Zpět na článek

Diskuze: Doporučené PC sestavy: prosinec 2018

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dodoslav
dodoslav
Level Level
3. 12. 2019 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chystáte se skládat nové pc? pokud jste zkušený, tak možná víte, že to není až taková věda, ale chce to ty správné komponenty a taky je vybírat tak, aby byly kompatibilní..hledat můžete na různých shopech, třeba mně se docela osvědčila růžovka- https://ruzovka.cz/cs/1028-it-komponenty-pyg

snajprik
snajprik
Level Level
27. 11. 2018 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku mi unika spôsob vyberu komponentov, napriklad Ryzen 7 1700 za 4200Kč 3,7GHz to ste o tomto 8 jadrovom 16 vlaknovom CPU s otvorenim nasobičom nepočuli?
Zakladne dosky tiež su lacnejšie a s rovnakymi parametrami. RAM disky zdroje...
Neviem ale home zostava za 1000€ alebo GAME za 1800€ cena vysoka a vykon nikde.

ensidia
ensidia
Level Level
23. 11. 2018 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnešní době 500Gb - 1TB SSD. Proč si tam dávat hlučné 3.5" HDD. Pokud někdo potřebuje hodně místa tak zas si nebude dávat 1TB....
U AMD netřeba jiný chladič, na taktování ano pokud chce mít ticho.
Proč u game dávat X470 desky když uživatel nebude taktovat, pokud ano zas nedává smysl X procesor.

fobius
fobius
Level Level
21. 11. 2018 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mne bych doporucil zacit i nejlevnejsi sestavu 4 jadrem. V mainstreamu se jiz pocet jader od dob dual core vyznamne zvysil a aplikace se budou tomuto trendu prizpusobovat. I ta nejlevnejsi office sestava bude v budoucnu z vice jader tezit. Takze bych nekoukal na nejlevnejsi dvoujadro ale nabidl radsi nejlevnejsi 4 jadro s moderni integrovanou grafikou..... bezny kancelarsky uzivatel tezko pocka vyssi tak a neresi fps ve hrach ale bude mit spise otevreno vice aplikaci platforem a oken v prohlizeci. Hezky den

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 1. 2019 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fobius Nebudu se hadat, ze 4 jadra dnes vyuzije temer kazdy. Je to proste tak. Nicmene pokud rozdil mezi 2/4 a 4/4 je cenove vice nez dvojnasobny, tak navrhovat sestavu s 2/4 proste smysl dava. Nejlevnejsi proste nemuze byt vykonne.

Athlon 200GE 1400,- vs. Ryzen 3 1300x 3000,-

Zde proste z ekonomickeho hlediska neni co resit. A kdyz nutne potrebuji vic jader, proste holt musim do vyssi cenove hladiny.

fobius
fobius
Level Level
22. 1. 2019 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Mate pravdu Athlon 200/220/240ge je postacujici 2/4 cpu... prehledl jsem ty vlakna a domnival jsem se ze je to jen ciste dvoujadro. Po vydani vyse taktovanych athlonu si myslim i vzhledem k lepsi spotrebe proti intel ve stejne low tride cpu lepsi volba pro celodenni provoz v kancelari. Pekny den

vont
vont
Level Level
6. 11. 2018 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po 6-ti letech mi vyhořela deska, tak jsem se vydal sem pro doporučení. Sestava HOME mi vyhovovala, recenze na Ryzen 3 jsou super, tak nebylo co řešit. Objednal jsem tedy MSI B350, Ryzen 1300X a Patriot 8GB 2666. Po zapojení (staré komponenty recyklovány: Seasonic 430W, Sapphire HD7770, Intel SSD) se větráky rozběhly, ale na desce svítí dioda CPU FAIL a nedostanu se na POST screen. Na reklamacích byli velice vstřícní a nic neřešili, vzali prostě desku i procesor a dostal jsem nové kusy. Další zapojení se stejným výsledkem - žádný POST + dioda CPU FAIL. Usoudl jsem, že BIOS nezná Ryzen 1300X. Naštěstí obchod nabízí update BIOS za 100,-. Znovu jsem se vypravil na pobočku. Tam mi řekli, že s deskou opravdu mohou být problémy, ať si místo přeflashování rovnou vezmu desku o level výš, tam že problém určitě nebude (MSI B450 A-PRO). Po zapojení žádný POST + CPU FAIL dioda.
RAM mám v DIMM2, dle návodu. Vyzkoušel jsem jiný zdroj, jinou GK. Zkusil jsem to v case i mimo něj. Monitor funguje, kabel připojen ke GK. CPU je správně v patici. CPU větrák je v CPU_FAN. Internet plný zoufalců jako já.
Vzdávám to, kupuju i3.

Sonic1
Sonic1
Level Level
6. 11. 2018 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vont Ten stary zdroj co ma na stitku 430W uz to nemusi vladat vzhladom na odber GK Radeon HD 7770 je dost zrava karta pri zatazi ma cca 200 W co na stary zdroj je dost. Ked skladas komponenty na webe vyrobcu dosky mas OVL list compatibility . Zaplatil si 100 KC za nic kedze 1300x je ZEN prvej generacie takze ziadny update BIOSU nepotrebujes. Na co si sam skladas PC ked to nevies. Daj si to niekomu poskladat. Napr. zeleny zmrd pri kupe 3 a viac komponentov to mas zadarmo.

vont
vont
Level Level
10. 11. 2018 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonic1 Vyzkoušel jsem i zapůjčený 650W zdroj, ale ani to nepomohlo.

Pate1973
Pate1973
Level Level
18. 12. 2018 01:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonic1 myslím že bude nejlepší to odnést někomu kdo tomu rozumí .
Nic ve zlém nemůžeme umět všichni všechno.

sareth
sareth
Level Level
14. 12. 2018 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vont Nenainštaloval si procesor náhodou opačne? Procesor Ryzen má byť nainštalovaný neštandardne s nápisom "Ryzen" orientovaným vľavo (tak aby sa dal prečítať, keď sa na dosku pozriem z ľavej strany, kde sú výstupné porty).

https://www.youtube.com/watch?v=9VtH0EJRyAc&t=252s

vont
vont
Level Level
2. 1. 2019 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sareth Měl jsem trojúhelník na patici orientovaný k trojúhelníku na CPU.

dumar
dumar
Level Level
23. 12. 2018 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vont škoda žes to nedonesl odborníkovi co se opravdu vyzná. Možný problém nebyl v CPU, zdroji atd, ale SSD...podle všeho stačil převod MBR na GPT....

vont
vont
Level Level
2. 1. 2019 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dumar V PC při bootu žádný disk nebyl. A přesto deska nezobrazila POST screen.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 1. 2019 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vont Souhlasim. Ja osobne jsem radeji pouzil uz R3 2200G. Tenkrat byl cenove srovnatelny, dneska uz i levnejsi. Zejmena vsak kvuli integrovane grafice, ktera novemu majiteli staci i na ty zakladni hry jako WoT. Cimz usetril i nemaly peniz za GK.
Kazdopadne s MSI Mortar B350 jel bez problemu. Skladano cca cerven 2018.

Sonic1
Sonic1
Level Level
26. 10. 2018 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri nedostupnosti Intel Pentium G5400 nebolo by lepsie radsej zostavu sestava OFFICE poskladat na platforme AMD s Athlon 200GE? Odporucate nieco co dost tazko zozeniete a este za tu cenu. Povacsine ho nemaju skladom nikde za tu cenu alebo do 2 tyzdnov.

kafooo
kafooo
Level Level
25. 10. 2018 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde se da koupit i5 8600k za 6100? Nejlevnejsi se da koupit dle heureky za 7350 (jeden eshop ho ma sice za 5.8k, ale neni skladem a samotny eshop ma priserne recenze...)

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 10. 2018 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U AMD sestavy pro HOME bych spíše zvolil nějakou B450 desku. Cenově to bude +- stejné, ale lépe připravené na případně CPU upgrade Ryzen 2. či 3.gen.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 10. 2018 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Souhlas. Ono by bylo lepsi i priplatit za procak, na ukor 16GB pameti. R3 1300 se mi zda 16GB jako celkem velky luxus, navic kdyz maji pameti udajne zlevnovat.

jeremy4
jeremy4
Level Level
19. 9. 2018 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro tuto sestavu na hry by jste volil jakou grafiku.

Sapphire Radeon RX 580 Pulse 8GB DDR5 nebo MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1
Nebo zcela jinou?

Sestava
IC i5-4670 3,4GHz
8GR 1600MHz
SSD 840 EVO 120GB ATA Device
Seasonic 620W
MSI military class 4

Ano je to staré Pc. Grafika se mi spálila.

Děkuji

elho_cid
elho_cid
Level Level
18. 10. 2018 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jeremy4 Podle mě by adekvátní byla tak 1050 (Ti). 1060 je trochu overkill.

pavel_p
pavel_p
Level Level
23. 10. 2018 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Těžko říct. To PC nebude tak staré, možná necelé tři roky. Akorát nemá moc paměti a moc místa na SSD, hry na HDD ho můžou dost brzdit, tím spíš, že s 8GB RAM nebude při hraní sloužit přebytek paměti jako disková cache.

fretak
fretak
Level Level
29. 8. 2018 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezlobte se, ale ta HOME sestava je fakt tragicka:
- deska za 3000 a i3-8350K za 4400 nedava smysl. To je už lepší koupit desku za 2k (namatkou treba GIGABYTE B360M AORUS Gaming 3) a k tomu i5-8400. Vykon plus minus stejny, cena nizsi a clovek nemusi resit pretaktovani.
- SSD 250 GB za 2500 Kč je nesmysl. Za ty prachy se da koupit 500 GB, nebo mit 250 GB za 1250 Kc. Jasne, to vase SSD je rychlejsi, normalni uzivatel to pri sve praci temer nepozna. 2x vetsi kapacitu pozna a rozhodne oceni.
- 16 GB je nesmysl pri soucasnych cenach, 8 GB vystaci temer na vse a dokoupi se pozdeji, az cena spadne.
- Seasonic S12II-520 je hlasity jak krava.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
18. 9. 2018 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fretak U domácí sestavy dám přednost 4 jádrům na vyšším taktu. Přetaktování je jako bonus a opravdu není třeba nějak moc řešit, když prostě stačí zvednout jen násobič bez hrátek s napětím. Třeba na 47 a rázem máme 4,7GHz čtyřjádro.

Volíme rychlé SSD, vy volíte kapacitu. Vyvracet vám to nebudu, tak nám dejte tu samou volnost a to platí i pro výběr kapacity pamětí. Osobně vidím 8 GB pro sestavu takového ražení už jako opravdu hraniční. Na výrazný pokles cen RAM navíc není radno čekat, on spíše v cyklu DDR4 vůbec nepřijde (míněno tím na úroveň z roku 2016).

Pro všechny: jmenuje se to Doporučené sestavy, ne Jediné univerzálně správné sestavy.

Barendol
Barendol
Level Level
29. 8. 2018 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu se bavím tím, co předvádíte ve svých sestavách. Zdá se mi, že o tom hardwaru víte jen z doslechu, i Hal3000 má lepší sestavy.
29.8.2018 2:58 - Když nic jiného, příště si alespoň ověřete, že dané sestavy budou funkční.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
18. 9. 2018 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Barendol Něco konkrétního by nebylo?

BirkoffSVK
BirkoffSVK
Level Level
23. 7. 2018 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco ste vymenili ATX za SFX zdroj (Corsair SF600) pricom case sa nezmenila?

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
25. 7. 2018 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BirkoffSVK Chyba na naší straně, měl to být výkonnější RMx

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 7. 2018 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD:
R3 2200G - 2500,-, ASUS B350M-E - 2000,-, 8GB RAM Patriot 3k MHz - 2300,-
zbytek:
SSD Samsung Evo 860 256GB - 1700,- , 1TB HDD - 1000,-, Silentium PC Regnum RG1 + Seasonic 350W - 1700,-, Win10 - 2400,-
To mame suma sumarum cca 6800 + 6800 = 13 600,-

INTEL:
i3-8100 - 3000,-, 8GB RAM Crucial 2.4k MHz - 2100,- , ASUS PRIME H310M-K - 1600,-
zbytek:
SSD Samsung Evo 860 256GB - 1700,- , 1TB HDD - 1000,-, Silentium PC Regnum RG1 + Seasonic 350W - 1700,-, Win10 - 2400,-
To mame suma sumarum cca 6700 + 6800 = 13 500,-

Oproti doporucene sestave se da usetrit temer tisicovka na SSD (M.2) je v teto relaci naprosto zbytecny luxus. Samsung EVO 860 za 1600 naprosto postaci. stejne tak naprosto prumerny a nevyjimecny case za 1100 je nesmysl. Dalsi 3 stovky dolu. Takze jsme se dostali na defakto stejnou cenu, s vykonnem neporovnatelne vyssim.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 7. 2018 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim si, ze naprosto neopodstatnene ignorujete variantu AMD s Ryzeny G. Takova sestava se da do 15k take lehce postavit.
Vyplaznout ty stejne prachy za celeron me prijde ponekud neekonomicke.

komplikator
komplikator
Level Level
13. 7. 2018 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek rozdíl ceny CPU je 3-5 násobek, pro nenáročné použití nebude mezi procesory faktický rozdíl, osobně bych pradvda volil raději Pentium. KabyLake má dobrý poměr cena/výkon a deska pro něj vyjde, když je v akci za litra.

Tzn G4560 cca 1400, deska H110 cca 1100, 8GB RAM, nějaké ty Patrioty CL17/2400MHz - 2100, 120GB SSD kingston/wd green - 800, bedna EC X201/X203 - 500, zdroj, třeba EVGA 500B 80plus bronze 1100, ale dá se dát téměř cokoli, vzhledem k tomu že ta sestava bude žrát typicky do 50W....

7000 za celý počítač.

ensidia
ensidia
Level Level
25. 4. 2018 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád dělám kritika, ale je to poskládané dobře. A úpravy by byli čište z osobních potřeb.

ondrejo
ondrejo
Level Level
25. 4. 2018 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mně vždycky bouchne do oka ta mezera mezi ofice a home.
Rozumím tomu: takhle si to autor nastavil a drží to.
Ale skok - IGP - 1060, 13tkč - 30tkč. je prostě brutální. A já tam vidím prostor pro office plus/home mini, kde najde uplatnění třeba 2400G nebo 4560 + R560 - samozřejmě s jasně danými limity.

ensidia
ensidia
Level Level
25. 4. 2018 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ondrejo Já myslím že to má dobře. Levné rychlé pc pro nehráče. Pak lowend,mainstream a TOP.
Pokud chceš 10 sestav odstupňovaných po 5k tak se mrkni na www.cena-vykon.cz

tief
tief
Level Level
25. 6. 2018 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ondrejo Jj, poměrně malým příplatkem k office se dá udělat sluěný entry level hrerní systém. Děti teď mají na hraní 2200g v itx kejsu a když to spočítám tak je to nějak takhle

- cese -chopin (itx kejs se 150watt zdorejm) 1500
- deksa strix x470-i 4500 (jo, to je úlet, až budou jiný tak ji vyměním, ale tahle má hdmi2.0 a jiný zatím nejsou)
- cpu 2200g - 2400
- ramky 8gb rychlejch za nějakcýh 4500
- m.2 ssd 240gb 1600
- hdd 1tb 1000

To je nějakých 16 za hardware, když se koupí normální itx deska za 2,5 itru, tak se do těch 16 vejde i OS.
A hry na tom jdou báječně, když jsme si procházel starší pecky co mám v knihovně na steamu, tak bez problémů...
+ jsme dokoupil usb dongle a 2 xbox controller - dohromady za 2500 a je to na hry paráda. COD, Deadsapce, rocketleague, LEGO undercover atd....

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 4. 2018 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sestavy za 30k a vam neprijde blby to nacpat do trapne case za 13 stovek? A to jeste takove, ktera je za 13 stovek celkem predrazena? Myslim ze do 15 stovek, a nebo i do 2k lze najit pomerne zajimavejsi kousky. Co pouzit aspon neco z toho co obcas zrecenzujete, namisto par let stare vykopavky? Prijde mi, ze vezmete clanek z minuleho mesice, kosmeticky upravite a bez celkem vetsich starosti vesele recyklujete. A kdyz koukam na nektere stare nefunkcni odkazy, nebo to kam odkazuji, tak to asi funguje uz par let.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 4. 2018 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik hele každej máme jinej vkus, mě se třeba zase líbí hodně velké, otevřené bedny s průduchy nebo úplně otevřené a s masivní konstrukcí
třeba moje bedna občas slouží jako druhá židle u počítače :D

i ta bedna z Mironetu je pěkná, a já třeba kdysi měl stejnou bednu jako je na obrázku v hlavičce v článku a i všechny bedny v celém článku jsou svým způsobem pěkné, každá má svoje plus i mínus.
jen se občas najde nějakj rýpal co bere zcela automaticky že by v článku měly být pouze bedny navržen v posledním půl roce tak aby šla "s dobou" a byla maximálně moderní a neakceptuje obyčejnou bednu s rovnými plechy ze všech stran, navíc když byla navržena třeba v roce 2008

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
9. 4. 2018 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Ale jiste. Shodou okolnosti mam pul roku take Modecom Oberon TG. Jsem s ni plne spokojen. Ale miril jsem tim uplne jinym smerem. Kazdy mesic se tu aktualizuji alespon trosku "streva" PC podle poslednich trendu, ale case je evidentne mimo pozornost.
Kdyz uz tedy alespon jednou za cas zrecenzuji nejaky zajimavy case, je s podivem, ze se pak ani neobjevi v zadne doporucene sestave. Cekal bych, ze pokud case stoji za recenzi a dostane dobre hodnoceni, tak bude stat aspon za pozornost, aby se dostal do nejake doporucene sestavy. Uz jen proto, ze dneska je PC casto i vkusnym doplnekm domacnosti, diky vsemozne vychytanym caseum.
U sestav se take voli konfigurace s alernativami mezi AMD a Intel, stejne tak by klidne slo volit i case, s ohledem na vzhled, nebo tichost.
Nehlede na to, ze uz jsem pred case i upozornoval ze link na sekci pro vyber casu v clanku je stary uz temer 2 roky bez aktualizace. Ceny casu se kazdy mesic take meni, stejne jako dostupnost, nebo akce, vcetne vyprodeje starsich modelu.
Proste mam dojem ze ty clanky jsou ponekud ofklakle a jedine co se jakz takz meni jsou MB, grafiky a cpu. Zbytek je evidentne mimo rozlisovaci schopnosti autora. Kdyz uz neco delam, mel bych to delat poradne, nebo radeji vubec.

komplikator
komplikator
Level Level
15. 4. 2018 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Já měl počítač skoro za 50 a bedna byla obyčejná, dnes dostupná za 900, vše se tam vešlo, vše fungovalo, jako držák na komponenty víc než dostačuijící. Až s přechodem na vodní chlazení jsem musel zvolit jinou bednu do které se to muselo vejít. Teď jsem dělal upgrade a stará 4790k šla do skříně za 900 a i když je to proti tomu co mám teď opět papír, tak to účel splní, na stole to bude vypadat dobře...

Chápu že když nemá člověk velké nároky na prostor, tak levná bedna je dobrý způsob jak ušetřit nějakou tu tisícovku třeba na lepší CPU nebo grafiku, disk nebo zdroj.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
20. 3. 2018 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sestava Home:
- u ceny GTX 1060 je buď něco navíc nebo chybí závorky, za 10 300 7 500 Kč určitě není :-D
- u součtu Intel sestavy jste omylem ubral 10tis. Máte tam 22700, má být 32700.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
20. 3. 2018 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada opraveno, díky

pavel_p
pavel_p
Level Level
23. 2. 2018 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je trochu odfláknutý
GeForce 1060 nestojí ani omylem 7500, ale 10000 a za tuto cenu ji nemá nikdo skladem, takže spíš 11000 i víc.
RX5800 nestojí 8500 ale 13000
Nejhorší je, že chcu nahradit pět let starou 650Ti Boost a dnešní grafiky mají tak zhruba stejný poměr cena výkon - 1050 je sotva dvakrát výkonnější a taky stojí skoro dvojnásobek.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
23. 2. 2018 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel_p Ne, schválně nechávám původní ceny a nebudu je řešit do té doby, než budou grafické karty běžně k zakoupení. To, co se nyní děje na trhu, není normální a všeobecné doporučení je grafiky v této době prostě nekupovat (alespoň pro herní sestavy).

midair
midair
Level Level
27. 2. 2018 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek Musím souhlasit s předřečníkem. Co je to za doporučenou "sestavu pro únor", když neexistuje (respektive s uváděním neexistujících cen). To je jak s tou jitrničkou, kterou nikdo neviděl...

Pokud je pro únor doporučení sestavu nekupovat, tak bych to tam jasně napsal. Napadá mě, jestli třeba v případě nutnosti "koupit teď" u Home neporadit koupit Ryzen s integrovanou grafikou a bez samostatné GK vydržet do doby korekce trhu (pokud přijde)...

elho_cid
elho_cid
Level Level
26. 2. 2018 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pavel_p Doporučení je si na hry koupit Xbox, nebo Playstation, a GPU vůbec neřešit.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
26. 2. 2018 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Což někomu zvyklému na hraní s PC periferiemi moc nepomůže.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 2. 2018 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Hodne lidi nema pocitac jen na hry a kupovat si PC na praci a konzoli na hry je nakladnejsi. I kdyz pri dnesnich cenach konozli vs komponent uz se to skoro srovnava.

elho_cid
elho_cid
Level Level
26. 2. 2018 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid To bych ani neřekl, příklad - v akci je Xbox někdy i za 4500 včetně nějakých her (nebudu tu dělat reklamu konkrétnímu eshopu).
Umí to přehrávat BD filmy v UHD a v balení je ovladač. Ten základní Xbox není moc výkonný, ale s minimálně Geforce 1030 srovnatelný je. Když jsem uvažoval o nějaké 4k krabičce k TV, která by zvládla filmy z domácí sítě, stremovat z popcorntime nebo netflix a lepší youtube než má televizní aplikce, tak jsem byl na 2000. Bd přehrávač další 2 litry a to nebude UHD. PC bez grafiky - ušetřím 3000 minimálně.
I kdybych ty hry bral jenom jako bonus, tak ta konzole je velmi výhodný kauf. Slim PS4 stejný případ, akorát neumí UHD BD a nemá tolik multimediálních/filmových aplikací.

PC na práci mám taky, to má asi každý - ale na práci je stejně většinou nejlepší pracovní notebook, který se na hry nehodí vůbec.

ensidia
ensidia
Level Level
27. 2. 2018 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid No APU ryzen má stejný výkon jako 1030.

Kolik se dá peněz za hry? Já 9/10 stáhnu (moralizování si nechte :D ) 1/10 si koupím abych si ji užil 100% a podpořil třeba vývojáře.
Dá se Xbox lehce upgradedovat?
Dá se na něm pracovat?
Na práci nejlepší p. notebook? Dobrý fail. Možná tak na prezentace a práce na cestách.
Počítač má všechno co Xbox krát 100.

elho_cid
elho_cid
Level Level
27. 2. 2018 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Samozřejmě argument "já hry kradu, to na xboxu nejde" už nejde ničím přebít. :D
Ale samozřejmě, že na xbox jde taky krást hry. Normálně jdeš do obchodu, a schováš hru pod bundu. ;)
Ad notebook:
Ve většině firem se dneska fasují služební noteboooky jako jediný počítač. Třeba u nás je třeba zažádat o výjimku, pokud chci normální stolní počítač. Va kanceláři ho mám v dokině s třemi monitory a klávesnicí, ale kdykoli ho můžu vycvaknout a jít schůzovat nebo vyrazit na služebku.

komplikator
komplikator
Level Level
15. 4. 2018 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Jakými konkrétně, klávesnice a myš samo fungují, možná nějaké specifické ovladače ne, to je pravda...

komplikator
komplikator
Level Level
15. 4. 2018 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid 5 tisíc XBox One
do 5 tisíc sestava i5, 8GB RAM, SSD disk, W7/10

to je sotva za cenu herní grafiky před miningem (gtx 1070)

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
25. 4. 2018 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elho_cid Máme doma XBox i dvě běžná PC s grafikou GTX660 a 670. Hádejte na čem naše děti (5,9 a 15 let) hrají? XBox to není, na ten se jen práší. A víte proč? Především free 2 play hry ze steamu na kterých funguje multiplayer nebo spousta dalších her, které se dají v akcích pořídit za pár dolarů. Na XBoxu také pár free titulů existuje, ale na multiplayer už potřebujete gold. Žádné hry na PC nekrademe a přesto si za pár korun vyhrají do sytosti.

darksicek
darksicek
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 2. 2018 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaky prinos ma 3000MHhz pamet pro procesor intel s radicem 2400MHz?

Jinak ten doakz na doporucene skrine by chtelo bud smazat, nebo aktualizovat sekci :)))

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
21. 2. 2018 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darksicek Stačí nastavit XMP profil a paměť bude pracovat na 3000 MHz.

hh71
hh71
Level Level
7. 2. 2018 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím o radu.
Chci upgradovat sestavu,deska Gigabyte GA-Z370 HD3,Intel Core i3-8350K,paměti Kingston HyperX Predator.
Doporučované 2666 MHz CL13 jsou momentálně špatně dostupné.Pokud koupím 3000 MHz CL15 ,tak kromě vyšší ceny jaký je prosím rozdíl nebo počkat na 2666 MHz CL13?
A ještě jeden dotaz, ze staré sestavy mi zůstane zvuková a grafická karta.(Creative Sound Blaster Z,GIGABYTE GTX 560)Je možné je použít nebo jsou už lepší ty integrované na desce? Hry nehraji.Zvuk poslouchám se slušnými sluchátky Sennheiser.Do nových karet zatím investovat nechci.

