Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu | Kapitola 8

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

35

Seznam kapitol

1. Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu 2. Sapphire Radeon X800GTO Ultimate 3. Přetaktování a TRIXX 4. Spotřeba, teploty a chlazení 5. Testovací sestava a metody 6. Syntetické benchmarky 7. Testy fillrate, pixel a vertex shader
8. Half-Life 2, Far Cry 9. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 10. UT2004, Counter-Strike, TRAOD 11. Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE 12. Doom 3, The Chronicles of Riddick 13. Závěr

Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.

Reklama

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Half-Life 2 kvůli využití hloubky výpočtu v pipelines FP24 o něco více vyhovuje grafickým kartám ATi, a tak Radeon X800GTO získává slušný náskok před GeForce 6800. Po přetaktování se zvýší výkon až o 15 fps, což hlavně vyšší rozlišení posouvá nad hranici hratelnosti.

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Velmi dobře je na tom GTO také ve Far Cry, který využívá Shader Model 3, ale přesto jsem ponechal HDR vypnuté. Přetaktování zde znamená velmi výrazný posun ve výkonu (až o 30%!), a proto pak GTO soupeří s Radeonem X800XL o prvenství. Tato karta je ale o 3000Kč levnější.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama