Recenze Grafiky a hry Sapphire

Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI | Kapitola 9

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

16

Seznam kapitol

1. Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI 2. GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání 3. SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému 4. Grafické karty ATi 5. Grafické karty nVidia 6. Testovací sestava a metodika 7. Syntetické benchmarky 8. Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
9. Half-Life 2, Far Cry 10. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 11. TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike 12. Doom 3 13. Chronicles of Riddick, Pacific Fighters 14. Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI 15. Poměr cena/výkon a vyhodnocení

Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!

Reklama

Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI

Half-Life 2 je u hi-endových karet velmi výrazně limitován výkonem, a tak jsem zahrnul jen testy se zapnutým 4x FSAA a 8x AF. I tak je ale rozlišení 1024x768 plně vázané na CPU a systémovou paměť, takže se rozdíly projevují hlavně v rozlišení 1600x1200. Nárůst výkonu v SLI je zde poměrně nízký, jen u GeForce 6800GT se dá hovořit o desítkách procent. Rozdíly jsou jinak nepatrné, takže bez komentáře.

Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI

Stejně tak Far Cry neměl z rychlosti CPU žádnou velkou radost, a tak jsou tyto grafy z map Fort a Research naměřeny se zapnutým FSAA/AF. Velmi špatně zde dopadly GeForce 6600GT v SLI, což je asi vinou ovladačů, ale ni 6800GT nezvládla Far Cry nijak slavně. Naopak Radeonu X1800XL se daří místy konkurovat i grafice GeForce 7800GTX.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama