ProcesorCore 2 Extreme X6800 2.93GHz, 4MB L2 cache
Operační paměť RAMCorsair TWIN2X2048-6400PRO
ZdrojCoolerMaster iGreen Power 600W
Grafická kartaBFG GeForce 7950GT OC
Gigabyte 7900GS 256MB GV-NX79G256DP-RH NX79G TurboForce edition
Leadtek VGL PX8800GTS320 TDH 320MB
Point of View 8600GTS 256MB
Sapphire Atlantis X1950 PRO 256M GDDR3 PCI-E DUAL DVI-I/TVO
Sapphire Atlantis X1950XT 256M PCI-E D-D/VIVO
Pevný diskWestern Digital WD2500SD-01KCB0 250GB
Vypalovací mechanikaGigabyte GO-D1600E-B-RH
Operační systémWindows XP Professional Service Pack 2

Testovací metodika

Seznam testovaných her a benchmarků je shrnut v tabulce. Jak je vidět, oproti dřívějším testům přežil jediný zástupce OpenGL, Quake IV. Všechny ostatní hry fungují pod API od firmy Microsoft DirectX 3D. Syntetické testy 3DMark jsou zastoupeny ve dvou provedeních od Futuremarku, jednom starším (3DMark05) a druhém novějším (3DMark06). Zatímco 3DMark05 podporuje pouze Shader Model 2, novější verze obsahuje podporu i pro karty se shadery verze 3 (SM3 obsahují všechny dnes testované karty).

Způsob testování výkonu je u každé hry jiný. Dvě hry, F.E.A.R: EP a Company of Heroes, mají vestavěný svůj vlastní testovací nástroj, který ukazuje nejen průměrný počet snímků za sekundu, ale i nejnižší a nejvyšší počet vykreslených snímků. Videodemo hry X3:Reunion je volně ke stažení na internetu, v 231MB velkém *.exe souboru dostanete i nástroj na měření výkonu grafických karet. Výkon ve hře Quake IV lze snadno změřit pomocí utility z Guru3D.com a Battlefield 2142 obsahuje potřebné nástroje k nahrání vlastního timedema. Nahrané timedemo jde následně v příslušné hře přehrát. Měření FPS se provádí skrz utilitu FRAPS. Ta se také používá k měření všech zbylých her, které neumí nahrát vlastní timedemo, ani nemají vlastní benchmark. Z her jsme vybrali náročné scény a změřili počet vykreslených snímků FPS. Všechny tyto testy proběhly třikrát a výsledky se poté zaokrouhlily.

APIAplikaceZpůsob testování

DirectX

X3: Reunion

vlastní benchmark X3 Rolling Demo (zdarma ke stažení)

FarCry

utilita Benchemall

Battlefield 2142

timedemo v mapě Sidi Power Plant, měření FPS pomocí FRAPS

F.E.A.R: Extraction Point

vlastní vestavěný benchmark

Need for Speed: Carbon

měření FPS pomocí FRAPS

The Elder Scrolls 4: Oblivion

měření FPS pomocí FRAPS

Company of Heroes

vlastní vestavěný benchmark

Dark Messiah of Might and Magic

měření FPS pomocí FRAPS

Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas

měření FPS pomocí FRAPS

OpenGL

Quake IV

HOC benchmark

Syntetické

3DMark05

benchmark

3DMark06

V testech se zapnutým vyhlazováním hran (Anti-Aliasing, AA) a anizotropním filtrováním (AF) jsme upřednostňovali vlastní nastavení hry. Pokud měla karta problémy, či AA nebo AF nešlo nastavit, změna nastavení proběhla v ovladačích. S nastavením kvality textur, Catalyst A.I. atp. se nehýbalo. Nastavení je tedy přesně takové, jaké si ho nastaví ovladače po nainstalování.

Ovladače

ATI - ATI Catalyst 7.3

NVIDIA řada 7 - 93.71

NVIDIA 8800GTS - 97.94

NVIDIA 8600GTS - 158.16 (beta)

Ovladače 158.16 jsou stejně výkonné jako veřejné 158.19. V nové verzi byly dle NVIDIe opraveny bugy v některých hrách, především problémy s FSAA ve hrách Battlefield 2 / 2142 a dalších.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama