Zpět na článek

Diskuze: Nejnovější statistiky stále ukazují, že EV hoří méně než ICE

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
včera 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až bude EV násobně víc, budou taky hořet násobně víc. Spalováky se často podaří uhasit ručním hasičákem a třeba se to ani do statistik nedostane. EV prostě neuhasíte. IMHO jsou tyhle statistiky sice zajímavé, ale k ničemu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka "Až bude EV násobně víc, budou taky hořet násobně víc."

Tomu nerozumím. Proč by mělo? Tohle je přepočteno na 1000 vozů, takže navýšený počet se na tom nemá jak projevit. Důvody tam budou jiné, ale ne počet.

"Spalováky se často podaří uhasit ručním hasičákem a třeba se to ani do statistik nedostane."

Což ale přece naprosto stejným způsobem platí i pro EV, hoří-li tam stejná věc. U EV je to problém, pokud hoří baterka (a tam také závisí, jaký typ baterky), ale to je stejně jako u spalováků jen menší část požárů, kdy to hoří od pohonu.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Takže konstrukční chyby ICEV se započtou, i když mají mnohem větší dopad na statistiky, ale u EV je "vytěsníme". Zajímavé...

Podle "amíků" jde téměř 80 % všech požárů ICEV na triko autům starších deseti let a značná část je díky závadě na elektroinstalaci.

Další vliv je i poskytnutý servis, protože aktuálně si BEV kupují hlavně ti lépe situvaní, kteří ten servis obvykle nezanedbávají, až budou BEV dostupné pro širší skupinu, tak i tam dojde k zanedbávání...

U BEV nemusí být poškozená baterie, aby došlo k neřízenému uvolňování energie + není třeba oxidační činidlo. Stejné to opravdu není...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 “Takže konstrukční chyby ICEV se započtou, i když mají mnohem větší dopad na statistiky, ale u EV je "vytěsníme". Zajímavé...”

Nechápu. Vždyť právě říkám, že je s nimi potřeba počítat u obou. Proč mě upozorňujete na totéž, na co jsem upozorňoval já? Nesouhlasíte a napíšete totéž. Tak souhlasíte nebo ne?

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 02:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala proč tak nečiníte ;)

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
včera 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ono i dle ujetých km některé statistiky uvádějí že ICE hoří 10-50x častěji, ale za tím bych viděl ten věk a s ním související stav vozidla. Takže bych si dovolil to poupravit... Až bude průměrný věk (a tím i stav) BEV srovnatelný s ICE, tak budou nejspíše hořet podobně často.

Dle starších statistik asi 10% požárů je v rámci dopravní nehody, asi 10% žhářství a zbytek bude převážně technická závada na stojícím vozidle, buď nějaká konstrukční vada, ale většinou spíše degradace nebo zanedbaná/amatérská údržba u starších vozů.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v hoření ev bych problém neviděl, spíše v tom že to na rozdíl od ice nejde uhasit. Z různých stran chodí taková info že už mám tak velkou nedůvěru že 18650 skladuji mimo byt. Čet jsem: reklama společnosti, na sprinkler. Na hasicí přístroj proti zahoření elektrokoloběžky. Naprosto využívají neznalost problému, akumulátory si ve většině případů nesou vlastní okysličovač, takže jak sprinker vodu v hasičáku vyplítvá tak koloběžka začne hořet znovu. Tak sama hasiči nemají metodiku jak auto uhasit, tak co nezničí na autě oheň zničí voda. Oni celé auto ponoří do káďe s vodou. Většinou když ví že hoří elektromobil tak si i ten kontejnér na vodu vozí.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak bylo by taky dobre zohlednit, ze se znacne promenuje spektrum technologii v novych vozech, kde uz je vyrazny podil LFP, dal roste podil semi-solid a solid-state.

nedavno jsem byl v jednom vyzkumaku, kde maji aktualne bezici projekt na problematiku horeni baterii a maji z toho tezkou hlavu, protoze v labu nalamali, propichali, rozdrdili, celou dodavku baterii (v uznem stavu nabiti), ale ani jedna jim nezahorela.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 11:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou "akumulátory si ve většině případů nesou vlastní okysličovač" a jak si vykládáte toto? Ono jo dnes už jsou auta s lfp ale ty co měli li-ion apod. nezmizeli. A toto jsou auta, neřeší to problém hoření elektrokoloběžek atd. To stále používá na 99,8% li-ion.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak je to nejake prechodove obdobi, casem se ty technologie vytridi.

A jestli si nekdo pritahne elektrokolobezku z noname dovozu za par tisic, kde je osizeno uplne vse od vodicu, konektoru az po battery managment, tak budiz to jeho volba.

Kvalitni vyrobky napr. Segway horenim netrpi.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou "A jestli si nekdo pritahne elektrokolobezku z noname dovozu za par tisic, kde je osizeno uplne vse od vodicu, konektoru az po battery managment, tak budiz to jeho volba." v tomto se ale musím některých kteří se nevyznají v elektrotechnice zastat. Nemusíte mít nic z dovozu, třeba u mě v ově "čínský" Hadex, koupíte tady a nevíte že to je čína jak vyšitá, a obchodů zaměřených na čínské výrobky je hodně.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas To je tezke, vsichni chteji svobodu kupovat a dovazet cokoli za drobne, ale odpovednost za to ma nest nekdo jiny.

zacal bych studiem jak vypada znacka CE a jak vypada parazitujici znacka China Export… uvidite, ze pocet produktu se znatelne zuzi.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
dnes 09:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou To tak jakoby soutěžím, nebo se chlubím s kámošem. Oba máme vyhlšku, tak si posíláme různé výrobky kdo se pochlubí něčím více ošizeným. Víte vzoreček pro výpočet kapacity písku? 🤣🤣🤣 Momentálně je sezóna tak se dívám na akce na startovací kabely se kterýma zaručeně pokud je závada na motoru nenastartuješ.

Reklama
Reklama