Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu | Kapitola 7

Zdeněk Kabát

Zdeněk Kabát

35

Seznam kapitol

1. Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu 2. Sapphire Radeon X800GTO Ultimate 3. Přetaktování a TRIXX 4. Spotřeba, teploty a chlazení 5. Testovací sestava a metody 6. Syntetické benchmarky 7. Testy fillrate, pixel a vertex shader
8. Half-Life 2, Far Cry 9. Battlefield 2, Painkiller: BOOH 10. UT2004, Counter-Strike, TRAOD 11. Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE 12. Doom 3, The Chronicles of Riddick 13. Závěr

Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.

Reklama

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Test fillrate ukazuje teoretickou rychlost vyplňování pixelů/texelů na připravený geometrický model (texturování). Ve většině případů se tyto testy v 3DMarku05 velmi blíží teoretickému fillrate vypočtenému podle vzorce

počet pixel pipelines

x

frekvence jádra

.

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Pixel shader byl pro ATi vždy slabší záležitostí, a tak se výkon Radeonu X800GTO propadl o něco níže v žebříčku. Přestože obsahuje 12 pixel pipelines, umístil se až za GeForce 6600GT s 8 jednotkami. Lépe je na tom z ATi jen Radeon X800XL.

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

Vertex shader, který testuje geometrický výkon grafického procesoru, naopak ve většině případů vyhovuje více ATi. Zde je jasně vidět, že v testech 3DMarku05 se GeForce 6600 a 6800 příliš nechytají.

Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu

3DMark03 obsahuje také jeden zajímavý test Ragtroll, který zatěžuje jako vertex shadery, tak pixel shadery. Zde dodávám pro zajímavost jeho výsledek.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama