Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu | Kapitola 12

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

35

Seznam kapitol

1. Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu 2. Sapphire Radeon X800GTO Ultimate 3. Přetaktování a TRIXX 4. Spotřeba, teploty a chlazení 5. Testovací sestava a metody 6. Syntetické benchmarky 7. Testy fillrate, pixel a vertex shader
8. Half-Life 2, Far Cry 9. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 10. UT2004, Counter-Strike, TRAOD 11. Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE 12. Doom 3, The Chronicles of Riddick 13. Závěr

Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.

Reklama

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Doom 3 je taktéž určen pro OpenGL a díky využití UltraShadow je na tom nVidia ještě o další kus lépe. Radeon X800GTO zde prohrává i s GeForce 6600GT, která má o 4 pipelines méně, a to o 8-12 fps. Přetaktování mu ale pomůže překonat i GeForce 6800 a výkon v FSAA je také obecně o něco lepší.

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Poslední hra, na kterou se v recenzi podíváme, jsou Riddickovy kroniky pro rozhraní OpenGL. I zde předvádí Radeon X800GTO výkon o něco slabší než v DirectX, ale přesto je po přetaktování konkurenceschopný proti podstatně dražším kartám.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama