Zpět na článek

Diskuze: Telefony Nokia umírají zas a znova, HMD zavádí vlastní značku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

M0RGAN
M0RGAN
Level Level
5. 2. 2024 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vedle primárního Samsungu taky dvě novodobé "Nokie" používám; 5 a 3310. A ano, primárním důvodem byla ta značka, z nostalgie. Marně hledám důvod, proč bych si měl kupovat nějaké HMD.

I ty s mobilními Windows jsem dvě Lumie měl, 920 a 930. Mně se ten systém líbil, byť na něj bylo méně aplikací, na Android jsem byl donucen přejít až v roce 2018, kdy je Microsoft zařízl.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 2. 2024 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz nech ju nechaju umriet, a ked tak nech robi hlupe telefony pre krajiny 3. sveta, HMD ziadna slava nebude, mozno ma v plane postupne rast, mozno aj kvalitou ale zarucene by to chceli spravit casom aj s cenou. nech si to nechaju. Radsej budem zadonit za zmrtvychvstanie BB.

gepard2
gepard2
Level Level
3. 2. 2024 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nokia je typický příklad naprosto neschopného vedení. V momentě, kdy Nokia vyměnila svůj dobře fungující a úspěšný systém Maemo/MeGo za Windows phone, bylo jasné, že to půjde do kytek. Po zhruba 1-2 letech to celé odkoupil MS a jen pokračoval v nastaveném sestupném režimu. Byť ten jeho OS nakonec vůbec nebyl špatný, svou neschopností to opět zabili. Bylo to v době Androidu a uživatelé byli již zvyklí na nějaký základní standard v podobě dostupných aplikací. MS Windows phone měl solidní základ a myslím, že i dost velký potenciál, ale tím, že tam nebyly žádné aplikace, tak to umělo jen telefonovat a posílat SMS. Což je u telefonu za 8.000 Kč trochu málo. Tak to prodali Číňanům a výsledkem je tuctová značka, dnes již téměř výhradně s OS Android. Světlé výjimky v podoně Nokia 230 s OS symbian jim jsou ke ctí. Toto je jediný telefon na trhu, který mi vyhovuje.

Budman
Budman
Level Level
3. 2. 2024 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 No tvrdit o systému, který byl použit na dvou modelech telefonu, že byl úspěšný, je kapku přehnané, nemyslíš? ;-) Neříkám tím, že by byl špatný, to určitě ne, rozhodně to byl oproti Symbianu potřebný krok kupředu, ale bohužel už to přišlo pozdě na to, aby se rozšířil.
Windows Mobile nebyl vůbec zlý systém, ale přesně jak píšeš - chyběly mu apky, chyběl mu pořádný vývoj, nejlépe to vlastně bylo vidět na těch jeho dlaždicích, které byly propagovány jako ohromná inovace a přitom ve výsledku skočily jen jako jiná forma ikonek... a přitom HW tehdejších Lumií byl velice konkurenceschopný, ale ten systém to zabíjel :-(

test5
test5
Level Level
3. 2. 2024 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Měl jsem (a stále mám, přestože už nepoužívám) Lumii 925 a byl jsem s těmi dlaždicemi nadmíru spokojený. Ve svém okolí jsem v té době znal hned několik lidí (až překvapivě hodně na to, jak málo byl celkově ten systém rozšířený), co taky měli nějakou Lumii s dlaždicemi a taky byli s uživatelským rozhraním toho systému hodně spokojení. Jestli jsem slýchával nějakou kritiku, byla to absence aplikace pro konkrétní jimi používané banky.

Uni
Uni
Level Level
4. 2. 2024 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman Přesně. To už byl "úspěšnější" NokiaX. Toto pisatel dost přepálil 😀
Windows Mobile byl velmi úspěšný, aplikací byly tuny, jen v té době ještě nebyly platformní story, tak se nakupovalo a stahovalo všude možně.
A byly pěkně drahé, s tím Apple také rychle zatočil 🙂

tombominos
tombominos
Level Level
4. 2. 2024 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman V momente, kdy se na Nokii prenesl kompletne MS a udelal si z toho vlastni znacku (skrze trojskeho kone ve vedeni Nokie), tak o ty telefony prestal v principu zajem (je celkem jedno, jestli to byla chyba OS nebo nedostatku appek, spatneho jmena MS, atd). Kupovali si to cilene nekteri lide, ale masove to slo do kopru. Bylo to videt na tom, kolik lidi v okoli najednou melo jine znacky. Nokie to s MS kompletne pohnojila. Kdyby tenkrat mela v zaloze Androidove reseni (paralelne ke svemu), byla by na tom pravdepodone podobne, jako Samsung. Takhle sla do kytek.

