Seznam kapitol
Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.
Test fillrate ukazuje teoretickou rychlost vyplňování pixelů/texelů na připravený geometrický model (texturování). Ve většině případů se tyto testy v 3DMarku05 velmi blíží teoretickému fillrate vypočtenému podle vzorce
počet pixel pipelines
x
frekvence jádra
.
Pixel shader byl pro ATi vždy slabší záležitostí, a tak se výkon Radeonu X800GTO propadl o něco níže v žebříčku. Přestože obsahuje 12 pixel pipelines, umístil se až za GeForce 6600GT s 8 jednotkami. Lépe je na tom z ATi jen Radeon X800XL.
Vertex shader, který testuje geometrický výkon grafického procesoru, naopak ve většině případů vyhovuje více ATi. Zde je jasně vidět, že v testech 3DMarku05 se GeForce 6600 a 6800 příliš nechytají.
3DMark03 obsahuje také jeden zajímavý test Ragtroll, který zatěžuje jako vertex shadery, tak pixel shadery. Zde dodávám pro zajímavost jeho výsledek.