dom324
dom324
Level Level
8. 2. 2018 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hh71 Ty 3000MHz CL15 budou lepší (jen nezapomeň v BIOSu nastavit XMP profil).
Ty karty budou fungovat. Pokud nehraješ hry, vyhoď tu GTX 560 - integrovaná gk je sice slabší, ale má nižší spotřebu.
Jen mimochodem - na co má pc sloužit? Pokud na rendering, vzal bych R5 1600 (má o dost vyšší výkon). Pokud má jít o kancl sestavu na projíždění netu, je i3 8350K nehorázný overkill a zbytečnost - bohatě stačí Pentium G4560/G4600 a o dost levnější B250/B150/H110 deskou. Kupovat i3 8350k na projíždění netu je zhruba stejně užitečné, jako splachovat peníze do záchoda, radši bych připlatil na pořádné SSD.

maslow
maslow
Level Level
5. 2. 2018 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych si nechal poradit.
Vlastím starší PC - I5 2400, 12GB RAM, ATI 5850, SSD disk a jelikož PC používám prakticky pouze na úpravu fotografií v Lightroom (primarně) a Photoshop, tak bych rád řešil jinou grafiku. Důvodem je zbytečně rozežraná grafika, cílem je grafická karta s pasivním chlazením, která:
1) CUDA / Open CL support
2) Bude mít min 2GB paměti (není podmínkou)
3) DVI / HDMI výstup (který moje základní deska nemá)

GT710 je starý čip, tam mám trochu obavu, abych nekupoval zajíce v pytli.
Je rozumná volba GT1030? nebo jinak, existuje jiná rozumná volba? Nikde jsem se nedočetl, jestli umí :)

P.S. Přijde mi úsměvné jak se zde píše ze nestačí 8 GB na doma - sám mám 12GB a vystačím si i na práci ve photoshopu s panoramaty v rozlišení 70mpx :) Jedna věc je kolik si alokuje aplikace a kolik si reálně vezme. Samozřejmě platí, čím víc čárek, tím víc adidas, tj. pokud je velké množství RAM, aplikace si prostě alokují větší část, 2beSafe :)

dom324
dom324
Level Level
5. 2. 2018 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslow GT1030 je slabota. RX550 je na tom o dost lépe, ale nepodporuje Cudu (OpenCL samozřejmě jo).

maslow
maslow
Level Level
7. 2. 2018 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dom324 V čem je vlastně slabota, ano RX550 má lepší hrubý výkon, ale ten při 2D práci s fotkama v lightroom a photoshopu nepotřebuji :) Nebo se mýlím?

dom324
dom324
Level Level
8. 2. 2018 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dom324 Tak snad používáte SW, který umí akcelerovat výpočty pomocí grafické karty (i ve 2D se musí provádět výpočty), jinak by jste novou gk vůbec neřešil a jel na integrované.
Jestli Vámi používaný SW neumí akceleraci pomocí gk, nevím proč řešíte koupi nové gk. Buď jeďte na integrované, a kdyby integrovaná gk z nějakého důvodu nešla použít, kupte nejlevnější zobrazovadlo - něco ve stylu GT710, na bazaru jich je spousta.

maslow
maslow
Level Level
26. 2. 2018 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dom324 Jel bych na integrované rád, ale:
Intel HD2000 ofiko nepodporuje Adobe, ale to mě nemusí tankovat, protože moje stará deska nemá jiný výstup než D-SUB.. Takže dedikovaná je nutnost.
Photosop + Lightroom neumí příliš inteligentně pracovat s grafikou jako výpočetní sílou, nicméně jde zároveň o kompatibilitu.
Až mi ukážete nějaké interáty na pasivní integrovanou grafiku max 2 roky starou, rád se nechám přesvědčit o koupi, prozatím jsem ji nenašel :(

K doporučení gt 1030 vs rx 550 nevidím tu přidanou hodnotu navíc, opakuji že nehraji :)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
21. 3. 2018 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dom324 Dodal bych i to, že například ZPS X naměří při využití integrované grafiky (Intel 620) v Kaby Lake i5-7200U k akceleraci přes OpenCL o něco víc, než trojnásobné zrychlení podporovaných operací. Takže i tohle se někdy vyplatí používat, i když integrovaná grafika je proti dedikované čajíček.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
25. 4. 2018 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslow Nejrychlejší grafiku s pasivním chladičem jsem našel GTX 1050 Ti 4GB za cca 5000,- a dokonce je skladem. Nicméně dnešní grafiky s aktivním chladičem, pokud je zvlášť nevytežujete, tak zastavují větráky a jsou fakticky bezhlučné. Případně si můžete rychlost větráků uzpůsobit pomocí Afterburnera.