Eskymak
Eskymak
Level Level
3. 2. 2024 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nokia je víceméně mrtvá značka. Microsoft tuto značku totálně zabil u celé generace uživatelů. Dnešní mládež zná telefony Nokia jen ze starých filmů a internetových memes.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
3. 2. 2024 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak - tak Nokia není jen o telefonech a Nokia prostě zaspala dobu, i když měla fakticky ve všem ostatním velký náskok(MS jen trochu oddálil to co bylo v podstatě nevyhnutelné s/bez něj)
- MS byl takový marný pokus, kde zabil dvě věci naráz známý brand i schopnou mobilní platformu a mohl si za to sám.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
3. 2. 2024 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 2008 - Nokia má 38% trhu telefonů a je globálním gigantem.
2010 - Finský CEO dostal padáka a byl nahrazen trojským koněm z MS Steven Elopem.
2013 - Nokia prodána MS
2014 - propuštěno 12.500 původních zaměstnanců Nokie (ano za pouhý 1 rok)
2016 - MS prodává Nokii číňanům.

Zlé jazyky tvrdí, že Elop měl snížit cenu Nokie tak, aby ji mohl MS koupit co nejlevněji, takže defacto ji cíleně likvidoval. A restart se Balmerovi nepovedl, načež jej vykopli z CEO MS.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
3. 2. 2024 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Polívko, ty vaše tradiční bezmyšlenkovitý překlady článků ze zahraničí a nulový vlastní názor je v tom prvním článku krásně vidět.

- Né Elop nebyl trojský kůň, to že to byl první nefinský CEO Nokie z zrovna ten přivedl firmu do krachu je náhoda.
- to že přišel Elop z MS a to že se Nokia prodala MS je další náhoda.
- to že Elop poté odešel zpět do MS je taky náhoda.
- to že Nokia byla nezávislá Evropská firma se svým SymbianOS který neumožňoval odposlechy a backdoory je náhoda.
- po zlikvidování Nokie 100% toho finančně velmi lukrativního trhu ovládly firmy z USA (Droid a iOS, blackberry) je taky náhoda.

Takovej počet podivných náhod se čistě matematicky sejde tak jednou za 1000 let. To máme štěstí co?

gepard2
gepard2
Level Level
3. 2. 2024 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Ne, Nokia telefony zabilo naprosto neschopné vedení. Chybou bylo vyhodit linuxový OS Maemo a strkat tam Windows Phone. Dalším krokem bylo odkoupení telefonů majkrosoftem a ti to pak celé zabili tím, že na to nenapsali potřebné aplikace, běžně dostupné na Androidu.

Uni
Uni
Level Level
4. 2. 2024 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Nemohli psát klienty na Google služby, když k tomu Google neposkytuje API 🤨
Tuhle konkurenci si Google holt do rybníčku nepustilo a MS brzo vzdal pokusu o získávání podílu na trhu, aby ho Google pak musel akceptovat.

machja
machja
Level Level
2. 2. 2024 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela zvláštní myšlenka že: "co fungovalo roky to bude fungovat nadále"
To co nokia před nedávnem dodávala byly přece android telefony nebo tlačítkové sračko founy. Nokia na svém vrcholu nejen že dokázala vyrobit telefon celý, ale dodávala na svou dobu špičkový operační systém.
Nokia a její partnerství s Microsoftem byl průser.
A HMD je naprosto odpudivý název. Nokia byla legendární.
Vyvinula naprosto špičkový OS s linuxem kde je root účet standardní vlastností. Tento systém je udržován dodnes.
Telefony se Symbianem měli něco do sebe. Nechyběla jim kreativita a rozhodně to nebyly obrovské placky co dělají díru v kalhotách.
Nedávná nokia byla jen nuda.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
3. 2. 2024 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Dokonce zasekávající se nuda.

Nevím, co vede HMD k přesvědčení, že když to nedokázali pod značkou Nokia, že to pod značkou HMD půjde. Nepůjde a do dvou let zmizí z trhu.

DavidM1
DavidM1
Level Level
3. 2. 2024 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Změna značky nevyřeší nic.Možná plánují jiný poměr cena výkon než byl pod Nokii.Tedy spíše špatný...
Poslední roky představuje stejně většina vnímá Nokii jako značku tlačítkových telefonu.Nějaký významnější chytrý telefon Nokia nebyl roky.
Lenovo se povedlo restartovat Motorolu.Restart Nokie se opakovaně nedaří.Otázka proč...

m2fizy
m2fizy
Level Level
3. 2. 2024 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka "Lenovo se povedlo restartovat Motorolu" ...

... az na to ze je to uplne naopak Motorola drzi niekdajsiu diviziu "lenovo" telefonov, telefon Lenovo si minimalne v EU urcite nekupite (pochybujem ze aj niekde inde ako v CINE) ... ano zamerne uvadzam CINU ako priklad, pretoze telefon LENOVO v cine kupite stale (rovnaky telefon ako sa v EU predava pod znackou MOTOROLA).

Ako to viem ... jednoducho ... mam telefon LENOVO z ciny (Lenovo Z5s) kupeny v cine ... ten isty telefon si kupil brat so zenou v EU a bola to MOTOROLA (rovnaky model, neviem presne oznacenie ... predpokladam ze Z5s taktiez ale isty si niesom).