danito
danito
Level Level
29. 1. 2018 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale vážně. Nechci to vytrhnout z kontextu, protože jsem při obhajobě pomalejších pamětí vychazel i z tohoto: https://www.svethardware.cz/recenze-amd-ryzen-5-sest-i-ctyri-jadra-v-akci/44210-4, kde se vychází z měření rozdílu pri jiné frekvenci. Tedy zdaleka to není tak dramatické, jak se často říká, pokud se budu obhajovat již zmíněným. Jde o to, že vzniká mylný dojem, že moduly 2666MHz nebo 3000MHz jsou nepoužitelné. Rychlejší paměti využije každý procesor. Je to ale i o tom, že cena určuje. Jako nemyslím to zle. Stejně jako kdysi, když mě pobouřilo tvrzení, že mezi single a dual channel není rozdíl. :-) Takže je tvrzení, že Ryzen zužitkuje... jen obecně nebo je to revize již měřeného? Nechci chytat za slovo. Ale když někomu skládám a řeknu že 16 GB na 2666MHz je lepších než 8 GB na 3000MHz, pak na tom trvám. Teda pokud dotyčný nechce investovat 6t. Proti tomu osobně nic nenamítám. :-) Ale praxe je taková, že oni chtějí co nejvíc muziky, za co nejmíň peněz. Ono se dá klidně říct, že 8 GB rychlejších a pak dokoupit. Ale je to jen akademické. Ve chvíli, kdy zjistí, že to funguje, už to neřeší. :-) Zrovna včera jsem totiž jednomu, co četl tuhle recenzi, ukazoval tu, jejíž odkaz jsem připojil. Takže mě vlastně zajímá, jestli výkon přibývá lineárně nebo rozdíl mezi 2133 a 2600 je 3-5%,ale rozdíl mezi 2600 a 3400 už je třeba 15%? Má s tím někdo zkušenost? Osobní. Ne teoretickou. :-) A s Ryzenem. Dík

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 1. 2018 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Právě jsem nakopl poslední BIOS k Asus Prime X370-Pro a paměti mi konečně běží na 3000MHz :-)
Jinak, aby to nevypadlo nijak blbě, už od zakoupení Ryzenu (březen 2017) běhaly nadstandardně na 2666MHz (2x16GB dual rank a čipy Hynix), takže rozhodně nebylo na co si stěžovat.

O víkendu chci udělat pár testů s frekvencí 2133MHz až 3000MHz, abych viděl jak Ryzen škáluje. Většina bude syntetických, ale zkusím i pár her.

Jinak souhlas. Taky bych dal přednost kapacitě před frekvencí. Ten výkon nebude ovlivněň o moc postřehnutelné výkyvy, ale kapacitu člověk může zaplnit vcelku snadno.
Už na původním železe (AMD FM1 + A8-3870K) jsem měl 16GB DDR3 1866MHz (v té době 8GB za litr :-D) a byl jsem za to rád. Teď to běhá u brášky :-)

tombominos
tombominos
Level Level
25. 4. 2018 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Mam 1700x Ryzen a jedu pameti na XMP profilu s CL14 a 3200Mhz. Kartu mam 'pouze' RX 580. Pokud mate zajem o nejaky konkretni priklad, tak neni problem zkusit zmerit rozdil 2600 a 3200 s nejakym normalnim timingem. Musite si ale rict, co chcete.
Jinak obecne, se muzete podivat napr. tady... je to sice uz s novou RX470 platformou ale, rozdil hlavne v nekterych hrach muze byt u silne grafky markantni. U toho vzorku her co maji, to dela v prumeru 14%..ale taky s 1080Ti
https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.computerbase.de%2F2018-04%2Fpinnacle-ridge-speicher-tuning%2F&edit-text=&act=url

sroobik
sroobik
Level Level
24. 1. 2018 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja by som zas trochu brzdil s tymi grafikami a aspon z historickych dovodov - ked budeme tieto clanky citat o 10-20 rokov zmienil ze sa aktualne nedaju ziadne zohnat. A tie co sa daju su predrazene jak slak - 1060_6GB co v decembri stala 350 stoji teraz 450

Reklama
Reklama