A k clanku ... ono mozno HMD "nasadne" na vlnu lacnych cinskych znaciek (lenovo, ulefone, oscal, cubot, doogee, hotwav, poco ... atd co ja viem ake su) zacne to tam rovno vyrabat a nasledne s 2 rocnou zarukou predavat na EU trhu (vid po vzoru motoroly).

Ono uz aj tie lacne ciny vedia robit tak aby vydrzali aspon 2 roky (a maximalne 2 roky ... po 2r3m sa telefon sam pokazi), takze zaruku splnia s minimom nakladou (zakazkova vyroba v cine ... presne ako motorola a jej "rebrend") a predaje sa len pohrnu.

Predtym som bol tiez zastanca "lacnych" telefonov ... ako som ale presiel na SGS (galaxy S 1i9000) uz som nic ine ako "highend" nexcel ... SGS2, SGS3, SGS4 ... ale potom uz ceny neboli take "super" (ani predtym nie ako kvalita top high end bola niekde inde ako lacne telefony) ... teraz uz som spat na "vlne lacnych telefonov" kedze uz aj telefon za 120€ ma 8GB ram, rychly procesor (nie top ale spoko) vela pamata 256GB a rychle LCD (120hz). Takze vyhoda drahych telefonov sa vytratila ako CINA dobila trh s "lacnasmi" ... a teraz mi fakt nechyba "skladaci telefon" ... radsej usetrim kupim za 120€ vydrzi 2 roky (lenovo Z5s byt lacnak z ciny za 120€ ... drzi 4ty rok v pohode)a potom ked tak vymenim za nieco "rovnako" lacne ... ale o 2 roky o triedu lepsie (mozno 10-12GB ram).

Ked uz ten telefon ma aspon 6GB (lenovo z5s) tak tie neduhy sa uz vytratia ... a telefon nesekal, nelagoval .. nebugoval ... pohoda.

DavidM1
DavidM1
Level Level
3. 2. 2024 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Naopak to není.
Lenovo mělo krátce po koupi Motoroly taky takový ,,výborný nápad,, že Motorolu vlastně pohltí a značku omezí.Stačí zavzpomínat na dobu kdy to byly jenom MOTO X (4) .Podobný trend byl i u řady G.Jenže docela brzy se ukázalo že je to špatný nápad.Dnes je to naopak tak že Motorola je taková výkladní skříň Lenova v oblasti telefonů.A no,pod značkou Lenovo se prodávají telefony snad jenom v Číně.Ovšem není to tak dlouho co se Lenovo telefony prodávaly i u nás. A ne.Neplatí že stejný telefon pod značkou Motorola se prodává v Číně pod značkou Lenovo.Řada modelů Motoroly nemá obdobu prodávané pod Lenovem...Ono totiž Motorola pořád tvoří část telefonů v USA a vyrábí třeba v latinské Americe.

gepard2
gepard2
Level Level
3. 2. 2024 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Oni ale nemůžou jinak, končí jim smlouva na značku Nokia.

DavidM1
DavidM1
Level Level
4. 2. 2024 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Otázka je kdo nechce prodloužit smlouvu na značku Nokia...
Třeba jej jiný zájemce,ale v dnešní době nemá logo Nokie velký marketingový smysl.

m2fizy
m2fizy
Level Level
13. 2. 2024 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ale tak urcite ... viete to lepsie ... kedze som majitelom oboch telefonov ... jeden LENOVO (cina) jeden MOTOROLA (eu) oba su uplne rovnake ... na 999999% lisia sa len vo verzii OS (LENOVO ma novsi ako MOTOROLA).

" A ne.Neplatí že stejný telefon pod značkou Motorola se prodává v Číně pod značkou Lenovo." ale vy to asi viete lepsie ... kedze urcite tiez mate rovnake telefony od "inych" znaciek ...

Uni
Uni
Level Level
13. 2. 2024 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Motorola (usa) nedělá telefony už min. dekádu.
Motorola Mobility (ta dělá) = Lenovo (cina).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 2. 2024 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja "To co nokia před nedávnem dodávala byly přece android telefony"

Ale tady řešíme situaci se Symbianem (roky okolo 2010). Tam to Nokia prostě zaspala (sám jsem přitom dotykový Symbian měl). Tento postoj najdete v diskuzích často jako zdůvodnění, proč nová věc nemůže uspět, a pak se nakonec ukáže, že ta nová věc tu starou úplně převálcuje. Příkladem může být i ten zmíněný Kodak, který bral na lehkou váhu digitální fotografii. Podobně to bylo s fotoaparáty, kdy je začaly nahrazovat telefony. Skoro všechny značky fotoaparátů začaly kolabovat a z negativních čísel se dostaly až poté, co se zbavily toho, co už nefungovalo, ačkoli to předtím fungovalo roky - zařízly kompakty.

gepard2
gepard2
Level Level
3. 2. 2024 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jenomže Nokia měla velice slušný OS Maemo a to v době, kdy byl Android v plenkách.

Uni
Uni
Level Level
4. 2. 2024 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@machja Nokia nikdy nedělala telefony s Androidem. Měli pokus s Windows Phone, pak už nic.

Reklama
Reklama